• Spaceman

    Varför är det alltid mannen som ska ragga, och vad händer om alla män plötsligt slutar med det?

    Jag är en väldigt tillbakadragen kille och har därför aldrig lärt mig det sociala spelet riktigt. Har aldrig varit på en riktig dejt eller raggat på en tjej.

    Det klagas ju mycket på mäns beteende mot kvinnor, särskilt när de ska "ragga". Men vad skulle hända om alla män plötsligt blev som mig? Tänk om alla män förlorade "förmågan" att ragga brudar, hade ni kvinnor tagit initiativet då?

    (Nej jag är inte bitter, eller lite kanske... )

  • Svar på tråden Varför är det alltid mannen som ska ragga, och vad händer om alla män plötsligt slutar med det?
  • riboflavin

    Jag och de flesta andra kvinnor jag känner tar gärna initiativ, men ofta är det svårt att hinna före killarna som mer eller mindre slänger sig på första bästa. Jag föredrar när det uppstår ömsesidigt intresse innan någon part börjar hårdragga. Hade killar slutat ragga så hade jag haft tid att roa mig mer och själv visat intresse för fler av dem.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • CH Sohl
    K Kalle skrev 2019-01-14 11:34:37 följande:
    Kvinnor är lika ointresserade av män de inte vill ha som heterosexuella killar är av andra killar. Tycker du att det hade varit trevligt om du hela tiden blev raggad på av diverse både unga och gamla män? Så är det det känns för kvinnor när obehagliga män inte lämnar dem ifred.
    Jag hade utan tvekan blivit glad för lite kvinnlig uppmärksamhet.
  • CH Sohl
    Mimosa86 skrev 2019-01-14 11:37:15 följande:

    Jag tror det hade varit bra. Jag tror vi kvinnor bör ta fler första steg.

    Anledningen till att jag aldrig tagit första steget är för att jag upptäckt att jag värderats så mycket högre om killarna får kämpa. Ligger något gammalt i att en kille vill övervinna en kvinna. Tyvärr.

    Och en kvinna som man kämpar för utnyttjar man inte lika oftare och hon får en mer safe tillvaro


    Dessutom är det ju bekvämt att slippa få självförtroendet stuket när man slipper få nobben.


    För män har det antingen en härdande effekt och blir som männen ni tycker är för påflugna eller också blir man knäckt och ger upp (männen ni inte ens ser).

  • CH Sohl
    riboflavin skrev 2019-01-14 11:53:10 följande:

    Jag och de flesta andra kvinnor jag känner tar gärna initiativ, men ofta är det svårt att hinna före killarna som mer eller mindre slänger sig på första bästa. Jag föredrar när det uppstår ömsesidigt intresse innan någon part börjar hårdragga. Hade killar slutat ragga så hade jag haft tid att roa mig mer och själv visat intresse för fler av dem.


    Varför inte ragga på någon av de killarna som INTE är påflugna?


    Jag väljer tyvärr att tro att i grund och botten är det rädsla för att få nobben som är den verkliga anledningen kryddat med bekvämlighet och i vissa fall egoboost.

  • Persikaplommon
    CH Sohl skrev 2019-01-14 11:08:30 följande:

    Om nu kvinnors raggning är så sublim att män måste gå en kurs i att läsa kvinnors signaler så är ju ett hett tips till kvinnor att samla lite mod och vara tydligare när det är någon ni är intresserade av.


    Alla kvinnors raggning är inte sublim. Väldigt många är tydliga.

    Men då raggar kvinnor på män de är intresserade av.

    Att kvinnor inte raggar på män de inte finner attraktiva beror inte på brist på mod , eller rädsla av att bli nobbade.

    Men det är såklart vanlig att män som inte har framgångar hos kvinnor skyller på att kvinnor är för blyga , rädda och saknar mod.

    Mr Collins är en perfekt exempel:





    Det finns också kvinnor som är blyga och kvinnor som raggar sublimt , men om en man aldrig träffar en kvinna som visar intresse beror detta på att kvinnor är inte intresserade av honom , och inte alla kvinnor är fega.
    CH Sohl skrev 2019-01-14 12:37:26 följande:

    Varför inte ragga på någon av de killarna som INTE är påflugna?

