• Anonym (Fläskfia)

    Vilka pass ska jag välja på friskis&svettis? Fet, otränad och medelålders

    Jag har funderar på att testa friskis & svettis. Jag är fet, otränad och medelålders.
    Passar man ens in där? Tittade på deras filmsnuttar på hemsidan, alla var smala, unga och vältränade.
    Några pass kallades "soft". Hur är dom?
    Om man inte kan göra övningarna blir man uttittad och uppläxad?
    Har alla senaste outfiten?

  • Svar på tråden Vilka pass ska jag välja på friskis&svettis? Fet, otränad och medelålders
  • Anonym (Gillar Friskis)

    Spinning så har många att man måste vara minst 150cm.

    Vad gillar du att göra, tycker du om att cykla? Då tycker jag du ska testa spinning.

    Stavgång om du gillar promenader eller kanske gå lite på löpband

    Jympa soft, härlig träning i grupp men enkla rörelser utan hopp, blir det för svårt hoppa över armarna och koncentrera dig på stegen.

    Coresoft öva bålstabilitet

    Gå och prata med dem så kan de säkert guida dig, en del Friskis har börja träna kurser där du tillsammans i mindre grupp testar lite olika pass

    Gå in på hemsidan och läs om olika pass.

    Ingen tänker på den som står bredvid alla är fokuserade på sig själva

    Finns unga, medelålder och äldre (där jag tränar har vi ett par som är 87 o 85 år)

    Kom ihåg att ha kul och hitta gärna någon att träna med

    Lycka till

  • Anonym (42)

    Jag började på Friskis för ett par veckor sedan. 42 år, överviktig och otränad. Jag körde första dagen gympa soft och sen dagen efter gympa bas. Båda funkade jättebra att köra för mig.

    Det som är tycker jag med de lite mer avancerade passen är att övningarna blir så komplicerade att det är svårt att anpassa dem efter ens egen förmåga. Så därför är de som heter bas och soft bra, de är enklare övningar i.

  • Duppedu

    De flesta vältränade och hurtiga människor du ser är normala trevliga och vettiga människor. Om de överhuvudtaget bryr sig om eller lägger märke till dig är det mest ett "good for her, vilken lirare" som swishar förbi i tanken. Folk är där för sin egen skull och friskis känns som ett ställe dit schyssta människor går.

    Vill du inte ha tighta kläder behöver du inte. Jag gillar att träna i tights och löst sittande t-shirt för att jag blir obekväm när kroppsformen syns för tydligt. Fast nya träningskläder gör rätt mycket för träningsglädjen :)

    Hoppas det går bra för dig, stort lycka till!

  • Anonym (Gubbe)
    Duppedu skrev 2019-10-19 10:30:58 följande:

    De flesta vältränade och hurtiga människor du ser är normala trevliga och vettiga människor. Om de överhuvudtaget bryr sig om eller lägger märke till dig är det mest ett "good for her, vilken lirare" som swishar förbi i tanken. Folk är där för sin egen skull och friskis känns som ett ställe dit schyssta människor går.

    Vill du inte ha tighta kläder behöver du inte. Jag gillar att träna i tights och löst sittande t-shirt för att jag blir obekväm när kroppsformen syns för tydligt. Fast nya träningskläder gör rätt mycket för träningsglädjen :)

    Hoppas det går bra för dig, stort lycka till!


    Bra sagt!!
  • Anonym (Fläskfia)
    Anonym (Ann) skrev 2019-10-18 23:17:30 följande:
    Man ställer in cyklarna så att de passar ens längd.
    ok
  • Anonym (Fläskfia)
    Anonym (Sara) skrev 2019-10-19 05:30:56 följande:
    Det verkar som att båda är utan hopp men att gympa soft pckså har extra enkel koreografi och enkla rörelser.
    ok, kanske börjar med ett soft pass då
  • Anonym (Fläskfia)
    Anonym (Gillar Friskis) skrev 2019-10-19 06:05:24 följande:

    Spinning så har många att man måste vara minst 150cm.

    Vad gillar du att göra, tycker du om att cykla? Då tycker jag du ska testa spinning.

    Stavgång om du gillar promenader eller kanske gå lite på löpband

    Jympa soft, härlig träning i grupp men enkla rörelser utan hopp, blir det för svårt hoppa över armarna och koncentrera dig på stegen.

    Coresoft öva bålstabilitet

    Gå och prata med dem så kan de säkert guida dig, en del Friskis har börja träna kurser där du tillsammans i mindre grupp testar lite olika pass

    Gå in på hemsidan och läs om olika pass.

    Ingen tänker på den som står bredvid alla är fokuserade på sig själva

    Finns unga, medelålder och äldre (där jag tränar har vi ett par som är 87 o 85 år)

    Kom ihåg att ha kul och hitta gärna någon att träna med

    Lycka till


    Stort tack för peppen!
  • Anonym (Fläskfia)
    Anonym (42) skrev 2019-10-19 10:22:42 följande:

    Jag började på Friskis för ett par veckor sedan. 42 år, överviktig och otränad. Jag körde första dagen gympa soft och sen dagen efter gympa bas. Båda funkade jättebra att köra för mig.

    Det som är tycker jag med de lite mer avancerade passen är att övningarna blir så komplicerade att det är svårt att anpassa dem efter ens egen förmåga. Så därför är de som heter bas och soft bra, de är enklare övningar i.


    tack för info
  • Anonym (Fläskfia)
    Duppedu skrev 2019-10-19 10:30:58 följande:

    De flesta vältränade och hurtiga människor du ser är normala trevliga och vettiga människor. Om de överhuvudtaget bryr sig om eller lägger märke till dig är det mest ett "good for her, vilken lirare" som swishar förbi i tanken. Folk är där för sin egen skull och friskis känns som ett ställe dit schyssta människor går.

    Vill du inte ha tighta kläder behöver du inte. Jag gillar att träna i tights och löst sittande t-shirt för att jag blir obekväm när kroppsformen syns för tydligt. Fast nya träningskläder gör rätt mycket för träningsglädjen :)

    Hoppas det går bra för dig, stort lycka till!


    TACK!
  • Anonym (Fläskfia)
    Anonym (Gubbe) skrev 2019-10-19 10:37:51 följande:
    Bra sagt!!
    JA!
  • Habba

    Indoor Walking är det många olika former och kondition som tränar. Tillgång till vatten hela tiden och möjlighet att själv justera motstånd är bra!

  • Anonym (Fläskfia)
    Habba skrev 2019-10-19 20:01:59 följande:

    Indoor Walking är det många olika former och kondition som tränar. Tillgång till vatten hela tiden och möjlighet att själv justera motstånd är bra!


    Är det typ ett löpband?
  • Habba
    Anonym (Fläskfia) skrev 2019-10-19 20:33:43 följande:

    Är det typ ett löpband?


    Nej det är ett pass med en maskin som man trampar på som samtidigt engagerar armarna och bålen till musik. Otroligt roligt och lätt att komma in i. På Friskis får man komma som man är och finns inga krav på kläder, kunskap eller utrustning. Du kommer att gilla det!
  • Anonym (L)

    Om det är svårt med koordinationen så kör bara benen, när det sitter lägger du till armarna.

Svar på tråden Vilka pass ska jag välja på friskis&svettis? Fet, otränad och medelålders