Inlägg från: Önsketänk |Visa alla inlägg
  • Önsketänk

    Vi som försöker bli gravida...

    Linnmal skrev 2019-11-01 06:26:49 följande:

    Det var som jag tänkte. Förra testets resultat var ett spökstreck och dagens test visade negativt. Jag hänger med på nästa runda :)


    Vad tråkigt att du också gick ett negativt test :( Vi får hålla tummarna att vi båda får plussa nästa gång istället :)

    Det här med att hålla sig sysselsatt, jag har suttit och kollat massa på Pinterest nu och har fått massa idéer på inredningspyssel haha! Så nu tänkte jag köpa massa saker och göra eget till hemmet :D har ju ett stort intresse för inredning så tror det kan få mina tankar på lite annat.

    Har du något intresse som du kan skingra tankarna med? :)
  • Önsketänk

    Jag blir tokig på all symtom alltså!!!

    Den här månaden fick jag ju väldigt mycket och kraftigare symtom än vad jag brukar. Blödningen tex som jag aldrig får annars. Jag har haft min mens nu i 4 dagar och mina bröst är fortfarande spända och mina vårtgårdar är mörkare än vanligt?? Kan man verkligen framkalla såna här symtom av bara önskan och tankar? :O kroppen är så himla märklig alltså! Jag är ju inte gravid!!

  • Önsketänk

    Jag blir tokig på all symtom alltså!!!

    Den här månaden fick jag ju väldigt mycket och kraftigare symtom än vad jag brukar. Blödningen tex som jag aldrig får annars. Jag har haft min mens nu i 4 dagar och mina bröst är fortfarande spända och mina vårtgårdar är mörkare än vanligt?? Kan man verkligen framkalla såna här symtom av bara önskan och tankar? :O kroppen är så himla märklig alltså! Jag är ju inte gravid!!

  • Önsketänk
    Linnmal skrev 2019-11-02 08:39:46 följande:
    Ja, vi får hålla tummarna :) Skulle bara vilja att mensen kommer nu så jag får börja på ruta 1.

    Inredning är väldigt trevligt. Jag tror att jag också får kolla på Pinterest och få lite inspiration. Jag är också ett ganska stort fan av julen så jag kan sysselsätta mig med det nu fram till nyår, haha. Annars gillar jag att träna (främst yoga) och läsa böcker. Jag är något av en boknörd och försökte tidigare läsa en bok i veckan. Jag får kanske börja med det igen för det höll mig verkligen sysselsatt. Jag har också mycket planer tillsammans med man och kompisar så tiden lär gå ganska fort.

    Jag känner att det mest är på jobbet jag sitter och tänker på barn, fast jag egentligen behöver vara fokuserad på patienter. Jag har varit disträ och liksom glömt bort vissa saker, vilket kollegorna också har märkt. Hur har du nått nu? Jag tänker på det där du skrev med att du har lite symptom kvar, kan det ha varit så att ägget fäste men att något gick fel och så fick du såna symptom trots blödning? Kroppen är så knepig så det är såklart svårt att veta :(
    Har varit lite off här känner jag, varit mycket med jobb och så. 
    Hur har det gått för dig? Kom mensen? 

    Ja men det passar väl jättebra med julpyssel nu då, det är ju snart dags :D Om läsningen får dig på andra tankar så är väl det en väldigt bra idé. 
    Förstår vad du menar när man tänker på annat på jobbet, svårt att fokusera fullt ut. När man vill något så himla mycket är det svårt att tänka på annat. 

    Tre dagar efter att mensen hade kommit så försvann alla symtom och jag kände mig som vanligt igen. Kanske kan ha varit så (?), ingen aning, men det var väldigt märkliga symtom som jag inte brukar ha. Eller så tänkte jag så mycket på det att jag typ framkallade det själv haha. 
    Fick hem ägglossningstest från Clearblue idag så tänkte börja testa imorgon. Har aldrig testat med digitala tidigare så det ska bli intressant :) Så nu ger vi oss på det igen haha! Jag har känt mig lite lugnare nu men jag kommer säkert börja nojja igen efter ägglossningen haha! 
  • Önsketänk
    Jerreblomstra skrev 2019-11-03 19:43:43 följande:

    Vi har precis försökt för första gången. Hade ägglossning (clearblue äl-test digital) vid 27-28 oktober så vi hade sex 2 gånger per dag runtom dessa datum då den visade på fast glad gubbe ????.