    Jag väljer tyvärr att tro att i grund och botten är det rädsla för att få nobben som är den verkliga anledningen kryddat med bekvämlighet och i vissa fall egoboost.


  • CH Sohl
    Persikaplommon skrev 2019-01-14 13:00:35 följande:
    Alla kvinnors raggning är inte sublim. Väldigt många är tydliga.

    Men då raggar kvinnor på män de är intresserade av.

    Att kvinnor inte raggar på män de inte finner attraktiva beror inte på brist på mod , eller rädsla av att bli nobbade.

    Men det är såklart vanlig att män som inte har framgångar hos kvinnor skyller på att kvinnor är för blyga , rädda och saknar mod.

    Mr Collins är en perfekt exempel:

    Det finns också kvinnor som är blyga och kvinnor som raggar sublimt , men om en man aldrig träffar en kvinna som visar intresse beror detta på att kvinnor är inte intresserade av honom , och inte alla kvinnor är fega.
    CH Sohl skrev 2019-01-14 12:37:26 följande:

    Varför inte ragga på någon av de killarna som INTE är påflugna?

    Jag väljer tyvärr att tro att i grund och botten är det rädsla för att få nobben som är den verkliga anledningen kryddat med bekvämlighet och i vissa fall egoboost.


    Det kan också vara så att han har haft massor chanser men inte ser de små ,försiktiga signalerna. 


    Kvinnor missar nog inte mäns signaler om jag uppfattat saken rätt :)

  • Persikaplommon
    CH Sohl skrev 2019-01-14 13:05:16 följande:

    Det kan också vara så att han har haft massor chanser men inte ser de små ,försiktiga signalerna. 

    Kvinnor missar nog inte mäns signaler om jag uppfattat saken rätt :)


    Det är också möjligt.

    Men man kan bara ändra på sig själv , inte alla andra.

    Hittar man ingen partner bör man ändra sitt eget beteende , och inte klaga på alla kvinnor eller män , eftersom det ger ingen resultat.
  • CH Sohl
    Persikaplommon skrev 2019-01-14 13:17:57 följande:
    Det är också möjligt.

    Men man kan bara ändra på sig själv , inte alla andra.

    Hittar man ingen partner bör man ändra sitt eget beteende , och inte klaga på alla kvinnor eller män , eftersom det ger ingen resultat.
    Varför är det då fritt fram att klaga på män som grupp men inte kvinnor här på FL?
  • CH Sohl
    Persikaplommon skrev 2019-01-14 13:17:57 följande:
    Det är också möjligt.

    Men man kan bara ändra på sig själv , inte alla andra.

    Hittar man ingen partner bör man ändra sitt eget beteende , och inte klaga på alla kvinnor eller män , eftersom det ger ingen resultat.
    Prova att skriva något riktigt grovt och kränkande till mig så kan du lugnt konstatera att du är fredad här på FL eftersom du är kvinna.
  • CH Sohl
    Persikaplommon skrev 2019-01-14 13:00:35 följande:
    Alla kvinnors raggning är inte sublim. Väldigt många är tydliga.

    Men då raggar kvinnor på män de är intresserade av.

    Att kvinnor inte raggar på män de inte finner attraktiva beror inte på brist på mod , eller rädsla av att bli nobbade.

    Men det är såklart vanlig att män som inte har framgångar hos kvinnor skyller på att kvinnor är för blyga , rädda och saknar mod.

    Mr Collins är en perfekt exempel:

    Det finns också kvinnor som är blyga och kvinnor som raggar sublimt , men om en man aldrig träffar en kvinna som visar intresse beror detta på att kvinnor är inte intresserade av honom , och inte alla kvinnor är fega.
    CH Sohl skrev 2019-01-14 12:37:26 följande:

    Varför inte ragga på någon av de killarna som INTE är påflugna?

    Jag väljer tyvärr att tro att i grund och botten är det rädsla för att få nobben som är den verkliga anledningen kryddat med bekvämlighet och i vissa fall egoboost.


    "Alla kvinnors raggning är inte sublim. Väldigt många är tydliga. "


    Inte vad jag har sett :)

Svar på tråden Varför är det alltid mannen som ska ragga, och vad händer om alla män plötsligt slutar med det?