• Anonym (Hur gör dom?)

    Väldigt fula kvinnor. Hur får de ett förhållande?

    Väldigt fula kvinnor. Hur får de ett förhållande?

    Killar kan ha svårt med att förlora oskulden medan kvinnor kan ha det svårt att få ett förhållande.

    Själv är oskuld kille

    Intressant att veta hur dessa kvinnor gör om de hamnar i en sån sitaution.

    Vet massor med kvinnor som klagar på vad männen går på när de väljer partner.

  • Svar på tråden Väldigt fula kvinnor. Hur får de ett förhållande?
  • Kermit1561
    Smecker skrev 2019-08-30 16:02:47 följande:

    Du menar blame the victim? Som i victim = offer? Du slår alltså fast att vi pratar om offer här. Offer för vad?

    Tja, självförtroende är bra att ha, men mest för sin egen skull. Det är rätt korkat att skaffa sig självförtroende, eller någon annan egenskap för den delen, endast med motiveringen att man vill ligga. Det är inte heller speciellt sexigt.


    De är offer för traditionella könsroller och en traditionell syn på vad som gör en man attraktiv.

    Att det inte är sexigt att skaffa sig självförtroende håller jag med om, precis som naturlig skönhet är sexigare för kvinnor till skillnad från smink och plastikoperationer. Men när du skriver att det är korkat så dubbelbestraffar du dessamän, de är osexiga för de saknar självförtroende och de är osexiga när de försöker skaffa sig självförtroende... hur de än gör så gör de fel i dina ögon.

    Jag tycker det är korkat att inte skaffa sig självförtroende (eller fejka) om det är sex/förhållande man är utefter. För det är helt avgörande för män.
  • pyssel
    Tecum skrev 2019-08-30 09:11:30 följande:

    Jag tror tvärtom att de har för mycket självinsikt, på så sätt att de ser sina tillkortakommanden FÖR tydligt istället för att fokusera på det som de är bra på. Att fundera för mycket är inte lyckat. Jag har inte sett någon av de olyckliga ensamma som kallat sig attraktiv eller intressant. Och bara snällhet räcker inte långt.


    Båda grupperna finns. De som låter sina tillkortakommanden dominera självbilden och handlingarna, och de som brister i självinsikt om sin attraktionskraft. Jag ger alla dagar i veckan hellre en välformulerad kille som fastnat i dålig självbild en chans, ett tag iaf, än en som saknar självinsikt och fastnat i tankar om vad han "förtjänar". Den sista gruppen känns bäst igen på svartsjuketendenser och projiceringar när man visat sitt trevligaste jag men inte följer upp eller ger så mkt mer. Då har man lurat dem, lekt med dem, sagt a men inte b eller fjantat runt för uppmärksamhet.
    Alla hästar hemma
  • Tecum
    pyssel skrev 2019-08-30 16:36:30 följande:
    Båda grupperna finns. De som låter sina tillkortakommanden dominera självbilden och handlingarna, och de som brister i självinsikt om sin attraktionskraft. Jag ger alla dagar i veckan hellre en välformulerad kille som fastnat i dålig självbild en chans, ett tag iaf, än en som saknar självinsikt och fastnat i tankar om vad han "förtjänar". Den sista gruppen känns bäst igen på svartsjuketendenser och projiceringar när man visat sitt trevligaste jag men inte följer upp eller ger så mkt mer. Då har man lurat dem, lekt med dem, sagt a men inte b eller fjantat runt för uppmärksamhet.
    Ja det stämmer att det är två olika grupper och inte en och samma som bl a Smecker påstår. Rätt val av dig att föredra den första gruppen och som jag ser det är de också mest representerade i inläggen av de som har svårt att träffa någon.
  • Anonym (A)
    pyssel skrev 2019-08-30 16:36:30 följande:
    Båda grupperna finns. De som låter sina tillkortakommanden dominera självbilden och handlingarna, och de som brister i självinsikt om sin attraktionskraft. Jag ger alla dagar i veckan hellre en välformulerad kille som fastnat i dålig självbild en chans, ett tag iaf, än en som saknar självinsikt och fastnat i tankar om vad han "förtjänar". Den sista gruppen känns bäst igen på svartsjuketendenser och projiceringar när man visat sitt trevligaste jag men inte följer upp eller ger så mkt mer. Då har man lurat dem, lekt med dem, sagt a men inte b eller fjantat runt för uppmärksamhet.
    +1
  • Smecker
    Kermit1561 skrev 2019-08-30 16:10:37 följande:
    Jag har inte träffat nån man som har svårt att träffa en kvinna som tror sig vara 5:a, hade dem det hade de inte haft svårt att träffa nån. Däremot har de undrat varför de som faktiskt är rätt snälla inte kan träffa nån när regelrätta skitstövlar inte har några problem. Problemet är att det fortfarande finns en bild av att kvinnor vill ha snälla och respektfulla män när det i praktiken är helt andra egenskaper som de attraheras av. Om vi slutade skönmåla kvinnors val så skulle de slippa undra vad de gör fel.
    Då har du inte läst särskilt mycket på internet. Själv har jag inte träffat någon man som har svårt att träffa en kvinna som inte lyckas med lite coachning.

