• Anonym (Zig Natur)

    Ta på sitt eget kön under sex?

    En liten fråga hur ni gör under sex med partner.
    Tar ni på er själva (på könet då alltså) under sex och i så fall i vilket syfte?
    Är det för njutning, att kåta upp sig själv och/eller partnern
    Eller bara för att underlätta, tex penetrering
    Eller inte alls?

    /Farbror Zig

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ta på sitt eget kön under sex?
  • Anonym (Zig Natur)
    New Dawn skrev 2019-08-12 20:42:20 följande:

    Om man inte förstår att partnen kan känna prestationsångest vid sex måste det vara enormt svårt att låta bli att få just prestationsångest. Utan förståelse är det lätt att tappa lusten.

    Var är kärleken? Det låter verkligen olustigt att läsa hur du upplever sex och din kvinna. "jäkla krångel" (vilket uttryck)

    Varför måste hon smeka sig just under samlag. Verkar väldigt samlagfixerat. Kan du inte komma på annat sätt, eller vill hon inte stimulera dig på annat sätt? Vill inte du ta på din kuk för att "underlätta"? Låter som att ni står enormt långt ifrån varandra mentalt.


    Du missförstår mej totalt här. Med "Ta på sig själv" menar jag inte att "smeka sig" utan att hjälpa till rent praktiskt, tex att dela lite på musen med två fingrar om det blir lite bökigt (annars blir det faktisk "ett jäkla krångel") Jag förstår verkligen inte vad som skulle vara så tabu med det ? (Därför jag startade omröstingen)

    Angående prestationsångest så har jag aldrig ställt några krav eller så, försöker vara lättsamt och odramatiskt och prova fram vad som som passar oss. Försöker få henne intresserad av sex rent allmänt. Att hon känner prestationsångest beror nog mest på att jag varit öppen och sagt vad jag gillar (tex oralt) och då känner hon att det går utanför hennes komfortzon.

    Om vi står långt i från varandra? Jo, sexuellt gör vi det, inte annars. Men det är ju så sällan man har sex, så resten av tiden funkar det alldeles utmärkt.
  • EnAnonumius
    Anonym (Zig Natur) skrev 2019-08-13 00:26:08 följande:
    Du missförstår mej totalt här. Med "Ta på sig själv" menar jag inte att "smeka sig" utan att hjälpa till rent praktiskt, tex att dela lite på musen med två fingrar om det blir lite bökigt (annars blir det faktisk "ett jäkla krångel") Jag förstår verkligen inte vad som skulle vara så tabu med det ? (Därför jag startade omröstingen)

    Angående prestationsångest så har jag aldrig ställt några krav eller så, försöker vara lättsamt och odramatiskt och prova fram vad som som passar oss. Försöker få henne intresserad av sex rent allmänt. Att hon känner prestationsångest beror nog mest på att jag varit öppen och sagt vad jag gillar (tex oralt) och då känner hon att det går utanför hennes komfortzon.

    Om vi står långt i från varandra? Jo, sexuellt gör vi det, inte annars. Men det är ju så sällan man har sex, så resten av tiden funkar det alldeles utmärkt.
    Ja du.. Du kanske skall lära dig att mushålet sitter nedanför blygdläpparna. Du kan ju annars titta på en bild över musens anatomi. Min man kunde köra in penis i min mus utan att jag behövde "dela på musen", men så visste han ju också hur en kvinnas mus såg ut.

    Sära på ben kan ju man göra som kvinna men det beror ju på vilken samlagsställning man vill ha.
    "Skeden" är en skön ställning och då skall man ligga på sidan med benen ihop och mannen bakom en, och man behöver knappast "dela på musen" för att mannen skall kunna hitta in i mushålet. När jag tänker efter så finns det knappast någon samlagsställning där man har som kvinna något behov av att få sin mus delad på.
     
    Du säger att du aldrig "ställt några krav" på henne, utan du lägger förslag och försöker få henne intresserad av sex rent anmält. Vet du det i sig kan faktiskt trigga i gång prestationsångest i sig om hon nu saknar intresse för se och du vill i din tur experimentera lite mer.
    Det handlar således inte om "hur du presenterar", eller att något skille komma utanför hennes "komfortzon", utan det handlar om kort och gott och enkelt "olika intressen för ämne i sig". För även om man har samma intresse för sex och båda gillar att experimentera så kan man hamna utanför en "komfortzon" i det läget också.

