• Anonym (mmm)

    När det tar slut - känslan när han/hon träffar någon annan...

    Enda sättet för dig att gå vidare är att trösta dig med tanken att ni inte var helt rätt för varandra. Att hon nu hittat någon annan och har sex, tja, that's life. Det kunde lika gärna ha varit du som hann möta någon först, men nu var det hon. Eftersom det var du som blev lämnad och hon som lämnade, så har ni förstås olika lägen just nu. 

    Om nu just sexet var dåligt mellan er, så försök i stället tänka att det var då för väl att ni delade på er, så kan både du och hon få chansen att uppleva ett bättre sexliv med någon där det klicka bättre. 

    Du kan inte tänka så "jag förtjänar" - alla förtjänar väl att vara lyckliga och må bra, även hon? Du svärter ner henne genom att klaga på vardagsgrejer. Jag förstår att du gör så för att du inte är nöjd med situationen, men du mår bara sämre själv genom att älta detta. Du försöker analysera henne, går igenom hennes gamla förhållanden, inneboende osv. Du skriver om att hon kan ligga sig till en räkmacka - du har inte värst höga tankar om henne du - varför valde hon dig kan man då undra- du har ju knappast gett henne ett liv på en räkmacka? 
    Utan att veta mer än vad du skriver (och det är ju din vinkling) så kan man också tänka att hon söker den rätte, den sanna kärleken, den hon ska vara med resten av livet. Det kanske är vad du också vill ha? Nå, då är det väl bra att ni nu inte längre är tillsammans. 

    Bry dig nu inte mer om hur/vad hon gör. Ver sig det handlar om att hon inte tycker om att vara ensam, söker ett "räkmackeliv", vill ha sex eller den sanna kärleken så har du inget med det att göra längre. 
    Det är slut, hon får göra som hon vill och du som du vill. 

  • Anonym (mmm)
    Anonym (känslan av...) skrev 2018-12-07 02:48:04 följande:
    Sexet var aldrig dåligt, bara för sällan. Hon uttryckte själv att hon tyckte det blev för sällan och viss sorg över att hon själv var dålig på att ta initiativ. Lusten, när vi väl hade sex, var inget som krävde någon ansträngning att frammana i alla fall.
    Av hela mitt långa inlägg så är den pyttebiten om sexet det enda du väljer att ta till dig och kommentera? 
  • Anonym (mmm)
    Anonym (mmm) skrev 2018-12-08 12:14:20 följande:
    Av hela mitt långa inlägg så är den pyttebiten om sexet det enda du väljer att ta till dig och kommentera? 
    ok, jag tar tillbaka - såg nu att du hade kommenterat en bit till i ett senare inlägg Glad. Då känns det bra, att du reflekterat över fler saker. 
  • Anonym (mmm)
    Anonym (känslan av...) skrev 2018-12-07 17:41:52 följande:

    Jag missunnar henne inte lycka i livet, med någon annan, på längre sikt.

    Men jag tycker hon borde få leva själv ett tag. Att sakna och lära sig att uppskatta vad jag gav henne. Att göra själv vad jag gjorde i hemmet e.t.c.

    Jag vill också att hon ska komma till insikt att hon inte kan nå framgång i nya förhållanden som kräver vad hon inte ville eller orkade ge i vårt förhållande. Hon måste antingen prioritera annorlunda eller hitta någon med lägre behov.

    Jag kommer att passa mig från att göra mig beroende av en del av det hon trots allt gav mig och som jag inte vill ska vara ett beroende för mig till den jag har kär, ekonomi bl.a.

    Jag tycker att jag efter detta förtjänar att få träffa någon som ger vad hon inte gav och uppskattar vad jag ger, som hon inte gjorde.

    Därför tycker jag att jag borde få träffa någon före att hon gör det...men jag vet att livet inte är rättvist...


    Jag förstår hur du tänker men jag hävdar ändå att du själv INTE ska tänka så för det gör att du inte mår bra. Var lite ego nu istället, alltså på ett bra sätt. Bygg upp dig själv. Det gör man inte genom att tänka på de här sakerna. Hon måste på egen hand komma underfund med det du skriver här. 
  • Anonym (mmm)
    Fru Nyckelpiga skrev 2018-12-07 03:46:26 följande:
    Förmodligen var hon en mkt knasig brud som fick dina känslor och ditt självförtroende gå till spillror. Nu är det dags för dig att rea upp, skaka av och gå vidare.

    Skit i att älta eller undra hur andra hade det. Det spelar ingen roll. Människor är olika.

    RADERA HENNE. Delats! Ägna din tid åt ngt annat. Tvinga dig att INTE tänka på henne - dvs så fort du börjar tänka på henne- sysselsätt dig med något annat. Vad som helst - gör 10 armhävningar, lyssna på musik, ljudböcker, gå ut, ring till en kompis, hälsa på din gamla faster, hjälp att vara barnvakt för någon, gå på nio, teater, hitta en kurs, känn dig behövd... skaffa en hund/katt etc.

    Häng på Tinder, gör en äventyrsresa, sätt upp mål och delmål.

    Sluta grubbla- gör något! Skit i henne- hon är inte värd att tänka på. Gå vidare, lev livet!
    Eh, så bara för att någon vill göra slut så är man en "knasig brud"? 
Svar på tråden När det tar slut - känslan när han/hon träffar någon annan...