• Godisbuske

    Varför beter sig min man såhär?

    Han gick tillbaka till unga år, att vara den där sonen som är älskad av sin fader. Accepterad. Härma sin pappa ,se upp till honom, be om råd osv. Din man behöver prata med någon inom vården.

  • Godisbuske
    Anonym (Hallontårta) skrev 2018-12-11 00:59:33 följande:
    Tror det är svårt att få honom att gå och prata med någon, tyvärr. Han lever i förnekelse. Hans pappa är numera hans stora idol, allvetande.

    Önskar jag visste hur jag kunde "hjälpa" och nå fram. Hur jag kunde få honom att inse att vi är en familj nu och att han behöver diskutera och rådfråga mig i första hand då jag också berörs av besluten som dka tas.
    Robert 832 skrev 2018-12-11 00:06:56 följande:

    Klassiker, att ha växt upp hela livet oälskad och fått höra att man inte duger till nått av sina egna föräldrar som man ju var beroende av och avgudade bara för att de sen gör en helomvändning.

    Svältfödd på positiv uppmärksamhet och sen plötsligt få det kan göra en person väldigt mån om att få mer.


    Ja, det är precis vad jag också tror. Men någonstans borde man väl inse att man numera är en vuxen individ, att man kan stå för sina egna beslut, ha sina egna värderingar och råda över sitt eget liv. Att kunna vara sig själv.

    Det finns väl många andra som gått igenom liknande under sin barndom och ändå lyckats odla någon slags självkänsla och självständighet? Beror det på hur man är som person och hur väl man kan processa och bearbeta sina upplevelser från barndomen? Har det med inre styrka att göra?
    Tror att får inse det själv då på någotvis. Eller så får du filma, spela in etc. och visa honom. Du tröttnar nog tillslut och lämnar.  Ibland så är det bäst att inte ha ett förhållande med människor från trasiga familjer.  Leva med någon som vuxit upp i ett hem utan kärlek, massa bråk. utebliven kommunkation etc. Det sätter alltid sina spår
    Lämnat två förhållande själv pga det.
Svar på tråden Varför beter sig min man såhär?