• ahli1

    Familjeliv dissas i dagens Metro-Har Jacob Bursell rätt eller fel?

    I dagens Metro går Jacob Bursell till hårt angrepp mot Familjeliv som han sågar utmed fotknölarna som ett skräpforum som borde stängas ned. Bör han bara knipa igen då han inte har rätt att leka åsiktspolis och forumet har även många intressanta frågeställningar postade av sina medlemmar.
    metro.se/artikel/jacob-bursell-ta-hjälp-av-militären-och-stäng-ned-familjeliv/

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-01-08 12:03
    Provar igen
    www.metro.se/artikel/jacob-bursell-ta-hjälp-av-militären-och-stäng-ner-familjeliv/

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Familjeliv dissas i dagens Metro-Har Jacob Bursell rätt eller fel?
  • flygrl
    Anonym (Felix) skrev 2019-01-11 23:55:36 följande:

    Ja precis så. Kan bara instämma. Särskilt media kan jag också tycka, de eldar på mycket endast för att öka lösnummerförsäljningen.


    Instämmer.
  • Xenia
    https://www.metro.se/artikel/jacob-bursell-ta-hj%C3%A4lp-av-milit%C3%A4ren-och-st%C3%A4ng-ner-familjeliv

    Undrar om det är Ä:na som gör att länken inte fungerar?

    Jag fick alltså gå in på Metro och leta själv.

    "
    "Bill bajsar fyra gånger i veckan. Är det verkligen normalt? Eller går gränsen vid tre?". Är man lagd åt det oroliga hållet är Familjeliv en enda stor resonanslåda av elände, eftersom diskussionstrådarna bara fäster uppmärksamheten på grejer som man inte i sin vildaste fantasi hade trott kunde ha någon betydelse, skriver Jacob Bursell."

    Man får väl inte ta okända personens åsikter och anekdoter på blodigt allvar. Gäller det sjukdomar så ringer jag hellre 1177 eller rentav vårdcentralen.

    "Jag ser framför mig en tid då barnet gick till dagis i så länge det andades. Konsulterar man Familjeliv i frågan, får man betrakta hur oroliga föräldrar fördjupar sig i huruvida 37,4 grader på en tvååring är att betrakta som feber eller inte.

    Gränsen går tydligen vid 37,5. Snart springer man där och tar temperaturen arton gånger per morgon, i hopp om att få iväg ungen till dagis."

    Problemet är då inte diverse sajter på internet utan att man inte använder sitt eget sunda förnuft. Man ser väl om barnet är piggt eller hängigt.

  • Demokratur
    flygrl skrev 2019-01-11 18:39:46 följande:
    Jag vet att en del, bla. du, menar att FL funkar så och så ska det förstås inte va. Kan dock säga att jag inte delar den kritiken. Och jag kan inte se att det e det Bursell egentligen vill uttrycka med sin krönika. Kan du peka på nåt i artikeln som du menar uttrycker den kritiken?
    Fast det är ju sant att feministisk vänster är den enda tillåtna åsikten på FL. Allt annat spärras förr eller senare.
  • flygrl
    Demokratur skrev 2019-02-16 13:21:13 följande:

    Fast det är ju sant att feministisk vänster är den enda tillåtna åsikten på FL. Allt annat spärras förr eller senare.


    Fast jag e inte ?feministisk vänster? och har klarat mig fint so far.
  • pyssel

    Gäsp, den där ofyndiga betraktelsen var ju tristare att läsa än det trista och totalt ointressanta han ondgör sig över. Resten han skriver är ju inte mkt bättre, även om jag delar en del av hans åsikter. Hans kolumn ser ut som debattinlägg producerade vid en gymnasiebänk, sparkar in lite öppna åsiktsdörrar här och där, men inget kvickt, inget vasst, inget intressant.


    Alla hästar hemma
  • Anonym (Bursell har rätt)
    Förutom de märkligaste trådar om allt mellan himmel och jord är det första som slår män som besöker forumet den totala misandri som en handfull av olika anledningar manshatande personer ägnar sig åt.

