Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

    Vad är det för fel på vårat namnval?

    Blir så ledsen av allt ni skriver. Ni behöver inte va elaka mot mig. Men okej. Har fattat att ja tydligen är ett jävla white trash utan utbildning.

    Är Lunabelle lika hemskt eller är de bara gamla, tråkiga "klassiska" namn som duger?

  • Anonym (TS)
    Anonym (Desibäll vilken skräll) skrev 2018-11-28 18:58:51 följande:

    Men varför frågar du om du inte vill ha ärliga svar?

    Och på din fråga... ungefär lika illa. Om du  är så insnöad på att namnet ska sluta på "belle", välj Isabelle. Fast helt utan e på slutet. 

    Isabell. Kanske inte det vackraste men den bästa stavningen på det bästa bell-namnet.


    Har aldrig sagt att ja inte vill ha ärliga svar. Men de är skillnad på att skriva att man inte gillar namnet o att skriva att ja o min kille är outbildade trashiga människor. Förstår att barn blir mobbare när dom har föräldrar som er.
  • Anonym (TS)
    Kusinen skrev 2018-11-28 19:22:32 följande:

    Jag håller med dig ts om att många är tramsiga eller taskiga i tråden. Det borde ju räcka att säga att man inte gillar namnet. Jag tror det många har svårt för är att de uppfattar det som ett namn som inte är ett riktigt namn, men oavsett vilket namn ni väljer finns det de som ogillar det eller får "fel" associationer.

    Om du vill ha tips på namn i samma stil kommer några hör

    Maribel, Adrienne, Francine Aline, Antonine, Arlette, Corinne, Francine, Esmèe, Zuri, Rachelle, Nadine, Annabelle, Arabelle, Mirabelle, Izobel, Arabella,


    Tack snälla för ditt fina svar. Både ja o sambon är så himla ledsna nu. Vi var helt säkra på namnet innan men inte längre när de finns såhär elaka VUXNA människor i världen.

    Adrienne va ju jätte fint!! Tack! Vi har även haft Aliette på listan men de vågar jag knappt skriva för då får ja väl ännu mer skit :(
  • Anonym (TS)
    Anonym (Desibäll vilken skräll) skrev 2018-11-28 19:37:46 följande:

    Jag har inte skrivit något om outbildad eller trashig.

    Så ha lite koll på vem du citerar när du svarar.


    Ja skrev heller aldrig att just DU har skrivit de. Ja skrev först att ja blev ledsen över hur folk svarade mig o då undrade du om ja inte ville ha ärliga svar. Ge fan i att ens svara då om du inte känner dig träffad.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Desibäll vilken skräll) skrev 2018-11-28 20:01:03 följande:

    Du får ursäkta... men jag börjar tro att de som skrev om wt faktiskt hade rätt.

    Lär dig skriva "jag", det heter inte "ja". Du vet hur det uppfattas.


    Ursäkta. Visste faktiskt inte att det var tvång på att skriva fullständigt korrekt på detta forum.
  • Anonym (TS)

    Okej. Fattar att ni hatar namnet. Men vissa av er är så otroligt elaka. Finns ingen anledning till att trycka ner mig till fotknölarna för att ni inte håller med om vårat namnval. Att skriva hemskheter om mig och sen linda in det i att det bara är en åsikt är fan inte okej. Jag ville ha åsikter, absolut, men det ger er ingen rätt till att vara riktigt vidriga rövhattar.

  • Anonym (TS)
    Anonym (Ljudnivå) skrev 2018-11-28 22:11:46 följande:

    Men det är ju inte ens nåt namn!! Snälla, tänk på barnet. Inte vill ni väl att hon ska bli mobbad??


