Inlägg från: Anonym (Dubbel känsla?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dubbel känsla?)

    Att vara kär i någon som man samtidigt ogillar?

    Jag har ganska nyligen träffat en tjej som är supersexig, het, rolig, får mig att skratta och är fantastisk i sängen. Jag tänker på henne hela tiden och har verkligen "fallit pladask" för henne.

    Men hon är samtidigt någon jag inte tycker om. På sätt och vis. Innan det blev vi  var det någon jag verkligen störde mig på och som inte alls är min typ egentligen. Hon säger rätt ut vad hon tycker och tänker, extremt opassande saker och väldigt elak humor. Utan något som helst filter på vad som är ok eller ej. Det är så otroligt låg nivå att hon kan skratta åt handikappade, "fula människor", "dumma människor". och sådana grejer. Hon är inte så värst smart själv alltid, men tror att hon är det.

    Hon kan inte sköta sig i sociala sammanhang utan hamnar alltid i konflikter, skall alltid provocera och ställa till med skit. Hon vet vilka knappar hon skall trycka på hos andra människor för att jävlas med dem. Låtsas tycka saker jag inte tror att hon egentligen tycker bara för att få fram en reaktion. På det sättet är hon väldigt smart. Hon vet på något sätt vad hon skall säga när hon träffar någon för att jävlas utan att det är för uppenbart, utan bara är provokativt. Sådant tycker hon är jätteroligt.

    Hon håller inte på så framför mitt barn utan är då supergullig vilket är fint. Så någonstans förstår hon ju att beteendet inte alltid passar sig.

    Ändå är jag helt galen i henne. Det var som att efter att vi hade haft sex första gången så bytte jag helt åsikt om henne. Från "Men vad är det här för jobbig jävla brud?" "Det här är en sån där ytlig idiot som hade passat i paradise Hotel" till "jag älskar henne".

    Har ni någon gång känt så dubbelt inför en person? Är det en bra idé att fortsätta ses? (Jag kommer inte att sluta se henne ändå, för jag är helt såld, men jag vill ändå höra).

  • Svar på tråden Att vara kär i någon som man samtidigt ogillar?
  • Anonym (Dubbel känsla?)
    Anonym (lena) skrev 2019-03-18 09:31:06 följande:

    Lite aggresivt hatsex är ju alltid trevligt, men förhållande det vete tusan.


    Men då är du inte helt främmande för det. Vi har dock inte aggressivt hatsex, jag kan bara gissa vad det är :)

    Om du skulle befinna dig i likande sits som mig, du kommer på dig själv med att älska någon du samtidigt tycker illa om, vad gör du då?
  • Anonym (Dubbel känsla?)
    Anonym (Haha) skrev 2019-03-18 13:53:49 följande:

    Enkelt.. du tänker med k*ken.. hade du inte haft sex med henne hade du inte ändrat åsikt.. dumpa henne och hitta ett hål på en tjej där du gillar personligheten lika mycket som hålet..


    Det där var orättvist. Det är ju inte bara stoppa in i ett hål. Hur hon ser ut (väldigt sexig(, sättet hon rör sig, hur hon använder sina "hål" och resten av kroppen osv. Oerhört sensuell och sexig. Nej jag hade nog inte ändrat åsikt utan sex, men det fick mig att se henne på ett helt annat sätt. Från "herregud vilken jävla korkad elak jävla häxa" till "Vilken underbar tjej" på 5 minuter. Jag har aldrig ändrat uppfattning så fort om någon tidigare. Jag har sällan ändrat uppfattning om någon, utan alltid tyckt att första intrycket stämmer. Aldrig tänkt mig att jag skulle kunna bli kär i någon som jag samtidigt ogillar på vissa sätt, det är väldigt dubbelt och svårt.
  • Anonym (Dubbel känsla?)
    Anonym (beroende) skrev 2019-03-18 18:20:42 följande:

    Det kallas för "fittberoende", så länge du får knulla och det är bra så gör du om dina preferenser och tycker hon är bra för... du får ju knulla. Så fort nyhetens behag lagt sig och du tröttnat på att knulla så kommer du gå tillbaka till din gamla inställning.


