• Anonym (Ts)

    Undvika gemensam träff på samarbetssamtal?

    Finns det någon möjlighet för det? Jag tänker när relationen mellan två vårdnadshavare är så pass infekterad att ett fysiskt möte bör undvikas?

    Det är strukturerat med ett eget möte med vardera förälder, och sedan ett gemensamt. Går denna att undvika, kanske fortsätta ha enskilda men att f-rätten medlar?

  • Svar på tråden Undvika gemensam träff på samarbetssamtal?
  • Anonym (Ts)

    Självklart kommer barnen först, annars hade ingen av oss ens hört av oss till f-rätten. Vi ringer ju dit för att kunna komma överens.

    Men om konflikten är så pass infekterad sedan många år, och man är tveksam till att vi är redo för en fysisk träff, så måste jag få ställa frågan till de som kanske vet?

    Detta samtal har jag väntat på länge, men i och med att förhållandet till den andre föräldern bara blir värre, så vill jag inte träffa denne OM jag inte absolut måste, som då i detta fall.

    Själva mötena är SÅ viktiga, att jag såklart kommer genomföra dom ändå nu när chansen äntligen dök upp.

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Famrätt) skrev 2019-06-02 22:30:19 följande:

    Tolkar det som att du försökt försökt få med exet på samtal en längre tid men att han har vägrat. Då får du försöka se det faktum att han äntligen gått med på det som nån slags eftergift och att han ändå då gått dig till mötes. Så det kan ju innebära en öppning. Om ni då kan få föra det samtal ni behöver med hjälp av en samtalsledare som ser till att samtalet håller sig till frågan och inte spårar ur i pajkastning anklagelser och vad den ene gjort mot den andre flera år tillbaks i tiden så kan det ju bli bättre förutsättningar.


    Ja, jag får nog göra så. Det var värt att kolla upp iallafall. Tack för svar.
  • Anonym (Ts)
    Tow2Mater skrev 2019-06-03 02:27:18 följande:

    Det du letar efter kallas väl Tingsrätten...


    Ja, det hade blivit nästa steg. Jag hoppas att träffen hos f-rätten gör någon nytta.
Svar på tråden Undvika gemensam träff på samarbetssamtal?