• Anonym (useless)

    Mest oattraktivt med manlig oskuld?

    Vad är det mest oattraktiva med att en man är oskuld?

  • Svar på tråden Mest oattraktivt med manlig oskuld?
  • Anonym (Elsa)

    Tycker det är betydligt mer oattraktivt med killar som legat runt. Riktigt avtändande och äckligt med alla dessa sjukdomar de kan ha dragit på sig. 

  • Anonym (EN)
    Anonym (Elsa) skrev 2020-01-18 16:21:30 följande:

    Tycker det är betydligt mer oattraktivt med killar som legat runt. Riktigt avtändande och äckligt med alla dessa sjukdomar de kan ha dragit på sig. 


    Så bra, då kan du ta de fumliga oskulderna ingen annan vuxen vill ha :)
  • Anonym (MammaMu)
    Anonym (Elsa) skrev 2020-01-18 16:21:30 följande:

    Tycker det är betydligt mer oattraktivt med killar som legat runt. Riktigt avtändande och äckligt med alla dessa sjukdomar de kan ha dragit på sig. 


    Det finns de som är emellan också. Det är dem man vill ha. Inte extremerna.
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (EN) skrev 2020-01-18 18:16:43 följande:
    Så bra, då kan du ta de fumliga oskulderna ingen annan vuxen vill ha :)
    Snacka om att skapa stereotyper.
  • Xzx
    Anonym (Elsa) skrev 2020-01-18 19:00:38 följande:
    Snacka om att skapa stereotyper.
    Vad för stereotyper, menar du?
  • Anonym (M34)
    Anonym (EN) skrev 2020-01-18 10:45:31 följande:

    Att du själv upplevde sig lycklig säger typ inget om hur du var i relationer med kvinnor eller hur du fungerar i ett sexuellt sammanhang - och det har du ju tydligen inte gjort. Hur gammal är du nu och har du eller har du haft relationer?


    Det är ju sant men det jag opponerade mig emot var att man måste må dåligt och söka psykologhjälp om man är en vuxen manlig oskuld.

    Idag är jag 34 och lyckligt gift.
  • Anonym (EN)
    Anonym (M34) skrev 2020-01-19 07:53:23 följande:

    Det är ju sant men det jag opponerade mig emot var att man måste må dåligt och söka psykologhjälp om man är en vuxen manlig oskuld.

    Idag är jag 34 och lyckligt gift.


    Jag skrev inte att man måste må dåligt och söka psykologhjälp. Jag skrev att något var fel om man var oskuld som vuxen
  • Överste Senap
    Anonym (EN) skrev 2020-01-19 08:52:36 följande:

    Jag skrev inte att man måste må dåligt och söka psykologhjälp. Jag skrev att något var fel om man var oskuld som vuxen


