• Anonym (Varför?)

    Varför ironiserar familjeliv.se verkliga problem?

    Varför ironiserar familjeliv.se trådar som är verkliga?

    Tråden om penisförstoring är uppenbarligen inte ironi.

    Skulle folk tycka det är okej om någon skulle skriva om att Sveriges behöver få sin första kvinnliga statsminister och sedan hamnar den tråden bland ironi och satir?

  • Svar på tråden Varför ironiserar familjeliv.se verkliga problem?
  • Överste Senap
    Anonym (olika) skrev 2019-06-30 22:34:09 följande:

    För de som blir bortvalda är det ett problem.

    Få drabbas av cancer alltså är det ett ickeproblem enligt oss som inte drabbats. 


    Fler än 60000 personer i Sverige drabbas av cancer VARJE ÅR! Över en halv miljon har drabbats av cancer de senaste 10 åren i Sverige. Är det FÅ?
  • Anonym (olika)
    Överste Senap skrev 2019-06-30 22:39:50 följande:
    Fler än 60000 personer i Sverige drabbas av cancer VARJE ÅR! Över en halv miljon har drabbats av cancer de senaste 10 åren i Sverige. Är det FÅ?

    Det är förmodligen färre än antalet män som blivit bortvalda av kvinnor p ga att de är kortväxta och eller har liten kuk.


    Det är tydligen väldigt känsligt att kvinnor är lika ytliga och kräsna som män?

  • Anonym (Relevant)

    Tycker det finns en klar relevans i TS:s inlägg. Många av de trådar som innehåller just storleksrelaterade frågeställningar är iofs i en del fall svåra att ta på allvar. Men det är en stor del av de seriösa frågeställningarna som behandlas rätt illa.. man kan se inlägg som totalt förlöjligar trådstartaren och påstår att det problem han eller hon säger sig ha är omöjligt pga att så stora är en myt eller liknande. Vad gör ett sådant uttalande med nån som redan mår dåligt över sin kropp? inget bra skulle jag tro.

    Tycker det är märkligt att så länge det är bukett, rövfett eller impotens så bemöts folk med respekt men nån med en kuk som har fel egenskaper blir genast hånad. Eller bemött med inte svar som i nån ganska ny tråd där nån svarar att det beror på vilken kvinna man träffar. Det är ju för det första självklart och för det andra en fet lögn eftersom ett eventuellt problem knappast beror på kvinnan utan storleken. Annars hade ju tråden inte skapats.

  • Överste Senap
    Anonym (olika) skrev 2019-06-30 22:45:29 följande:

    Det är förmodligen färre än antalet män som blivit bortvalda av kvinnor p ga att de är kortväxta och eller har liten kuk.

    Det är tydligen väldigt känsligt att kvinnor är lika ytliga och kräsna som män?


    Och vad är din källa för denna gallimatias?

    Är det känsligt som andra skrev, att många män med

    mindre kukar eller som är korta lever i relationer med kvinnor och har familj? Varför är det känsligt för dig?
  • Aikido
    Anonym (Varför?) skrev 2019-06-30 18:24:47 följande:
    Varför ironiserar familjeliv.se trådar som är verkliga?
    Tråden om penisförstoring är uppenbarligen inte ironi.

    Skulle folk tycka det är okej om någon skulle skriva om att Sveriges behöver få sin första kvinnliga statsminister och sedan hamnar den tråden bland ironi och satir?
    Överste Senap anmälde ju enligt egen utsago tråden.

    Anmäler man och dessutom bifogar en tillräckligt komplex (>= 3 ord) motivering orkar inte alltid supporten kalla in den specialutbildade (personer som ej har F i svenska) personalen som kan tolka skriven text utan väljer den enklaste vägen. 
  • Konservativ
    Överste Senap skrev 2019-06-30 23:04:52 följande:
    Och vad är din källa för denna gallimatias?

    Är det känsligt som andra skrev, att många män med

    mindre kukar eller som är korta lever i relationer med kvinnor och har familj? Varför är det känsligt för dig?
    Varför kallar du det gallimatias om du tror att det är känsligt för honom? Du bevisar bara att Familjeliv är Kvinnoliv. Vilket i och för sig inte är konstigt. 

