• Anonym (Trasig)

    Vem är pappan?? :(

    Har sån fruktansvärd ångest.

    Har ingen koll på senaste mens.

    Det kan vara två pappor.

    Testar pos 11/9.

    Gjorde mitt första VUL den 18/9.

    Då sa läkaren att jag är i vecka 4 + och att hinnsäcken var 10 mm. Dessutom tvillingar.

    2/10 kommer det fram att jag är i vecka 7 + 2 och hon sa att det kan diffa på 3-4 dagar men nu såg dom två hjärtan. Bf 17/5.

    Jag har gjort ytterligare ett UL som pekar på BF 18/5.

    Hjälp mig räkna

    NÄR blev jag gravid?

    3 UL pekar på BF 17/18-5.

    Hur sanningsenligt är detta???

    Jag går sönder.

  • Svar på tråden Vem är pappan?? :(
  • Anonym (Trasig)
    Anonym (Emma) skrev 2019-01-28 10:09:45 följande:

    Plus att han i juli (som inte var en teknisk otrohet heller?) inte ens kom i dig? Efter att ni knappt haft sex? I förra tråden skrev du väl att ni hade sex i en minut? Det finns väl inte en chans i världen att han skulle vara pappan?


    Sant.. anledningen var att han har supersvårt att komma tydligen och vi hade ingen tid.
  • Anonym (Trasig)
    Miss Skywalker skrev 2019-01-28 10:23:36 följande:

    Eftersom beräknad förlossning så tidigt kan skilja på +/- 7-10 dagar och spermier kan överleva flera dagar så kan det vara från den 28 juli. Har du regelbunden mens? Blödning 10/8 kan ha varit nidblödning?

    Man kan göra faderskapstest under graviditet på privata kliniker men det kostar och du måste ha dna prov från någon av fäderna.


    Lever på att 4 UL efteråt har sagt samma datum. Alltså 17-18/5. Även om först VUL kan ha så pass stor felmarginal som 7-10 dagar.
  • Anonym (***)
    Miss Skywalker skrev 2019-01-28 10:23:36 följande:

    Eftersom beräknad förlossning så tidigt kan skilja på +/- 7-10 dagar och spermier kan överleva flera dagar så kan det vara från den 28 juli. Har du regelbunden mens? Blödning 10/8 kan ha varit nidblödning?

    Man kan göra faderskapstest under graviditet på privata kliniker men det kostar och du måste ha dna prov från någon av fäderna.


    Nej, det är omöjligt. Spermier kan leva i 5 dagar, det innebär att ägglossningen skulle ha varit 2.8. Det ger bf 24.4. Även om man plussar på 10 dagar som är felmarginalen vid ultra så skiljer det 2 veckor till den bf Ts fått två gånger på UL.


  • Anonym (Trasig)
    Anonym (***) skrev 2019-01-28 18:07:43 följande:

    Nej, det är omöjligt. Spermier kan leva i 5 dagar, det innebär att ägglossningen skulle ha varit 2.8. Det ger bf 24.4. Även om man plussar på 10 dagar som är felmarginalen vid ultra så skiljer det 2 veckor till den bf Ts fått två gånger på UL.


    Hoppas på det. Har gjort 4 UL faktiskt. Pga tvillingar.

    18/9 visade det inga foster..
  • Miss Skywalker
    Anonym (***) skrev 2019-01-28 18:07:43 följande:
    Nej, det är omöjligt. Spermier kan leva i 5 dagar, det innebär att ägglossningen skulle ha varit 2.8. Det ger bf 24.4. Även om man plussar på 10 dagar som är felmarginalen vid ultra så skiljer det 2 veckor till den bf Ts fått två gånger på UL.
    Nej det är inte omöjligt. Vilket en del svar här visar.. Ul bf är aldrig 100%
  • Anonym (***)
    Miss Skywalker skrev 2019-01-28 21:23:13 följande:
    Nej det är inte omöjligt. Vilket en del svar här visar.. Ul bf är aldrig 100%
    Det är 24 dagar mellan sista bf dagen för 28.7 pappan och det bf datum som mätts på ett flertal ul. 29 dagar om man räknar med att befruktningen skulle ha skett 28.7.

    Du menar på fullt allvar att det på Vul 18.9, alltså vecka 8+5 minst, bara skulle synas två hinnsäckar och inga foster?
  • Miss Skywalker
    Anonym (***) skrev 2019-01-28 21:36:57 följande:
    Det är 24 dagar mellan sista bf dagen för 28.7 pappan och det bf datum som mätts på ett flertal ul. 29 dagar om man räknar med att befruktningen skulle ha skett 28.7.

