• Mackan87

    Deklaration till revisor - hur??!

    Hej!

    Jag köpte en lantbruksfastighet i somras och snart ska första deklarationen göras. Har sparat alla kvitton i en pärm men inte mer än så. Tänker ta hjälp med deklarationen av en redovisningskonsult eller revisor men vet inte hur allt det praktiska fungerar egentligen!? Ska man bokföra sina kostnader och eventuella intäkter under året precis som för ett vanligt företag? Kan jag lämna alla kvitton så konsulten gör det åt mig? Eller sker ingen bokföring alls utan jag kan lämna alla kvitton till konsulten som sedan sammanställer det hela? Alltså, hur jobbar konsulten?? Har hört flera personer säga att deklarationen blev så himla dyr men det måste väl då ha att göra med antal kvitton och att konsulten måste bokföra dem innan han kan göra deklaratoone?!!!!

  • Svar på tråden Deklaration till revisor - hur??!
  • Mackan87

    Tack för er input! Ska genast kontakta en redovisningsbyrå! ????

    Har hört att det kostar litegrann att lämna in till en konsult för att göra deklaration, men trodde de tog en fast summa? Eller är det så att det först är en timpenning för allt jobb och sen ytterligare ett fast belopp bara för att lämna in deklarationen?

Svar på tråden Deklaration till revisor - hur??!