    Det enda råd jag kan ge dig egentligen om du vill få din fru tänd och bli blöt om musen" är kanske ge henne en erotisk massage.
    Du börjar med en vanlig klassisk massage när ni är nakna och när hon känns avslappnad så börjar du med den erotiska massagen, men undvik under den erotiska tidiga skede att massera hennes bröst och mus, det skall komma i ett sent skede.
    När ni haft samlaget sedan, så gör inge "stor affär av det", utan ge henne en kyss och sedan så säger du att du hade en underbar stund med henne och hoppades att hon hade det också, lite enkelt. Be henne ligga kvar i sängen, och sedan så går du upp och gör i ordning lite kaffe (eller Te, eller vad ni dricker) och så bjuder du henne på fika i sängen, och bara håller om henne.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Zigzag)

    Är man och tar på mig själv under sex, dels för att stabilisera kuken men också av njutning

  • Anonym (Bea)
    Anonym (Zig Natur) skrev 2019-08-13 00:26:08 följande:

    Du missförstår mej totalt här. Med "Ta på sig själv" menar jag inte att "smeka sig" utan att hjälpa till rent praktiskt, tex att dela lite på musen med två fingrar om det blir lite bökigt (annars blir det faktisk "ett jäkla krångel") Jag förstår verkligen inte vad som skulle vara så tabu med det ? (Därför jag startade omröstingen)

    Angående prestationsångest så har jag aldrig ställt några krav eller så, försöker vara lättsamt och odramatiskt och prova fram vad som som passar oss. Försöker få henne intresserad av sex rent allmänt. Att hon känner prestationsångest beror nog mest på att jag varit öppen och sagt vad jag gillar (tex oralt) och då känner hon att det går utanför hennes komfortzon.

    Om vi står långt i från varandra? Jo, sexuellt gör vi det, inte annars. Men det är ju så sällan man har sex, så resten av tiden funkar det alldeles utmärkt.


    Du gör exakt som jag menade i min text ang sköterskeuniformen! Du ställer krav på din kvinna som hon omöjligt kan se sig själv klara av eller känna sig sexig med.

    Mitt ex älskade avsugningar. Han var besatt sa han när vi träffades. Men det var han inte. Han var helt normal man som älskade sex. Tillsammans (utan porr) så utforskade vi vad som kändes bekvämt och vad som låg utanför zonen. Med honom gjorde jag allt! Och det kändes aldrig obekvämt. Jag visste att han tyckte att jag var bäst. Han jämförde inte utan levde i stunden i nuet.

    Så hade jag det i 15år. Sen träffade jag min nuvarande sambo som redan efter en månad in i förhållandet hade visat mig 30 porrklipp med saker som var hett. Kanske 3-4 av dom klippen hade jag känt mig bekväm. Resten har bara gett mig ångest. Jag vet vad han vill göra men jag klarar inte det. Kommer han vara otrogen? Eller är kärleken starkare än hans porrdrift?

    Var snäll mot din kvinna. Uppskatta henne och älska henne för den hon är.

    PS. Ber hon ofta dig att laga avancerade maträtter och förväntar sig att det ska både se fantastiskt ut och smaka fantastiskt? Det ska vara exakt som på tv!! Förstår du poängen?
  • New  Dawn
    Anonym (Zig Natur) skrev 2019-08-13 00:26:08 följande:

    Du missförstår mej totalt här. Med "Ta på sig själv" menar jag inte att "smeka sig" utan att hjälpa till rent praktiskt, tex att dela lite på musen med två fingrar om det blir lite bökigt (annars blir det faktisk "ett jäkla krångel") Jag förstår verkligen inte vad som skulle vara så tabu med det ? (Därför jag startade omröstingen)

    Angående prestationsångest så har jag aldrig ställt några krav eller så, försöker vara lättsamt och odramatiskt och prova fram vad som som passar oss. Försöker få henne intresserad av sex rent allmänt. Att hon känner prestationsångest beror nog mest på att jag varit öppen och sagt vad jag gillar (tex oralt) och då känner hon att det går utanför hennes komfortzon.

