• Anonym (Buddy)

    Tjejen porrstjärna

    Gjorde förmodligen något man inte ska, men efter att ha fått någon blandning av en liten misstanke och kanske en fix idé så satte jag mig och letade efter tjejen på internet. Så sprang jag på två relaterade klipp med henne i vilka hon och någon till okänd tjej har sex med en man. Filmerna är välgjorda, men har tydlig amatörstatus. Inte mindre agerar de som i värsta porrfilmen, och ägnar lång tid åt att suga av honom på helt galna sätt.

    Helt sjukt. Fast blev samtidigt stenhård... Vi har inte varit ihop särskilt länge, och det förändrade bilden av henne ganska drastiskt. Så hur i hela världen hanterar man det? Hon har inte sagt någonting, och jag är ganska osäker på vad jag ska känna om det. Det känns inte alls som att jag kan fråga, men det känns också väldigt svårt att låtsas som ingenting.

  • Svar på tråden Tjejen porrstjärna
  • Anonym (man)
    Anonym (Man43) skrev 2019-06-19 13:55:16 följande:
    Återigen misstolkar du det jag skrev. Jag försöker INTE vinkla det till att någon aktivt skulle söka efter porrklipp på sina föräldrar. Det jag menar är att om ett sådant skulle dyka upp under porrsurfandet så finner jag det för otroligt att man trycker på play alls.. och om man skulle råkat göra det så föreslår jag att man trycker bort klippet direkt och inte tittar färdigt. 

    TS sökte råd i frågan om han skulle gå eller stanna och jag gav min syn på det. Jag har inget problem med att TS väljer själv men nu frågade han om min åsikt och då är den formulerad så att jag inte tycker han gör rätt om han dömer henne för saker hon gjorde för x år sedan. 

    Jag kommer inte döma TS för det valet heller men jag kan ha en åsikt om att jag tycker han gör fel om han dumpar henne enbart för den sakens skull.. 

    Har jag varit tydlig nog med vad jag tycker i frågan?
    Så du menar att det är alla andra uppgift att undvika pinsamma saker som mamma gjort inte mamma själv som borde ha ansvar för vad hon lägger ut, jag förstår...så om jag röker så är det mina ungar som ska gå ut, inte jag?

    För att vara någon som säger sig "inte döma" så skriver du onekligen väldigt dömande... här menar du att TS skulle vara svartsjuk för kukstorlek, avancerad sex och skrikande för att han inte delar din syn på det.
    Anonym (Man43) skrev 2019-06-19 08:54:16 följande:

    Handlar det om svartsjuka? Hade de längre kuk än dig? Mer avancerad sex? Skrek hon högre på filmen än hon någonsin gjort med dig? Vänd svartsjukan till något positivt. Använd minnesbilderna av henne på filmen för att bli hård som ett spett och ta henne som hon aldrig blivit tagen innan. 



    Jo du har varit väldigt tydlig med vad du tycker, därav responsen,
  • Anonym (V)

    En tjej som lägger ut sitt sexliv på nätet är inget flickvänsmaterial. Dumpa.

  • Anonym (Lite salt)
    Anonym (man) skrev 2019-06-19 14:07:41 följande:

    Så du menar att det är alla andra uppgift att undvika pinsamma saker som mamma gjort inte mamma själv som borde ha ansvar för vad hon lägger ut, jag förstår...så om jag röker så är det mina ungar som ska gå ut, inte jag?

    För att vara någon som säger sig "inte döma" så skriver du onekligen väldigt dömande... här menar du att TS skulle vara svartsjuk för kukstorlek, avancerad sex och skrikande för att han inte delar din syn på det.Jo du har varit väldigt tydlig med vad du tycker, därav responsen,


    Men snälla rara, får man aldrig göra något som man inte skulle vilja trycka upp och ge till sina eventuella framtida barn? Kvinnan i ts verkar ju inte vara mamma, men långt innan man skaffat barn ska man altså undvika allt som barn kan tänkas ta illa upp av?
  • Anonym (Lite salt)
    Anonym (man) skrev 2019-06-19 14:07:41 följande:

    Så du menar att det är alla andra uppgift att undvika pinsamma saker som mamma gjort inte mamma själv som borde ha ansvar för vad hon lägger ut, jag förstår...så om jag röker så är det mina ungar som ska gå ut, inte jag?

