• Anonym (Ledsen)

    Mitt barns pappa vill ha en sjukligt svartsjuk tjej, är så besviken!

    Hej

    Mitt barns pappa har dejtat sitt ex som han redan vet varit dum mot honom när dom var tillsammans förut. Hon slog honom och var väldigt svartsjuk. Nu har dom börjat träffas igen och jag tänkte ja men alla kan förändras så låt det vara men redan efter två månader spårade det ur. Hon blev svartsjuk när jag och exet umgicks med vårt barn. Jag var plötsligt så ful och han fick inte tagga mig i bilder och inte gilla mina bilder. Han fick inte hitta på saker med mig och barnet. Hon struntar även i vårt barn och är egoistisk och vill att hon ska komma i första hand. Han träffade henne i smyg innan jag visste att dom dejtade och hon fick träffa vårt barn utan att jag visste om detta.

    Jag satte sen stopp för detta och han fick välja vårt barn eller henne och han valde självklart vårt barn MEN igår fick jag reda på att han trots allt hon har gjort och sagt vill ha henne. Jag känner mig så sårad och sviken hur man som förälder vill välja en sådan partner???

    Jag ser honom på ett helt annat sätt nu. Så fort jag tittar på honom så tänker jag på hur oansvsrig han är och vilken dålig förebild han är för vårt barn som frivilligt vill ingå i en destruktiv relation när det finns 1000 andra tjejer som istället skulle vara glada över att vårt barn har föräldrar som kan umgås.

    Vårt barn förtjänar bättre och jag vet inte om jag kan lita på att han verkligen avslutar det här med den här tjejen. Han har lovat det men eftersom han har gömt henne förr så har jag svårt att lita på honom.

    Vad ska jag göra? Kommer jag någonsin känna bra för vårt barns pappa igen?

  • Svar på tråden Mitt barns pappa vill ha en sjukligt svartsjuk tjej, är så besviken!
  • Anonym (...)
    nymedlem skrev 2018-12-11 10:20:06 följande:

    Hur gammal är barnet?

    Ditt ex flickvän behöver inte gilla dig, hon behöver bara inte visa för barnet OM hon nu inte skulle gilla dig. Men om det är så beror det på ditt beteende, det förstår du väl? Jag har varit i flickvännens situation med en kille där mamman var lika svartsjuk som du och killen var lika kuvad av henne som ditt ex är av dig. När vi skulle hämta hans barn fick jag hoppa ur bilen och vänta tills de kom tillbaka. Det ör ett sjukt beteende och det ligger hos dig inte hos ditt ex och hans nya kärlek.


    Ok, så du var den misshandlande flickvännen..?
  • EmberEyes

    Du agerar helt gränslöst, TS.

    Om du nu är orolig för ditt barn när det bor hos pappan så får du gå via soc/familjerätten för att reglera barnets umgänge med pappan, och göra en orosanmälan för den delen. Du kan även polisanmäla flickvännen för hemfridsbrott om du känner att exet befinner sig i en farlig situation.

    Men du har absolut ingen rätt att bestämma vem pappan får umgås med när han har barnet.

  • Anonym (föredettasocarbetare)
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-12-11 09:56:17 följande:

    Fast ni verkar inte förstå vad jag menar. Jag vill inte att vårt barn ska behöva ha en plastmamma som inte tycker om barnets riktiga mamma helt utan anledning. Jag vill inte att vårt barn ska utsättas för en destruktiv relation. Jag vill inte att vårt barn ska behöva se sin pappa bli illa behandlad och se honom bli slagen för den här tjejen har misshandlat vårt barns pappa plus att han nästan jämt blir kallad jävla svin. Det är det jag är rädd för att vårt barn ska behöva uppleva det!

    Han får ha vilken tjej han vill jag bryr mig inte det var jag som gjorde slut och jag har också börjat dejta men vi hade lovat varandea att inte dejta destruktiva människor för vårt barns skull! Kan ni förstå nu!


    Du bestämmer inte vem ditt ex är ihop med sen är det inte konstigt att hon ogillar dig med tanke på hur du uppför dig

    Din före detta partners nya partner är inte upp till dig att granska ,han är en vuxen man som kan ta sina egna beslut ,den ända som uppför sig sjukligt svartsjuk är du TS, och jag har jobbat på familjeförvaltningen i detta fall skulle jag ta din ex sida och begränsa din vårdnad,  kanske även ge ditt ex all vårdnad om barnet ,ditt barn kan faktiskt fara illa av ditt kontrollbehov och avundsjuka det är inte bra eller en säker miljö för ditt barn,personligen ser jag det som barnmisshandel
  • Anonym (...)
    Anonym (föredettasocarbetare) skrev 2018-12-11 12:24:26 följande:

