• Anonym (Undrar)

    Tjejer, hur vanligt är det att ni skvallrar om en kille är bra eller kass i sängen?

    En fråga till alla tjejer.

    Hur vanligt är det att ni bland era vänninor skvallrar om hur en kille är i sängen, om han är bra eller kass?

  • Svar på tråden Tjejer, hur vanligt är det att ni skvallrar om en kille är bra eller kass i sängen?
  • Anonym (Bara positivt)

    Har inget emot att skvallra så länge det är positivt!
    "Yes, han var underbar, lyssnade på mina signaler, vi hade det fantastiskt" - absolut.

    Nämner inget dåligt FÖRUTOM om han gjort något respektlöst som sårat mig under akten. Det lönar sig inte att snacka skit om någon som försöker göra det trevligt för en... bättre att ge personen ifråga konstruktiv kritik då :) 

  • Anonym (Lyssnaren)

    Jag brukar inte skvallra nåt om de killar jag vart med. Däremot har jag hört en hel del. Min nuvarande kille visste jag nästan allt om redan innan första dejten haha

  • Silverkula
    Anonym (anneli) skrev 2019-03-02 11:57:03 följande:

    Fattar att du jobbar "på kommun". LÅÅÅÅÅÅÅNGA fikaraster och lite jobb.


    Haha nejdå. Jag är narkossköterska och arbetat tätt ihop med min personalgrupp. Då hinner man lära känna varandra på djupet.. När vi står på en 6h lång operation hinner vi gå igenom mycket och det är ingen skillnad på läkare, sköterskor eller undersköterskor i det här fallet. Vi är lika öppna allihop, och såklart blandat över könen med. Helt klart för ett öppet klimat
  • Silverkula
    Anonym (M) skrev 2019-03-02 09:16:14 följande:

    Du känner inte att det är... billigt och integritetskränkande?


    Nej jag tycker nog inte det. Jag tycker att det är bra att ventilera över allt i livet. Det man mår bra av och det man mår dåligt av. Eller bara funderar över. Sexlivet är ju för många en stor del och vem ska man annars ventilera det med? Här anonymt på internet?
  • Anonym (Molly)

    Har aldrig pratat om hur en kille är i sängen. Det som händer i sängen stannar i sängen.

  • Anonym (M)
    Silverkula skrev 2019-03-07 07:24:54 följande:

    Nej jag tycker nog inte det. Jag tycker att det är bra att ventilera över allt i livet. Det man mår bra av och det man mår dåligt av. Eller bara funderar över. Sexlivet är ju för många en stor del och vem ska man annars ventilera det med? Här anonymt på internet?


    DU tycker det ja. Kan du sätta dig in i att den du pratar om kanske inte uppskattar det alls? Att det är kränkande?
  • Anonym (Statistikern)
    Anonym (c) skrev 2019-03-02 20:49:20 följande:

    Om en kille är kass i sängen lägger jag upp foto, namn och personnummer på Facebook för att varna alla jag känner.


    Förstår att du vill vara lite rolig, men det finns den typen av grupper på Facebook och andra forum.


    Det har det funnits sedan internets födelse. Ranking av killar på diverse universitet/skolor. kändisar, rockstjärnor, olika orter etc.
    Det finns säkert på tjejer i samma utsträckning. Jag har bara inte sett något.

  • demokrati1995

    Konstigt att skvallra. Det säger snarare att man själv är misslyckad då man inte fick orgasm.

    Plus man har inte rätt att få orgasm på samma sätt som det inte är för männen heller

    De har inte gjort något fel.

  • Anonym (Lyssnaren)
    demokrati1995 skrev 2019-03-08 02:17:48 följande:

    Konstigt att skvallra. Det säger snarare att man själv är misslyckad då man inte fick orgasm.

    Plus man har inte rätt att få orgasm på samma sätt som det inte är för männen heller

    De har inte gjort något fel.


