• Anonym (Gubbe)

    Kvinnor gillar inte sex

    Ju mer jag läser här, desto mer blir jag övertygad om att kvinnor i grund och botten inte njuter av vaginalt heterosexuellt sex. Inte KAN det. Att kvinnor ställer upp för att det är andra saker som är viktiga.

    Jag hoppas jag har fel, men tyvärr håller min illusion om att det finns ett ömsesidigt tillfredsställande sexliv att uppnå att krossas.

  • Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex
  • Anonym (Nyfiken)
    CEZ skrev 2019-04-18 14:19:35 följande:

    Jo, läser du denna tråd du inser du att det finns många sådana kvinnor. Men jag antar att du redan läst tråden och ändå ställer dig frågan... Därav drar jag slutsatsen att du är låst i dina föreställningar om att kvinnors sexualitet är på ett visst sätt och detta baserat på dina erfarenheter.

    Tycker du är väldigt onyanserad och generaliserande i ditt tänkande. Kvinnor som träffar män över dejtingappar/sexappar då? Är det lika illa, eller är det just krogbesöken som inte passar dig?


    Spelar ingen roll hur dom träffar män. App eller krogen.

    Men One Night stands är helt pointless. Jag söker ett förhållande med en kvinna som tycker om sex ofta och regelbundet.

    Vart hittar man dom ? Kan man se på dom om de gillar sex eller inte ?

    Är den en specifik kvinna jag ska titta efter?
  • Anonym (sex oviktigt i förhållande)

    För mig handlar det inte om mannen. Jag älskar min man, massor. Men jag är inte så sugen på att ha sex med honom. Kanske för att det inte ger mig något, blir inte så tänd, sover hellre.

    Någon av mina tidigare män har gjort mig våt och kåt hela tiden just för att han var en fantastisk älskare. Då ville jag hela tiden, flera gånger per dag. Han var inte annars så mycket att ha när man tänker på att ha ett varaktigt förhållande. Man kan inte bara sex som fungerar i en relation utan det behövs ju en vänskap och trygghet också.

    Visst kan jag sakna sex, men de jag haft längre förhållanden med har inte varit så bra i sängen och då sover jag hellre. Ger honom en kram och puss och så är jag nöjd. Det har inte heller gått hem då jag berättat hur jag önskar ha det i sängen, hur jag önskar han skulle göra för att få mig kåt, så då minskar min lust och blir obefintlig eftersom han uppenbarligen inte bryr sig om det jag säger. Jag behöver bli uppkåtad för att vilja ha sex, det räcker inte med en person som ligger bredvid mig i sängen som har stånd. Men eftersom jag anser att så mycket annat är viktigare i en relation än sex, är detta med att ha en man som inte är bra i sängen inte så viktigt eftersom jag klarar mig bra utan sex. Ju längre det går mellan varven desto mer sällan vill jag ha sex.

  • Anonym (Älskar sex!)
    Anonym (Gubbe) skrev 2019-04-17 09:31:44 följande:

    Ju mer jag läser här, desto mer blir jag övertygad om att kvinnor i grund och botten inte njuter av vaginalt heterosexuellt sex. Inte KAN det. Att kvinnor ställer upp för att det är andra saker som är viktiga.

    Jag hoppas jag har fel, men tyvärr håller min illusion om att det finns ett ömsesidigt tillfredsställande sexliv att uppnå att krossas.


    Jag älskar sex, och för att jag skall komma ordentligt krävs penetration så jo det finns vi kvinnor som älskar sex!
    Anonym (...) skrev 2019-04-17 09:42:51 följande:

    När man var yngre var väl sex mer spännande och man var nog även mer bekräftelsekåt. På sådana här frågeställningar kommer du alltid att få ett och annat svar som säger att Johodå! Jag och min man hänger från takkronorna varje natt, och han får både piska mig och ta mig analt, så just MIN man är extremt lycklig och ständigt tillfredsställd... men på det stora hela taget tror jag att du har en poäng. Sex är väl ok skönt men inte så himla skönt att det är plågsamt att avstå från, som män verkar tycka. Att onanera själv ger önskat resultat på ett par minuter, vilket män aldrig lyckas med.


    Jag tror på det stora taget att de kvinnor som skriver som du egentligen bara kan prata för sig själva. Precis som jag bara kan prata för mig och de som jag pratat om detta ämne med. 


    Sex är fantastiskt och för mig är det fruktansvärt plågsamt att avstå från. Så mycket mer för mig än för min sambo som istället har ett fruktansvärt svalt intresse för sex. Han är mer än tillfredsställd och kan till och med be om att vi bara skall gosa ibland :-P 


    Onani räcker inte för mig på långa vägar då jag vill ha fysiska närheten och penetration för att verkligen kunna komma ordentligt. Medan de flesta män jag känner kan runka av sig på några minuter. 

    De flesta av mina vänner har ett fortsatt stort intresse av sex och det är flera som klagar på att de får för lite nu när livet är mer hektiskt


    Så med andra ord så säger jag inte att alla gillar sex, jag säger inte ens att merparten gör det för jag kan inte verifiera det. Men att säga att det kan finnas en sanning i att kvinnor inte gillar sex är troligen helt fel. 

  • Anonym (Kvinna35)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2019-04-18 13:40:29 följande:

    Du och dina vänner kan ni säga att era män är attraherad av er då? Eller har ni lagt på er vikt som ni inte hade när ni träffades ? Kanske onanerar dom till andra tjejer därför. Eller menar du att dom hade låg sexdrift från början ?


    Jag lade inte på mig vikt. Tvärtom är jag i bättre skick än vad jag var dagen jag träffa honom. Jag ville for den delen redan från början av vårt förhållande ha oftare än vad han ville. När han helt sluta vilja ha låg felet antagligen i vårt förhållande o därför ville han inte ha sex med just mig.

