• Anonym (Tjej 26)

    Kan jag dra slutsatsen av att han inte är intresserad?

    Hej!

    Började dejta en kille från nätet.

    Vi har pratat i ca 2 veckor och han frågade om att ses så vi träffades 1gång förra veckan. Det vart en bra dejt och han hörde av sig efter och sa att han ville ses mer om jag också ville vilket jag svarade på att jag lckså ville.

    Vi har väl mest smsat dagligen, allt ifrån 5-10 meddelanden per dag där han varit nära och visat intresse. Det har jag också gjort.

    Vi bestämde en träff nu i torsdags där han skulle ha haft några möten i en annan stad och vi skulle ses på kvällen för han skulle hinna vara hem i tid. Dock hörde han av sig i tid och sa att det ena vart försenat och att det skulle bli sent tills han kom hem så han sa att vi borde ses nästa vecka istället.

    Jag tog det bra och gjorde inga sura miner utan önskade honom lycka till och att vi kan ses nästa vecka om han ville. Han blev glad och tackade och tyckte också att det lät bra. Senare på kvällen undrade jag kort om det gick bra för att visa att jag ändå brydde mig. Sedan igår fredags har vi fortsatt prata osv där han frågade allmänt vad som händer i helgen osv , sa då att jag skulle träffa några vänner igår men att jag mest skulle träna och fixa småsaker under helgen...

    Han själv skulle träffa ngn vän från en annan stad.

    Jag svarade sist på hans meddelande igår och sa att det var skönt nu med fredag och helg osv och att det var trevligt att han skulle få besök från sin vän från sin hemstad osv...

    Han har läst mitt meddelande imorse men inte svarat något vilket jag kan förstå att det inte finns något att svara på. Delade även en bild på sociala medier osv bara för att se om han skulle se vilket han gjort under dagen...

    Jag har redan visat och frågat om han ville ses och eftersom han ställde in det sist, förväntar jag mig att han frågar.

    Vad tror ni? Är det bara att gå vidare?

  • Svar på tråden Kan jag dra slutsatsen av att han inte är intresserad?
  • Mella-Bella
    Anonym (Tjej 26) skrev 2019-03-17 13:49:51 följande:

    Ska väl vänta. Som sagt vet inte vad tystnaden beror på alls därför har jag svårt att veta hur jag ska agera men lär nog inte bli någonting..


    Hitta på något roligt som intresserar dig och ägna dig åt resten av helgen istället för att sitta och grubbla, är mitt råd.

    Och hör INTE av dig till honom igen, det får han göra isåfall, men räkna inte med det.
  • Anonym (Känner igen)

    Jag vet hur svårt detta är ts, men du lägger alldeles för stor vikt vid den här killens agerande.

    Dels har du bundit dig för mycket vid honom i förhållande till hur länge ni har känt varandra och dels analyserar du hans tystnad på tok för långt. 

    Jag vet, för jag har gjort exakt samma sak. Flera gånger dessutom. Så jag förstår dig. Men tro mig när jag säger att ett par dagars tystnad inte betyder något alls. 

    Botemedlet är att strunta i honom och göra en massa roliga saker istället. Träffa kompisar, gå och träna, kolla en film, flirta med andra... Samma saker som du gjorde för ett par veckor sedan innan du kände till honom. 

    Visst KAN tystnaden betyda att han plötsligt tappat intresset. Men det behöver absolut inte göra det. Jag skulle säga att det är rätt normalt att män backar lite efter en period av intensiv kontakt. Jag tror inte jag har varit med om någon som inte gjort det. Det kommer alltid en svacka i kommunikationen. 

    Den stora frågan är alltså inte varför han inte hör av sig nu. Han har säkert sina skäl. Frågan är istället om han återkommer efter sin lilla paus. Är han intresserad och tycker att ni har en bra connection kommer han höra av sig inom ett par dagar. Säg inget om tystnaden i så fall. Berätta bara om allt kul du har gjort de senaste dagarna. Diskussionen om hur mycket man är skyldig att höra av sig kommer långt senare i en relation.

    Om hans intresse är för svagt kommer han antingen försvinna helt och hållet eller göra en fade out. Det är ändå sannolikt att han återkommer om några veckor och låtsas som ingenting. Alternativt skyller på hur sjukt mycket han har haft på sistone.