    Fast det är väl inte riktigt så. Skvaller kan ju va positivt med
  • Anonym (Loopie)

    Mycket, mycket sällan. Möjligen att jag skulle kunna nämna om han inte hade fått upp den eller hade extremt liten, men märker jag att han försöker kompensera sånt på annat sätt brukar det inte vara nämnvärt för tjejkompisarna. Har han däremot betett sig illa eller gjort konstiga saker (tro mig, det finns måååånga konstiga män därute) då kan jag kanske ta upp just det...

  • Anonym (M)
    Anonym (Loopie) skrev 2019-03-14 09:29:02 följande:

    Mycket, mycket sällan. Möjligen att jag skulle kunna nämna om han inte hade fått upp den eller hade extremt liten, men märker jag att han försöker kompensera sånt på annat sätt brukar det inte vara nämnvärt för tjejkompisarna. Har han däremot betett sig illa eller gjort konstiga saker (tro mig, det finns måååånga konstiga män därute) då kan jag kanske ta upp just det...


    Som en hämnd då? 
  • Anonym (Loopie)
    Anonym (M) skrev 2019-03-14 09:37:38 följande:

    Som en hämnd då? 


    Absolut inte, snarare en varning till andra tjejer. Man är i ett ganska utsatt läge när man som tjej går hem med en relativt okänd snubbe, så det är nödvändigt att göra omvärlden så trygg som möjligt. Samtidigt kan man behöva processa sånt som man varit med om, en gång var det tex en kille som ville att jag skulle bajsa på honom. Detta fick mina tjejkompisar veta. En annan tog hem mig till sig och där visade det sig att hans rumskompis egentligen var en flickvän som vaknade när vi kom dit och blev urförbannad.

    Se det som ett skyddsnät för tjejer som vill ha ons!
  • Anonym (Privat)

    Personligen skulle jag aldrig prata om det med någon. Det känns inte alls schysst mot min pojkvän att prata om något så privat och intimt med utomstående. Blir väldigt obekväm av att höra vissa kvinnor prata om hur deras partners är, vad de gör, hur de ser ut, osv. I min åsikt kränker det partnerns privatliv - tror du att han själv skulle berätta de där sakerna för dina vänner? Förmodligen inte. Jag skulle också bli extremt upprörd om min pojkvän pratade om sådana saker med andra. Trots att jag är någon som nästan blir ökänd för att dra snuskiga skämt och prata väldigt öppet om sexuella ämnen i allmänhet, så vill jag absolut inte dela med mig av några personliga saker. Tycker att det rentav är moraliskt tveksamt att berätta intima detaljer för sina vänner som ens partner kanske inte vill dela med sig av. Får jag veta att min pojkvän pratat om mig på ett sådant sätt så kommer helvetet braka loss!

  • Anonym (Kass)
    Anonym (Loopie) skrev 2019-03-14 13:07:56 följande:

    Absolut inte, snarare en varning till andra tjejer. Man är i ett ganska utsatt läge när man som tjej går hem med en relativt okänd snubbe, så det är nödvändigt att göra omvärlden så trygg som möjligt. Samtidigt kan man behöva processa sånt som man varit med om, en gång var det tex en kille som ville att jag skulle bajsa på honom. Detta fick mina tjejkompisar veta. En annan tog hem mig till sig och där visade det sig att hans rumskompis egentligen var en flickvän som vaknade när vi kom dit och blev urförbannad.

    Se det som ett skyddsnät för tjejer som vill ha ons!


    Hur skyddar det tjejer om du berättar att en viss kille inte fick upp den?
  • Anonym (Loopie)
    Anonym (Kass) skrev 2019-03-18 14:46:47 följande:

    Hur skyddar det tjejer om du berättar att en viss kille inte fick upp den?


    Som jag skrev, för att citera mig själv - så kan man behöva processa vissa saker. Man kanske blev ledsen om han inte fick upp den?
Svar på tråden Tjejer, hur vanligt är det att ni skvallrar om en kille är bra eller kass i sängen?