    Jag var oskuld när jag fyllde 30. Gift idag. Vad var fel med mig innan jag var 30? Utöver att jag var oskuld?
  • Anonym (s)
    Anonym (EN) skrev 2020-01-18 18:16:43 följande:
    Så bra, då kan du ta de fumliga oskulderna ingen annan vuxen vill ha :)
    Visst kanske fumliga ibörjan. Men och andra sidan kan hon få en kille som är trogen. Som är villig att lära sig för att göra henne tillfredsställd medans om hon skulle ta en som haft flera då kanske hon får en som är otrogen och mest bryr sig om att han har det skönt och kommer fort. Jag tex är oerfaren men hittar jag rätt kvinna då kommer jag vara väldigt mån om att hon gillar sexet faktiskt mer än att det är perfekt för mig.
  • KlantSmurfen
    Anonym (s) skrev 2020-01-20 01:17:45 följande: #130
    Visst kanske fumliga ibörjan. Men och andra sidan kan hon få en kille som är trogen. Som är villig att lära sig för att göra henne tillfredsställd medans om hon skulle ta en som haft flera då kanske hon får en som är otrogen och mest bryr sig om att han har det skönt och kommer fort. Jag tex är oerfaren men hittar jag rätt kvinna då kommer jag vara väldigt mån om att hon gillar sexet faktiskt mer än att det är perfekt för mig.
    Vad är det med en "oskuld" som gör h*n mer trogen än någon som legat med 1,10,15,20? Vad är det med med någon som legat med 15 som gör att han mest bryr sig om att han har det skönt och kommer fort? Vad är det med en "oskuld" som gör att h*n fokuserar mer på andras njutning än någon som haft sex innan?
  • Anonym (s)
    KlantSmurfen skrev 2020-01-20 01:33:19 följande:
    Vad är det med en "oskuld" som gör h*n mer trogen än någon som legat med 1,10,15,20? Vad är det med med någon som legat med 15 som gör att han mest bryr sig om att han har det skönt och kommer fort? Vad är det med en "oskuld" som gör att h*n fokuserar mer på andras njutning än någon som haft sex innan?
    Har inte skrivit att det är så med alla det var snarare så att jag vill poängtera för personen som skrev att det skulle vara kasst med en ovan att det kan vara tvärtom. Dvs en som aldrig haft någon kan vara villig att lära sig bli så bra som möjligt och kan därför efter ett tag lära sig bli riktigt bra. Medans en som haft flera kan vara en person som bara vill tömma. Så det jag menar är snarare att bara för att någon haft en massa sex betyder det inte att en oerfaren inte kan bli till och med bättre. Men jag menade inte att det är så automatiskt. Jag ville bara slå hål på myten att det alltid är bättre med någon som haft flera. Sen det där med trogen jag det kan jag inte veta men jag skulle tro att risken är bra mycket mindre. För har en person inte haft sex då kan det endera bero på att personen har svårt att ragga och då är risken att den hittar någon att vara otrogen med liten. Men att personen inte har haft sex kan också bero på att den har letat efter den rätte och då visar det också att det är mindre risk för otrohet eftersom en person som inte ligger runt som singel lär inte så lätt falla för frestelser.

    Det jag ville ha sagt var alltså att en oerfaren kan bli en minst lika bra partner som alla andra.
  • KlantSmurfen
    Anonym (s) skrev 2020-01-20 02:42:10 följande: #132
    KlantSmurfen skrev 2020-01-20 01:33:19 följande:
    Vad är det med en "oskuld" som gör h*n mer trogen än någon som legat med 1,10,15,20? Vad är det med med någon som legat med 15 som gör att han mest bryr sig om att han har det skönt och kommer fort? Vad är det med en "oskuld" som gör att h*n fokuserar mer på andras njutning än någon som haft sex innan?
    Har inte skrivit att det är så med alla det var snarare så att jag vill poängtera för personen som skrev att det skulle vara kasst med en ovan att det kan vara tvärtom. Dvs en som aldrig haft någon kan vara villig att lära sig bli så bra som möjligt och kan därför efter ett tag lära sig bli riktigt bra. Medans en som haft flera kan vara en person som bara vill tömma. Så det jag menar är snarare att bara för att någon haft en massa sex betyder det inte att en oerfaren inte kan bli till och med bättre. Men jag menade inte att det är så automatiskt. Jag ville bara slå hål på myten att det alltid är bättre med någon som haft flera. Sen det där med trogen jag det kan jag inte veta men jag skulle tro att risken är bra mycket mindre. För har en person inte haft sex då kan det endera bero på att personen har svårt att ragga och då är risken att den hittar någon att vara otrogen med liten. Men att personen inte har haft sex kan också bero på att den har letat efter den rätte och då visar det också att det är mindre risk för otrohet eftersom en person som inte ligger runt som singel lär inte så lätt falla för frestelser.