    Om vi står långt i från varandra? Jo, sexuellt gör vi det, inte annars. Men det är ju så sällan man har sex, så resten av tiden funkar det alldeles utmärkt.


    Det är mycket sällan jag "hjälper till" när kuken ska in, men min sambo, som sitter framför mig tittar väldigt förvånat på mig när jag försöker frågar om jag borde det. Han kanske tar i kuken själv lite varannan gång vi har samlag och han ser inget problem med det. Han tycker inte det är något krångligt alls.

    Nej du kanske inte själv upplever att du ställer krav och det gör du säkert inte heller, alltså verkligen ställer krav. Det kan ändå hända att hon KÄNNER prestationsångest. Som du beskriver erat sexliv låter det allt annat än lättsamt.

    Så det är oralsexet som ger henne prestationsångest? Åt vilket håll. Att ge eller ta?

    På vilket sätt "försöker du få henne intresserad av sex"? Varför inte i försöka få henne att njuta av närhet och känna sig avslappnad, att liksom fokus ligger där?

    Om du försökt få henne intresserad av sex gissar jag att du tagit reda på hur hon känner för erat sexliv. Hur känner hon?

    Jag gissar att hon inte suger dig. Vet du vad det är som gör att hon inte vill? Jag gillade inte det så mycket förut för det var så obehagligt när mannen juckade (kvävning och kräkningskänsla), samt att jag hämmats av lukt från själva penis, eller från analen. I min nya relation älskar jag att suga och det beror på att relationen är bättre att jag ofta runkar samtidigt och då kan jag styra hur mycket som kommer in. Dessutom är han renare. Runkar hon dig?

    Med mental närhet menar jag inte att det funkar i vardagen, utan att man kan dela känslor och prata om hur man känner... och vill göra det.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    EnAnonumius skrev 2019-08-13 01:29:09 följande:

    Ja du.. Du kanske skall lära dig att mushålet sitter nedanför blygdläpparna. Du kan ju annars titta på en bild över musens anatomi. Min man kunde köra in penis i min mus utan att jag behövde "dela på musen", men så visste han ju också hur en kvinnas mus såg ut.

    Sära på ben kan ju man göra som kvinna men det beror ju på vilken samlagsställning man vill ha.

    "Skeden" är en skön ställning och då skall man ligga på sidan med benen ihop och mannen bakom en, och man behöver knappast "dela på musen" för att mannen skall kunna hitta in i mushålet. När jag tänker efter så finns det knappast någon samlagsställning där man har som kvinna något behov av att få sin mus delad på.

     

    Du säger att du aldrig "ställt några krav" på henne, utan du lägger förslag och försöker få henne intresserad av sex rent anmält. Vet du det i sig kan faktiskt trigga i gång prestationsångest i sig om hon nu saknar intresse för se och du vill i din tur experimentera lite mer.

    Det handlar således inte om "hur du presenterar", eller att något skille komma utanför hennes "komfortzon", utan det handlar om kort och gott och enkelt "olika intressen för ämne i sig". För även om man har samma intresse för sex och båda gillar att experimentera så kan man hamna utanför en "komfortzon" i det läget också.

    Det enda råd jag kan ge dig egentligen om du vill få din fru tänd och bli blöt om musen" är kanske ge henne en erotisk massage.

    Du börjar med en vanlig klassisk massage när ni är nakna och när hon känns avslappnad så börjar du med den erotiska massagen, men undvik under den erotiska tidiga skede att massera hennes bröst och mus, det skall komma i ett sent skede.

    När ni haft samlaget sedan, så gör inge "stor affär av det", utan ge henne en kyss och sedan så säger du att du hade en underbar stund med henne och hoppades att hon hade det också, lite enkelt. Be henne ligga kvar i sängen, och sedan så går du upp och gör i ordning lite kaffe (eller Te, eller vad ni dricker) och så bjuder du henne på fika i sängen, och bara håller om henne.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (John)
    Anonym (Zig Natur) skrev 2019-08-12 18:40:43 följande:
    Har nämt det tidigare, självklart kommer man in, men att hon bara ligger där och ens försöker göra någonting för att vi ska komma igång, hon särar faktiskt inte ens själv på benen. Situationen blir väldigt avtändande
    Det låter inte som att din fru vill att du ska komma in i henne. En kvinna som vill ha sex och är upphetsad behöver inte saliv för att smörja upp fittan.
  • New  Dawn
    Anonym (Zig Natur) skrev 2019-08-12 14:27:20 följande:

    Det går lika lätt att genomskåda ska du veta, de där snabba ryckningarna i klitoris går inte att fejka. Sedan kan jag tycka att en som fejkar är feg och bara gör det för att behaga mannen, varför inte hjälpa till lite själv i ett sådant läge och få en riktig orgasm? Den enda som blir snuvad på härligheten är ju den som fejkar, tragiskt.

