Inlägg från: Tecum |Visa alla inlägg
  • Tecum

    Make ej redo för barn helt plötsligt i v.35. Livrädd o förvirrad

    Att han inte känner sig redo betyder inte med automatik att han inte ställer upp. Han kommer ju att bli pappa i vilket fall som helst. Antagligen känner han sig osäker och otillräcklig, det gör många män och en del kvinnor i samma situation. Hoppas att TS kan hålla sig lugn och positiv när barnet är fött, då kommer hennes trygghet att smitta av sig på honom. Tror att det kommer att lösa sig.

  • Tecum
    Akira Öken skrev 2019-01-11 22:45:42 följande:
    Pappa? Nja, med detta beteende blir han inte mycket mer än en spermadonator.
    "Lugn och positiv"? Det måste väl finnas någon måtta på hur mycket kvinnor ska behöva curla dessa patetiska ursäkter till "män".
    Värst vad du är sur då... Det är bra både för barnet och TS själv om hon är lugn och positiv och det kommer att påverka pappan i rätt riktning. Det är en stor sak att bli förälder och det är inte alls konstigt om man känner sig osäker, snarare tvärtom. Men han måste bestämma sig, antingen ställer han upp trots sin osäkerhet eller så låter han TS bli ensam mamma. Att hatta hit och dit skapar bara osäkerhet för alla.
  • Tecum
    Akira Öken skrev 2019-01-12 16:31:41 följande:
    Sur? Nä du, jag blir förbannad å TS och alla andra kvinnors vägnar som befinner sig i liknande situationer.
    Utifrån den beskrivning som framkommer i TS undrar jag om "pappan" alls skulle tillföra något positivt i TS eller i barnets liv. Barn behöver inte föräldrar som beter sig som skit. Barn behöver vuxna föräldrar som tar ansvar och inte föräldrar som sviker och beter sig som barn själva.
    Någongång och någonstans måste det finnas ett stopp för hur illa män kan bete sig. Någon gräns tycker jag även att det borde finnas för hur mycket män som beter sig illa kan hålla varandra om ryggen, ursäkta beteende och pådyvla kvinnan att ta ansvar för relationen.
    Jag vet inte hur gammal du är (och bryr mig egentligen inte heller) men din syn på kvinnor och kvinnorollen känns otroligt omodern och föråldrad.
    Jaha, var håller jag någon om ryggen? Jag skriver ju att han antingen ska skärpa sig eller lämna. Jag fattar det som att vi är överens om att en ovillig och negativ pappa inte tillför något, läs tråden "Pissig pappa bättre än ingen alls?"
    Sen ger jag tips åt TS då hon faktiskt vill ha mannen kvar. Jag har inte sett några konstruktiva råd från dig, istället bara hackar du på mig.
  • Tecum
    Akira Öken skrev 2019-01-12 18:34:48 följande:
    Det jag reagerade på var att du skrev: Hoppas att TS kan hålla sig lugn och positiv när barnet är fött, då kommer hennes trygghet att smitta av sig på honom.
    TS är gravid i vecka 35, efter ett gemensamt beslut tillsammans med den man som nu fått kalla fötter och blivit "rädd". För TS finns ingen möjlighet att ändra sitt val, men mannen kan bara smita undan både praktiskt och känslomässigt ansvar. Och du råder TS att "hålla sig lugn och positiv". Det tycker jag är en skymf. 
    Jag stöttar TS genom att invända mot urbota dumma kommentarer som din ovan. Jag tycker inte TS ska vara lugn och positiv. Jag tycker TS ska sluta hoppas på att mannen ska ändra sig eller sluta vara "rädd". Jag tycker istället hon ska informera honom och sin omgivning om vilket praktarsle han är och sedan ta stöd ifrån familj och vänner. Jag tycker även hon ska vara tydlig med vad hon förväntar sig ifrån honom och inte vika en tum från sina minimikrav. Om TS gör mindre än så och mannen tillåts komma och gå som han vill tror jag TS bäddar för en riktig kass framtid.
    Det var ett jäkligt dåligt råd, har du inget bättre gör du bäst i att hålla tyst. Och när "Less is more" skrev samma som jag höll du med men mig utmålar du som idiot... 
  • Tecum
    Frejv skrev 2019-01-13 09:43:49 följande:
    Så bra skrivet " Kaldus"!
    Håller med, ett konstruktivt inlägg!

Svar på tråden Make ej redo för barn helt plötsligt i v.35. Livrädd o förvirrad