• SofiaJak

    Har jag blivit gravid och i så fall när?

    Hej!

    Jag behöver kloka råd och hjälp att reda ut vad som hänt.

    Hade äl i juli, runt 3-4:e. Bim den 19:e. Mensen kom inte den dagen, och jag tog ett grav test som var negativt. Dagen efter kom mensen, och varade precis som vanligt. Började då ta rosenrot.

    I onsdags börja jag känna mig öm i magen och börja då ta äl test, då jag tänkte att det var på g igen. Det gav positivt utslag. Fortsatte testa och fick positivt utslag ända fram till lördag mitt på dagen. Anledningen var att jag kände att ägget nog inte släppt, och att jag inte fått äl flytningar som jag brukar. Gjorde då ett grav test. Tog ytterligare ett i morse. Lägger in en bild på dem.

    Är jag gravid redan, och när har detta hänt i så fall, jag begriper inte riktigt!

    Tacksam för andras tankar kring detta..

  • Svar på tråden Har jag blivit gravid och i så fall när?
  • SofiaJak

    Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan känns det som. Jag har haft några dagar då jag haft småblödningar. Så jag har bara gått och väntat på att syndafloden ska komma. Men nu har det varit lugnt med dem ett tag. Letar gravidsymptom för att försöka intala mig att det kanske inte är någon fara..

    Tog ett nytt test igen i början av veckan iallafall. Vill att tiden ska gå lite fortare så jag kan göra ett vul och få reda på hur det står till egentligen.

  • swallow the big moon
    SofiaJak skrev 2019-08-14 00:15:45 följande:

    Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan känns det som. Jag har haft några dagar då jag haft småblödningar. Så jag har bara gått och väntat på att syndafloden ska komma. Men nu har det varit lugnt med dem ett tag. Letar gravidsymptom för att försöka intala mig att det kanske inte är någon fara..

    Tog ett nytt test igen i början av veckan iallafall. Vill att tiden ska gå lite fortare så jag kan göra ett vul och få reda på hur det står till egentligen.


    Åh grattis!

    Försök och njut. Efter mitt MF så tänker jag om de är meningen så stannar den. Om inte så är det inte rätt toning trots allt. Vi måste lita på att Gud ger oss inte mer än vi klarar av. Njut njut njut nu gumman. Du väntar bebis inte missfall. Blödde med alla mina barn, ganska mycket också men båda sitter och spelar fortnite nu haha
  • Anonym (Anna90)

    Hoppas att det går bra, jag skulle ringt gyn och försökt få en tid där (från vecka 5+ kan man se en hinnsäck och du borde vara längre än så om du är gravid). Har själv haft problem med blödningar vid tre graviditeter och fått kolla upp. Säger du att du haft lite ont så lär de garanterat vilja kolla dig (även om du inte haft det så kan det ju vara värt för dig att få en koll och slippa denna oro).

    Kramar!!

  • Anonym (Emmsa)
    SofiaJak skrev 2019-08-14 00:15:45 följande:

    Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan känns det som. Jag har haft några dagar då jag haft småblödningar. Så jag har bara gått och väntat på att syndafloden ska komma. Men nu har det varit lugnt med dem ett tag. Letar gravidsymptom för att försöka intala mig att det kanske inte är någon fara..

    Tog ett nytt test igen i början av veckan iallafall. Vill att tiden ska gå lite fortare så jag kan göra ett vul och få reda på hur det står till egentligen.


    Jag blödde de första 15 veckorna med mitt barn, var otroligt påfrestande men fick till svar att moderkakan är så kärlrik och låg långt ner så det var vanligt att små små kärl brister och då kan man blöda, det är ofarligt men jag är ju nojjig ut i fingerspetsarna så jag mådde faktiskt dåligt av det. Jag förstår din oro och det är lätt att nu säga, ta det lugnt, men jag säger det ändå, försök att njuta av att du är gravid. Stor varm kram
  • SofiaJak

    Tack så mycket för många fina, värmande och lugnande ord. Vad gulliga ni är!

    Jag har aldrig varit med om att blöda under graviditeten, och detta blir min 6:e.. Så bara att gå på toaletten har blivit ångest för man är rädd att upptäcka blod, och jag är rädd för att det ska börja rinna rätt som det är. Har aldrig varit så orolig under någon graviditet någon gång. Försöker slå bort alla mörka tankar och njuta av att det fortfarande är iallafall! Mest av allt vill jag bara se att det är något som lever. Jag ska försöka samla kraft till mig och försöka prata med bm om detta. Jag känner inte riktigt att jag orkar höra ord som att det är bara att avvakta osv. Man vill ju bli tagen på allvar.

  • swallow the big moon
    SofiaJak skrev 2019-08-14 12:26:28 följande:

    Tack så mycket för många fina, värmande och lugnande ord. Vad gulliga ni är!

    Jag har aldrig varit med om att blöda under graviditeten, och detta blir min 6:e.. Så bara att gå på toaletten har blivit ångest för man är rädd att upptäcka blod, och jag är rädd för att det ska börja rinna rätt som det är. Har aldrig varit så orolig under någon graviditet någon gång. Försöker slå bort alla mörka tankar och njuta av att det fortfarande är iallafall! Mest av allt vill jag bara se att det är något som lever. Jag ska försöka samla kraft till mig och försöka prata med bm om detta. Jag känner inte riktigt att jag orkar höra ord som att det är bara att avvakta osv. Man vill ju bli tagen på allvar.


    Med min sista flicka nu så gick jag privat faktiskt vecka 7 eller så bara för att få se hjärtat. Så att jag hade blött och var orolig. Dom är så härliga på privata kliniker. Googla och se vad din stad har
  • swallow the big moon
    SofiaJak skrev 2019-08-14 12:26:28 följande:

    Tack så mycket för många fina, värmande och lugnande ord. Vad gulliga ni är!

    Jag har aldrig varit med om att blöda under graviditeten, och detta blir min 6:e.. Så bara att gå på toaletten har blivit ångest för man är rädd att upptäcka blod, och jag är rädd för att det ska börja rinna rätt som det är. Har aldrig varit så orolig under någon graviditet någon gång. Försöker slå bort alla mörka tankar och njuta av att det fortfarande är iallafall! Mest av allt vill jag bara se att det är något som lever. Jag ska försöka samla kraft till mig och försöka prata med bm om detta. Jag känner inte riktigt att jag orkar höra ord som att det är bara att avvakta osv. Man vill ju bli tagen på allvar.


    Nu har du väl kissat haha.
  • SofiaJak

    Haha, har kissat, flera gånger idag, och tack och lov inget blod idag heller! Men man ska inte säga för mycket, haha.

  • SofiaJak

    Den underbara känslomässiga berg och dalbanan har börjat göra intåg iallafall. Tror jag är betydligt lyckligare än min sambo över lite graviditetssymtom! Haha!

    Fortfarande inget mer blod, peppar peppar!

  • swallow the big moon
    SofiaJak skrev 2019-08-16 17:29:30 följande:

    Den underbara känslomässiga berg och dalbanan har börjat göra intåg iallafall. Tror jag är betydligt lyckligare än min sambo över lite graviditetssymtom! Haha!

    Fortfarande inget mer blod, peppar peppar!


    Njut
  • SofiaJak

    Jag försöker, verkligen! :)

    Jag har dock inte så ömma bröst som jag brukar ha vid graviditet. Vet att varje är unik osv. Men Kan det också ha något att göra med att jag slutat amma för bara ca två månader sedan drygt?

Svar på tråden Har jag blivit gravid och i så fall när?