    För att vara någon som säger sig "inte döma" så skriver du onekligen väldigt dömande... här menar du att TS skulle vara svartsjuk för kukstorlek, avancerad sex och skrikande för att han inte delar din syn på det.Jo du har varit väldigt tydlig med vad du tycker, därav responsen,


    Men snälla rara, får man aldrig göra något som man inte skulle vilja trycka upp och ge till sina eventuella framtida barn? Kvinnan i ts verkar ju inte vara mamma, men långt innan man skaffat barn ska man altså undvika allt som barn kan tänkas ta illa upp av?
  • Anonym (man)
    Anonym (Man43) skrev 2019-06-19 13:22:52 följande:
    Jag likställer inte att spela in porrfilmer med bajs. Det var en metafor. Det jag menar är att om man letar tillräckligt länge så kan man hitta saker man själv ställer sig frågande till hos alla människor. 

    Du misstolkar mitt resonemang. Man måste inte vara okej med saker som en partner utför nu. Så om din kille är pundare och du tycker det är kasst har du all rätt att avsluta relationen. Det har du förstås i alla lägen. 

    Men jag tycker man skall vara väldigt försiktig med att döma personer för saker de gjort i livet innan man träffade dem. Som jag sa, de allra flesta bär på val de gjort som kanske inte alltid varit klockrena.. stal en bil, rökte på, drack innan de var 18, pallade äpplen, hade trekant [insert ramdom shame grej här] och då kanske man skall försöka jobba med sig själv lite och bli bättre på att inte döma varandra på gamla meriter.

    Det här kan mycket väl vara en underbar tjej. En riktig klippa som man bara måste gå hand i hand med genom livet! Skall man dumpa bara för att hon gjorde något man inte gillar för x år sedan?
    fast problemet med ditt resonemang är att du anser att just de saker du tycker är ok ska accepteras av alla och alla som inte tycker som du är dömande. Ska man använda samma resonemang som du kör med så kan man säga att allt du väljer bort är dömande för någon annan kanske tycker det är helt ok.

    Ett annat problem med ditt resonemang och din liknelse med att alla har gjort misstag är att då skulle ju ingen kunna välja bort någon öht för alla har ju gjort något misstag någon gång, du skulle inte kunna välja bort en tjej som du tycker beter sig illa för du har ju säkert gjort något misstag i ditt liv och vem är du då att döma?

    Underbar för dig kan vara helt kass för andra. Du får helt enkelt acceptera att alla inte är ok med tjejer som spelar in porr och lägger ut på nätet.
  • Anonym (man)
    Anonym (Lite salt) skrev 2019-06-19 14:19:50 följande:
    Men snälla rara, får man aldrig göra något som man inte skulle vilja trycka upp och ge till sina eventuella framtida barn? Kvinnan i ts verkar ju inte vara mamma, men långt innan man skaffat barn ska man altså undvika allt som barn kan tänkas ta illa upp av?
    Man får absolut göra som man vill men då måste man ju oxå acceptera att ta konsekvenserna för det. Det vissa argumenterar för här är att man ska kunna få göra som man vill och ALLA måste acceptera det vilket är ganska naivt.

    Hon är inte mamma ÄN, men hon kan bli, dessutom var att hennes ungar får syn på videon bara ETT av många exempel på vilka konsekvenser en sån grej kan få. Ett av annat av dem är att framtida partners väljer bort henne.
  • Anonym (Man43)
    Anonym (man) skrev 2019-06-19 14:07:41 följande:
    Så du menar att det är alla andra uppgift att undvika pinsamma saker som mamma gjort inte mamma själv som borde ha ansvar för vad hon lägger ut, jag förstår...så om jag röker så är det mina ungar som ska gå ut, inte jag?

