Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

    Äggdonation S:t Petersburg 2019

    Ava44 skrev 2019-02-19 00:54:47 följande:

    Tja! Testdag på onsdag.. men har tjuvtestat.. hur var det nu med urintest? Varför avråder kliniken att ta dessa? Finns det risk för falsk positiva svar? Har läst att östrogenet och progrestoronet som man tar, INTE påverkar resultatet, så varför måste man prompt vänta för ta blodprovet?


    Klinikerna brukar vilja att man tar blodprov och mäter hcg, eftersom det är säkrare än urinstickor.

    Min klinik sa att jag skulle ta blodprov, men om det absolut inte gick, fick jag använda Urintest, men det fick INTE vara nåt billigare märke, måste vara Clearblue eller liknande.

    Jag har läst att billiga stickor (tex Testlagrets stickor) kan visa falskt positivt. Så ta blodprov det är säkrast. Man tar 2 st hcgprov med 2 dagar emellan så ser man utvecklingen. Hcg ska dubblera sig varannan dag.
  • UndrandeSökare
    Ava44 skrev 2019-02-19 00:54:47 följande:

    Tja! Testdag på onsdag.. men har tjuvtestat.. hur var det nu med urintest? Varför avråder kliniken att ta dessa? Finns det risk för falsk positiva svar? Har läst att östrogenet och progrestoronet som man tar, INTE påverkar resultatet, så varför måste man prompt vänta för ta blodprovet?


    Nej, progesteron och östrogen påverkar inte hcgresultat, men vissa kvinnor får hcgsprutor i samband med insättning och de påverkar testerna. Har man fått såna och testar för tidigt (innan sprutan gått ur kroppen), så påverkar det testresultatet. Det kan vara en anledning till varför kliniken vill att man ska vänta med blodprovet.
  • UndrandeSökare
    nypan78 skrev 2019-03-06 08:14:59 följande:

    Ok jah förstår. Hoppas det går bra nu, har hört så mycket gott om St Petersburg. Undrar vad de gör annorlunda....


    Det finns säkert flera olika skillnader, men en skillnad är att de verkar använda högre doser östrogen och progesteron och även progesteroninjektioner som sätts i muskeln i rumpan. De ordinerar också bedrest (alltså sängvila) vid blödningar.
  • UndrandeSökare
    lill111 skrev 2019-02-19 13:04:27 följande:

    Underbara nyheter!! Vi kommer med göra ÄD i st Petersburg efter misslyckade ivfer och två äd insättningar...

    Har en biologisk son född 2010, 6 MF efter honom ... immunutredning i Athen ....så kommer få immunmediciner i anslutning till transfer... Olga är otroligt proffsig.... två kliniker dömde ut min mans spermie men Olga gav oss garantipaketet det hade hon aldrig gjort om de var helt uteslutna så viktigt att testa spermierna flera ggr....och en skicklig klinik...som bedömer dem... vi var helt inne på dubbeldonation då tittade hon på mig och sa: det är den enkla vägen att gå... klart ni kan anv din mans spermier..:))

    Har faktiskt bara läst om solskenshistorier om denna klinik. Vi har fått babygarantipaketet:)


    Hur går det för dig? Hur många blastos fick ni? Vilken månad planerar du insättning?
  • UndrandeSökare
    lill111 skrev 2019-03-17 16:43:19 följande:

    Hej, hej alla!! Är det ngn som är nere nu i st Petersburg ?

    Hoppas allt flyter på för som är på G och positiva nyheter om plus!!!


    Har ni valt donator än?
  • UndrandeSökare
    Ava44 skrev 2019-03-18 18:56:28 följande:

    Peewee, hur har det gått?? Och UndrandeSökande, var befinner du/ni er i processen?


    lill111 skrev 2019-03-19 13:12:20 följande:

    [quote=79513488][quote-nick]Ava44 skrev 2019-03-18 18:56:28 följande:[/quote-nick]Peewee, hur har det gått?? Och UndrandeSökande, var befinner du/ni er i processen?[/

    Undrar också hur det går gör undrandesökande??


    Till er som undrar vad jag är i processen.

    Jag har varit i Riga och gjort en insättning av 1 blasto, så jag ruvar nu. Har några blastos kvar i frysen också.
  • UndrandeSökare
    Ranunkel87 skrev 2019-03-23 20:33:12 följande:

    Hej,

    Hoppas det är okej att haka på denna tråden. Det är så skönt att hitta någon igenkänningsfaktor och ett forum där det är normalt med donation ???? Det saknar jag i det ?verkliga? livet.

