• solhatten

    Familjer med 4 barn eller fler

    Jag har 4 barn i åldrarna 19,15,9 och 6 år och är super sugen på en 5:e????jag är 37 år så känner lite att tiden börjar ta slut för ett sista barn, läste att efter 35 års ålder så minskar fertilitet med 50%.Söker er med många barn för lite prat så jag känner mig så ensam med att ha många barn. Hur vet man att det räcker? Är framförallt två saker jag är rädd för med att skaffa en till och det är att mina barn i varje fall de 2 äldsta Inte vill ha nått mer syskon????och att han som är minst nu inte får vara min bebis längre???? behöver höra både då positiva och negativa med att ha många barn

  • Svar på tråden Familjer med 4 barn eller fler
  • lövet2

    När vi skaffade vårt sjunde och sista barn, så ville tonåringarna absolut inte ha något fler småsyskon. De tyckte det skulle vara pinsamt att få småsyskon, av någon anledning. När de fick veta att jag var gravid, så blev de jättearga. Sedan blev de intresserade. Sedan entusiastiska. När babyn väl föddes, så blev de helt galna. Inget barn har väl någonsin blivit så ompysslat som hon!

    Hur man vet att det räcker, har jag ingen aning om. För mig var det åldern som satte stopp.

  • Tomelilla15

    Kan du inte anmäla intresse att vara familjehem eller fosterfamilj? Det är väldig brist på det och har ni möjlighet att ta hand om ett barn till så kan dina tonåringar se att ni föregår med gott exempel, hjälper andra som behöver det.

  • Delilah2001

    Jag har fyra barn, det äldsta 17 år, och den yngsta 6 månader. Jag fyller 40 i december.

    Mitt äldsta barn blev jätteupprörd och förbannad när jag blev gravid med de två yngsta, men ilskan lade sig rätt fort.

    Jag är väldigt sugen på ett femte barn, men mitt förnuft säger nej. Av anledningarna att det skulle innebära en hälsorisk för både mig och barnet, plus att vi har inte plats och inte heller tid :(

Svar på tråden Familjer med 4 barn eller fler