• Anonym (Sköna dagar)

    Vågar Ni visa brösten på stranden?

    Undrar rent allmänt: Detta med att visa brösten på stranden etc; gör Ni det fortfarande? Känner Ni Er bekväma med det?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-06-27 06:48
    Fel forum. Ursäkta.

  • Svar på tråden Vågar Ni visa brösten på stranden?
  • stighelmerolsson
    Kverulant67 skrev 2019-06-27 11:21:47 följande:

    Jag brukar vara på stranden ganska mycket och kan konstatera att det är mest tjejer 45-50 och uppåt som gör detta. Annat var det när jag var ung slutet 70 och halva 80-talet då alla var toppless.


    Det är väl samma "tjejer".
  • Anonym (Sköna dagar)
    Kverulant67 skrev 2019-06-27 11:21:47 följande:

    Jag brukar vara på stranden ganska mycket och kan konstatera att det är mest tjejer 45-50 och uppåt som gör detta. Annat var det när jag var ung slutet 70 och halva 80-talet då alla var toppless.

    ORSAK: Den allmänna högervridningen i landet. Vad annars?

  • Kverulant67
    Anonym (Sköna dagar) skrev 2019-06-28 15:46:15 följande:
    Kverulant67 skrev 2019-06-27 11:21:47 följande:

    Jag brukar vara på stranden ganska mycket och kan konstatera att det är mest tjejer 45-50 och uppåt som gör detta. Annat var det när jag var ung slutet 70 och halva 80-talet då alla var toppless.

    ORSAK: Den allmänna högervridningen i landet. Vad annars?


    Högervridningen???
  • Anonym (Toplessåtalla)

    Jag kan inte hjälpa att kolla. Det är inte mitt fel. Ni får jättegärna sola topless, men jag kommer att kolla. Bara snabbt, bara i ögonvrån. Jag kan göra mitt bästa för att inte göra er medvetna/obehagade av det. Men jag kommer att kolla, jag måste kolla.


    Och om vi ska vara ärliga. Om en snubbe ligger och "reser flagg" på stranden så visst fan hade ni kollat också.

  • Anonym (Toplessåtalla)
    Anonym (Sköna dagar) skrev 2019-06-28 15:46:15 följande:
    Kverulant67 skrev 2019-06-27 11:21:47 följande:

    Jag brukar vara på stranden ganska mycket och kan konstatera att det är mest tjejer 45-50 och uppåt som gör detta. Annat var det när jag var ung slutet 70 och halva 80-talet då alla var toppless.

    ORSAK: Den allmänna högervridningen i landet. Vad annars?


    eh heh vi är inte mer högervridna än på 70/80-talet. Inte om du snackar om kulturell konservatism. Fan ni var väl inte långt ifrån att stena bögar på den tiden, nu imorgon ska vi hålla en parad åt dem. En viss skillnad där.


    Folk är mer självmedvetna när det kommer till deras utseende. Vi är mer utseendefixerade och ställer högre (orimliga enligt vissa) krav på oss själva. Det är förmodligen anledningen.

  • Kverulant67
    Anonym (Toplessåtalla) skrev 2019-06-29 00:34:36 följande:

    eh heh vi är inte mer högervridna än på 70/80-talet. Inte om du snackar om kulturell konservatism. Fan ni var väl inte långt ifrån att stena bögar på den tiden, nu imorgon ska vi hålla en parad åt dem. En viss skillnad där.


    Folk är mer självmedvetna när det kommer till deras utseende. Vi är mer utseendefixerade och ställer högre (orimliga enligt vissa) krav på oss själva. Det är förmodligen anledningen.


    Är du dum på allvar??? Jag är höger och jag är för nakenhet så länge det är sunt. Vad skulle vi ha emot bögar? Tror du vi lever på 1800-talet?
  • Anonym (?!)

    Du vet att det är ca 50 år sedan det ansågs artigt att skriva Ni och Er? I dag ser det bara bisarrt ut.

    Varför ordvalet "vågar"? Det handlar knappast om mod som i "vågar du hoppa fallskärm" eller "vågar du sova ensam i ett hus där det spökar" .

    Trams, alltihop.

  • Anonym (Lusen)

    Ehm..varför skulle jag vilja det? Främmande människors blickar på mina bröst är ingen höjdare. Så om jag skulle våga eller inte är ju helt oviktigt eftersom jag aldrig skulle vilja det. Däremot i avskildhet så skulle det vara snyggare att slippa bikinilinjer.

  • Anonym (Gift kvinna)

    Ja på stranden och även hemma i trädgården får brösten vara fria. Lockar tydligen fortfarande allt ifrån pojkar till män att kika.

  • Anonym (Sköna dagar)
    Anonym (?!) skrev 2019-06-29 05:26:19 följande:

    Varför ordvalet "vågar"? Det handlar knappast om mod som i "vågar du hoppa fallskärm" eller "vågar du sova ensam i ett hus där det spökar" .

    Trams, alltihop.


    Det krävs ett visst mod för att visa brösten offentligt. Ung. som att ta på sig uppseendeväckande kläder. Man märks. Det är inte alltid som man 'klarar' av det. Man 'fegar' ur. Byter till nåt mer anonymt.
Svar på tråden Vågar Ni visa brösten på stranden?