    Du bestämmer inte vem ditt ex är ihop med sen är det inte konstigt att hon ogillar dig med tanke på hur du uppför dig

    Din före detta partners nya partner är inte upp till dig att granska ,han är en vuxen man som kan ta sina egna beslut ,den ända som uppför sig sjukligt svartsjuk är du TS, och jag har jobbat på familjeförvaltningen i detta fall skulle jag ta din ex sida och begränsa din vårdnad,  kanske även ge ditt ex all vårdnad om barnet ,ditt barn kan faktiskt fara illa av ditt kontrollbehov och avundsjuka det är inte bra eller en säker miljö för ditt barn,personligen ser jag det som barnmisshandel


    Hagaha vilket skitsnack. Tror du någon går på detta?
  • Anonym (Kerstin)
    Anonym (...) skrev 2018-12-11 12:27:19 följande:
    Hagaha vilket skitsnack. Tror du någon går på detta?
    Du vet för lite för att delta i tråden. Självklart är en kontrollerande mor med TS beteende en potentiell fara för barnet. Hon bör snarast se över sitt eget beteende och hur hon uppför sig.

    Bara för att hon saknar sitt ex och vill kontrollera honom i minsta detalj ger henne inte rätt att förstöra för sitt barn.
  • Anonym (A)
    Anonym (Kerstin) skrev 2018-12-11 13:28:55 följande:
    Du vet för lite för att delta i tråden. Självklart är en kontrollerande mor med TS beteende en potentiell fara för barnet. Hon bör snarast se över sitt eget beteende och hur hon uppför sig.

    Bara för att hon saknar sitt ex och vill kontrollera honom i minsta detalj ger henne inte rätt att förstöra för sitt barn.
    Håller med
  • Anonym (...)
    Anonym (Kerstin) skrev 2018-12-11 13:28:55 följande:

    Du vet för lite för att delta i tråden. Självklart är en kontrollerande mor med TS beteende en potentiell fara för barnet. Hon bör snarast se över sitt eget beteende och hur hon uppför sig.

    Bara för att hon saknar sitt ex och vill kontrollera honom i minsta detalj ger henne inte rätt att förstöra för sitt barn.


    Hag förstår inte vad du menar eller varför du citerar mig. Det var helt irrelevant till det jag skrev.

    Jag tycker det är väldigt svårt att få en klar bild av situationen. Men en sak är säker. Om mitt barn skulle riskera att behöva vistas i ett hem där det finns våld skulle jag bli jävligt vaksam. Inte på så vis som TS beskriver. Jag skulle se till att mitt barn inte skulle behöva vistas i den miljön illa kvickt då det är en form av barnmisshandel.

    Så, lämna tråden själv innan du vet vad du pratar om.
  • Anonym (nonym)

    Hur säker är du på att hans ex var så hemsk som du tror? Du verkar vara svartsjukt lagd, så han kanske kände sig tvingad att "hitta på" att hon var elak osv, för att du skulle bli lugn...?

    Bortsett från det förstår jag inte hur du tänker att ditt ex ska lyckas hitta en tjej som är okej med att ni umgås hela tiden, och håller på och taggar varandra i bilder på sociala medier. De flesta skulle ta illa upp av sådant, du kan vara övertygad om att vem han än träffar kommer hon förmodligen att bli arg/ledsen om han fortsätter på samma sätt.

  • Anonym (Kerstin)
    Anonym (...) skrev 2018-12-11 13:53:11 följande:
    Hag förstår inte vad du menar eller varför du citerar mig. Det var helt irrelevant till det jag skrev.

    Jag tycker det är väldigt svårt att få en klar bild av situationen. Men en sak är säker. Om mitt barn skulle riskera att behöva vistas i ett hem där det finns våld skulle jag bli jävligt vaksam. Inte på så vis som TS beskriver. Jag skulle se till att mitt barn inte skulle behöva vistas i den miljön illa kvickt då det är en form av barnmisshandel.

    Så, lämna tråden själv innan du vet vad du pratar om.
    Ok, jag lämnar.....
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (...) skrev 2018-12-11 13:53:11 följande:

    Hag förstår inte vad du menar eller varför du citerar mig. Det var helt irrelevant till det jag skrev.

    Jag tycker det är väldigt svårt att få en klar bild av situationen. Men en sak är säker. Om mitt barn skulle riskera att behöva vistas i ett hem där det finns våld skulle jag bli jävligt vaksam. Inte på så vis som TS beskriver. Jag skulle se till att mitt barn inte skulle behöva vistas i den miljön illa kvickt då det är en form av barnmisshandel.

    Så, lämna tråden själv innan du vet vad du pratar om.


