Inlägg från: Anonym (Hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hjälp)

    Fått uppvaktning av annat håll, har pojkvän. Vad skall jag svara?

    [quote=79628285][quote-nick]Anonym (illusion) skrev 2019-05-15 22:47:50 följande:[/quote-nick]Du är 30 år och det är dags att inse att sexlust inte är något som går av sig själv vid kommunikationssvårigheter. Det måste man jobba på också. Relationer måste arbetas på.

    Men att din fråga du återkommer till, "hur ska jag säga till den andra killen?" indikerar att du vill hålla en dörr öppen till honom. Dvs du vill inte bara avvisa honom rakt av.

    Men livet innebär val. Och du verkar mer inne på att välja din sambo, den andra killen symboliserar en attraktion och uppvaktning du saknat.[/]

    Tack för ditt svar, jag vill faktiskt ha hjälp med vad jag svarar utan att ha en dörr uppen

  • Anonym (Hjälp)

    Tack för ditt svar, jag vill faktiskt ha hjälp med vad jag svarar utan att ha en dörr öppen


    Anonym (illusion) skrev 2019-05-15 22:47:50 följande:

    Du är 30 år och det är dags att inse att sexlust inte är något som går av sig själv vid kommunikationssvårigheter. Det måste man jobba på också. Relationer måste arbetas på.

    Men att din fråga du återkommer till, "hur ska jag säga till den andra killen?" indikerar att du vill hålla en dörr öppen till honom. Dvs du vill inte bara avvisa honom rakt av.

    Men livet innebär val. Och du verkar mer inne på att välja din sambo, den andra killen symboliserar en attraktion och uppvaktning du saknat.


  • Anonym (Hjälp)
    Deacon skrev 2019-05-15 22:03:46 följande:

    En bra tumregel........

    Om man kan göra ngt och sedan med gott samvete berätta för sin partner då är det oftast ok. Om man gör något i hemlighet och inte vill/vågar berätta då är det förmodligen tvivelaktigt moraliskt sett...

    Det är bättre att lyssna på sin inre kompass för då slipper man skuldkänslor och hemligheter. Dessa två bygger nämligen distans i relationen mellan dig o sambon vilket är motsatsen till det ni behöver för att hitta tillbaka till varandra..


    Helt sant! Tips på vad jag skriver till den killen? Sen berättar jag för min pojkvän efteråt.
  • Anonym (Hjälp)

    Uppdatera:

    Jag har skrivit och avböjt utan att lämna någon dörr öppen. Jag kommer försöka med min pojkvän och är det så att den här andra killen skulle vara mitt livs kärlek så finns han nog kvar på denna planet om min nuvarande relation inte skulle fungera i framtiden. Men nu har jag avböjt och tackat nej och berättat att jag är i en relation.

  • Anonym (Hjälp)
    Deacon skrev 2019-05-16 07:14:38 följande:

    Klokt och rätt gjort. Du visade även den nye killen att om det skulle bli ni två ngn gång framöver så är du en kvinna med integritet och lojalitet som inte skulle backstabba honom så fort relationen går på sparlåga (vilket de flesta relationer gör ngn gång). Ha en bra dag och hoppas det löser sig med sambon.


    Exakt så jag resonerade. Tack för ditt fina svar och desamma ha en fin vecka!
  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Tänk efter) skrev 2019-05-16 10:17:51 följande:

    Lust kommer och går, men en bästa vän består!

    Så, om du tror att du för alltid ska känna lust så fort du ser din sambo för resten av livet så är du lite naiv. Du känner lust för den här andra killen, han tillför den spänning du saknar i din relation just nu. Men, den kommer försvinna den med om du nu inleder något med den här nya killen, grundbulten för en långvarig relation är faktiskt vänskap. Någon du vill umgås med dag och natt, i både bra och dåliga tider, någon du kan skratta med, någon du kan lita på.

    Lusten och attraktionen behöver man jobba på i en relation, man blir lite hemmablind och bekväm. Det gäller alla relationer. Så agera inte på lusten utan tänk till först. Och som nån annan skrev, öppna kort mot din sambo annars är det ett svek som kommer skada oavsett om du är fysiskt otrogen eller inte. 


    Läs gärna mina senaste inlägg i tråden. Har redan spelat med öppna kort och även berättar om att jag är upptagen för den andra killen.
  • Anonym (Hjälp)
    Anders 386 skrev 2019-05-16 10:30:22 följande:

    Mycket bråk och inget sex på ett halvår...?

    Oavsett den nya kontakten låter det inte som det nuvarande förhållandet är något att satsa på...Det låter som det är dags att dra vidare i vilket fall som helst.