    När det finns barn som har föräldrar som är som vissa i den här tråden så förstår jag varför en del barn blir mobbare.
  • Anonym (TS)
    Kirenaj68 skrev 2018-11-28 22:43:15 följande:

    Var inte så lättkränkt. Du måste väl ha räknat med att folk kan ha starka åsikter om Dezibelle? Fast ni kanske förväntar er att barnet kommer att bli högljutt? Du skrev i ett inlägg att namnet Dezibelle skulle göra det lättare för henne att sticka ut? Ett barn sticker ut genom sin personlighet. Inte genom namnet och i det här fallet kommer namnet inte vara henne till gagn. Tvärtom. Särskilt den dagen när hennes klasskamrater får lära sig ordet decibel och vad det betyder. Den stackaren kommer ju att bli utskrattad. Vilka tror ni att hon kommer att förebrå för det?


    Om jag är lättkränkt för att jag tycker folk är elaka när dom kallar mig white trash och lågutbildad, så absolut. Tror du att folk som döper sitt barn till Axel förväntar sig att han ska få breda, ståtliga axlar?
  • Anonym (TS)

    Vi har fattat att vi behöver välja ett annat namn, tack.

  • Anonym (TS)

    Angående stavningen. Både jag och min kille har svarat i tråden och han är ingen fena på rättstavning, det håller jag med om, och jag skriver extremt slarvigt när jag skriver fort men det trodde jag inte gjorde något när det gällde ett forum på Internet. Men nu ska jag verkligen anstränga mig, för att glädja församlingen.

    Tråden var aldrig skapad för att provocera. Vi tyckte genuint att det var ett fint namn. Lite ovanligt men inget vi själva har hittat på då det faktiskt finns flera med namnet. Att ha med z:at gjorde det lite tuffare. Det är ju inte helt ovanligt nu att man byter ut s eller v till z eller w. Men förstår nu att det var en fruktansvärd idé. När vi pratar om eller med barnet i magen så säger vi Dezibelle. Vi har vänt oss vid namnet så för oss låter det inte konstigt.

    Att mena på att namnet absolut inte fungerar på grund av att det betyder något annat så finns det ju hur många namn som helst som har en annan betydelse - men det är tydligen okej eftersom det är vedertagna namn. Hur tror ni det var från början? Någon har ju någon gång kommit på namnen som finns idag. Tänk om namnet Björn inte hade funnits. Då hade ni hånat det förslaget, skrattat högt och undrat om syskonen skulle heta Älg och Igelkott.

    Det är skillnad på att framföra sin åsikt och att vara riktigt elak. Vissa av er i tråden har varit fruktansvärda. Ni skyller det på att vårat barn kommer bli retad. Att andra barn är så elaka. Tro fan det när det finns vuxna som tar varje chans de får att trycka ned någon annan. Barn gör oftast inte som man säger - barn gör som man gör. Elaka föräldrar får elaka barn.

    Men som jag skrivit tidigare så får vi tänka om angående namnvalet. Jättetråkigt. Vi tycker fortfarande att namnet är jättefint men det vore hemskt för våran flicka om hon skulle träffa på någon av er när hon blir äldre.

    Och till er som har svarat trevligt och gett konstruktiv kritik - tack!

  • Anonym (TS)
    Anonym (poo) skrev 2018-11-30 00:17:43 följande:

    Och föräldrar som er gör det så lätt. Helt ärligt, hela ditt inlägg säger att du är 17år, din kille 18 och får "äntligen" köpa ut. Ingen av er har (eller kommer) gå klart gymnasiet.

    Ni bor säkert hemma hos morsorna vilket är anledningen till att de kom med förslag om namn redan i tidigt skede, för att undvika sådan här idioti.

    Varför kör ni inte full ut DähZybähllie så lir hon j*vligt unik.

    Helt ärligt å tvivlar jag på att ni är redo för barn. Ledsen att säga det. Men du kan inte ens ta in de facto varför folk ifrågasätter namnet.