    För att vara någon som säger sig "inte döma" så skriver du onekligen väldigt dömande... här menar du att TS skulle vara svartsjuk för kukstorlek, avancerad sex och skrikande för att han inte delar din syn på det.
    Anonym (Man43) skrev 2019-06-19 08:54:16 följande:

    Handlar det om svartsjuka? Hade de längre kuk än dig? Mer avancerad sex? Skrek hon högre på filmen än hon någonsin gjort med dig? Vänd svartsjukan till något positivt. Använd minnesbilderna av henne på filmen för att bli hård som ett spett och ta henne som hon aldrig blivit tagen innan. 



    Jo du har varit väldigt tydlig med vad du tycker, därav responsen,
    Jag menar att man inte bör döma människor för handlingar de gjort innan de kom in i ens liv utan istället fokusera på hur de här människorna är nu. 

    Det är inte direkt svårt att undvika eventuella porrklipp på ens mamma och det är inte alls mammans ansvar att barnen i vuxen ålder inte hittar sådana klipp. En mamma behöver inte stå till svars för handlingar hon gjort innan hon skaffade barn. Det skulle vara ohållbart. Med ditt resonemang skulle alltså personer som snattat, stulit, rökt, druckit etc etc inte ha rätt att skaffa barn bara för det eventuellt kan komma fram senare i livet?

    En mamma skall ta ansvar för sina barn, älska dem och ge dem en bra och trygg uppväxt men om hon har spelat in porrfilmer under sitt liv så gör inte detta henne till en sämre mamma. 

    Vad jag menade med mina frågor kring vad som exakt störde TS med att han hittat porrklipp så gav jag några förslag på vad som kan ligga bakom. Argumentationen då gick ut på att visa att dessa argument som kan komma upp som exempel ligger hos TS själv och inte i det faktum att han står inför en kvinna som han tycker om. Det var alltså inte heller en dömande beskrivning utan ett flöde av argument som jag avfärdar med att det är hang ups hos honom. 

    Du får sluta förvrida mina ord och medvetet misstolka dem om du skall fortsätta argumentera
  • Anonym (Man43)
    Anonym (man) skrev 2019-06-19 14:35:05 följande:
    Man får absolut göra som man vill men då måste man ju oxå acceptera att ta konsekvenserna för det. Det vissa argumenterar för här är att man ska kunna få göra som man vill och ALLA måste acceptera det vilket är ganska naivt.

    Hon är inte mamma ÄN, men hon kan bli, dessutom var att hennes ungar får syn på videon bara ETT av många exempel på vilka konsekvenser en sån grej kan få. Ett av annat av dem är att framtida partners väljer bort henne.
    I ett demokratiskt land är det domstolar som dömer och när eventuella straff avtjänas så skall personen inte dömas igen för samma brott. Det tycker jag är något som civilsamhället bör anamma också. 

    Att döma någon för olika val som gjordes för länge sedan är att döma personen om och om igen. Ett snedsteg, en fylla, ett brott skall inte förfölja en hela livet. Jag säger inte att man inte får tycka illa om saker. Men man kan som sagt jobba med sig själv och försöka bli bättre på att se människor för vad de är här och nu. 

    Jag är på intet sätt religiös men enligt vad jag erfar finns ett väldigt bra citat i den kristna bibeln (kan ha fel här då jag inte har källhänvisning). 

    "må den utan synd kasta första stenen". 