    Utifrån dom knapphändiga uppgifterna skulle jag säg att det är dags för ett kvickt avslut för att göra det möjligt att hitta någon ny - förslagsvis dags att utforska din nya bekantskap. Kör på!  


    Men svårt att lämna sin bästa vän. Dock ingen attraktion eller lust till sex längre vilket är väldigt ledsamt.
  • Anonym (Hjälp)

    Är så illamående på mig själv.

    Kan inte sluta tänka på den andra killen men det kanske ger sig med tiden? Risken finns ju att jag kommer tänka på honom vid varje gång vi bråkar och har det dåligt här hemma. Jobbigt bara att jag inte varit tänd på min sambo på ett halvår och jag fantiserar om den andra killen, han är lång, har tatueringar, mörk röst och har allt som jag tänder på. Jättejobbigt det är, mår illa då jag är så kluven.

  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (satsa) skrev 2019-05-16 18:25:20 följande:

    Ja, saker går upp och ner med i TS förhållande har det varit dåligt under en lång period. Minst under senare fjärdedelen av förhållandet, ev ännu mer.

    Det TS kan fråga sig är om de bägge aktivt jobbar för att hitta tillbaka till varandra.

    Man måste inte hålla fast vid något som är dåligt om det tar för mycket kraft att ställa tillrätta. TS skulle kunna ge sig själv en deadline. Är hon fortfarande inte attraherad av sin partner efter ett halvår till (eller annan tid), så är det dags att gå vidare.


    Den idén med deadline gillade jag.
  • Anonym (Hjälp)

    Ett sånt klok svar. Exakt så. Jag har redan avböjt den andra killen och precis som du säger så kom jag förut under fund med att om jag gör slut så är det för att inga känslor finns kvar och jag vill bara singel, själv och fri. För precis som du säger, den andra killen kanske inte är något för mig då gäller det att jag är stark singel och nöjd med det först i grunden :)


    MaryM skrev 2019-05-16 18:33:44 följande:

    Helt ärligt förstår jag inte varför du ska kämpa med din sambo om du inte ens VILL det. Innerst inne vill du ju vara fri. Jag tror den här förälskelsen är ett sätt för dig att ta dig ur det här förhållandet. Och det är inget fel i det! Om ni bara är 30 och bara varit ihop i två år och du redan nu känner att ni inte har attraktion och ni bråkar mycket, så gör slut.

    Skaffa inte barn med honom.

    Fortsätt inte med din sambo av pliktkänsla. Ge honom fri och låt honom träffa nån som är rätt för honom.

    En sak bara. Om du gör slut är det inte säkert att det kommer funka med den nya. Du måste vara beredd att vara singel. Känns det bra, och till och med lite lockande, så lyssna på dig själv och vad du innerst inne vill och gör slut. Och dra inte ut på det. Har man redan börjat tänka på att göra slut och hur man ska våga, då är det nästan alltid det man innerst inne vill.


  • Anonym (Hjälp)

    UPDATE:

    Efter att ha läst flera av era kloka ord här har jag skrivit till den andra killen. Jag har frågor om vad han anser om en tjej är i ett förhållande som inte varit bra på riktigt länge om han anser det moraliskt fel att träffa en annan kille för en pratstund som hon fått upp ögonen för.

    Jag säger inte att jag skall göra det, jag vill bara veta hans respons.

    Som ni säger, attraktionen är noll i min relation, han har inte kysst mig sen 2018. Jag är ung och jag måste våga. Känns som en stor process att flytta isär bara. Hjälp.

  • Anonym (Hjälp)

    Helt sant och också min plan, tack! Som du säger, väldigt tacksam för att han fått upp mina ögon för att förhållandet jag har inte är allt.


    MaryM skrev 2019-05-17 05:38:23 följande:

    Och TS, den nya killen kommer tycka du är mycket mer attraktiv om du inte kastar dig i armarna på honom och hänger upp hela ditt liv på honom. Se det som att du ska bli fri från en dålig relation och må bra i dig själv först och främst. Det är bra att han har påmint dig om att det finns andra män i världen än din sambo men gör dig inte liten nu och förvänta dig att han ska ordna allt och ta hand om dig. Det är oattraktivt.


  • Anonym (Hjälp)

    UPDATE:

    Jag har gjort slut idag.

    Absolut inte på grund av den nya killen, han är jag inte ens så sugen på att ta upp kontakten med och kommer vänta några månader. Men ni i tråden bland annat fick mig att inse att vi inte är rätt för varandra. Tack.