    Tack för tipset, den stavningen på namnet är ju perfekt.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Snäll) skrev 2018-11-29 21:52:23 följande:

    Det finns verkligen ingen anledning för folk att vara direkt ohyfsade. Däremot får man förstås räkna med ärliga svar när man ställer en fråga i ett forum. Mitt ärliga svar är som följer. Jag personligen hade inte valt namnet oavsett stavning då jag är mer inne på lite mer klassiska namn, typ de som era föräldrar gillar. För mig och min sambo är ju vår dotter unik även om hon har ett mer klassiskt namn. Men om ni älskar namnet så tycker jag att ni ska välja det och hålla tummarna för att det flyger och att ni får det godkänt. Men för barnets skull tycker jag att ni i så fall ska välja den mer etablerade stavningen Decibel. För det ÄR irriterande att få sitt namn felstavat hela tiden (jag har ett så enkelt och vanligt efternamn som Jonsson men får hela tiden det stavat som Johnson/Jonson/Johnsson). Folk är så sjukt lata och orkar inte längre dubbelkolla hur andra människor stavar sina namn. Jag är själv jättenoga med att dubbelkolla sådant eftersom jag anser att det är direkt ohyfsat att inte anstränga sig för att stava andra människors namn rätt (och är man osäker och inte kan ta reda på rätt stavning kan man alltid lägga till en liten disclaimer - typ ?förlåt, men jag är osäker på stavningen av ditt namn?). Och det är inte bara irriterande utan kan även innebära praktiska problem - ibland har det även inneburit att viktiga e-mail på jobbet inte har kommit fram till mig som de ska. Dessutom är jag personligen inte så förtjust i bokstaven z i namn - jag förknippar det med dansbandsnamn med ploj-stavningar. Så kör på Decibel i så fall - ni använder väl oftast namnet muntligt och då spelar ju stavningen mindre roll. Men med detta sagt så har jag hört konstigare namn än så - att använda Decibel för en flicka är väl inte konstigare än att använda Tesla som ett varumärke för bilar - måttenheter båda två.

    Så! Det var ett ärligt men förhoppningsvis hyfsat trevligt svar. ????


    Tack för konstruktiv kritik. Det var absolut ett trevligt svar. Som jag har skrivit flera gånger nu så kommer vi tänka om angående namnet. Vi har pratat om och med henne så många gånger, använt det namnet dagligen, så för oss har det inte låtit det minsta konstigt. Men folk här i tråden har gjort det klart för oss att vi har fel.
  • Anonym (TS)
    Anonym (poo) skrev 2018-11-30 00:51:55 följande:

    Nemas problemas.

    Jag jobbar för socialtjänsten, så jag försöker ge ditt barn den framtid du misslyckas med.


    Hoppas du bemöter människorna du träffar i ditt arbete trevligare än vad du gör på detta forum.
  • Anonym (TS)
    Anonym (poo) skrev 2018-11-30 01:41:06 följande:

    Ja tyvärr får man inte vara för tydlig med idioter enligt svensk regler. Så man måste linda in allt i massa lulllull


    Givetvis får man vara tydlig - men det går att framföra åsikter och kritik på olika sätt. Det är lättare att ta till sig kritik som är konstruktiv än kritik som är rent utav elak. Men det är min åsikt.

    Hoppas du får en fortsatt trevlig natt.
  • Anonym (TS)

    Har skrivit flera gånger nu att vi kommer tänka om angående namnet. Men tråden verkar ha spårat ur.

  • Anonym (TS)

    Vilket är finast?

    Aliette

    Adrienne

    Ophelia

    Ottilia

    Eller är dom lika hemska allihopa? Vi är kanske inge bra på att välja namn :(

  • Anonym (TS)

    Tack alla för era svar! Då är vi kanske inte helt fel ute den här gången..

  • Anonym (TS)

    För fyra dagar sedan föddes våran dotter. Allt gick jättebra och vi är så lyckliga. Hon har fått namnet Adrienne.

Svar på tråden Vad är det för fel på vårat namnval?