    Det jag ville ha sagt var alltså att en oerfaren kan bli en minst lika bra partner som alla andra.
    Oerfaren är inget personlighetsdrag, det säger säger inget om någons moraliska kompass och det säger inget om hur mycket man fokuserar på den andras njutning det är samma sak med haft flera, det finns inget som säger att det ena är bättre än det andra men det är ju det du utgår ifrån i ditt inlägg: "få en kille som är trogen", "väldigt mån om att hon gillar sexet" var ett svar på "fumliga oskulderna". Man behöver inte ha legat med flera för att vara mindre fumlig/veta vad man gör.

    "Jag ville bara slå hål på myten att det alltid är bättre med någon som haft flera."
    Det verkar snarare som att många oerfarna försöker skapa en myt om sig själva som bättre.

    "Så det jag menar är snarare att bara för att någon haft en massa sex betyder det inte att en oerfaren inte kan bli till och med bättre."
    å andra sidan finns inget som säger att en oerfaren någonsin kommer nära.

    "Men att personen inte har haft sex kan också bero på att den har letat efter den rätte och då visar det också att det är mindre risk för otrohet eftersom en person som inte ligger runt som singel lär inte så lätt falla för frestelser."
    Det kan bero på "letat efter den rätte" men hur ofta är det som är orsaken?

    Finns det något emellan "fumliga oskulderna" och  "ligger runt som singel"?

    "Det jag ville ha sagt var alltså att en oerfaren kan bli en minst lika bra partner som alla andra."
    Att jämföra sig med sämre för att framstå som bättre brukar inte vara ett bra sätt att göra det på.
  • Anonym (EN)
    Anonym (s) skrev 2020-01-20 01:17:45 följande:

    Visst kanske fumliga ibörjan. Men och andra sidan kan hon få en kille som är trogen. Som är villig att lära sig för att göra henne tillfredsställd medans om hon skulle ta en som haft flera då kanske hon får en som är otrogen och mest bryr sig om att han har det skönt och kommer fort. Jag tex är oerfaren men hittar jag rätt kvinna då kommer jag vara väldigt mån om att hon gillar sexet faktiskt mer än att det är perfekt för mig.


    Eh va? Det har noll samband. På vilket sätt skulle erfarenhet betyda att man är otrogen? Fumlig i början fick man nog av i tonåren. Är inte intresserad av att lära upp någon, så osexigt. Du vet, det fina mängder av erfarna män som har den inställningen så valet är inte direkt svårt :)
  • Anonym (M34)
    Anonym (EN) skrev 2020-01-20 16:13:11 följande:

    Eh va? Det har noll samband. På vilket sätt skulle erfarenhet betyda att man är otrogen? Fumlig i början fick man nog av i tonåren. Är inte intresserad av att lära upp någon, så osexigt. Du vet, det fina mängder av erfarna män som har den inställningen så valet är inte direkt svårt :)


    Det är ju sant att någon som är oerfaren inte nödvändigtvis behöver vara mer trogen än någon som är mer erfaren. Precis som att en erfaren man inte nödvändigtvis garanterar fummelfritt sex. Har du sex med någon du inte legat med tidigare finns ju alltid risken att det blir en del fummel även med en erfaren person eftersom ingen av er vet exakt hur den andra vill ha det. Sen är ju chansen till bra sex redan vid första tillfället betydligt större med en erfaren partner men det är som sagt ingen garanti.
  • Anonym (EN)
    Anonym (M34) skrev 2020-01-20 19:37:46 följande:

    Det är ju sant att någon som är oerfaren inte nödvändigtvis behöver vara mer trogen än någon som är mer erfaren. Precis som att en erfaren man inte nödvändigtvis garanterar fummelfritt sex. Har du sex med någon du inte legat med tidigare finns ju alltid risken att det blir en del fummel även med en erfaren person eftersom ingen av er vet exakt hur den andra vill ha det. Sen är ju chansen till bra sex redan vid första tillfället betydligt större med en erfaren partner men det är som sagt ingen garanti.


