Forum Kroppsligt - Känsliga rummet
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Gå ner i vikt med mig

    Tor 25 apr 17:40 Läst 0 gånger Totalt 141 svar
    Visar endast inlägg av Anonym (Let's get thin) - Visa alla inlägg
    Anonym (Let's get thin)
    Återställ
    Tor 25 apr 17:40

    Efter ett uppehåll i viktnedgången ska jag åter dra igång och vill någon göra mig sällskap och peppa varandra hade det varit roligt! Har än så länge 20 kg och har 42,3 kg kvar.

    Vad kör ni för diet och träning?

  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Återställ
    Tor 25 apr 18:36 #3
    Anonym (HIIT walking) skrev 2019-04-25 17:49:10 följande:

    Hej! Jag har precis börjat ta tag i vikten. Mitt stora mål är att gå ner ca 50 kg men jag har brutit ner det i delmål efter jag läste att en bra metod är att ha som mål att gå ner 10% av sin nuvarande vikt, så det inte känns så avlägset.

    Jag har börjat ett HIIT walking program och äter en bestämd daglig meny som är samma varje dag plus en portion vanlig mat, typ husmanskost. 

    Jag ska väga mig för andra gången imorgon och se om det har hänt något på vågen.


    Hej! Aldrig hört talas om det faktiskt, jag räknar kalorier och kör just nu en slags 4/3 med lägre 4 dagar i veckan.
  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Återställ
    Tor 25 apr 18:36 #4
    Anonym (Heja er) skrev 2019-04-25 17:57:52 följande:

    Heja er! Jag har gått ner 65kg under de senaste 16 månaderna. Så skönt och GUD vad stolt jag är över mig själv!


    Bra jobbat!
  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Återställ
    Fre 26 apr 17:22 #9
    Anonym (Lite) skrev 2019-04-26 12:38:08 följande:

    Jag har gått ner 7 kg .. och jag behöver gå ner typ 10 kg till för att nå min målvikt. Jag är en periodare.. när jag mår dåligt äter jag. Vilket är ofta då jag är en känslomänniska.. vilket betyder att mina känslor exploderar över ingenting.. Men jag försöker hålla det i schack och tänka på att jag vill bli mer nyttig och får må bra.

    Jag tror att mycket sitter i huvudet. Jag ser till att äta mindre potioner trots att det är god mat. Jag äter ALLT. Har dock slutat dricka söta drycker på veckorna, håller mig till en dag då jag får fuska. Jag ser till att äta när jag är hungrig.. inte när jag MÅSTE/BORDE äta. Jag försöker promenera minst 4 gånger i veckan i 40 min.

    Så här jag lyckats gå ner mina 7 kg. I lagom takt. Det gäller ju att förändra livsstilen .. inte banta och sedan gå tillbaka till att stoppa i sig allt dåligt. Du måste kunna fortsätt med den livsförändringen du gjort hela livet..


    Hej, välkommen och bra jobbat! Försök att inte stressa för mycket runt mat och försök distrahera dig med annat, promenad, måla.

    Jobbar mycket på att känna när jag är hungrig och mätt.
  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Återställ
    Fre 26 apr 17:27 #10
    Anonym (hmm) skrev 2019-04-26 14:23:21 följande:

    Jag skulle behöva gå ner ca 9-10 kg. Jag vet att det inte är mycket men behöver även jag motivation :)

    Min dotter är 11 månader och efter förlossningen så gick jag ner allt jag hade gått upp under graviditeten nästan direkt. Men när jag slutade amma och var hemma med min dotter så gick jag upp igen p.g.a att jag var för trött för att träna och orkade inte laga så avancerad och nyttig mat. 

    Nu har jag börjat jobba, jag tränar på lunchen när jag har tid och lust, försöker att inte tvinga mig att träna för mycket då jag alltid tycker att det blir för jobbigt när man "måste" träna, gör det hellre för att jag vill och har lust.

    Det jag tycker är svårt är att ta med nyttiga luncher, vill gärna äta så att jag står mig hela dagen men ändå nyttigt. Har ni tips? Vad äter ni?


    Hej och välkommen! Att gå med här kan ju vara ett första steg :)

    Gjorde något liknande, hade en del övervikt, blev gravid, gick ner efter förlossningen men började sedan gå upp i en rasande fart till jag bara nej nu får det räcka.

    Alla är ju väldigt olika hur äter normalt, när dippar energin under dagen? Hur hög kontroll vill du ha?
  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Återställ
    Fre 26 apr 17:39 #11

    Kom på nu att jag glömt presentera mig själv, 180, 95 kg, 177 som högst.

    Har kört kaloriräkning följt av ett uppehåll och nu kommit ihåg igen. Kör 1100 kal tre dagar och 800 fyra dagar just nu sen blir det 1000 alla dagar. Detta fungerar bra för just mig, får äta allt så länge det är inom mina kolorier :)

  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Återställ
    Fre 26 apr 18:06 #13
    Anonym (Zäta) skrev 2019-04-26 17:43:23 följande:

    Bra initiativ. Jag försöker med gå ner i vikt, ca 15-20 kilo. Men försöker mest att mäta magen så jag förlorar centimeter där. Mitt största problem är sötsuget och att jag blir så yr å konstig när jag fått i mig för lite att äta. Någon som har bra tips mot sötsug?


    Prova äta söta frukter och grönsaker, tex. Morötter, äpplen. Drick ordentligt med vatten, minst två liter per dag, och planera måltiderna så du blir mätt och håller blodsockret uppe utan att få i dig "för mycket" kalorier.
  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Återställ
    Fre 26 apr 19:09 #16
    Anonym (Minna) skrev 2019-04-26 18:34:57 följande:

    Snyggt!

    Jag är imponerad av er! Jsg vill ickså gå ner 30 kg men det är så svårt! Skulle gärna höra hur ni som hållit er till strikt matschema gjort, vad har ni ätit?


    Välkommen! Fundera på vad som är lättast för dig, jämnt matintag under dagen? Undvika vissa livsmedel? Följa en färdig diet plan? Räkna kalorier? Det är ju så olika!
  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Återställ
    Fre 26 apr 19:11 #17
    Anonym (HIIT walking) skrev 2019-04-26 18:44:11 följande:

    Jag har stått på vågen idag. Bara -0.6 kg. Lite nedslående men jag vet att det inte går på en kvart.


    Det är väl jätte bra? Minus är minus! Sen förstår jag vad du menar man vill ju helst hålla sin högst förlust hela tiden men det kommer variera så försök se det som en vinst!

    Hur ofta väger du dig?
  • Anonym (Let's get thin) Trådstartaren
    Återställ
    Fre 26 apr 19:26 #19

    Förstår dig fullt ut, logik vs känsla. Försök komma ihåg att ge dig en klapp på axeln, du fixar detta.

    En gång i veckan känns rätt lagom, oftare så blir det bara stressande och nedslående.

Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.

Innehåll

Innehåll

Svara i tråden...

Innehåll