    Där ligger även felet ofta när kvinnan inre vill ha sex. Det har inget med det att de är kvinnor att göra.
  • Anonym (Kvinna35)
    Anonym (Gubbe) skrev 2019-04-18 13:25:38 följande:

    Så långt är jag med, att kvinnor oftast har svårt att få vaginal orgasm, och att det krävs mer av mannen. Det ger jag gärna, men det räcker liksom ändå aldrig.


    När du säger räcker ändå inte, menar du då att det inte hjälper fast du ger henne orgasm eller att trots försöken får hon inte orgasm. Om hon inte får orgasm kan orsaken till brist på vilja att ha vara frustrationen över att bli kåt o inte komma Trots vad många påstår om mannens kunskaper i sängen och kvinnans brist på orgasm behöver det inte ha något med saken att göra. Det tog mig flera år innan jag lärde mig själv slappna av framför en annan person så att jag våga komma. Det hade inget att göra med vad som blev gjort eller inte gjort medan jag hade sex.
  • Anonym (Ben)
    CEZ skrev 2019-04-17 23:13:44 följande:

    Det stämmer inte på mig iallafall. Eventuellt att min mamma passar in på den beskrivningen, men hon passar också in i kategorin "speedad pedantisk kontrollfreak", så det kanske finns en koppling där. Det är ganska tydligt att du och jag har olika perspektiv på detta. Den bild du målar upp av kvinnor stämmer inte överens med min bild, jag utgår såklart från mina erfarenheter och du från dina så det ligger säkert lika mycket sanning i det båda säger. Svårt att generalisera och säga att alla kvinnor är på ett visst sätt, efter som det skiljer sig väldigt mycket.

    En del måsten finns ju, och för mig handlar det om barnen och deras omvårdnad och en yfsad nivå på hushållsarbete. Inget överdrivet, men det är ju drygt när man ska klä på barnen kläder på morgonen och inser att det inte finns rena kallingar til dom för att sambo "glömt bort" att tvätta. För att det inte ska hända kan ju jag "lasta på mig" den arbetsuppgiften också, vilket leder till ännu mer snedfördelning. Nu tror jag ju iofs inte att du syftar på detta, utan att du snarare syftar på mer pedantiska saker som en del kvinnor tar på sig att göra. Typ stryka och vika underkläder, som en del konstigt nog gör.


    Såklart vi utgår från våra egna erfarenheter, det gör dom flesta. Till skillnad från dig då tror jag att man kan generalisera en hel del. Jag tycker många sv exemplen här visar på det.

    Ja Jag syftar på pedantiska saker som någon självmant lastar på sig gör att sen plötsligen klaga på sin partner pga denne inte vill göra detsamma. Kvinnor känner jag vill mer än gärna lasta på sig många extra bördor.
  • Anonym (EN)
    Anonym (Gubbe) skrev 2019-04-17 09:31:44 följande:

    Ju mer jag läser här, desto mer blir jag övertygad om att kvinnor i grund och botten inte njuter av vaginalt heterosexuellt sex. Inte KAN det. Att kvinnor ställer upp för att det är andra saker som är viktiga.

    Jag hoppas jag har fel, men tyvärr håller min illusion om att det finns ett ömsesidigt tillfredsställande sexliv att uppnå att krossas.


    Är kvinna och älskar definitivt vaginalt och även analt sex, skulle aldrig vilja vara utan penetrering
  • Anonym (Ben)
    Anonym (jo med rätt person) skrev 2019-04-18 14:24:14 följande:

    Måste hålla med CEZ här, för visst har vi kvinnor extremt stark drift dessutom kopplad till ägglossning och våra cykler, men även utan dessa.Men inte nödvändigtvis med samma partner hela livet. Vi kan ju få barn med minst 10-15 olika män om det faller sig så. Det ska dessutom vara bra för gener och arv att ha olika barn med olika män för överlevnaden.

    Men du har så fel i ditt påstående. Min kropp kan skrika efter att bli penetrerad nästan så att jag får kramp. Men denna känsla skiljer sig helt från behovet av närhet och kärlek och att bli berörd som jag förknippar med att vara kär och förälskad.

    Det socialt konstruerade du nämner som jag ser det angående kvinnans sexualitet är förväntningarna på kvinnan, hur hon ska bete sig och se ut fysiskt från kopplingarna till porren, som får speciellt unga osäkra kvinnor att tro att de måste agera slynor, som ska stöna som vilddjur och gilla smärta och se ut som barbiedockor och annat sjukt. Alla mina väninnor är pumor och sjukt kåta och självständiga i sin sexualitet. De vill ha män som sätter på dem regelbundet och överraskar dem i sängen.


    Så med andra ord vill du ha en man som du bara har ett förhållande med medan du vill ligga med andra män?
  • Anonym (Ben)
    Eena skrev 2019-04-18 13:52:36 följande:

    Jag tror att mycket ligger i det som skrivits ovan, att många killar väljer "anständiga" tjejer. Och sen gnäller när hon inte heller i förhållandet är så intresserad av sex.

    För min del tycker jag att lagom frekvens i ett långvarigt förhållande är 3-5 ggr i veckan. Första åren och i bra perioder dagligen


    Får jag fråga din ålder? Du behöver självklart inte svara om du inte vill.
  • Eena
    Anonym (Ben) skrev 2019-04-18 16:30:06 följande:

    Får jag fråga din ålder? Du behöver självklart inte svara om du inte vill.


    Absolut. Jag är nyss fyllda 40 och kåtare än någonsin. Tror det beror på en kombination av att jag är bekväm i min kropp, vet vad jag tänder på och att jag mår bättre överlag än någonsin förr.
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex