• Anonym (36+ kille)

    Kvinnor 40+, är dom kåtare än yngre kvinnor?

    Som rubriken säger, är kvinnor som är 40+ kåtare än yngre kvinnor? Tänker mig att de vet vad det vill ha och hur de vill ha det vilket kanske äldre män inte klarar av? (Med undantag förstås).

  • Svar på tråden Kvinnor 40+, är dom kåtare än yngre kvinnor?
  • Miss Sunny
    Anonym (sju) skrev 2019-08-17 14:14:52 följande:

    Jag tror det beror på vad man har i livet, tex när man skaffade familj.  Just nu har jag små barn, stressar med jobb, dålig nattsömn då ungarna väcker mig, ett gammalt hus som ska underhållas och fixas...inte en chans att jag hinner vara kåt. kanske 50+ när ungarna kommit upp i tonåren och klarar sig själv. 


    Kan lova dig att det kommer då. Du kan se fram emot din "andra ungdom" 
  • Missermajser
    Anonym (36+ kille) skrev 2019-08-16 20:56:51 följande:

    Som rubriken säger, är kvinnor som är 40+ kåtare än yngre kvinnor? Tänker mig att de vet vad det vill ha och hur de vill ha det vilket kanske äldre män inte klarar av? (Med undantag förstås).


    Jag tror kvinnor präglas tidigt av krav på att vara snygga, duktiga och ansvarsfulla. De belönas också med mycket förtroende och tillit redan som små så dom blir väldigt bekräftade i detta. 
    När dom då är unga och söta så blir sexualiteten ett maktmedel både gentemot andra kvinnor och mot deras män. Målet är att uppnå den ultimata bekräftelsen i familjelycka. Vissa får spela mer på duktigheten än utseendet osv.. Det ser lite olika ut.


    Män är inte matade med samma välling så männen fattar inte galoppen så mycket i familjelivet så deras kvinna blir besviken. Han har dessutom inte så central roll som han själv tror i det spelet.


    När de sedan blir äldre och färdiga med mamma, pappa barn och har genomskådat cirkusen så växer självkänslan i andra saker så som sexualitet och annat. Män där emot har lugnat ner sig lite hormonellt plus att de är mer medvetna om vad snygga damer innebär. Sätter kanske ner foten lite mer när de har andra tankar om livet och tänker efter. Jag vill inte leva som hon eller ha samma krav på mig som hon så då går jag för så viktigt är det inte att jag får knulla.
    Så ålder och erfarenhet gör att man slappnar av lite mer. Kvinnor blir lite mer för att njuta här och nu och män får mer ro att släppa nuet och ta lite ansvar utifrån sina egna premisser och då kanske inte snoppens behov styr lika mycket.
    Så tror jag!

  • Anonym (Det var tider)
    Missermajser skrev 2019-08-18 10:45:47 följande:

    Jag tror kvinnor präglas tidigt av krav på att vara snygga, duktiga och ansvarsfulla. De belönas också med mycket förtroende och tillit redan som små så dom blir väldigt bekräftade i detta. 
    När dom då är unga och söta så blir sexualiteten ett maktmedel både gentemot andra kvinnor och mot deras män. Målet är att uppnå den ultimata bekräftelsen i familjelycka. Vissa får spela mer på duktigheten än utseendet osv.. Det ser lite olika ut.


    Män är inte matade med samma välling så männen fattar inte galoppen så mycket i familjelivet så deras kvinna blir besviken. Han har dessutom inte så central roll som han själv tror i det spelet.


    När de sedan blir äldre och färdiga med mamma, pappa barn och har genomskådat cirkusen så växer självkänslan i andra saker så som sexualitet och annat. Män där emot har lugnat ner sig lite hormonellt plus att de är mer medvetna om vad snygga damer innebär. Sätter kanske ner foten lite mer när de har andra tankar om livet och tänker efter. Jag vill inte leva som hon eller ha samma krav på mig som hon så då går jag för så viktigt är det inte att jag får knulla.
    Så ålder och erfarenhet gör att man slappnar av lite mer. Kvinnor blir lite mer för att njuta här och nu och män får mer ro att släppa nuet och ta lite ansvar utifrån sina egna premisser och då kanske inte snoppens behov styr lika mycket.
    Så tror jag!


    Fast många kvinnor strax över 40 befinner sig ju just mitt i det där mamma -pappa-barn-köret och har ganska små barn. Att skjuta upp familjebildandet till 35-årsåldern eller ännu senare är ju ganska vanligt idag, särskilt bland högutbildade i större städer.

    Självklart påverkas sexlusten mycket av hur livet i övrigt ser ut. Min sexlust och mitt sexliv var som mest blomstrande i 20-årsåldern. Då var livet i stort en lek och jag hade inget större ansvar eller några större plikter mer än att mata katten och betala månadshyran på 1500 för min lilla lägenhet.
  • Missermajser
    Anonym (Det var tider) skrev 2019-08-18 15:54:19 följande:
    Fast många kvinnor strax över 40 befinner sig ju just mitt i det där mamma -pappa-barn-köret och har ganska små barn. Att skjuta upp familjebildandet till 35-årsåldern eller ännu senare är ju ganska vanligt idag, särskilt bland högutbildade i större städer.

    Självklart påverkas sexlusten mycket av hur livet i övrigt ser ut. Min sexlust och mitt sexliv var som mest blomstrande i 20-årsåldern. Då var livet i stort en lek och jag hade inget större ansvar eller några större plikter mer än att mata katten och betala månadshyran på 1500 för min lilla lägenhet.
    Tja, då får dessa kanske en höjdpunkt när de är runt 20 och sedan en till runt 50.

    Tror du inte en del yngre kan har svårt att släppa sina ideal och krav även om de inte skaffar barn tidigt? Har bara fått för mig att många tjejer jag själv träffade i den åldern tog allt mer allvarligt och seriöst än jag gjorde. De tänkte mer på framtiden och var nervösare med tentor och sådant. Killar jag kände pluggade lite sista kvällen och ägnade mer sin tid åt sex, rock'n roll och publiv.
  • Anonym (Det var tider)
    Missermajser skrev 2019-08-18 18:59:30 följande:
    Tja, då får dessa kanske en höjdpunkt när de är runt 20 och sedan en till runt 50.

    Tror du inte en del yngre kan har svårt att släppa sina ideal och krav även om de inte skaffar barn tidigt? Har bara fått för mig att många tjejer jag själv träffade i den åldern tog allt mer allvarligt och seriöst än jag gjorde. De tänkte mer på framtiden och var nervösare med tentor och sådant. Killar jag kände pluggade lite sista kvällen och ägnade mer sin tid åt sex, rock'n roll och publiv.
    Jo, så kan det säkert vara. Under en stor del av den tid jag skrev om i mitt inlägg, när livet lekte och sexlusten och sexlivet var på topp och ansvaret och plikterna lyste med sin frånvaro gick jag en ganska lätt utbildning , ej på universitetsnivå inom en bransch jag senare i livet lämnade för en mentalt  mer krävande bransch.Det kan säkert ha spelat in. Det var  tex egentligen bara under praktikperioderna jag behövde vara ordentligt utvilad varje morgon för att kunna prestera bra.

    Att ha någon slags sexuell höjdpunkt under studieåren, särskilt om man bor i  en klassisk studentstad eller i Stockholm  tror jag annars är relativt vanligt för tjejer också.

    Men vad man läser kan  nog spela stor roll. Att plugga juristprogrammet eller till kemiingenjör är ju inte riktigt samma sak som att läsa enstaka kurser för att känna sig fram och upptäcka vad man vill, eller att läsa det gamla lärarprogrammet som hade rykte om sig att vara mycket lätt.
  • Anonym (Man)

    De är absolut kåtare och vildare. De har även fått lite större rumpor och bröst oftast på senare år, något jag verkligen går igång på. Kvinnor över 40 är verkligen något speciellt

  • Snoggen
    Missermajser skrev 2019-08-18 10:45:47 följande:

    Jag tror kvinnor präglas tidigt av krav på att vara snygga, duktiga och ansvarsfulla. De belönas också med mycket förtroende och tillit redan som små så dom blir väldigt bekräftade i detta. 

