• RilleO

    Tråkiga kvinnor får ligga ändå

    "Jobba på din självkänsla, din personlighet och din humor så får du ligga."


    är ett tips hämtat ur en tråd här på FL riktat till en man.


    Min undran är varför detta inte gäller kvinnor?

  • Svar på tråden Tråkiga kvinnor får ligga ändå
  • Anonym (Maskulinist)

    Jag motsätter mig fördomen, som verkar vara vanligt förekommande här - förvånansvärt nog mestadels hos män, att män är offer för sina djuriska lustar och enbart intresserade av att ligga, inte av nära relationer och kärlek. Är ni neandertalare eller? Önskar ni skylla era tillkortakommande på den mänskliga biologin? Jag ser absolut den nedärvda biologiska skillnaden mellan mäns instinkt att sprida sina gener och kvinnors instinkt att vara selektiva för att på bästa sätt säkerställa sin avkommas fortlevnad. Men evolutionen har kommit långt både intellektuellt och känslomässigt. Det är förminskande att tro/påstå att män sätter sex före relationer.

  • fornminne

    Som många redan har skrivit, handlar det om tillgång och efterfrågan. Om tillräckligt många män ligger med hur fula och tråkiga kvinnor som helst, behöver inte kvinnorna anstränga sig.

  • AndreaBD
    Anonym (Maskulinist) skrev 2019-01-16 11:01:11 följande:

    Jag motsätter mig fördomen, som verkar vara vanligt förekommande här - förvånansvärt nog mestadels hos män, att män är offer för sina djuriska lustar och enbart intresserade av att ligga, inte av nära relationer och kärlek. Är ni neandertalare eller? Önskar ni skylla era tillkortakommande på den mänskliga biologin? Jag ser absolut den nedärvda biologiska skillnaden mellan mäns instinkt att sprida sina gener och kvinnors instinkt att vara selektiva för att på bästa sätt säkerställa sin avkommas fortlevnad. Men evolutionen har kommit långt både intellektuellt och känslomässigt. Det är förminskande att tro/påstå att män sätter sex före relationer.


    Jag håller med dig, jag skulle själv inte utgå ifrån sånt heller. Tyvärr så är det killarna själva (jag misstänker att det är unga killar) som inte bara klagar över att de är offer för sin biologi, utan de verkar inte heller förstå att det många kvinnor (och en del män också) inte är så intresserade av att bara "få ligga". Det är liksom inte något eftersträvansvärt mål i sig.
  • AndreaBD
    fornminne skrev 2019-01-16 11:35:25 följande:

    Som många redan har skrivit, handlar det om tillgång och efterfrågan. Om tillräckligt många män ligger med hur fula och tråkiga kvinnor som helst, behöver inte kvinnorna anstränga sig.


    Och om många kvinnor generellt inte är intresserade av tillfällig sex så minskar det tillgången betydligt.
  • AndreaBD
    Anonym (K) skrev 2019-01-16 08:40:40 följande:
    Ärligt skrivet. 

    Visst är ju svårigheten att hitta den där vettiga mannen som man då gillar och känner attraktionen till. 

    Men trots det om vi nu jämför män och kvinnor. 

    Vi leker med tanken att en kvinna hittat en man som hon känner attraktion för. Så länge personen inte är upptagen så är det ju ganska så lätt för henne ändå att få hans uppmärksamhet och få till ett ligg om hon så skulle vilja. Är han upptagen så finns det ju fler som hon kommer känna attraktion för. Sällan det bara är en enda som är ok. 

    Men om du som kille hittar en tjej du känner attraktion för. Vad händer då. Det är inte alls i närheten lika lätt för killen att få kvinnan intresserad av honom. Just därför att kvinnor jagar inte män på samma sätt. En man kan försöka med så gott som alla med sin bästa charm på ett uteställe och fortfarande gå hem lottlös kväll efter kväll efter kväll ja du fattar.

    Om en kvinna försöker med de som hon finner är attraktiva och verkligen vill få hem någon så kommer det inte ta många försök. Ok, om man missar en kväll men rätt snart så går det.
    Och varför är det så? För att inte lika många kvinnor som män är intresserade av tillfällig sex?
  • adina01
    Anonym (Maskulinist) skrev 2019-01-16 11:01:11 följande:
    Jag motsätter mig fördomen, som verkar vara vanligt förekommande här - förvånansvärt nog mestadels hos män, att män är offer för sina djuriska lustar och enbart intresserade av att ligga, inte av nära relationer och kärlek. Är ni neandertalare eller? Önskar ni skylla era tillkortakommande på den mänskliga biologin? Jag ser absolut den nedärvda biologiska skillnaden mellan mäns instinkt att sprida sina gener och kvinnors instinkt att vara selektiva för att på bästa sätt säkerställa sin avkommas fortlevnad. Men evolutionen har kommit långt både intellektuellt och känslomässigt. Det är förminskande att tro/påstå att män sätter sex före relationer.
    De män som inbillar sig att män kan tänka sig att ha sex med varandra kvinna som kommer i deras väg med vissa undantag som extrem fetma eller ålder över 75 år är med stor sannolikhet män som aldrig haft sex eller ens nära relation med kvinnor förutom sin egna mamma. Dessa tror att bara de får möjlighet att ha sex kommer allt i livet att lösa sig 
  • Anonym (Håhå)
    fornminne skrev 2019-01-16 11:35:25 följande:

    Som många redan har skrivit, handlar det om tillgång och efterfrågan. Om tillräckligt många män ligger med hur fula och tråkiga kvinnor som helst, behöver inte kvinnorna anstränga sig.


    Behöver och behöver. Varför skulle vi anstränga oss för att få något som vi inte ens efterfrågar? (Alltså få vara ett tillgängligt hål en kväll.)

    Det är lite som att vara avundsjuk på den som får massor av spam från nån elektronikkedja. Massor av post! Rakt in i mailboxen! Utan att behöva anstränga sig! Gud så lyxigt! Vad generösa de är, företagen!

    Men om man föredrar riktig post från riktiga vänner (dvs bra sex med en man som man gillar) måste man definitivt anstränga sig som kvinna. Då duger det inte att vara ful och tråkig.
  • Anonym (K)
    AndreaBD skrev 2019-01-16 12:47:50 följande:
    Och varför är det så? För att inte lika många kvinnor som män är intresserade av tillfällig sex?
    Så kan det vara men det är inte hela sanningen. 

    Samma fenomen ser man även om du tar en grupp kvinnor som vill ha tillfälligt sex. För det finns kvinnor som också bara är ute efter sex och vill ligga. 

    Men även då om man jämför så blir det samma fenomen. 
    Då får vi tänka på andra faktorer. 

    En kan vara att män inte är lika duktiga på att göra rätt saker när det kommer till att uppvakta en kvinna. 

    En annan kan också vara att kvinnor kräver mer av det motsatta könet innan hon går med på tillfälligt sex även om hon är ute efter det. Man kräver helt enkelt mer uppvaktning, en större analys av vem mannen är, en större prestation än vad män kräver av kvinnan. Vilket gör att mannen få kämpa mer för att få till det men om kvinnan raggar så behövs inte lika mycket för att mannen ska gå med hem.
  • sextiotalist
    Anonym (K) skrev 2019-01-16 08:40:40 följande:
    Ärligt skrivet. 

    Visst är ju svårigheten att hitta den där vettiga mannen som man då gillar och känner attraktionen till. 

    Men trots det om vi nu jämför män och kvinnor. 

    Vi leker med tanken att en kvinna hittat en man som hon känner attraktion för. Så länge personen inte är upptagen så är det ju ganska så lätt för henne ändå att få hans uppmärksamhet och få till ett ligg om hon så skulle vilja. Är han upptagen så finns det ju fler som hon kommer känna attraktion för. Sällan det bara är en enda som är ok. 

    Men om du som kille hittar en tjej du känner attraktion för. Vad händer då. Det är inte alls i närheten lika lätt för killen att få kvinnan intresserad av honom. Just därför att kvinnor jagar inte män på samma sätt. En man kan försöka med så gott som alla med sin bästa charm på ett uteställe och fortfarande gå hem lottlös kväll efter kväll efter kväll ja du fattar.

    Om en kvinna försöker med de som hon finner är attraktiva och verkligen vill få hem någon så kommer det inte ta många försök. Ok, om man missar en kväll men rätt snart så går det.
    Antingen var jag ett bottennapp eller så var jag omgiven av män med integritet under min singelperiod. För inte var det bara att dra en kille hem till sängs för att man tyckte att han var intressant, även om han var singel.

    Jag hävdar att jag var omgiven av män med integritet, dvs de valde sina kvinnor med omsorg (åh nej, de var inte Brad Pitt, de var ordinära män som inte stack ut, inte heller var de stenrika, hade höga positioner, en del var enkla knegare)
  • Anonym (Nöjd)
    sextiotalist skrev 2019-01-16 15:25:20 följande:
    Antingen var jag ett bottennapp eller så var jag omgiven av män med integritet under min singelperiod. För inte var det bara att dra en kille hem till sängs för att man tyckte att han var intressant, även om han var singel.

    Jag hävdar att jag var omgiven av män med integritet, dvs de valde sina kvinnor med omsorg (åh nej, de var inte Brad Pitt, de var ordinära män som inte stack ut, inte heller var de stenrika, hade höga positioner, en del var enkla knegare)
    De kanske tog det som bjöds?
Svar på tråden Tråkiga kvinnor får ligga ändå