• Anonym (bikinilinjen)

    Jag får inte sola topless

    Tycker det är så urbota fånigt. Hur ställer ni er till om er partner vill sola topless på sin solsemester för att slippa få ett stort vitt bikiniavtryck på överkroppen?

  • Svar på tråden Jag får inte sola topless
  • Anonym (...)
    Anonym (Äckligt) skrev 2019-01-15 08:30:51 följande:

    Det handlar om att att respektera att andra människor inte ska behöva beskåda intima kroppsdelar de inte bett om. Tvångssyndrom?! Jag har tidigare förklarat att jag gärna flyttar mig bort från dessa flashare - om det går.

    //En som värderar frihet i annat än nakna bröst


    Instämmer helt i allt du skriver! Det är både respektlöst och smaklöst att visa för mycket av rumpa, bröst och genitalier på stranden, oavsett kön (avseende rumpa) och oavsett om man är vältränad eller blekfet. Och nej, det handlar inte om att man glor, det handlar om att vissa är väldigt in your face med sin nakenhet och gärna vill visa omvärlden hur frigjord och frisinnad man är. Skriv en insändare eller gå till en nudiststrand för h-vete.
  • Pope Joan II
    Anonym (Äckligt) skrev 2019-01-15 08:38:13 följande:
    Vilken tur du haft som sluppit ligga nära dessa damer på dyrt bekostade solstolar. Jag har svårt att tro att det undgått dig då, oavsett hur lite du hade tittat.
    Jag är inte så road av att ligga på stranden men vid alla tillfällen jag trots allt har gjort det så har alla solsängar varit vända åt samma håll. Så jag kan inget annat än att dra slutsatsen att man måste ha ett specialintresse för andras genitalier för att kunna se dem i den situationen. 
  • Anders 386

    Jag har inte riktigt fattat det hemska med att se någon naken eller halvnaken.
    Tycker lite synd av dom som som har problem med det, dom kanske borde välja lite mera avskiljda stränder så dom slipper se andra människor. 

    Men TS problem är ju lite annorlunda - man vill ju liksom inte provocera sin partner. Det är väl inte helt fel att försöka gå honom tillmötes? Troligen är det svartsjuka - och så viktigt kanske det inte är att sola topless? Man kan ju också söka sig till lite mera glest befolkade stränder där man inte har andra precis inpå sig. 

  • Anonym (Äckligt)
    Pope Joan II skrev 2019-01-15 10:01:08 följande:

    Jag är inte så road av att ligga på stranden men vid alla tillfällen jag trots allt har gjort det så har alla solsängar varit vända åt samma håll. Så jag kan inget annat än att dra slutsatsen att man måste ha ett specialintresse för andras genitalier för att kunna se dem i den situationen. 


    Ok, det är din teori. Antecknat!
  • Anonym (Bill)
    Anonym (...) skrev 2019-01-15 08:48:00 följande:
    Instämmer helt i allt du skriver! Det är både respektlöst och smaklöst att visa för mycket av rumpa, bröst och genitalier på stranden, oavsett kön (avseende rumpa) och oavsett om man är vältränad eller blekfet. Och nej, det handlar inte om att man glor, det handlar om att vissa är väldigt in your face med sin nakenhet och gärna vill visa omvärlden hur frigjord och frisinnad man är. Skriv en insändare eller gå till en nudiststrand för h-vete.
    Bästa lösningen är väl om såna som du går till lite mer öde stränder där ni slipper se nakna eller halvnakna människor. Då blir ni inte störda av människor som tycker om att sola. Jag förmodar att du själv är ordentligt påklädd på stranden. Långbyxor o polotröja är väl det säkraste alternativet. 
  • Anonym (Äckligt)
    Anonym (Bill) skrev 2019-01-15 13:51:36 följande:

    Bästa lösningen är väl om såna som du går till lite mer öde stränder där ni slipper se nakna eller halvnakna människor. Då blir ni inte störda av människor som tycker om att sola. Jag förmodar att du själv är ordentligt påklädd på stranden. Långbyxor o polotröja är väl det säkraste alternativet. 


    Så fånigt inlägg! Ingen har sagt något negativt om solande människor i vanlig baddräkt/bikini. Det är bristen på badkläder som ifrågasatts, och vill man gå naken som du skriver så finns det nudiststränder.
  • Anonym (Bill)
    Anonym (Äckligt) skrev 2019-01-15 14:08:44 följande:
    Så fånigt inlägg! Ingen har sagt något negativt om solande människor i vanlig baddräkt/bikini. Det är bristen på badkläder som ifrågasatts, och vill man gå naken som du skriver så finns det nudiststränder.
    Men vem avgör vad som "vanlig" bikini?  Hur mycket av skinkorna är tillåtet att visa utan att det väcker anstöt? När blir det äckligt? Vem sätter gränsen?