    Kan inte ett problem vara ett problem om den som har det lever i en relation??
  • Överste Senap
    Konservativ skrev 2019-06-30 23:08:37 följande:

    Varför kallar du det gallimatias om du tror att det är känsligt för honom? Du bevisar bara att Familjeliv är Kvinnoliv. Vilket i och för sig inte är konstigt. 

    Kan inte ett problem vara ett problem om den som har det lever i en relation??


    Det är inte omöjligt att det är ett problem för honom som individ. Det som är löjeväckande är hans och ts (ev samma person) envisa generalisering att män som är korta eller har små kukar blir bortvalda, vilket bevisligen är felaktigt. Och beviset är just alla korta män och män med små kukar som har fruar och familjer.

    Sedan betyder inte det att det finns vissa män som blir ratade av vissa kvinnor för detta. Samma som för manliga oskulder. Jag blev själv nobbad för att jag var oskuld men 2 år senare träffade jag en kvinna som inte brydde sig.
  • Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL)
    Överste Senap skrev 2019-06-30 23:17:12 följande:
    Det är inte omöjligt att det är ett problem för honom som individ. Det som är löjeväckande är hans och ts (ev samma person) envisa generalisering att män som är korta eller har små kukar blir bortvalda, vilket bevisligen är felaktigt. Och beviset är just alla korta män och män med små kukar som har fruar och familjer.

    Sedan betyder inte det att det finns vissa män som blir ratade av vissa kvinnor för detta. Samma som för manliga oskulder. Jag blev själv nobbad för att jag var oskuld men 2 år senare träffade jag en kvinna som inte brydde sig.

    Du säger emot forskningen på området med utgång från dina egna erfarenheter och iakttagelser Nu tillhör jag inte de drabbade men det hindrar inte att jag känner med dem. 

    Du ser bara de männen som haft tur att hitta någon. Kvinnor som grupp föredrar långa män enligt de forskningsrapporter jag hittat. De männen som blivit bortvalda p ga längd eller liten penis märker du inte.

  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2019-07-01 07:58:40 följande:

    Du säger emot forskningen på området med utgång från dina egna erfarenheter och iakttagelser Nu tillhör jag inte de drabbade men det hindrar inte att jag känner med dem. 

    Du ser bara de männen som haft tur att hitta någon. Kvinnor som grupp föredrar långa män enligt de forskningsrapporter jag hittat. De männen som blivit bortvalda p ga längd eller liten penis märker du inte.


    Föredrar betyder inte att de inte kan tänka sig annat, vilket Överste Senap visat. Män som grupp föredrar storbystade blondiner, det betyder inte att andra tjejer blir bortvalda.

    Svårt?
  • Överste Senap
    Anonym (Kalle) skrev 2019-07-01 08:55:56 följande:

    Föredrar betyder inte att de inte kan tänka sig annat, vilket Överste Senap visat. Män som grupp föredrar storbystade blondiner, det betyder inte att andra tjejer blir bortvalda.

    Svårt?


    Exakt så.
  • Anonym (man är mer än sin kuk)
    Anonym (olika) skrev 2019-06-30 21:24:56 följande:

    "Professor Jennions said, "We've found that penis size did influence a man's sex appeal, and it was just as important as height, which is a well-known factor in male attractiveness.""


    https://www.medicalnewstoday.com/articles/258853.php


    Det säger ju sig själv att komplex av olika slag påverkar och försämrar självkänslan och indirekt attraktionsförmåga, sexighet osv. Det kan ju vara svårt att ta sig ur denna karusell när den väl fått grepp om en individ. Men i längden tror jag inte att det är den lilla kuken som är huvudproblemet utan snarare hämningarna och utstrålningen. Självklart finns det många män med med lite mindre kukar som lyckats få både kvinnor, sex och barn genom att vara attraktiva på andra sätt så det behöver ju inte innebära ett liv i relations & sexexil om man tar i andra bitar och kämpar med sina personliga egenskaper, sin intelligens och charm.

