• Anonym (Å)

    Hur länge räcker chips för er?

    Hur länge brukar en vanlig chipspåse räcka för er?

  • Svar på tråden Hur länge räcker chips för er?
  • Limajo
    Drottningen1970 skrev 2019-08-23 05:54:09 följande:

    Brukar sluta med att jag slänger det som är kvari påsen efter några veckor eftersom det inte är gott längre.


    Samma här. Jag skulle önska det fanns påsar i ca 1/3 storlek mot de vanliga för det är ungefär vad som går åt en helg hos oss. Har testat köpa de lite lyxigare märkena eftersom de ofta är i mindre förpackning men de tycker barnen inte om.

    Nu är vi inne i en popcorn-period i stället och då kan man ju dosera själv.
  • lövet2
    BurningDiamond skrev 2019-08-23 05:52:32 följande:
    Blir inte chipsen jäkligt äckliga efter ett par dagar/en vecka?


    Jag försluter påsen ordentligt, så det är ingen fara. Men jag äter bara rena potatischips. Kanske de håller bättre än chips med en massa kryddor och grejor på?
    21/8: Antal besök: 88000
  • Vildbi

    Har en chipspåse kvar sen julen. Upptäckte den igår när jag städade ur ett skåp i köket.

  • Pierott

    Om chips hade hållt hur länge som helst hade de räckt några månader. Nu äter jag lite och får oftast slänga påsen när chipsen blivit mjuka.

  • Anonym (Gun)

    Puh... jag har så lätt att överäta chips och snacks.

    När jag var liten fanns t ex OLW's cheez doodles i påsar om 70g. Det hade varit perfekt! Chips i 100g-påsar var också mycket vanligare av de vanliga sorten från OLW och Estrella. Det finns mindre påsar idag av andra mären typ Bjäre Chips men jag gillar inte de där krispiga chipsen.

    Maken kan komma hem med Cheez Doodles i en 250g påse till mig för att vara snäll. Men det betyder att jag, speciellt om varit utomhus hela dagen och kanske svettats, äter upp hela påsen på en helg. Det är ju inte bra liksom...

    Det finns påsar om 40g, jag köper såna om det bara är jag som ska ha. Det bästa för mig är dock att inte snacks kommer hem till mig överhuvudtaget. Har så svårt att äta en rimlig portion.

  • BurningDiamond
    Anonym (Gun) skrev 2019-08-23 09:38:47 följande:

    Puh... jag har så lätt att överäta chips och snacks.

    När jag var liten fanns t ex OLW's cheez doodles i påsar om 70g. Det hade varit perfekt! Chips i 100g-påsar var också mycket vanligare av de vanliga sorten från OLW och Estrella. Det finns mindre påsar idag av andra mären typ Bjäre Chips men jag gillar inte de där krispiga chipsen.

    Maken kan komma hem med Cheez Doodles i en 250g påse till mig för att vara snäll. Men det betyder att jag, speciellt om varit utomhus hela dagen och kanske svettats, äter upp hela påsen på en helg. Det är ju inte bra liksom...

    Det finns påsar om 40g, jag köper såna om det bara är jag som ska ha. Det bästa för mig är dock att inte snacks kommer hem till mig överhuvudtaget. Har så svårt att äta en rimlig portion.


    Hade inte bl. a. pressbyrån och div mackar lite större "små-påsar" av ostbågar och ev chips för ett par år sedan? Kostade så klart mer än normal-stora påsar på ICA...
  • Anonym (Gun)
    BurningDiamond skrev 2019-08-23 10:00:44 följande:
    Hade inte bl. a. pressbyrån och div mackar lite större "små-påsar" av ostbågar och ev chips för ett par år sedan? Kostade så klart mer än normal-stora påsar på ICA...
    Jo men så var det/är det. De har ett annat sortiment än ICA som mest verkar satsa på storpack. OLW har en 130g avlång påse för ostbågar som fortfarande existerar men är svårfunnen.

    Naturligtvis blir det billigare med storpack men min kropp behöver verkligen inga överdoser av ostbågar. Pressbyrån är så dyra på allting som jag går bara in där om det är superkris och inga andra alternativ finns.
  • Anonym (-)
    Vildbi skrev 2019-08-23 09:34:34 följande:

    Har en chipspåse kvar sen julen. Upptäckte den igår när jag städade ur ett skåp i köket.


    Äckligt!
  • Anonym (Lilla My)

    Är jag ensam med chips påse normal stor kan det antingen ryka allt på en kväll eller hålla 2 kvällar. Det beror på suget... Älskar chips!

    Ska en götta sig så ska en . Ingen vits för mig o begränsa mig med nån barnpåse !

Svar på tråden Hur länge räcker chips för er?