  • Anonym (Hjälp)
    Anonym (Fia) skrev 2019-05-17 16:57:30 följande:

    Mitt råd till dig är att inte blanda ihop de två problemen du har. Den ena rör ditt nuvarande förhållande, den andra en kille du träffat som gör dig knäsvag. I get it! 

    Med det sagt vill jag säga att det faktum att din sexuella attraktion är borta så här tidigt i ett förhållande är en stark indikation på att det inte kommer fungera för er i längden; likaså era bråk.

    Nu är det dags för dig att ta tag i din situation med din pojkvän. Tror tyvärr inte ni har väldigt goda förutsättningar för att få det att hålla "in the long run". Ofta är det sexuella "kittet" som kan hjälpa ett förhållande genom svåra perioder, men om ni tappat det, så här tidigt i förhållandet dessutom (innan hus/barn), och dessutom bråkar ser jag det inte som något att satsa på in the long run baserat på erfarenhet, tyvärr. Jag kan ju givetvis ha fel! Min magkänsla säger mig dock att du har en bra chans att lämna innan ni försöker "lösa" detta genom att gå djupare in i förhållandet och skaffa barn (katastrof! Parkera alla barntankar innan ni verkligen har det superbra och har haft det en lång tid!).

    Ta allt i tur och ordning. Om du kommer fram till att ditt förhållande inte är värt att satsa på, så tycker jag inte du ska låta bli chansen att träffa den här som du blir knäsvag av.


    Tack för ditt svar ???? Idag gjorde jag slut.
  • Anonym (Hjälp)

    Oj gud inga frågetecken det var en smiley egentligen


    Anonym (Hjälp) skrev 2019-05-17 17:00:22 följande:

    Tack för ditt svar ???? Idag gjorde jag slut.


    Anonym (Fia) skrev 2019-05-17 16:57:30 följande:

    Mitt råd till dig är att inte blanda ihop de två problemen du har. Den ena rör ditt nuvarande förhållande, den andra en kille du träffat som gör dig knäsvag. I get it! 

    Med det sagt vill jag säga att det faktum att din sexuella attraktion är borta så här tidigt i ett förhållande är en stark indikation på att det inte kommer fungera för er i längden; likaså era bråk.

    Nu är det dags för dig att ta tag i din situation med din pojkvän. Tror tyvärr inte ni har väldigt goda förutsättningar för att få det att hålla "in the long run". Ofta är det sexuella "kittet" som kan hjälpa ett förhållande genom svåra perioder, men om ni tappat det, så här tidigt i förhållandet dessutom (innan hus/barn), och dessutom bråkar ser jag det inte som något att satsa på in the long run baserat på erfarenhet, tyvärr. Jag kan ju givetvis ha fel! Min magkänsla säger mig dock att du har en bra chans att lämna innan ni försöker "lösa" detta genom att gå djupare in i förhållandet och skaffa barn (katastrof! Parkera alla barntankar innan ni verkligen har det superbra och har haft det en lång tid!).

    Ta allt i tur och ordning. Om du kommer fram till att ditt förhållande inte är värt att satsa på, så tycker jag inte du ska låta bli chansen att träffa den här som du blir knäsvag av.


  • Anonym (Hjälp)

    UPDATE igen:

    Jag gjorde slut, hittade lägenhet och vi sov inte ens i samma säng under tiden i samma hus. Jag mötte killen ute på gatan med en kompis o pratade lite, sen tackade jag nej till honom då han inte var min typ.

    Därefter visar min nuvarande kille hur mycket han vill ha mig i sitt liv och har gjort alla förändringar som jag hade hoppats på. Jag blev kär på nytt, han har ansträngt och visat mig ett nytt ?jag? och nu ger vi oss en sista chans.

    Men jag har så dåligt samvete, vi ?VAR? ju inte tillsammans jag hade faktiskt gjort ett avslut och vi bodde med varandra som vänner. Men fortfarande dåligt samvete att jag träffade de andra killen på en pratstund. Bör jag säga något eller för alltid vara tyst om det och förtränga det?

  • Anonym (Hjälp)
    Tecum skrev 2019-06-03 17:59:48 följande:

    Om du bara pratade med honom är det väl inget du behöver ha dåligt samvete för? i synnerhet då ni faktiskt gjort slut.


    Det är sant faktiskt. Borde jag berättade det eller bättre vara tyst om det? Mitt samvete säger det första men är ändå rädd att jag förstör mellan oss då. Han kanske yrkar på att han inte skulle gjort så mot mig när vi fortfarande bodde under samma tak.
Svar på tråden Fått uppvaktning av annat håll, har pojkvän. Vad skall jag svara?