    När dom då är unga och söta så blir sexualiteten ett maktmedel både gentemot andra kvinnor och mot deras män. Målet är att uppnå den ultimata bekräftelsen i familjelycka. Vissa får spela mer på duktigheten än utseendet osv.. Det ser lite olika ut.

    Män är inte matade med samma välling så männen fattar inte galoppen så mycket i familjelivet så deras kvinna blir besviken. Han har dessutom inte så central roll som han själv tror i det spelet.

    När de sedan blir äldre och färdiga med mamma, pappa barn och har genomskådat cirkusen så växer självkänslan i andra saker så som sexualitet och annat. Män där emot har lugnat ner sig lite hormonellt plus att de är mer medvetna om vad snygga damer innebär. Sätter kanske ner foten lite mer när de har andra tankar om livet och tänker efter. Jag vill inte leva som hon eller ha samma krav på mig som hon så då går jag för så viktigt är det inte att jag får knulla.

    Så ålder och erfarenhet gör att man slappnar av lite mer. Kvinnor blir lite mer för att njuta här och nu och män får mer ro att släppa nuet och ta lite ansvar utifrån sina egna premisser och då kanske inte snoppens behov styr lika mycket.

    Så tror jag!


    Tummen upp för detta.

    Även om detta du skriver inte gäller alla så sätter du fingret på något viktigt.

    Har noterat hur många kvinnor kan släppa lite på ansvaret och leva i nuet. Accepterat att det är väldigt mycket här i livet som inte handlar om utseende. Något unga kvinnor inte är förmögna att ens inse om dom så försökte.

    Jag tror att efter några smällar i livet inser att det är för kort och inget är givet.

    Detta ger sig uttryck på många plan och för många spiller det över även på sexlivet och synen på sinsexualitet. Skulle nog våga säga att kåtheten är bara en bieffekt av att kvinnor känner sig trygga och mer säkra på livet i allmänhet.
  • Nellan12
    LuciferIV skrev 2019-08-17 01:32:47 följande:

    Vet du om de var sexuella vilddjur som unga, eller lite mer halvintresserade av sex?

    Dvs har de tröttnat för att de "har gjort allt redan", eller är det ett halvljummet intresse för sex som sen dött ut helt när de blir äldre?


    Nej de har nog aldrig varit mer än Svenson sex hos de personerna. Fast nu vet man nog inte allt om alla...tror inte att någon i min umgängeskrets skulle ha en aning om vad jag testat på inom sex...några få vet en del. Men ingen vet om allt... Men nu har många av dessa tjejer som jag känner stängt sig som en mussla och bara fnyser åt sex. ??????????? Tror kanske att de i många fall handlar om förhållande som går på sparlåga och att de inte blir uppvaktade.. men bara spekulationer... var i alla fall så innan jag själv blev singel
  • Pussan
    Anonym (Man) skrev 2019-08-20 14:34:34 följande:

    De är absolut kåtare och vildare. De har även fått lite större rumpor och bröst oftast på senare år, något jag verkligen går igång på. Kvinnor över 40 är verkligen något speciellt


    Ja visst är vi! Och vi blir ännu bättre vid 50, du har mycket att se fram emot...
  • Sgtwolf

    +40 vet vad dom vill. Inte alls. Eller skiter i vad andra tycker och njuter av stunden. Vissa är märkta av avhållsamhet och är hämmade och saknar helt intresse för sex. Andra har kommit till insikt och njuter mer än någonsin. Skiter i hur dom ser ut, vad andra ska säga och saker som "måste" göras och bara njuter....

    Ofta har dom en eller flera äldre män som "fungerar" och ger njutning. Oftast så är typ +50män mer erfarna och vet hur man använder mun, fingrar och apparat på ett sätt som många unga saknar. Yngre må vara mer ståndaktiga men är ofta mer fokuserad på egen njutning än kvinnans njutning. Som kvinna eg oavsett ålder borde titta mer åt de mer erfarna än ungtuppar som är mest intresserad av den egna njutningen..... Typ...

Svar på tråden Kvinnor 40+, är dom kåtare än yngre kvinnor?