    Men visst kan en diss bli förlamande för livet för en människa med större känslighet och bör tas på stort allvar.

    Män med små kukar skulle i många fall må bättre av terapi och kbt av olika slag. När det kommer till korta män är jag en av dem som föredrar den typen från långa. Tycker det är sexigt och många av de jag dejtat har inte haft monsterkukar på något sätt. Säkert varit både under medel och snäppet över medel. För mig är mindre kukar bättre än större som bara gör ont och ger bestående men och infektioner.

    Vad som tänder mig med män är dedikation, initiativ och intresse för mig fysiskt och min person. Komplimanger, beröringar och ömhet och att samtalen aldrig tar slut. Män som vågar hålla kvar blicken och le och som är måna om att jag ska ha det bra:)
  • Anonym (J)

    För att det finns idioter som anmäler trådar utan anledning.

  • Anonym (Soë)
    Anonym (olika) skrev 2019-06-30 22:45:29 följande:

    Det är förmodligen färre än antalet män som blivit bortvalda av kvinnor p ga att de är kortväxta och eller har liten kuk.


    Det är tydligen väldigt känsligt att kvinnor är lika ytliga och kräsna som män?


    Är du ts nu helt plötsligt eller gick du in i tråden med ljus och lykta samtidigt som ts försvann? Dubbla konton? (Är inte det förbjudet? Eller kanske bara flashback som håller hårt på de reglerna?)

    Om du nu råkar vara kort och småkukad, varför raggar du inte på korta kvinnor om det nu är så hemskt att vara den kortare i förhållandet? Finns ju massor av kvinnor på 1.45-1.60 som säkerligen vore mycket kortare än dej.

    Jag har alltid varit längst eller jämnlång i mina förhållanden. Jag tycker inte det är ett dugg viktigt. Många av de jag varit tillsammans med tycker om längre kvinnor och har stolta gått med mej hand i hand medan jag gått i högklackat och blivit minst tio cm längre.
    När jag gick i högstadiet var jag vansinnigt tonårskär i en kille på ca 1.60, jag önskade verkligen att jag kunde hugga av mej benen då som osäker tonåring, tänkte aldrig på att han kommer förmodligen att växa.

    Den senaste jag var kär i var 6-8 cm kortare. Och är det en kille jag är kär i så bryr jag mej inte ett skit om kuken, dessutom vet du väl att det redan går att göra kukförlängningar? Men risken att tappa känsel osv är ju inte så kul.

    Du kan väl börja ta genotropin(tillväxthormon för dvärgar, men tas det i vuxen ålder kan det hända att "fel" kroppsdelar börjar växa, det ska nog endast tas enligt läkare på växande personer.) eller nåt om nu längden är så hemsk? 
    Det finns läkare som genomför förlängningar också, en mycket plågsam och utdragen process där du ligger i flera månader och skelettet drar ut mm för mm. Ändå finns idioter som gjort det ingreppet. Har dessutom svårt att tänka mej att du inte kan hitta tjejer som är kortare än dej (då borde du vara 1.40 om vi inte snackar om kortväxthet=dwarfism). Det borde finnas massor med tjejer på 1.50 som vill ha en kille på 1.60!
    Det är kanske då svårare för en 1.90 lång tjej som knappt kan hitta en längre kille?

    Har du någon gång helt ärligt blivit dumpad pga din kukstorlek? Jag har svårt att tro att endast det var problemet.
    Det finns som sagt tjejer som gillar jämnlånga killar eller kortare så du har massor att välja på! Du kanske bara skyller på dessa "problem" men egentligen är du ofrivilligt singel för några mindre smickrande personlighetsdrag?
  • Överste Senap
    Anonym (J) skrev 2019-07-01 13:55:54 följande:

    För att det finns idioter som anmäler trådar utan anledning.


    Det var jag som anmälde. Vill du veta mer är du välkommen att PMa mig.
Svar på tråden Varför ironiserar familjeliv.se verkliga problem?