    Det ska du inte gå på. Ett par tre dagars tystnad är helt normalt. och nästan förväntat. Särskilt om han har flaggat för att han ska umgås med en kompis. På mansspråk betyder det att han kommer vara otillgänglig hela helgen.

    Men en återkomst efter ett par veckors tystnad betyder att du är vansinnigt långt ner på priolistan och att han bara vill kolla om du kanske kan tänka dig att ha sex. 

  • Anonym (S)
    Anonym (Tjej 26) skrev 2019-03-17 14:17:59 följande:
    Tack, det är det jag menar.

    Får väl gå vidare annars oavsett hur jobbigt jag tycker det är just för tillfället

    Vaddå tack? Jag skrev om hur du spelar ett spel...


     


    Jag tycker att du kanske skulle behöva något att prata om hur lätt du stressar upp dig över saker. I all välmening.

  • Anonym (Tjej 26)
    Mella-Bella skrev 2019-03-17 14:27:53 följande:

    Hitta på något roligt som intresserar dig och ägna dig åt resten av helgen istället för att sitta och grubbla, är mitt råd.

    Och hör INTE av dig till honom igen, det får han göra isåfall, men räkna inte med det.


    Nej jag kommer inte höra av mig mer
  • Anonym (Tjej 26)
    Anonym (Känner igen) skrev 2019-03-17 14:31:30 följande:

    Jag vet hur svårt detta är ts, men du lägger alldeles för stor vikt vid den här killens agerande.

    Dels har du bundit dig för mycket vid honom i förhållande till hur länge ni har känt varandra och dels analyserar du hans tystnad på tok för långt. 

    Jag vet, för jag har gjort exakt samma sak. Flera gånger dessutom. Så jag förstår dig. Men tro mig när jag säger att ett par dagars tystnad inte betyder något alls. 

    Botemedlet är att strunta i honom och göra en massa roliga saker istället. Träffa kompisar, gå och träna, kolla en film, flirta med andra... Samma saker som du gjorde för ett par veckor sedan innan du kände till honom. 

    Visst KAN tystnaden betyda att han plötsligt tappat intresset. Men det behöver absolut inte göra det. Jag skulle säga att det är rätt normalt att män backar lite efter en period av intensiv kontakt. Jag tror inte jag har varit med om någon som inte gjort det. Det kommer alltid en svacka i kommunikationen. 

    Den stora frågan är alltså inte varför han inte hör av sig nu. Han har säkert sina skäl. Frågan är istället om han återkommer efter sin lilla paus. Är han intresserad och tycker att ni har en bra connection kommer han höra av sig inom ett par dagar. Säg inget om tystnaden i så fall. Berätta bara om allt kul du har gjort de senaste dagarna. Diskussionen om hur mycket man är skyldig att höra av sig kommer långt senare i en relation.

    Om hans intresse är för svagt kommer han antingen försvinna helt och hållet eller göra en fade out. Det är ändå sannolikt att han återkommer om några veckor och låtsas som ingenting. Alternativt skyller på hur sjukt mycket han har haft på sistone.

    Det ska du inte gå på. Ett par tre dagars tystnad är helt normalt. och nästan förväntat. Särskilt om han har flaggat för att han ska umgås med en kompis. På mansspråk betyder det att han kommer vara otillgänglig hela helgen.

    Men en återkomst efter ett par veckors tystnad betyder att du är vansinnigt långt ner på priolistan och att han bara vill kolla om du kanske kan tänka dig att ha sex. 


    Tack för bra råd, känns lite bättre.

    Ja som sagt återkommer han inte imorgon kommer jag ju förstå. Tror inte jag kan göra så mycket förutom att hitta på andra saker.

    Hade verkligen viljat vara rak på sak imorgon och fråga hur helgen varit och fråga om han verkligen vill ses men vill inte sjunka och dessutom hade han hört av sig om han velat
  • Anonym (S)

    Elle så hör du faktiskt av dig imorgon och frågar det som du just skrev. Vad skulle du kunna förlora när du redan anser dig dumpad?

  • Mella-Bella
    Anonym (Tjej 26) skrev 2019-03-17 14:57:29 följande:
    Tack för bra råd, känns lite bättre.

    Ja som sagt återkommer han inte imorgon kommer jag ju förstå. Tror inte jag kan göra så mycket förutom att hitta på andra saker.

