Inlägg från: Anonym (betala) |Visa alla inlägg
  • Anonym (betala)

    Vem har rätt?

    Anonym (Hm) skrev 2019-09-20 09:23:37 följande:
    Men de sa ju att de inte skulle skicka utan att jag betalat? Det är ju de som tabbat sig?
    Spelar ingen roll. Det är ju något du fick veta i efterhand, eller stod det tydligt när du beställde? Det kan ju vara en anställd som inte riktigt hade koll. Du borde ha kryssat i någon ruta att du accepterar deras villkor. Där brukar vara tydligt hur det fungerar med tex returkostnader, samt om det är möjligt att avbeställa utan kostnad.

    Du har hur som helst gjort en beställning när du klickat så långt att du fått betaluppgifterna. När man gjort en beställning brukar det vara helt självklart att man faktiskt kommer få och behöva betala varan. Det är väldigt svårt att hinna avboka en sådan beställning innan den skickats.

    Har du alltså ångrat dig helt och vill inte ha den? Ta detta som läropengar. Betala frakten tillbaka, och beställ inget du inte vill ha.
  • Anonym (betala)
    Anonym (Hm) skrev 2019-09-20 10:43:17 följande:

    Jag har haft väldigt mycket den senaste tiden, så jag glömde av det helt.


    Det är ju ändå du som gjort fel. Du har haft mycket, men måste ändå ta ansvar när du beställer varor. Du kommer inte få dem att betala returen i efterhand. Behåll varorna om du ändå behöver dem.
Svar på tråden Vem har rätt?