• Annasweden4

    Gravid?

    Hej har senaste dagarna haft molnande värk som känns som mensvärk. Kan vara gravid i vecka 3 men är inte säker. Någon mer som kände såhär i vecka 3? Är det för tidigt för symtom?

  • Svar på tråden Gravid?
  • Mightmare

    Jag hade ju tänkt testa på måndag först men vet inte om jag kan hålla mig så länge... men inte innan lördag (då jag borde få mens) iaf för tänker att då får jag kanske bara neg oavsett...

    Vet nån hur snabbt efter en nidblödning man bör kunna testa?

    Har haft lite suddig syn de senaste 2 dagarna, kan det vara ett graviditetstecken? :) eller är det önsketänkande kanske...?

  • Lillan870

    Jag har beräknad mens om 2 dagar men visade neg på stickan idag. Vet inte hur jag ska tolka det. Har så ont i magen av molvärken. Allt känns hopplöst nu

  • Mightmare
    Lillan870 skrev 2019-09-18 18:03:52 följande:

    Jag har beräknad mens om 2 dagar men visade neg på stickan idag. Vet inte hur jag ska tolka det. Har så ont i magen av molvärken. Allt känns hopplöst nu


    Jag har beräknad om 3 dagar... jag kanske borde ta ett test tidigare ändå, kan vara roligare att hoppas tillsammans om jag också får neg kanske... för det förändrar ju inget att testa även om det känns så... ska köpa test imorgon.

    Men jag tror inte ditt neg behöver betyda något. Om man tittar på hcg-tabeller är det väl ca hälften som är gravida som inte får utslag på bim - 2... Vad använde du för gravtest? Jag har pyttelite molvärk idag men knappt kännbart. Det betyder nog inget, för hade jag inte velat bli gravid hade jag nog inte ens märkt av det så kan vara normalt inför mens. Jag har fortfarande bruna flytningar till och från, vilket känns som det mest oroande. Tänker att man nog inte borde ha det som gravid men jag har det ofta innan mens.
  • Mightmare

    Jag är otroligt sugen på kaffe och allt med koffein... vet inte hur jag ska tänka där, kanske ökar risk för missfall...? Tror inte det är graviditetstecken för man ska väl känna aversion mot kaffe då?

  • Lillan870

    Du är så omtänksam! Man tappar hoppet lite när man inte plussade. Men också kommer denna jäkla värk i magen ändå och helt plötsligt vet jag inte igen?

    Självklart kan det vara en symtom :)

  • Mightmare

    Nu har jag skaffat tester :) Köpte rfsu's testa ofta, hoppas de är bra. Dock står det på dem att de mäter rätt först från bim... Jag tänkte försöka hålla mig så länge jag kan utan att kissa och sen testa... så om 2 timmar kanske.


    Idag är jag på bim -2 så det blir som det var för dig. Testade du på morgonen eller senare? Och med vilket test? Och när ska du testa igen :) Många frågor... 


    Det känns som att jag kommer få neg på testet... men vi får se : P 

  • Mightmare

    Klart och tydligt minus på mitt test... :/ Bim -2 idag. Phu... vi får vänta på bim och hoppas... kanske jag borde köpa ett testa tidigt-test...

  • Mightmare

    Jag har köpt ett CB early nu, haha. När man väl börjar testa... :P Dock läste jag sen att de kan visa pos fast man inte är gravid och det känns ju inte så kul, men antar att om det visar neg så är man verkligen inte gravid. Undrar om jag vågar testa imorgon. 

  • Lillan870

    Jag tog detta idag efter (1) timme ser jag plus men vet inte eftersom att det inte visade direkt efter 10 minuter

  • Mightmare
    Lillan870 skrev 2019-09-19 19:22:44 följande:

    Jag tog detta idag efter (1) timme ser jag plus men vet inte eftersom att det inte visade direkt efter 10 minuter


    Ooh, det där ser ut som början till något! Man ska väl inte titta efter en timme egentligen men jag har hört om andra som fått något sent och sedan någon dag efteråt så har de fått ett riktigt streck inom tiden så det känns ju lovande i alla fall :) Vad var det för test du använde? 
  • Lillan870

    Jag har aldrig fått tydliga stek tidigare jag tagit test oavsett om dom legat i flera dygn . Beställde ifrån graviditetskollen

  • Mightmare

    Då är det ju något som är annorlunda nu i så fall :):) Prova med morgonurin imorgon kanske? Vet du vad känsligheten är på ditt test? 


    Jag har bestämt att jag ska testa med CB early imorgon på morgonen, det har 10 i känslighet... är nu ganska nervös att det inte ska visa något alls :/ För i så fall är det nog bara att invänta mensen... det är ju bim-1 för mig imorgon... 


    Dock känns det inte alls som att mensen är på väg av någon anledning. Jag hade ju lite bruna flytningar kring den röda miniblödning som jag tycker passar in precis på en nidblödning men den har slutat nu. Och jag har haft huvudvärk i tre dagar, det brukar jag aldrig ha annars. Så jag blir förvånad om det är negativt imorgon... men det kan ju bli så. 

  • Mightmare
    Lillan870 skrev 2019-09-19 22:12:14 följande:

    Tog ett till nu och plussade svagt på 1 minut jag är faktiskt gravid! Vågar knappt tro!


    Ooh grattis!! :) Jag fick neg på mitt test så är säker på att jag inte är gravid... Trist men får försöka igen nästa månad :/ Lycka till med allting :D : D
Svar på tråden Gravid?