    Om du tänker efter är det ditt alldeles egna privata problem. En enstaka människa kan inte bestämma för andra var gränsen går. Antingen gillar man läget och är tolerant. Annars får man gå någon annanstans där man slipper bli störd och slipper se på halvnakna människor. 
  • klyban
    Anonym (Äckligt) skrev 2019-01-15 08:30:51 följande:
    Det handlar om att att respektera att andra människor inte ska behöva beskåda intima kroppsdelar de inte bett om. Tvångssyndrom?! Jag har tidigare förklarat att jag gärna flyttar mig bort från dessa flashare - om det går.

    //En som värderar frihet i annat än nakna bröst

    Så konstiga saker du skriver, mår du bra?


     


    Intressant att du pratar om frihet, och sen kommer hammaren i andra handen.
    Och vi ser hur mycket du är för frihet = Inte alls.


    hur många meter var det?
  • pyssel
    Anonym (Äckligt) skrev 2019-01-15 08:30:51 följande:

    Det handlar om att att respektera att andra människor inte ska behöva beskåda intima kroppsdelar de inte bett om. Tvångssyndrom?! Jag har tidigare förklarat att jag gärna flyttar mig bort från dessa flashare - om det går.

    //En som värderar frihet i annat än nakna bröst


    Det låter allvarligare än alla toplessfall tillsammans att vara en sådan grav voyeuse när folk sköter sina egna affärer, på sina egna solstolar. Vad obehagligt att du har ett sådant fluktarbeteende.

    Din lilla frihetsfras betyder ju allt annat än frihet när du inte värdesätter valfrihet. Frihet är just friheten att kvinnor får välja om de vill vara lika nakna som männen på stranden, eller inte.
    Alla hästar hemma
  • klyban
    pyssel skrev 2019-01-15 17:56:02 följande:
    Det låter allvarligare än alla toplessfall tillsammans att vara en sådan grav voyeuse när folk sköter sina egna affärer, på sina egna solstolar. Vad obehagligt att du har ett sådant fluktarbeteende.
    Din lilla frihetsfras betyder ju allt annat än frihet när du inte värdesätter valfrihet. Frihet är just friheten att kvinnor får välja om de vill vara lika nakna som männen på stranden, eller inte.

    Vanligt vi ser detta beteende idag att en del tror de äger och kontrollerar människor.
    Vet inte vart den hybrisen kommer ifrån, den är helt klart beklaglig.


    hur många meter var det?
  • pyssel
    klyban skrev 2019-01-15 18:59:11 följande:

    Vanligt vi ser detta beteende idag att en del tror de äger och kontrollerar människor.

    Vet inte vart den hybrisen kommer ifrån, den är helt klart beklaglig.


    Plötsligt händer det! Rörande överens
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Äckligt)
    klyban skrev 2019-01-15 16:24:16 följande:

    Så konstiga saker du skriver, mår du bra?

     

    Intressant att du pratar om frihet, och sen kommer hammaren i andra handen.

    Och vi ser hur mycket du är för frihet = Inte alls.


    Du behöver inte vara oförskämd, du din åsikt och jag har min.
  • Pope Joan II
    Anonym (Äckligt) skrev 2019-01-15 21:00:44 följande:
    Du behöver inte vara oförskämd, du din åsikt och jag har min.
    Det var väl lite känsligt av en person som tråden igenom benämnt sina medmänniskor som "blekfeta med hängpattar och grisskinkor".
  • klyban
    Anonym (Äckligt) skrev 2019-01-15 21:00:44 följande:
    Du behöver inte vara oförskämd, du din åsikt och jag har min.

    Det har du 100% rätt i.
    Men ditt problem är att du vill forcera på den på andra människor.
    Det vill inte jag, vart kommer en sådan hybris ifrån för dig?
    Hur resonerar man med sig själv och inbilla sig själv att man har den makten?


    Och nej, det är inte oförskämt och påpeka detta.


    hur många meter var det?
  • klyban
    pyssel skrev 2019-01-15 20:05:23 följande:
    Plötsligt händer det! Rörande överens smile5.gif
    Aldrig en fan av när andra tror dom kan äga människor.
    hur många meter var det?
  • nisse6611
    Wench85 skrev 2019-01-14 13:28:08 följande:
    Om en åker på solsemester till ett land där det är olagligt att sola topless är det rimligt att följa lagarna om en inte vill bli kvar där långt mycket längre än semestern var tänkt eller betala böter. Bra om partnern har koll om inte du har det! 

    I Sverige brukar det generellt inte anses ok vara topless på stranden, däremot om du skulle sitta och sola topless på en uteservering i stan hoppas jag att din partner skulle uppmärksamma dig på att det kan vara förargelseväckande beteende.
    Vad blir straffet att sola topless ??

  • nisse6611
    Wench85 skrev 2019-01-14 13:28:08 följande:
    Om en åker på solsemester till ett land där det är olagligt att sola topless är det rimligt att följa lagarna om en inte vill bli kvar där långt mycket längre än semestern var tänkt eller betala böter. Bra om partnern har koll om inte du har det! 

    I Sverige brukar det generellt inte anses ok vara topless på stranden, däremot om du skulle sitta och sola topless på en uteservering i stan hoppas jag att din partner skulle uppmärksamma dig på att det kan vara förargelseväckande beteende.
    Vad blir straffet att sola topless ??

Svar på tråden Jag får inte sola topless