    Du menar på fullt allvar att det på Vul 18.9, alltså vecka 8+5 minst, bara skulle synas två hinnsäckar och inga foster?
    Det behöver inte alls vara 8+5. Det finns otaliga exempel på felberäknade ul, där kvinnan dessutom haft stenkoll på både mens och enda samlaget och omöjligen kan ha blivit gravida just då osv.
  • Anonym (Trasig)
    Miss Skywalker skrev 2019-01-29 08:49:41 följande:

    Det behöver inte alls vara 8+5. Det finns otaliga exempel på felberäknade ul, där kvinnan dessutom haft stenkoll på både mens och enda samlaget och omöjligen kan ha blivit gravida just då osv.


    :(
  • Anonym (***)
    Miss Skywalker skrev 2019-01-29 08:49:41 följande:

    Det behöver inte alls vara 8+5. Det finns otaliga exempel på felberäknade ul, där kvinnan dessutom haft stenkoll på både mens och enda samlaget och omöjligen kan ha blivit gravida just då osv.


    Ja men hon hade bara samlag med fel man en gång, den 28.7. Det innebär att hon skulle ha varit gravid i vecka 8+5 minst när vul gjordes. Och det var hon inte och därför är den andra mannen pappan.
  • Anonym (Trasig)
    Anonym (***) skrev 2019-01-29 11:46:32 följande:

    Ja men hon hade bara samlag med fel man en gång, den 28.7. Det innebär att hon skulle ha varit gravid i vecka 8+5 minst när vul gjordes. Och det var hon inte och därför är den andra mannen pappan.


    Nä det syntes inga foster vid första UL. Hinnsäck 10 mm. Vet inte hur stor den ska vara osv..

    det som tröstar är att det var en överläkare på en kvinnoklinik som gjorde första VUL
  • Anonym (yoko)

    Du har massa trådar ute om samma sak, bara för att du inte gillade svaret så kommer det inte ändras bara för att du frågar om och om och om igen.

    Gör abort om du är missnöjd med pappan och HÅLL IHOP BENEN i fortsättningen om du inte ens har vett att använda skydd.

  • Miss Skywalker
    Anonym (***) skrev 2019-01-29 11:46:32 följande:
    Ja men hon hade bara samlag med fel man en gång, den 28.7. Det innebär att hon skulle ha varit gravid i vecka 8+5 minst när vul gjordes. Och det var hon inte och därför är den andra mannen pappan.
    Konstigare saker har hänt när det gäller ul och bf..
  • Anonym (Trasig)
    Anonym (yoko) skrev 2019-01-29 12:42:54 följande:

    Du har massa trådar ute om samma sak, bara för att du inte gillade svaret så kommer det inte ändras bara för att du frågar om och om och om igen.

    Gör abort om du är missnöjd med pappan och HÅLL IHOP BENEN i fortsättningen om du inte ens har vett att använda skydd.


    Faktum är att jag skrivit EN tråd tidigare.

    Folk älskar att klanka ner på saker som dom inte har en aning om bakomliggande orsaker på. Därav att vissa tror att min sambo varit våldsam etc.

    sanningen är att vi hade en tuff period och jag blev lämnad, för att situationen sedan löstes.

    Skydd- jag håller med dig
  • Anonym (E)

    Så less på alla som kmr med orealistiska bedömningar om att 28.7 killen kan vara pappa och om alla elaka kommentarer.

    TS, jag är säker på att din sambo är pappan och att du kan lita på vad som sagts på ultraljuden. Allt löser sig! Sköt om dig

  • Anonym (E)
    Anonym (Trasig) skrev 2019-01-29 14:35:25 följande:

    Faktum är att jag skrivit EN tråd tidigare.

    Folk älskar att klanka ner på saker som dom inte har en aning om bakomliggande orsaker på. Därav att vissa tror att min sambo varit våldsam etc.

    sanningen är att vi hade en tuff period och jag blev lämnad, för att situationen sedan löstes.

    Skydd- jag håller med dig


    <3
  • Anonym (Trasig)
    Anonym (E) skrev 2019-01-29 14:36:48 följande:

    Så less på alla som kmr med orealistiska bedömningar om att 28.7 killen kan vara pappa och om alla elaka kommentarer.

    TS, jag är säker på att din sambo är pappan och att du kan lita på vad som sagts på ultraljuden. Allt löser sig! Sköt om dig


    Tack snälla. Jag hoppas verkligen det också :(
  • Anonym (Oj då.(kille))

    Kan var två pappor. Blev befruktade olika perioder.

Svar på tråden Vem är pappan?? :(