    Jag tror inte att jag skulle kunna tröttna på att ha sex med henne. Det är säkerligen risk för tvärtom, men så jag känner inför det och den delen av relationen så kommer jag aldrig tröttna nej. Haha, jag låter faktiskt "fittberoende" när jag beskrev det så.
  • Anonym (Dubbel känsla?)
    Chattisen skrev 2019-03-18 17:47:56 följande:

    Nej jag håller inte med, att man inte har hela bilden av en person i början är inte så konstigt. Man kan faktiskt börja gilla någons sämre sidor pga att de påminner om någon man har ngt orätt med, det kan också vara sidor hos sig själv man starkt ogillar eller för den delen önskar att man hade. Jag ser hellre att mina känslor ökar till en person än att jag har en hel bild som sakta raseras ju mer jag lär känna personen.

    Jag tänker också att vissa gillar man trots deras sämre sidor och det kan snarare vara ngt som attraherar, skapar passion och ger en skön dynamik till ett par. Det viktiga är såklart att man kan respektera varandras olikheter. Jag gillar ändå att människor vågar vara sig själva och inte kamouflerar sig för att passa in, ett typiskt spegelbeteende hade stört mig mer. Det tar dessutom längre tid att se varandras sämre sidor.

    Jag tycker du ska ge det en chans ts, till skillnad från alla andra i tråden här.


    Tack, precis så. Det var väldigt fint skrivet. Har du erfarenhet av liknande?
  • Anonym (Dubbel känsla?)
    Chattisen skrev 2019-03-18 19:40:05 följande:

    Japp verkligen erfarenhet av detta, två gånger i mitt liv, ena gick åt helvete var en tonårskärlek som skapade stora problem hos mig själv och honom. Hände igen i vuxen ålder, då skrämde det skiten ur mig pga sämre tidigare erfarenheter.

    Men tror någonstans att det är den ultimata kombinationen, inte hatkänslor då.. utan likheter kombinerat med olikheter som man någonstans njuter av att ogilla. Låter lite destruktivt, men tror inte att det är så illa.

    Tänk dig allt du älskar hos en partner, efter några år stör du dig på alla dessa egenskaper du drogs till och Älskade i början. Du älskade dem troligtvis för att de kompletterade dig i någon mening.

    Well.. jag tänker som så att det jag ogillar (med viss förtjusning) är kanske något jag egentligen beundrar och kommer att älska längre fram. Men jag går också genom livet med inställningen att varje människa vi möter ska ta fram nya sidor hos mig och jag hos dem.

    Men visst är det skrämmande och vill man ha en problemfri/ slentrian relation utan passion och attraktion då bör man nog välja en partner som inte väcker de känslor du beskriver här. Men du kommer troligtvis att söka dem till dem igen om du väljer att inte agera på dem nu.


    Tack för att du delade med dig och det var ett intressant perspektiv! Vilken härlig inställning du har. Jag är inte alls lika öppen och modig som du verkar vara. För mig känns det inte som att jag väljer, det är hon som valt och jag flyter med och jag älskar det.

    Att vara med henne känns som att vara hög. (Jag har aldrig knarkat men jag gissar att det är så). Som en dröm.
  • Anonym (Dubbel känsla?)
    Anonym (nja) skrev 2019-03-19 15:03:20 följande:

    Hon låter ju som en jättehemsk och manipulativ person och som en person som man verkligen inte kan känna sig trygg med. Jag tror nog inte att du är kär i henne egentligen utan bara kåt, och manipulerad.


    Det är vissa saker som är mindre charmiga. Skratta åt fula människor eller provocera genom att "tycka" tvärtemot bara för att det är roligt. Men jag kommer på mig själv med att skratta och tycka att hon är rolig när hon gör så. Eller hennes ego. Hon vet att hon ser bra ut och hon vet att precis allt hon gör går jag igång på. Hon är så medveten om det att hon skrattar åt det och åt mig när hon kanske pussar mig på halsen och hela jag liksom går igång på alla cylindrar direkt. Det är väldigt hett och lite skrämmande på samma gång.
  • Anonym (Dubbel känsla?)
    Anonym (H) skrev 2019-03-19 16:04:30 följande:

    Det låter som ett typiskt mansbeteende. Män är tillsammans med kvinnor för att de är snygga och de får knulla. De skiter i intelligens och personlighet. Skyll er själv, haha!