    Kvinnor vill ha snälla och respektfulla män. Vilket inte är samma sak som att påstå att kvinnor vill ha dörrmattor, vilket många "snälla" män inte förstår.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Kermit1561 skrev 2019-08-30 16:17:58 följande:
    De är offer för traditionella könsroller och en traditionell syn på vad som gör en man attraktiv.
    Ja, vi är alla offer för traditionella könsroller. Däremot är synen på vad som gör en man attraktiv oerhört mycket mer diversifierad idag än den var för, säg, 10-30 år sedan. Jag förstår att offerkoftan kliar, men man kan ta av den.
    Kermit1561 skrev 2019-08-30 16:17:58 följande:
    Att det inte är sexigt att skaffa sig självförtroende håller jag med om, precis som naturlig skönhet är sexigare för kvinnor till skillnad från smink och plastikoperationer. Men när du skriver att det är korkat så dubbelbestraffar du dessamän, de är osexiga för de saknar självförtroende och de är osexiga när de försöker skaffa sig självförtroende... hur de än gör så gör de fel i dina ögon.

    Jag tycker det är korkat att inte skaffa sig självförtroende (eller fejka) om det är sex/förhållande man är utefter. För det är helt avgörande för män.
    Citerar du och svarar så citera och svara på rätt sak, inte på halmgubbar.
    Smecker skrev 2019-08-30 16:02:47 följande:
    Det är rätt korkat att skaffa sig självförtroende, eller någon annan egenskap för den delen, endast med motiveringen att man vill ligga. Det är inte heller speciellt sexigt.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • pyssel
    Tecum skrev 2019-08-30 17:04:02 följande:

    Ja det stämmer att det är två olika grupper och inte en och samma som bl a Smecker påstår. Rätt val av dig att föredra den första gruppen och som jag ser det är de också mest representerade i inläggen av de som har svårt att träffa någon.


    På det här forumet är det nog jämnt skägg mellan de som sörjer och de som anklagar. Det är dock bara grupp två som ger sig till känna i dejtingsammanhang IRL och på nätet och plågar kvinnor.

    Rätt val för mig personligen och rent hypotetiskt ja, och om jag menar att jag fått nog av svartsjuka och förföljelse som en viss sort aldrig kunde hålla tillbaka ens i en chatt. (Rätt val för någon annan är ett totalt ointresse för båda grupperna.)
    Alla hästar hemma
  • Tecum
    pyssel skrev 2019-08-30 21:26:51 följande:
    På det här forumet är det nog jämnt skägg mellan de som sörjer och de som anklagar. Det är dock bara grupp två som ger sig till känna i dejtingsammanhang IRL och på nätet och plågar kvinnor.

    Rätt val för mig personligen och rent hypotetiskt ja, och om jag menar att jag fått nog av svartsjuka och förföljelse som en viss sort aldrig kunde hålla tillbaka ens i en chatt. (Rätt val för någon annan är ett totalt ointresse för båda grupperna.)
    Vad menar du med raden inom parentes?
  • Anonym (Kossa)
    Anonym (Hur gör dom?) skrev 2019-07-26 18:49:45 följande:

    Väldigt fula kvinnor. Hur får de ett förhållande?

    Killar kan ha svårt med att förlora oskulden medan kvinnor kan ha det svårt att få ett förhållande.

    Själv är oskuld kille

    Intressant att veta hur dessa kvinnor gör om de hamnar i en sån sitaution.

    Vet massor med kvinnor som klagar på vad männen går på när de väljer partner.


    Har en kossa på jobbet som inte heller än trevlig. Hon har man och barn och han är normalviktig samt ger ett trevligt intryck.
  • Ocdkille
    Smecker skrev 2019-08-30 06:10:30 följande:
    Det känns som om du har något fler saker än självförtroendet som du behöver jobba på.