    Tack! Äntligen någon som förstår min oro! För mitt barns skull är jag sårad över att barnets pappa FRIVILLIGT väljer att ta tillbaka en tjej som slagit honom, varit otrogen och som nu snackar skit om mig och vill ha exets fulla uppmärksamhet före vårt barn till och med. Jag vill inte att vårt barns pappa ska fara illa! Men det är ju såklart hans val och det är tråkigt att han inte tar större ansvar.
  • Anonym (Suck)
    Anonym (föredettasocarbetare) skrev 2018-12-11 12:24:26 följande:

    Du bestämmer inte vem ditt ex är ihop med sen är det inte konstigt att hon ogillar dig med tanke på hur du uppför dig

    Din före detta partners nya partner är inte upp till dig att granska ,han är en vuxen man som kan ta sina egna beslut ,den ända som uppför sig sjukligt svartsjuk är du TS, och jag har jobbat på familjeförvaltningen i detta fall skulle jag ta din ex sida och begränsa din vårdnad,  kanske även ge ditt ex all vårdnad om barnet ,ditt barn kan faktiskt fara illa av ditt kontrollbehov och avundsjuka det är inte bra eller en säker miljö för ditt barn,personligen ser jag det som barnmisshandel


    Du pratar strunt!

    Soc kan inte "begränsa vårdnad" (vad menas med det förresten? Antingen har man gemensam eller ensam vårdnad, finns inget mellanting) och soc kan inte heller ge en förälder ensam vårdnad.

    Hade du verkligen jobbat med detta så hade du självklart vetat det.
  • Tomelilla15
    Anonym (Ledsen) skrev 2018-12-11 09:56:17 följande:

    Fast ni verkar inte förstå vad jag menar. Jag vill inte att vårt barn ska behöva ha en plastmamma som inte tycker om barnets riktiga mamma helt utan anledning. Jag vill inte att vårt barn ska utsättas för en destruktiv relation. Jag vill inte att vårt barn ska behöva se sin pappa bli illa behandlad och se honom bli slagen för den här tjejen har misshandlat vårt barns pappa plus att han nästan jämt blir kallad jävla svin. Det är det jag är rädd för att vårt barn ska behöva uppleva det!

    Han får ha vilken tjej han vill jag bryr mig inte det var jag som gjorde slut och jag har också börjat dejta men vi hade lovat varandea att inte dejta destruktiva människor för vårt barns skull! Kan ni förstå nu!


    Jo, vi förstår. Saken är bara den att du inte kan göra något åt det så länge du inte oroar dig för barnets hälsa. Konstigt att du inte gör det förresten. Du tror att barnet kommer bevittna våld, något som är skadligt och även gör barnet till brottsoffer. Tycker du ska försöka med att få ensamt boende för barnet hos dig med hänvisning till vad du vet om exet och att du tror att ditt barn kommer bevittna våld hos sin pappa. Men innan allt detta. Prata med pappan igen och berätta om dina planer. Säg att det är helt oacceptabelt för ert barn att bo i ett hem med de riskerna.
  • Tomelilla15
    Anonym (föredettasocarbetare) skrev 2018-12-11 12:24:26 följande:

    Du bestämmer inte vem ditt ex är ihop med sen är det inte konstigt att hon ogillar dig med tanke på hur du uppför dig

    Din före detta partners nya partner är inte upp till dig att granska ,han är en vuxen man som kan ta sina egna beslut ,den ända som uppför sig sjukligt svartsjuk är du TS, och jag har jobbat på familjeförvaltningen i detta fall skulle jag ta din ex sida och begränsa din vårdnad,  kanske även ge ditt ex all vårdnad om barnet ,ditt barn kan faktiskt fara illa av ditt kontrollbehov och avundsjuka det är inte bra eller en säker miljö för ditt barn,personligen ser jag det som barnmisshandel


    Tror inte en sekund på att du är fd socarbetare.
  • Anonym (Tröttmössa)
    Tomelilla15 skrev 2018-12-12 05:01:14 följande:
    Tror inte en sekund på att du är fd socarbetare.
    Det tror ingen annan heller, mer än möjligen personen själv.
    Alla som jobbar/har jobbat inom soc vet att de inte, själva, sitter med den makten. Såna beslut tas i rätten.
  • Anonym (B)

    Alltså ja, jag förstår att du är besviken på hans val och att du tycker att han gör fel, men även du måste inse att han är en vuxen man som gör sina egna val och att du inte har med det att göra. Låt honom själv inse om hans val är rätt eller fel utan att du ska komma och ställa krav och ultimatum. Han är med henne nu, inte med dig. Vem vet, kanske du någon gång hamnar i ett destruktivt förhållande.. Skulle du då vilja höra att du är en dålig förebild för dina barn medan du är upp över öronen kär och fast med en man som gör dig illa fastän du vill vara med honom? Har du aldrig varit där vet du inte hur det är.

Svar på tråden Mitt barns pappa vill ha en sjukligt svartsjuk tjej, är så besviken!