    Hon har inget fel på intelligensen. Hon är inte lika smart som hon tror hon är men hon är betydligt smartare än mig. Hon är långt över snittet det är väldigt tydligt.
  • Anonym (Dubbel känsla?)
    Anonym (Tjejen) skrev 2019-03-19 18:18:16 följande:

    Jaja, du förstår säkert vad jag menar. Inte manligt/kvinnligt.

    Mm, vill gärna ha självsäkerheten och just det där gränsöverskridandet. Men det verkar ju hänga med en del bagage tyvärr med dom egenskaperna. 

    Ja, vill ju förstås ha de spännande bitarna men inte de där själviska fula delarna. Eller så är man helt fel ute, jag som ts när man alltid får ihop det med dom där alfatyperna.


    Jag har aldrig innan fått ihop det med en "alfatyp". Utan mer normala och inte provokativa tjejer. Trots att jag har ett barn med en tidigare tjej så har jag faktiskt inte haft särskilt många tjejer över huvud taget. Väldigt få. Hon är min tredje och förhoppningsvis tredje gången gillt?
  • Anonym (Dubbel känsla?)
    Chattisen skrev 2019-03-20 10:48:03 följande:

    Hur är en alfatyp? Är det personlighet, utseende eller vad?


    Lånade uttrycket från en kommentar så jag har nog ingen korrekt beskrivning men jag menar dominant, orädd, stort ego eller fejkat stort ego, konfrontativ, gör som hon vill. Syns och hörs, vill alltid vara i centrum, En sån man ser upp till eller ogillar men sällan är neutral till?
  • Anonym (Dubbel känsla?)
    Anonym (G) skrev 2019-03-20 17:36:43 följande:

    Ts vad har du för relation till dina föräldrar? Din mamma, speciellt? Vore intressant att höra.. Du är en vuxen man med barn som skriver en tråd på FL om att gå in i en relation med ganska tvetydiga känslor, och samtidigt helt öppna ögon. Superintressant. Jag har själv valt fel partners om och om igen i livet.


    Min mamma och pappa är lite speciella typer. De är extremt fästa vid varandra, väldigt kära i varandra. Jag och min syrra har ofta pratat om det. Vi hade bägge en känsla av att vara lite utanför när vi växte upp dels med vänner (brist på) men även svårt med mamma och pappa. De är snälla människor och vi saknade aldrig något men det kändes lite som att det var dem de två och deras kärlek som var det viktigaste och vi var bara resultat av den. De växte upp ihop (grannar) och blev väl ihop med varandra redan på bb nästan.

    Jag har aldrig "valt" en partner. Naturligtvis har jag försökt välja, men det är alltid jag som blivit "vald" om du kan tänka dig in i hur jag menar? Kan försöka förklara det bättre om du vill. Jag har haft väldigt få partners. 3 tjejer totalt. Först en, sedan hon jag har barn med och nu denna.
  • Anonym (Dubbel känsla?)
    Anonym (G) skrev 2019-03-21 13:50:12 följande:

    Intressant. Kanske du omedvetet letar efter en partner att i gå en total symbios med, så som du såg att dina föräldrar hade det? Jag har också blivit vald av mina partners, och bara hakat på...


    Men vi är inte i symbios:) mina två tidigare har vart ganska lika mig på många sätt, och det har känts så naturligt att vi passade ihop. Men min nuvarande flickvän är väldigt olik mig på alla sätt. Jag har älskat mina tidigare, och kärleken har liksom växt fram med tiden, men nu är jag helt fixerad. Från första gången hon kysste mig var jag helt såld. Visst jag har ju alltid tyckt att hon ser väldigt bra ut, men det fanns liksom inte på kartan att det skulle bli vi på något sätt tänkte jag. Att hon vet att hon har den effekten på mig, och skrattar åt det, leker med det, det gör mig inte ens sur.

    Hon vet att jag inte tyckte om henne innan, och det stör henne inte alls. Det är nog tvärtom att hon kunde få mig att ändra mig så fort blir en egogrej? Hon är verkligen väldigt speciell. 
Svar på tråden Att vara kär i någon som man samtidigt ogillar?