    Vi står i äggdonationskö i Sverige, men väntetiden är ganska lång så jag började kolla på andra länder..

    Hur länge fick ni vänta från första kontakt till insättning? Och vad heter kliniken ni talar så gott om?


    Den heter AvaPeter tidigare men har nu bytt namn.

    Googla på Dr Olga klinik Ryssland så hittar du hemsidan.
  • UndrandeSökare

    Man får skriva in emojer manuellt, då funkar de.

    Om man tex skriver dessa tecken efter varandra på samma rad så blir det en glad/skrattande smiley

    :

    -

    D

  • UndrandeSökare
    maccookie skrev 2019-07-04 20:04:16 följande:

    Nej har inte gjort det ska göra mitt första försök ÄD i slutet på Augusti så vi är på g nu så spännande!!

    Men jag har varit i kontakt med apotek och kliniker här i Sverige och gjord beräkningar på medicinen så att det blir billigare för mig. Runt 12 000kr kostar det i SV för ett försök 980 euro om du tar vissa av NL och vissa från Frankrike.

    Progesteronet är billagare i Frankrike och då får du Prolutex för 444 euro 52 ampuller I SV kostar det 1500 för 7 st 10500kr plus 1300kr för att det ska skriva ut receptet.


    Prolutex Progesteronsprutor finns väl inte i Sverige?
  • UndrandeSökare
    maccookie skrev 2019-07-04 20:51:34 följande:

    Det är ett licens preparat och går att beställa via apoteket därför kostar det

    1300 kr bara för receptet. Sen måste du till apoteket och ge dom licensen sen beställer dom Prolutex.


    Tack för svaret.
  • UndrandeSökare
    R84 skrev 2019-08-16 06:03:17 följande:

    Vår plan var att börja med mediciner den här helgen. P-piller på dag 2 eller 3 efter mensstart och sen sprutor om ca 1 månad. Sen resa till kliniken v 40. Skulle hämta ut p-pillrena i tisdags (i god tid innan BIM som är idag). Så var det kö och jag orkade inte vänta. På vägen ut såg jag graviditetstesterna. Något i mig fick mig att köpa ett. Tog det på kvällen (BIM -3 och kvällsurin? Dömt att misslyckas!). Chocken när jag ser ett streck komma fram i rutan som i över tre år har varit tom på varenda test (och jag har i perioder tagit MÅNGA tester). Jag är alltså GRAVID! Skickade maken att köpa två tester till som jag tog i onsdags morse. Ett vanligt och ett digitalt. Streck på det ena och gravid 1-2 på det andra. Jag vågar såklart inte hoppas på något efter 3,5 års försökande, två missfall för över 3 år sen, tre misslyckade ivf-försök och dålig äggreserv. BIM är idag och jag är så vansinnigt nervös! Egentligen inga symtom mer än att jag är varm och törstig. Bröstvårtorna har börjat bli liiiiite ömma. Men har panik när jag ska gå på toaletten. Väl där måste jag känna på mina bröst. Har varit ett halvt nervvrak sen i tisdags kväll. Är så himla rädd för missfall! Men.... Jag ska verkligen försöka att inte tänka på det. Jag ska ta helgen till att smälta allt och se om något händer i kroppen. Har ett par graviditetstest härhemma och jag tänkte ta ett i helgen för att se om pluset är starkare (för det borde det väl va?). Sen får jag kontakta kliniken på måndag och meddela. Som sagt..... känner mig som ett nervvrak och helt snurrig av det som har hänt den här veckan!!


    Grattis till naturlig graviditet !
  • UndrandeSökare
    Sjuttiosjuan skrev 2019-08-16 06:12:38 följande:

    Blev inget denna gång så får väl åka tillbaka om 7 veckor..


    Beklagar ditt minus, blir det oktober 2019 för dig nästa gång då?
  • UndrandeSökare
    Sjuttiosjuan skrev 2019-08-19 14:20:08 följande:

    Suck, hoppas inte.. orkar inte lägga mer väntetid på det här nu. Hon sa att ärret såg fint ut men vem vet vad allt beror på. Ja, hoppas på bra svar och en ny plan fort!