    Det största problemet för killar som inte lyckas hitta någon är inte brist på självförtroende, utan brist på självinsikt. De är helt enkelt inte så intressanta, attraktiva eller "snälla" som de tror att de är.
    I mitt fall vet jag att jag har massa att jobba med jag måste fixa min jävla ocd annars är det ingen mening. Men att jag svarade i tråden är för att man dömer män som inte får någon hårt. Det är rätt vanligt att trycka ner och kalla dom för gnällspikar. Men man glömmer ofta att det finns en historia bakom och ofta stor sorg. Sen kan man bli förbannad på dom killar som blir arga på kvinnor och blir antifeminister m.m. Dom vänder sin sorg åt fel håll. Men när det gäller killar som tycker att det känns hopplöst och att ingen ser dom då ska man inte trycka ner dom mer. För alla har en historia. Visst många skulle nog kunna träffa någon om dom ändrade på en del saker. Men det kan vara svårare än vad du tror. En extremt blyg person tex kan inte bara stänga av det. Läste att många incels har asperger diagnos. Det kan göra det svårt att se signaler från kvinnor. Allt har flera lager. Jag har vetat vad man ska göra hela mitt liv. Men det är inte så enkelt. När jag inte hade dom tvättnings tvång som jag har nu så var det ändå ocd som höll mig tillbaka. För det kändes skrämmande att någon skulle får reda på min sjukdom. Sen när man aldrig fick något förhållande då blev det jobbigt för man vill inte vara kass. Så även om jag skulle få ordning på min ocd så att en tjej skulle vara ok med det så är det väldigt skrämmande för jag vet inte hur sex kommer att fungera om jag kommer få problem med mitt renlighetstvång. Om jag kommer bli klantig och fumlig. Om jag kanske inte kan prestera. Det är skrämmande. Att ha ett förhållande kan också vara skrämmande om man inte haft ett eftersom man inte vet hur man ska vara.

    Skulle jag träffa någon som jag älskar och som accepterade mig för den jag är då skulle jag kämpa för att vara så bra jag bara kan. Jag skulle göra allt för att försöka vara bra när det kom till sex. Jag skulle försöka inrikta mig på henne och först och främst se till hennes lust. Jag skulle kämpa att klara det fast jag har sedan några år fått tvång när det gäller kroppsvätskor. Skulle nog kunna fixa det med kondom då kommer det inte överallt. Sen skulle jag även i övrigt försöka få det så bra som möjligt. Är inte den svartsjuka typen som Pyssel skrev om. Jag skulle inte förhöra och så utan lita på min flickvän. Sen visst jag skulle som alla ha oro för att hon skulle vara otrogen men det är ju alla. Problemet är att hitta en tjej som det fungerar med. Det är mitt stora problem. Min Ocd ska jag försöka ta ett krafttag med nu för det känns som jag kommit till ett vägskäl och måste komma upp eller sjunka.
  • Kermit1561
    Smecker skrev 2019-08-30 20:51:41 följande:

    Då har du inte läst särskilt mycket på internet. Själv har jag inte träffat någon man som har svårt att träffa en kvinna som inte lyckas med lite coachning.

    Kvinnor vill ha snälla och respektfulla män. Vilket inte är samma sak som att påstå att kvinnor vill ha dörrmattor, vilket många "snälla" män inte förstår.


    Att läsa på internet är inte att träffa. Jag pratar om människor jag träffat i verkligheten, på riktigt, där jag kan se hur de ser ut och hur de beter sig. Inte att läsa några inlägg skrivna i affek från en människa jag inte vet nånting om.

    Problemet med den coachning som ges är att den oftast inte stämmer, den utgår från en romantisk idealiserad bild, där det räcker att vara snäll och respektfull. Det är det som skapar frustration när det inte fungerar i verkligheten.
  • Kermit1561
    Smecker skrev 2019-08-30 20:56:23 följande:

    Ja, vi är alla offer för traditionella könsroller. Däremot är synen på vad som gör en man attraktiv oerhört mycket mer diversifierad idag än den var för, säg, 10-30 år sedan. Jag förstår att offerkoftan kliar, men man kan ta av den.Citerar du och svarar så citera och svara på rätt sak, inte på halmgubbar.


    Ja de har ändrats lite men är fortfarande väldigt traditionella, speciellt för män, kvinnors syn på män har ju nämligen inte problematiserats lika mycket som mäns syn på kvinnor så där finns det mycket kvar att göra.

    Och ett problem där är ju sådana som du som börjar prata om offerkoftor så fort män tar upp sina problem. Det är sådan härskarteknik som reproducerar traditionella könsroller och gör att det inte förändras. Du är en del av problemet.
  • pyssel
    Tecum skrev 2019-08-30 21:45:51 följande:

    Vad menar du med raden inom parentes?


    Jag förtydligade bara att jag skiljer på "rätt val av dig" och "rätt val för dig".
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Väldigt fula kvinnor. Hur får de ett förhållande?