• Anotherone

    Barn nr 2??

    Draga87 skrev 2019-10-02 14:59:01 följande:

    Hej!

    Så sitter jag här igen på familjeliv som jag gjorde för lite mer än 2 år sen. Då behövde jag hjälp att tyda ett graviditetstest, som visade sig vara positivt och resulterade i vår dotter. Nu är jag väl i samma "sits" igen, bara att jag inte har kommit så långt att jag har tagit ett gravtest. Mina funderingar är:

    1, Tror ni att det finns en chans till befruktning om det skedde genom ett avbrutet samlag dagen innan beräknad ägglossning?

    2, Hur tidigt kan man känna symptom? Har värk i armhålorna precis som när jag var gravid sist, och trött och frusen. Det har bara gått 5 dagar sen själva samlaget, men enligt ägglossningskalkylatorn så skulle det eventuella fostret vara i vecka två. På min sticka som jag gjorde när jag väntade dottern stod det gravid vecka 1-2, är det samma beräkning alltså?

    Alla kommentarer som "ta ett test" eller så undanbedes. Låt mig vara lite snurrig som en kan vara när man tror att det växer något i en. ????????


    1-2 veckor betyder inte att man är i vecka 1-2, utan som någon skrev så har det gått 1-2v sedan befruktning.

    När man testar positivt brukar man ju vara i v 4-5 ungefär, räknat från sista mensens första dag. Lilla embryot i magen fanns ju inte vid den tidpunkten. Så om det då står 1-2 på testet så är embryot ca 1-2v gammalt, det är 1-2v sen befruktningen skedde.
Svar på tråden Barn nr 2??