    Min sambo får orgasm nästan direkt, oftast innan penetrering när jag fingrar, sedan en eller två under samlaget, men jag behöver mer än vanligt samlag för att riktigt tända, så jag brukar bli utan då hon inte gör något för mig.


    Okej, så din sambo får orgasm både innan och under samlag. Då kanske inte hon tycker det finns någon vits med att röra sig själv.

    Det är ganska konstigt fokus i tråden. Du vill, efter 15 år, att hon ska "hjälpa till och föra in kuken" om man läser inlägg 51. Problemet låter mer som att du ändrat dig och har svårare att tända på henne och att hon egentligen behöver ta mer på dig, bry sig mer om dig. Inte sitt eget kön.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (!)
    Anonym (Zig Natur) skrev 2019-08-12 01:00:53 följande:

    Tack för svaren så här långt!

    Jag ser att några kvinnor svarat att de inte tar på sitt eget kön vid samlag, varken för att underlätta eller för egen eller partnens njutning. Jag undrar vad anledningen är till det? I de relationer jag haft har det varit precis så, vilket är enormt frustrerande, varför inte bara hjälpa till, kanske öppna upp musen lite eller smeka sig själv för att underlätta, istället blir det ofta ett jäkla krångel att ens få in den när man har ena handen på sängen och kuken i den andra, medan hon har båda händerna fria. Detta har lett till att jag helt tappat lusten mång gånger, inte har det hjälpt att jag nämnt att hon kan hjälpa till, då tar hon bara tag i min kuk och försöker föra in den (ännu mer krångel) men aldrig ett finger på sin egen mus? Det brukar sluta med att jag ger henne ett par orgasmer med fingrarna, men helt ger upp för egen del. Själv säger hon att hon har prestationsångest, men hur stor prestation är det egentligen att ta på sitt eget kön?

    Vi är förövrigt i 50 års åldern och varit sambo i 15 år.


    Jag tar inte på mig själv för att det inte tillför något. Det är som att försöka kittla sig själv = det känns ingenting. Däremot använder jag gärna vibrator eller satisfyer. I övrigt så har jag inte sex om jag inte är kåt så något saliv eller hjälp för att få in kuken behövs inte. 
  • Anonym (!)
    Anonym (Zig Natur) skrev 2019-08-12 01:00:53 följande:

    Tack för svaren så här långt!

    Jag ser att några kvinnor svarat att de inte tar på sitt eget kön vid samlag, varken för att underlätta eller för egen eller partnens njutning. Jag undrar vad anledningen är till det? I de relationer jag haft har det varit precis så, vilket är enormt frustrerande, varför inte bara hjälpa till, kanske öppna upp musen lite eller smeka sig själv för att underlätta, istället blir det ofta ett jäkla krångel att ens få in den när man har ena handen på sängen och kuken i den andra, medan hon har båda händerna fria. Detta har lett till att jag helt tappat lusten mång gånger, inte har det hjälpt att jag nämnt att hon kan hjälpa till, då tar hon bara tag i min kuk och försöker föra in den (ännu mer krångel) men aldrig ett finger på sin egen mus? Det brukar sluta med att jag ger henne ett par orgasmer med fingrarna, men helt ger upp för egen del. Själv säger hon att hon har prestationsångest, men hur stor prestation är det egentligen att ta på sitt eget kön?

    Vi är förövrigt i 50 års åldern och varit sambo i 15 år.


    Jag tar inte på mig själv för att det inte tillför något. Det är som att försöka kittla sig själv = det känns ingenting. Däremot använder jag gärna vibrator eller satisfyer. I övrigt så har jag inte sex om jag inte är kåt så något saliv eller hjälp för att få in kuken behövs inte. 
Svar på tråden Ta på sitt eget kön under sex?