• Dellis93

    Planerar barn sommar 2019 BF 2020

    Hallå!

    Är det nån som planerad graviditet sommar/hösten 2019 med BF 2020? Hur tänker ni? Första barnet? Berätta ????

  • Svar på tråden Planerar barn sommar 2019 BF 2020
  • MammaJ90

    Jag tar och hoppar in här :) Blir 29 år i September. Har en son som föddes april 2018 och vi är sugna på ett syskon :) Vi har inte riktigt bestämt men lutar väl åt att börja i augusti eller så :)

  • Snart nr 3

    Vi har oxå bestämt att börja försöka till sommarn. Har två pojkar sen innan på 4år och 7år. Känns spännande att börja om när barnen blivit så stora:)

    Hur mycket har ni andra börjat planera för eventuell bebis? Jag har bara börjat äta folsya än så länge.

  • Bope M
    Snart nr 3 skrev 2019-03-18 22:03:10 följande:

    Vi har oxå bestämt att börja försöka till sommarn. Har två pojkar sen innan på 4år och 7år. Känns spännande att börja om när barnen blivit så stora:)

    Hur mycket har ni andra börjat planera för eventuell bebis? Jag har bara börjat äta folsya än så länge.


    Spännande ! Jag har ätit folsyra i någon månad, har kikat lite på bebissaker och faktiskt köpt några plagg hihi..men inget mer , vet inte vad mer man kan göra riktigt ?? Vill förbereda mig så gott jag kan haha
  • Snart nr 3
    Bope M skrev 2019-03-18 22:10:43 följande:

    Spännande ! Jag har ätit folsyra i någon månad, har kikat lite på bebissaker och faktiskt köpt några plagg hihi..men inget mer , vet inte vad mer man kan göra riktigt ?? Vill förbereda mig så gott jag kan haha


    Med första barnet började jag kollan vagn, bebisgrejer och så typ innan jag var gravid. Nu har man inte riktigt de fokuset:) Med första var vi tvungna att flytta för att få plats, så de var de en del i förberedelsen oxå
  • MammaJ90
    Snart nr 3 skrev 2019-03-18 22:03:10 följande:

    Vi har oxå bestämt att börja försöka till sommarn. Har två pojkar sen innan på 4år och 7år. Känns spännande att börja om när barnen blivit så stora:)

    Hur mycket har ni andra börjat planera för eventuell bebis? Jag har bara börjat äta folsya än så länge.


    Har inte börjat planera alls mer än att jag drömmer mig bort i affärer på de där minsta kläderna igen. Men har bara tittat.
  • Augustimamman
    Bope M skrev 2019-03-18 12:47:16 följande:
    Jag och min kille skulle också börja i april tidigast. Känner verkligen igen mig i det du skriver, men där var jag den som tvekade till att börja tidigare pga det kan bli decemberbebis men när jag fick höra att min kille inte brydde sig alls om det så börjar vi försöka nu! Han tyckte det var ett lyxproblem åt mig att börja oroa mig nu för att ungen sen skulle fylla sent på året och vilka bekymmer det kan ge, "man vet ju aldrig hur lång tid det tar innan det tar sig" sa han ... Men april är verkligen nära nu
    Ja nu är det nära till april, synd bara att jag har ÄL sista april.... Två av mina bästa vänner är födda i december och har aldrig haft några bekymmer med det så förstår inte varför jag lyssnat på min man i denna fråga. Kanske helt enkelt börjar smygstarta lite nu=)
  • Augustimamman
    Snart nr 3 skrev 2019-03-18 22:03:10 följande:

    Vi har oxå bestämt att börja försöka till sommarn. Har två pojkar sen innan på 4år och 7år. Känns spännande att börja om när barnen blivit så stora:)

    Hur mycket har ni andra börjat planera för eventuell bebis? Jag har bara börjat äta folsya än så länge.


    Då har ni nästan som oss mellan barnen, vi har två pojkar på 3 och 7 år. Känns både roligt och lite läskigt att börja om.
    Inte planerat mer att vi pratat om att bygga om lite hemma och det visar sig bli en till. Sen har jag smygkollat på vagnar och kärat ner mig i Emmaljungas nxt90 eco=)

  • Snart nr 3
    Augustimamman skrev 2019-03-21 21:09:00 följande:

    Då har ni nästan som oss mellan barnen, vi har två pojkar på 3 och 7 år. Känns både roligt och lite läskigt att börja om.

    Inte planerat mer att vi pratat om att bygga om lite hemma och det visar sig bli en till. Sen har jag smygkollat på vagnar och kärat ner mig i Emmaljungas nxt90 eco=)


    Ja, blir det bebis måste vi köpa lite grejer. Har inte sparat så mycket bebisgrejer sen sist.

    Är er barn sugna på syskon? Mina pratar ganska ofta om att de vill ha en bebis.
  • Snart nr 3
    Augustimamman skrev 2019-03-21 21:01:08 följande:

    Ja nu är det nära till april, synd bara att jag har ÄL sista april.... Två av mina bästa vänner är födda i december och har aldrig haft några bekymmer med det så förstår inte varför jag lyssnat på min man i denna fråga. Kanske helt enkelt börjar smygstarta lite nu=)


    Man kan ju såklart inte planera exakt när man ska bli gravid och få barn. Men om man man kunde bestämma skulle jag få i maj, så kan man vara föräldraledig tvåvsommrar:)
  • Augustimamman

    Tyvärr säger vår äldsta son att han INTE vill ha några syskon...han har överlag svårt med förändringar så säger nej till allt nytt. Lillebror säger olika från gång till gång om man frågar. Får hoppas de ändrar sig om/när det tar sig!

  • Nowoli

    Hej, 
    Vi planerar att försöka bli gravida i augusti. Har två missfall efter varandra i januari och februari. Och nu tar vi en paus och väntar till sommar/höst. 
    Vi har två barn sen tidigare som är 3 och 5 år.

  • Loui123

    Hej!

    Hoppar gärna in i denna tråd. :) Är i snart 26 år och jag och min sambo ska efter bröllopet i sommar börja med bebisverkstaden. Kul att följas åt! Har många gånger suttit i timmar och läst familjeliv emellanåt, men inte förrän nu är jag skriv själv. :)

  • Loui123

    Ser nu i efterhand att det hängde med några felstavningar! Skyller på att jag skriver ifrån mobilen. :)

  • Omermammashjerta

    Hej allihopa :)

    Jag misstänker jag är gravid men behöver hjälp med och läsa av ett test, vill ni hjälpa mig? I mina 2 andra graviditeter har jag fått veta jag är gravid i vecka 10 & 8 .. skulle jag vara gravid nu är jag nog i vecka 5-6 ... kolla gärna på bilden antingen håller jag på och bli dum eller så är där ett streck.

Svar på tråden Planerar barn sommar 2019 BF 2020