    Det finns gott om kvinnor som kommit till Atentråden med ett barn och ej kunnat få syskon. Men efter att de gjort Serums Mensblodtest och hysto och immunutredning via Life clinic så har de sen lyckats få fler barn. Så dessa 3 åtgärder kan vara det som får det hela att fungera. En kvinnas immunsystem kan tagga upp efter första barnet och då behövs mer mediciner nästa gång för att kunna lyckas.

    Googla på ivfserum infection screening för mer info om Mensblodtestet. Man gör det hemifrån och skickar med post till labbet i Aten. Det kostar 300euro och då ingår receptskrivning om baciller hittas. Både mannen ich kvinnan måste äta varsin antibiotikakur.
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2019-09-02 15:03:02 följande:

    Kliniken har noll koll. Därav min fråga. 


    Ang slemhinneproblem så kan ta en gratis telefonkonsultation med Penny, chef för ivfSerum i Aten. Hon har säkert nåt tips.

    Annars vänd dig till Dr Gorgy i London, han behandlar uNK med Humirasprutor vet jag.
  • UndrandeSökare
    Skogskantarellen skrev 2019-09-02 15:03:02 följande:

    Kliniken har noll koll. Därav min fråga. 


    Annars gå på gratis föreläsning med Olgas klinik så kan du ju fråga Olga direkt vad hon har för förslag? De verkar ju komma till Stockholm, Göteborg och Malmö ganska många gånger per år.
  • UndrandeSökare
    maccookie skrev 2019-10-03 09:49:33 följande:

    KUB fråga, när ni har kontaktat MVC, har ni då berättat att ni har gjort ÄD?

    Har ni då blivit erbjudna KUB test gratis eller på egen bekostnad?


    Ja, du behöver berätta att du gjort äggdonation och åldern på äggdonatorn för att det ska bli rätt siffror vid uträkningen av Kub.

    Priset skiljer mellan olika län. I vissa län är det gratis för alla, i andra län så går de på äggdonatorns ålder och om hon är tex under en viss ålder, så får man betala själv. Allt beror på deras åldersregler och vilka regler som gäller i det landstinget. Du får kolla upp vilka regler som gäller i just det län du bor i.
  • UndrandeSökare
    Litenkotte skrev 2019-10-03 23:17:14 följande:

    Eftersom jag har typ tusen frågor när det gäller TSH värden, så tänkte jag att du har säkert lite erfarenhet... Hade du högt värde vid behandlingen? Finns det något gränsvärde för när man gör en embryo transfer överhuvudtaget? Inte fått svar fr läkaren ang detta. Jag är orolig att det inte ska bli något... Nu åker sambon i morgon för att frysa sperma och vi ska dit tillsammans den 20/10. Så rädd att det ska skita sig. Har precis fått veta att värdet sjunkit från 8,64 till 5,92, men är ju fortfarande för högt. De ökade dosen till dubbla, så from i morgon ska jag ta 50 mcgr Levaxin. Hinner det ordna upp sig? Måste också ikväll svara på om vi väljer garantipaketet eller ett försök. Sådan ångest... har löst det med att få låna pengar bla av min mor. Men det känns så jobbigt med hela 236 000 kr att låna, även om man kan få pengarna tillbaka. Senaste årets alla IVF:er har ju redan tärt på ekonomin. Rädd att jag ändå inte kommer orka mer än ett (+ FET) försök ändå. Och det kan ju lyckas med en gång. Suck. 

    Tack för tips om karta. Ska kollas upp. 

    Någon annan här som kommer åka dit nu v. 43?


    TSH ska ligga under 2.5 innan insättning enligt mina läkare både i Sverige och utomlands. Men här på Familjeliv säger vissa att det ska ligga under 1.0 i fertilitetssyfte.
  • UndrandeSökare
    Sjuttiosjuan skrev 2019-10-05 08:13:49 följande:

    Man gör ju såklart som man vill fast just vid kub kan det ju vara lämpligt så man får rätt siffror på testet. Om det inte är så att man är typ jämnårig med sin donator givetvis men för oss skiljer det 10 år så dom siffrorna skulle ju inte stämt alls:)

    Har du kub snart? Lycka till!!!


    Alldeles riktigt, precis som jag skrev i mitt svar till maccookie att man måste berätta äggdonatorns ålder vid kub annars blir det fel siffror ! Detta berättade en barnmorska för mig vid min förra graviditet.
Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019