• Anonym (Lila)

    Vilket jobb skulle passa mig?

    Hej!

    Har varit föräldraledig i snart tre år, och i höst är det dags att börja tjäna pengar igen.

    Jag är 40 år, har jobbat som tandsköterska i 15 år, men vill absolut inte gå tillbaka till det. Får ångest bara vid tanken.

    Drömjobbet skulle vara att arbeta i en butik med något intressant, tex barnkläder eller djur.

    Eller arbeta på något bostadsbolag, eller sekreterare på tex en advokatbyrå.

    Medicinsk sekreterare är också något jag tycker verkar intressant, men lönen sägs ju vara väldigt dålig..

    Jag är ingen pluggmänniska, så lång högskoleutbildning har aldrig varit aktuellt för mig.

    Jag är inte praktiskt lagd, men serviceinriktad. Tycker om att prata och hjälpa folk, men inte fysiskt.

    Någon som har någon idé?

  • Svar på tråden Vilket jobb skulle passa mig?
  • Guapa

    Någon form av administrativ roll kanske skulle passa. Jag jobbar på en offentlig förvaltning och där har vi avdelningsassistenter som fungerar som "alltiallos" typ. De är fantastiska. Fixar allt från resebokningar, till luncher och rumsbokningar, inhandling av kontorsmaterial, har hand om protokoll och styrande dokument, attesterar fakturor osv osv. De är ordningssamma och gillar att hjälpa andra. Tror inte det krävs någon längre utbildning för den typen av tjänst.

  • Anonym (Lila)
    Meriall skrev 2019-04-02 20:35:58 följande:

    Vilken minimilön kan du tänka dig?


    Helst inte lägre än min senaste, 27 000.
    Guapa skrev 2019-04-02 20:41:24 följande:

    Någon form av administrativ roll kanske skulle passa. Jag jobbar på en offentlig förvaltning och där har vi avdelningsassistenter som fungerar som "alltiallos" typ. De är fantastiska. Fixar allt från resebokningar, till luncher och rumsbokningar, inhandling av kontorsmaterial, har hand om protokoll och styrande dokument, attesterar fakturor osv osv. De är ordningssamma och gillar att hjälpa andra. Tror inte det krävs någon längre utbildning för den typen av tjänst.


    Ja, något sådant!
  • Anonym (Tandis)

    Som försäljare på något dentalbolag kanske? Dom brukar söka folk som är kunniga inom branschen.

  • Anonym (A)

    Om du är serviceinriktad så borde ju ett butiksjobb vara något, har ingen aning om lön.

  • Anonym (Lila)

    Ja, butiksjobb är nog något som skulle passa mig. Men jag har dessvärre ingen erfarenhet och det verkar vara hård konkurrens om jobben.

Svar på tråden Vilket jobb skulle passa mig?