• MamaToK

    BF Januari 2020

    Tänkte jag skulle starta en tråd för oss som har BF januari 2020.

    Grattis alla till plussen =D

    Har själv nu plussat 3 dagar i rad, men känns ändå otroligt overkligt. Blir 2:a barnet och dottern är 8,5 månad bara. Men vi är lite äldre (jag 37 han 46) och känner att vi har ingen tid att förlora. Vi vill sååå gärna ha ett syskon till dottern och hoppas för allt i världen att detta lilla frö får stanna.

    Har bf 2:a jan förresten.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-01 10:11
    Jag har skapat en hemlig grupp på Facebook, BF Januari 2020.
    För er som vill vara med i den, skicka er mailadress som är kopplat till ert fb-konto i pm till mig så bjuder jag in er. =) Det kommer ett mail med inbjudan då och jag tror också att er sekretessinställning på fb måste vara så att alla kan kontakta er.

    Det är alltså en hemlig grupp, det går inte söka efter den om man inte är medlem. Ingen annan än medlemmar kan se om man är medlem. =)
    Vi ses där! <3

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-07 19:52
    OBS! OBS! OBS!
    Angående fb-gruppen jag skapade. Efter en omröstning i gruppen så bestämdes det om antalet medlemmar och vi har väldigt snart nått gränsen, bara några få till kommer läggas till. Tyvärr.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-11 12:14
    Nu är fb-gruppen tyvärr full, men det är enkelt att skapa en grupp och det finns säkerligen folk att fylla dem med. Lycka till alla! <3

  • Svar på tråden BF Januari 2020
  • Susanned
    Anonym (BabyN20) skrev 2019-05-13 20:52:54 följande:

    Åh, hade verkligen önskat att man kunde stanna i den här gruppen :( Jag som inte har FB. Jag fattar verkligen inte vad som har hänt mig de senaste dagarna. Jag var överlycklig de första dagarna. Jag har sedan tonnåren DRÖMT om att få barn... Men nu... känner jag ingen glädje över huvudtaget. Jag har ångest, jag är rädd. Jag känner att livet är slut och jag fullkomligt drunknar i känslor. Jag känner att jag vill inte längre göra detta. Jag är rädd att få förlossningsdepression. Jag är rädd att dessa känslor aldrig kommer att gå över. Jag är rädd att jag inte kommer att knyta an till mitt barn. Jag är ett känslomässigt vrak just nu. Till råga på allt så mår jag extremt illa, konstant. Åh... är helt gråtfärdig.


    Jag känner såå igen mig i det du skriver! Har längtat efter detta sen jag var 14 år gammal och nu är tiden här. Häromnatten började jag gråta när bag insåg att jag och min sambo inte kommer vara bara vi längre, och det skrämmer mig. Men vet du, det jag gjort är att bara ?embrace? dessa känslor för de är helt normala. Klart man är rädd, det är ju läskigt när allting är påväg att förändras! Jag tror man bara får försöka lita på att det kommer bli så bra i slutändan och allting kommer falla på plats. Det är nog bättre att vara lite rädd än att inte vara det, det betyder ju att man är medveten om omställningen! Jag tror vår glädje kommer bli starkare med veckorna. Kram!
  • Anonym (BabyN20)
    Susanned skrev 2019-05-16 06:52:05 följande:

    Jag känner såå igen mig i det du skriver! Har längtat efter detta sen jag var 14 år gammal och nu är tiden här. Häromnatten började jag gråta när bag insåg att jag och min sambo inte kommer vara bara vi längre, och det skrämmer mig. Men vet du, det jag gjort är att bara ?embrace? dessa känslor för de är helt normala. Klart man är rädd, det är ju läskigt när allting är påväg att förändras! Jag tror man bara får försöka lita på att det kommer bli så bra i slutändan och allting kommer falla på plats. Det är nog bättre att vara lite rädd än att inte vara det, det betyder ju att man är medveten om omställningen! Jag tror vår glädje kommer bli starkare med veckorna. Kram!


    Tack snälla <3 Jag känner precis som dig, sorg över att det inte bara kommer vara jag och min partner mer. Det är så orimligt att tänka så, jag vet. Barn är det finaste. Men jag hoppas verkligen att allt kommer att falla på plats som du säger.
  • Soligtochfint

    Är gravid i vecka 8(7+3), har haft lite mensvärk till och från hela tiden, och känt lite mer idag, men tänkte bara att det kunde vara magknip då jag tror jag är påväg att bli förstoppad....men nyss när jag gick på toa fick jag lite ljusbrun/ nästan lite orangea, krämig flytning på pappret (ursäkta för väldigt detaljerad och äcklig info)...blir såklart väldigt orolig för missfall! Är det någon som varit med om liknande och det varit lugnt? Har förövrigt inte ont just nu, det är väldigt lätt molvärk då och då!