    Det är skillnad på på vi har precis träffats och kan inte varandras kroppar-fummel och jag har aldrig nuddat en kvinna och har inte aning om vad jag ska göra-fummel
  • Anonym (Elsa)
    Xzx skrev 2020-01-18 19:04:01 följande:
    Vad för stereotyper, menar du?
    Att man skapar en inre bild av en viss grupp/population. I detta fall att äldre oskulder är flummiga eller dåliga i sängen.
  • Anonym (Elsa)
    Anonym (Elsa) skrev 2020-01-21 10:59:48 följande:
    Att man skapar en inre bild av en viss grupp/population. I detta fall att äldre oskulder är flummiga eller dåliga i sängen.
    Eller fumliga i sägen.
  • Anonym (s)
    KlantSmurfen skrev 2020-01-20 05:08:19 följande:
    Oerfaren är inget personlighetsdrag, det säger säger inget om någons moraliska kompass och det säger inget om hur mycket man fokuserar på den andras njutning det är samma sak med haft flera, det finns inget som säger att det ena är bättre än det andra men det är ju det du utgår ifrån i ditt inlägg: "få en kille som är trogen", "väldigt mån om att hon gillar sexet" var ett svar på "fumliga oskulderna". Man behöver inte ha legat med flera för att vara mindre fumlig/veta vad man gör.

    "Jag ville bara slå hål på myten att det alltid är bättre med någon som haft flera."
    Det verkar snarare som att många oerfarna försöker skapa en myt om sig själva som bättre.

    "Så det jag menar är snarare att bara för att någon haft en massa sex betyder det inte att en oerfaren inte kan bli till och med bättre."
    å andra sidan finns inget som säger att en oerfaren någonsin kommer nära.

    "Men att personen inte har haft sex kan också bero på att den har letat efter den rätte och då visar det också att det är mindre risk för otrohet eftersom en person som inte ligger runt som singel lär inte så lätt falla för frestelser."
    Det kan bero på "letat efter den rätte" men hur ofta är det som är orsaken?

    Finns det något emellan "fumliga oskulderna" och  "ligger runt som singel"?

    "Det jag ville ha sagt var alltså att en oerfaren kan bli en minst lika bra partner som alla andra."
    Att jämföra sig med sämre för att framstå som bättre brukar inte vara ett bra sätt att göra det på.
    Så ska jag tolka dig rätt ska vi fortsätta att att anta att det är dom som ligger runt som är kapen? Medans man är en loser om man inte gjort det. För problemet är ju inte direkt att det går en myt om att oerfarna skulle vara så bra. Problemet är snarare det motsatta som kille får man lära sig att är man oerfaren och mer än kanske 22år då är man patetiskt och bör inte närma sig tjejer. Man får till och med höra att tjejer skulle bli rädda för en om dom fick veta att man är oerfaren. Kunde ju kanske vara bra om man slog hål på den myten då skulle kanske dom som klagar på att dom bara träffar fuckboys sluta med det och leta bland dom oerfarna. För jag kan inte svara för alla men för min del så har jag velat hitta någon som det känns bra med. Och skulle jag hitta någon då skulle jag se det som viktigt att det skulle vara bra för henne. Faktiskt mer viktigt än att det är perfekt för mig. Och eftersom jag inte ligger med allt som rör sig utan måste ha känslor för den jag är med så är risken noll att jag skulle vara otrogen. Och jag haft träffat på en hel del killar som är oerfarna som är likadana. På samma sätt som jag ser killar som är fuckboys få nya och nya tjejer och sen klagar tjejerna när dom är otrogna. Eller att dom inte bryr sig om dom. Så jag går på det jag ser. Givetvis är inte alla så. Men om man chansar med dom som ligger runt då kan man väl testa med någon som inte gör det också. Varför döma ut en kategori. Som det är nu är man rätt körd på marknaden om man inte lyckas träffa den promille av tjejer som inte bryr sig om hur många man haft.
Svar på tråden Mest oattraktivt med manlig oskuld?