    Av någon outgrundlig anledning får grova påhopp och kränkningar av män stå kvar utan åtgärd?  

    Det finns hundratals inlägg från bittra kvinnor om mansbebisar bara under senaste månaden i diverse trådar. 


    Utgångspunkten från de flesta kvinnor på forumet som jag läst är att män är lata, värdelösa idioter.

    Man undrar om de har blivit bortgifta eller varit påtända när de valda sina värdelösa mansbebisar?
  • tankfull
    Anonym (Bursell har rätt) skrev 2019-02-18 21:46:58 följande:
    Förutom de märkligaste trådar om allt mellan himmel och jord är det första som slår män som besöker forumet den totala misandri som en handfull av olika anledningar manshatande personer ägnar sig åt.

    Av någon outgrundlig anledning får grova påhopp och kränkningar av män stå kvar utan åtgärd?  

    Det finns hundratals inlägg från bittra kvinnor om mansbebisar bara under senaste månaden i diverse trådar. 

    Utgångspunkten från de flesta kvinnor på forumet som jag läst är att män är lata, värdelösa idioter.

    Man undrar om de har blivit bortgifta eller varit påtända när de valda sina värdelösa mansbebisar?
    Tänk att min reflektion är verkligen precis den motsatta, att de få inlägg som görs av män (förutom de män som ofta skriver här och faktiskt håller god ton) som kommer "utifrån" är väldigt aggressiva mot kvinnor, för det mesta helt utan tidigare provokation. Männen hoppar in i tråden, skriver en kortfattad och fientlig kommentar och försvinner sen igen.
    Oftast är det uppenbart att dessa män inte ens orkat läsa igenom tråden och bilda sig en uppfattning om vad den handlar om - men det anser inte dessa män sig behöva eftersom de redan har sin uppfattning klar: kvinnor är manshatande feminister och det är jätteorättvist att kvinnorna får så mycket uppmärksamhet medan vi stackars män inte får några kvinnor eller kärlek.
    Hur det kan fortsätta vara ett mysterium för dessa män att de förblir ensamma, DET är det verkliga mysteriet.
    De ytterst få gånger som jag själv har ilsknat till så pass att jag skrivit något otillbörligt så har moderatorerna tagit bort mitt inlägg och gett mig en påminnelse om att hålla god ton - så snacket om att grova påhopp får stå kvar är ju bara fantasier. 
    För övrigt, är det inte så att den där artikeln som det pratas om är en gammal artikel? Varför tas den upp här idag om så är fallet? 
  • Anonym (Bursell har rätt)
    tankfull skrev 2019-02-18 22:41:20 följande:
    Tänk att min reflektion är verkligen precis den motsatta, att de få inlägg som görs av män (förutom de män som ofta skriver här och faktiskt håller god ton) som kommer "utifrån" är väldigt aggressiva mot kvinnor, för det mesta helt utan tidigare provokation. Männen hoppar in i tråden, skriver en kortfattad och fientlig kommentar och försvinner sen igen.
    Oftast är det uppenbart att dessa män inte ens orkat läsa igenom tråden och bilda sig en uppfattning om vad den handlar om - men det anser inte dessa män sig behöva eftersom de redan har sin uppfattning klar: kvinnor är manshatande feminister och det är jätteorättvist att kvinnorna får så mycket uppmärksamhet medan vi stackars män inte får några kvinnor eller kärlek.
    Hur det kan fortsätta vara ett mysterium för dessa män att de förblir ensamma, DET är det verkliga mysteriet.
    De ytterst få gånger som jag själv har ilsknat till så pass att jag skrivit något otillbörligt så har moderatorerna tagit bort mitt inlägg och gett mig en påminnelse om att hålla god ton - så snacket om att grova påhopp får stå kvar är ju bara fantasier. 
    För övrigt, är det inte så att den där artikeln som det pratas om är en gammal artikel? Varför tas den upp här idag om så är fallet? 
    Är du säker på att det är så många nya män? Flört
Svar på tråden Familjeliv dissas i dagens Metro-Har Jacob Bursell rätt eller fel?