  • Simbassäng

    Åh.. är det försent för fb-gruppen? Har bf 14 Jan. Väntar mitt första och hade verkligen behövt lite stöd och samtala med fler i samma sits.

  • hangonasec
    Simbassäng skrev 2019-05-19 18:54:04 följande:

    Åh.. är det försent för fb-gruppen? Har bf 14 Jan. Väntar mitt första och hade verkligen behövt lite stöd och samtala med fler i samma sits.


    Det finns en till grupp som öppnade när den första stängde! Pma mig din mail knuten till fb så skickar jag en inbjudan :)
  • Susanned
    Soligtochfint skrev 2019-05-19 18:49:26 följande:

    Är gravid i vecka 8(7+3), har haft lite mensvärk till och från hela tiden, och känt lite mer idag, men tänkte bara att det kunde vara magknip då jag tror jag är påväg att bli förstoppad....men nyss när jag gick på toa fick jag lite ljusbrun/ nästan lite orangea, krämig flytning på pappret (ursäkta för väldigt detaljerad och äcklig info)...blir såklart väldigt orolig för missfall! Är det någon som varit med om liknande och det varit lugnt? Har förövrigt inte ont just nu, det är väldigt lätt molvärk då och då!


    Råder såklart att du ringer någon professionell och frågar, men brunt blod är torkat blod så det kan bara vara så att det kommit ut lite med flytningarna. Har läst att man kan blöda litegrann under sin graviditet utan att det är något problem <3
  • Soligtochfint
    Susanned skrev 2019-05-20 07:09:43 följande:

    Råder såklart att du ringer någon professionell och frågar, men brunt blod är torkat blod så det kan bara vara så att det kommit ut lite med flytningarna. Har läst att man kan blöda litegrann under sin graviditet utan att det är något problem <3


    Okej tack för svar. Ska ring bm idag...är så orolig :(
  • Soligtochfint

    Förstår inte varför man ska behöva tjata till sig hjälp i den svenska vården....när jag gråter i telefon med bm om min oro då jag är i vecka 8 och blöder färskt blod, men något ultraljud vill dom inte göra!...vet att man inte kan göra något om det är ett missfall men jag vill ju såklart veta hur det ligger till...blir så less på vården

  • Musetti
    Soligtochfint skrev 2019-05-20 10:14:10 följande:

    Förstår inte varför man ska behöva tjata till sig hjälp i den svenska vården....när jag gråter i telefon med bm om min oro då jag är i vecka 8 och blöder färskt blod, men något ultraljud vill dom inte göra!...vet att man inte kan göra något om det är ett missfall men jag vill ju såklart veta hur det ligger till...blir så less på vården


    Håller helt med! Och så är det så olika beroende på var man bor. Jag lyckades tjata till mig ett ultraljud när jag fick missfall i vecka 7 för några år sedan men då var det på BB Sofia som ju tyvärr inte finns kvar längre.

    Hoppas det går väl för er!!!
  • Anonym (Jag med)

    Otroligt sorgligt om det är ett missfall på gång men det är ju tyvärr ändå satt sjukvården i get kan göra. Så jag förstår att de inte erbjuder ul till varje gravid som ringer och är orolig. Det enda du kan göra är att vänta ut och se vad som händer. Jag blödde till och från under hela min graviditet och det gick bra ändå. Tänk även som så, fast du blöder, att det inte behöver vara MF.


    Soligtochfint skrev 2019-05-20 10:14:10 följande:

    Förstår inte varför man ska behöva tjata till sig hjälp i den svenska vården....när jag gråter i telefon med bm om min oro då jag är i vecka 8 och blöder färskt blod, men något ultraljud vill dom inte göra!...vet att man inte kan göra något om det är ett missfall men jag vill ju såklart veta hur det ligger till...blir så less på vården


  • citababy
    facebookmammajuni15 skrev 2019-05-30 08:20:41 följande:

    Igår fick vi se lilla ostbågen på strax över centimetern och hade pickande hjärta. Så lycklig !!! Är i v 7+3 nu


    Grattis! :) Jag är i v. 7+4. Vi är nästan exakt lika långt gångna. Bokade ni på en privat mottagning?
  • Anonym (Sol)
    jagärsåotålig skrev 2020-05-12 15:07:21 följande:

    Heej! Jag hoppar in här också! BF 4 Januari är i v 7 (6+1)

    Kul att göra detta tillsammans med er :D


    Det finns en grupp med BF januari 2021, denna gupp passar dig nog inte riktigt skulle jag tro :)
Svar på tråden BF Januari 2020