    Så... Vem här är utan synd och därmed kan döma kvinnan genom att säga att hon aldrig borde få bli älskad av någon (syftar på kommentaren ovan att  hon inte är "flickväns material"). Nä... Se henne för den hon är idag, tyck illa om hennes porrklipp om ni så måste men att göra slut på ett "felsteg" (om man nu tycker det är ett felsteg) är inget jag skulle göra.
  • Anonym (man)
    Anonym (Man43) skrev 2019-06-19 14:37:22 följande:
    Jag menar att man inte bör döma människor för handlingar de gjort innan de kom in i ens liv utan istället fokusera på hur de här människorna är nu. 

    Det är inte direkt svårt att undvika eventuella porrklipp på ens mamma och det är inte alls mammans ansvar att barnen i vuxen ålder inte hittar sådana klipp. En mamma behöver inte stå till svars för handlingar hon gjort innan hon skaffade barn. Det skulle vara ohållbart. Med ditt resonemang skulle alltså personer som snattat, stulit, rökt, druckit etc etc inte ha rätt att skaffa barn bara för det eventuellt kan komma fram senare i livet?

    En mamma skall ta ansvar för sina barn, älska dem och ge dem en bra och trygg uppväxt men om hon har spelat in porrfilmer under sitt liv så gör inte detta henne till en sämre mamma. 

    Vad jag menade med mina frågor kring vad som exakt störde TS med att han hittat porrklipp så gav jag några förslag på vad som kan ligga bakom. Argumentationen då gick ut på att visa att dessa argument som kan komma upp som exempel ligger hos TS själv och inte i det faktum att han står inför en kvinna som han tycker om. Det var alltså inte heller en dömande beskrivning utan ett flöde av argument som jag avfärdar med att det är hang ups hos honom. 

    Du får sluta förvrida mina ord och medvetet misstolka dem om du skall fortsätta argumentera
    Det kan man väl absolut göra, skulle du välja att vara ihop med en pedofil eller en mördare? Enligt din egen teori måste du ju vara det för man får inte döma folk efter deras tidigare handlingar. Det är ju snarare så att det är JUST personers handlingar som definierar vem de är och det är oftast så vi bedömer dem. 

    HUR man undviker porrklipp är irrelevant, poängen är att gör man saker så får man leva med konsekvenserna och kan inte förvänta sig att andra ska acceptera det eller medvetet undvika det. Ansvaret för vad man gör faller ALLTID på en själv inte andra.

    Ja precis en bra mamma (eller pappa) tar hand om sina barn och ger dem en trygg uppväxt, i det ingår att tänka sig för vad man gör så man inte utsätter sina barn för lidande. Vad man INTE bör göra är att göra lite som man själv behagar och skita i vilka konsekvenser det kan tänkas få för barnen och sen kräva att de ska acceptera det eller lära sig undvika det.
  • Anonym (Man43)
    Anonym (man) skrev 2019-06-19 14:49:18 följande:
    Det kan man väl absolut göra, skulle du välja att vara ihop med en pedofil eller en mördare? Enligt din egen teori måste du ju vara det för man får inte döma folk efter deras tidigare handlingar. Det är ju snarare så att det är JUST personers handlingar som definierar vem de är och det är oftast så vi bedömer dem. 

    HUR man undviker porrklipp är irrelevant, poängen är att gör man saker så får man leva med konsekvenserna och kan inte förvänta sig att andra ska acceptera det eller medvetet undvika det. Ansvaret för vad man gör faller ALLTID på en själv inte andra.

    Ja precis en bra mamma (eller pappa) tar hand om sina barn och ger dem en trygg uppväxt, i det ingår att tänka sig för vad man gör så man inte utsätter sina barn för lidande. Vad man INTE bör göra är att göra lite som man själv behagar och skita i vilka konsekvenser det kan tänkas få för barnen och sen kräva att de ska acceptera det eller lära sig undvika det.
    Så du menar alltså att du, i din ungdoms glansdagar, aldrig gjorde någonting som skulle vara pinsamt om dina barns kompisar kom på?
Svar på tråden Tjejen porrstjärna