• Anonym (Paulsson)

    Har ni någonsin känt att era barn är fula?

    Jag fick en fundering idag när jag såg en förälder tillsammans med dennes bägge, enligt mig, fula barn. Har ni någonsin känt att era barn är fula på något sätt? Antingen när barnet vuxit upp och hamnat i en krispig period i livet (ex tonåren med acne, byte av klädstil eller vikt-upp/nergång) eller direkt vid födsel känt känslan av besvikelse för att ert barn inte sett ut som ni hoppats? ... Eller existerar inte sådana känslor mellan en förälder och barn?

    *** Jag vill förtydliga att jag själv inte har barn och att detta enbart (!!) är en fundering jag har, och att jag är nyfiken på hur andra känner angående detta. Tillåter anonyma svar.

  • Svar på tråden Har ni någonsin känt att era barn är fula?
  • viseversa
    Anonym (Allt för min familj) skrev 2019-07-18 10:19:17 följande:
    Vilken underhållande tråd. Istället för att svara på frågan ska det berättas om sina vackra barn och bli lite småkränk om man inte blir trodd :D

    För att svara på frågan. Självklart tycker jag att mina barn är dom finaste i världen och aldrig snuddat vid tanken att någon av dem skulle vara ful. Men det är ju just för att dom är MINA barn. Min pojke föddes prematurt och var tillväxthämmad. Inget underhudsfett och såg ut som en riktigt gammal gubbe i säkert 2 månader innan han lagt på sig lite. Tror många tyckte han var ful men kärleken gör en blind även när det kommer till barn. Vi tyckte/tycker han är världens finaste.
    klart han var världens finaste=). Exakt så det ska vara. Jag tycker sällan andras barn är söta. Däremot är mina barn vackrast i världen Inte aaaalls partisk. Dock får mina två yngsta massa kommentarer ute om att dom är ruskigt söta/vackra. Jag håller såklart med.
  • Anonym (Morran)
    cosinus skrev 2019-07-16 23:03:28 följande:

    Min ena son såg rätt förskräcklig ut när han föddes. Mager (hade inte växt som han skulle i magen) och stora storkbett över pannan/vid ögonen. Han var helt enkelt inte söt bebis. Men det gick över :)

    Kontrasten vad rätt stor mot storasyster som såg ut som en perfekt docka när hon föddes.


    Precis så var det när min äldsta föddes. Han hade storkbett i pannan och på ögonlocken, hans huvud var rejält snett och han såg allmänt bedrövlig ut. 

    Lillebror däremot var ett verkligt vackert barn direkt från början. Han var rosig och fin. slät i hyn, tjockt svart hår och stora ögon.

    Nu är den äldsta vuxen och lillen är i övre tonåren och de är båda väldigt stiliga pojkar.
  • Anonym (Kärleksfull farsa som funderar)

    Bra känslig fråga att ställa anonymt, med anonyma svar..

    Har fyra barn totalt samt exfru och ny kärlek. Mina barn och min yngste bonus är nog lite vackrare än genomsnittet medan resten av oss är allmogen lik, dvs helt vanligt OK.

    Min äldsta bonus och min nya kärlek är mulliga vilket märks att de är ledsna över. Svårt att påverka för dem och det hjälper inte värst att pojkvännen och jag gillar våra respektive...

    Fulhet och skönhet tänker vi att det sitter så i ansikte/kropp och kläder men jag tycker att attityd med leenden, ögonkontakt, nyfikenhet, kreativitet, stolthet och omsorg gör vem som helst vacker. Motsatsen med surmulet skärmberoende, ointresse och passivitet gör vem som helst ful.

    Tyvärr oroar sig den här farsan i varierande grad för mina närstående - ett flertal håller aktivt på att göra sig fulare.. och tyvärr olyckliga utifrån vad jag iakttar.

  • Anonym (Alva)
    Anonym (Nej) skrev 2019-07-18 09:49:29 följande:

    Finns få modeller jag ser som wow pangsnygg/fin/söt osv, en del modeller tycker jag ser rätt så fula ut och majoriteten helt alldaglig, varken fin eller ful och rätt så tråkiga. Det jag känner när jag ser din kommentar om att folk ger pengar bara sådär känns lite överdrivet och en aning påhittat. Du har säkerligen en fin dotter, men så som du vill få oss att tro, inte övertygad.


    Det handlar nog mer om att de som får modelluppdrag blir bra på bild än att de alltid är så extremt vackra. En bekants dotter har fått modellerbjudanden, hon är fotogenique men ?i verkliga livet? är många av hennes kompisar ansedda som sötare/snyggare.

    Det där med att bli erbjuden pengar av okända var jag också med om som barn och jag var definitivt inte den vackraste ungen världen skådat! Det tyder mer på gränslösa vuxna tycker jag (eller möjligen lite peddovarning på dem) och jag skulle verkligen inte bli glad eller se det som ett plus om någon främling kom fram och ville ge mina barn pengar.
  • Anonym (Nope)

    Nej. Jag fattar inte hur någon kan tycka så om ett barn. Jag tycker att alla barn är gulliga och rara. Däremot är vårt barn extremt vacker, jag har aldrig sett ett barn innan som varit så jättesöt och rent vacker enda sedan födseln. Även barnläkare har hajjat till och kommenterat när vi varit på Bvc för vaccination.

  • Anonym (jenny)

    Jag kommer ihåg hur jag som nybliven mamma tyckte lite synd om de andra föräldrarna för att deras bebisar inte var lika undersköna som min. 
    Men för att svara på frågan så visst finns det stadier när barnen kanske till och med ser lite fula ut. Särskilt när alla lyckas skela, peta sig i näsan eller nysa när man ska ta kort ... Och då tror jag att mina barn ändå har haft rätt tur när det kommer till utseende.

  • Anonym (Nej, men deras kusin)

    Nej, men när en kusin till dem föddes (inte mitt syskonbarn, hehe) var det den fulaste bebis jag nånsin sett. Ansträngde mig verkligen, men kunde inte se något sött hos henne. Alla måste ha tänkt samma sak, för jag hörde ingen säga att hon var söt - och då har det sagts om alla andra kusiner (både våra barn och andras). 

  • Gameofthrones

    Skum men liten rolig tråd.

    På BB sa personalen till mina 3 barn detta är riktig fin A barn. <3 jag sa bara om den får min makes kunskap hjärnan! :p

    Jag är bara glad att barnen är friska och mår bra! Det är ju plus när barnen får kommentarer ganska ofta hur söta dem är

  • Anonym (XX)

    Jag ÄLSKAR den här tråden!

    "Klart att inte alla barn är vackra men MITT barn är väldigt vackert" hehe ^^

    Jag tycker att mitt barn är typ det vackraste som någonsin funnits :p men jag kan ju ändå se att vissa drag är bättre än andra. Exempelvis är läpparna nästan löjligt välformade och fylliga sedan har hen dessvärre ärvt mina gropar (? hittat inget bättre ord) i kinderna vilket inte är lika fint. Ändå är hen det vackraste jag sett så nej, min bild är nog inte helt sanningsenlig...

    Sedan har jag även märkt av att hen är mycket vackrare i mitt minne än hen är på äldre foton så ^^

Svar på tråden Har ni någonsin känt att era barn är fula?