    Hade verkligen viljat vara rak på sak imorgon och fråga hur helgen varit och fråga om han verkligen vill ses men vill inte sjunka och dessutom hade han hört av sig om han velat
    Det låter bra. Gör så. Var bara beredd på att du kanske blir ledsen. Gissar att du troligen har byggt upp en massa förväntningar om det här förhållandet och isåfall blir det såklart en viss sorg om du förlorar allt. Men är han inte intresserad, eller tillräckligt intresserad så är det tyvärr så. Då var han inte rätt för dig.
  • Anonym (Känner igen)
    Anonym (Tjej 26) skrev 2019-03-17 14:57:29 följande:
    Tack för bra råd, känns lite bättre.

    Ja som sagt återkommer han inte imorgon kommer jag ju förstå. Tror inte jag kan göra så mycket förutom att hitta på andra saker.

    Hade verkligen viljat vara rak på sak imorgon och fråga hur helgen varit och fråga om han verkligen vill ses men vill inte sjunka och dessutom hade han hört av sig om han velat
    Det är jobbigt med mäns och kvinnors olika sätt att kommunicera. Män säger alltid att de gillar rak kommunikation. Men då menar de inte frågor om vad de känner eller vart relationen är på väg eller varför de inte har hört av sig. 

    Det tycker de ofta enbart är kontrollerande och pressande. Lite stalkervarning. Särskilt när det bara har gått två veckor.

    Medan vi kvinnor ofta tycker att den sortens frågor bara är rak kommunikation vuxna människor emellan. 

    Bäst är väl att försöka mötas på mitten och ta hänsyn till varandras nivå. I din situation skulle jag redan när han berättade om sin kompisträff ha räknat bort helgen och utgått ifrån att han tidigast kommer höra av sig på måndag. Du har börjat oroa dig alldeles för tidigt.

    Släpp det där nu för annars kommer han uppfatta dina ängsliga vibbar hur tydligt som helst när han väl hör av sig även om du försöker låta cool. Och han kommer tolka vibbarna som klängighet. 
  • Anonym (Lili)
    Anonym (Tjej 26) skrev 2019-03-17 12:04:19 följande:

    Börjar väl bli mer övertygad om att han inte vill något.

    Synd för det var en lyckad bra dejt och även efteråt när vi pratade på sms så flöt det på bra.

    Jättesynd men jag är så trött på sånna här killar.

    Jag ser bra ut och har bra personliga egenskaper, får jämnt höra det av killar jag dejtat och av killkompisar.

    Men oavsett hur vacker , förståelig osv man än är så verkar inget duga. För många killar blir osäkra av starka tjejer...


    Även om du tycker att du ser bra ut och har bra egenskaper, så kan han tyckt att han inte klickade med dig.

    Det handlar om så mycket mer än utseendet och personligheten.

    Sedan är det tyvärr en hel del killar som redan är i ett förhållande som finns på dejtingsidor för att få bekräftelse och uppmärksamhet.

    Nu säger jag inte att det gäller denna killen, men man ska ha i baktanken när man dejtar på nätet att alla som utger sig för att vara singlar inte är det.
  • Anonym (Tjej 26)
    Anonym (Känner igen) skrev 2019-03-17 15:13:27 följande:

    Det är jobbigt med mäns och kvinnors olika sätt att kommunicera. Män säger alltid att de gillar rak kommunikation. Men då menar de inte frågor om vad de känner eller vart relationen är på väg eller varför de inte har hört av sig. 

    Det tycker de ofta enbart är kontrollerande och pressande. Lite stalkervarning. Särskilt när det bara har gått två veckor.

    Medan vi kvinnor ofta tycker att den sortens frågor bara är rak kommunikation vuxna människor emellan. 

    Bäst är väl att försöka mötas på mitten och ta hänsyn till varandras nivå. I din situation skulle jag redan när han berättade om sin kompisträff ha räknat bort helgen och utgått ifrån att han tidigast kommer höra av sig på måndag. Du har börjat oroa dig alldeles för tidigt.

    Släpp det där nu för annars kommer han uppfatta dina ängsliga vibbar hur tydligt som helst när han väl hör av sig även om du försöker låta cool. Och han kommer tolka vibbarna som klängighet. 


    Ska ta det lite lugnt till åtminstone veckan eller iallafall imorgon och se därefter
Svar på tråden Kan jag dra slutsatsen av att han inte är intresserad?