    Går inte och tänker på annat! Har en konstig småillamående känsla i kroppen till och från, så gaaalet trött. Sen i torsdags har jag sovit 10-11 timmar per natt och är ändå trött?! Brukar inte vara så. Är svullen i magen och ibland smått molvärk. Drömde igår natt om att jag var gravid.

    Inga ömma bröst eller så.

    Man hoppas så sjukt mycket!!

    Hur gör ni, när tar ni gravtest? Inväntar ni mensen eller tar ni test före?

    Hit me med era grymma tips!!! :) ????????????


    Det är ju så svårt att säga vad symtomen beror på. Det känns ju lite för tidigt för att gravsymtom men sen har man ju hört historier om de som känt jättetidigt. Jag skulle nog tippa på att det är symtom av ägglossningen. Självklart hoppas jag ju på att det tog sig :D 

    Förra månaden så hade jag alla möjliga symtom, ömma och svullna bröst, trött, nedstämd, molvärk, fick mellanblödning(vilket jag aldrig haft tidigare), smått illamående till och från. Tyvärr kom mensen en dag tidigare en vanligt. 
    Jag tror när man tänker på det så mycket och man verkligen längtar efter en liten så kan tankarna ställa till det i kroppen för en. 

    Nu vill jag ju inte ta död på ditt hopp, var inte så jag menade, men jag tror det är viktigt att bara försöka slappna av (svårt jag vet) och njuta av de intima stunderna med sin partner. 

    Jag önskar att jag hade bra tips men jag är lika ivrig som du så det är så svårt haha! Jag tror det enda är att försöka sysselsätta sig med annat så man inte blir tokig. 

    Jag tog gravtest innan mensen kom eftersom jag inte kunde hålla mig. Kommer väl förmodligen inte kunna hålla mig nästa gång heller haha! 
  • Önsketänk
    Lillfluga skrev 2019-11-05 20:45:49 följande:

    Följer gärna med här

    Vi har ett äldre barn sen tidigare och har nu försökt sedan i somras att skaffa en till liten. Har hållit på med äl-tester lite av och till, och sexet har inte varit så regelbundet, så vi har inte direkt försökt aktivt.

    Nu har vi bestämt att vi ska ha sex varannan dag hela månaden, från slutet på mensen till bim. Vi är nu inne på andra veckan efter mensen och jag är redan helt slut


    Haha starkt jobbat att hinna med sex varannan dag, jag orkar knappt en gång i veckan nu när man jobbar så mycket och är trött när man kommer hem. Men har ni sex så ofta så kan ni ju inte missa ägglossningen, vilket är superbra :D Håller tummarna att det går vägen för er :) 
  • Önsketänk
    Lillfluga skrev 2019-11-09 23:48:22 följande:

    Hur går det för er alla?


    Vi kör på för fullt nu.

    Nu med Clearblue advanced digital ägglossningstest nu. Tog precis test och den visar på maximal fertilitet så ska på?t igen idag och imorgon tänkte jag ;) vi körde igår också och i förrgår så vi har gjort allt vi kan i så fall för denna gången :)
  • Önsketänk

    Jag har testat nu med både clearblue advanced och ägglossningsstickor. Stickorna visar ingen stegring medan clearblue säger att jag har maximal fertilitet. Hmm...

    kanske försökte vid helt fel dagar förra månaden då.

  • Önsketänk
    Lillfluga skrev 2019-11-11 20:40:12 följande:
    Tycker också digitala äl-testerna är bättre eftersom man slipper tolkningen. Jag har också haft svårt att få positivt på äl-stickorna så då är digitala toppen!

    Har gett stickorna ett nytt försök denna månad och testar för fullt nu, men hittills inget utslag. Det får gärna dröja några dagar ändå eftersom sambon är borta till torsdag kväll, vore trist att missa en hel månad för att äl sker när han är borta.

    Håller tummarna för er! Känns ju som ni lyckas tajma in det bra den här månaden
    Ja jag tycker stickorna är lite kluriga. Har bara testat med stickor så det är första gången med digital men känns ju inte superbra när det skiljer så :P Strecket på stickorna är väldigt stark, knappt någon stegring. Kommer nog fortsätta med de digitala om det inte skulle ta sig denna gången, trots priset :) 

    Ja det vore ju jättetråkigt, hoppas de ger utslag lagom till han är tillbaka då :) Brukar du ha regelbunden cykel så du vet på ett ungefär när du brukar ha ägglossning? 

    Ja det känns ju så :D Förra månaden hade vi bara sex två gånger och det var samma dag som stickorna visade positivt samt dagen efter men eftersom det visar sådan skillnad nu när man testar med olika så vet i katten om vi kanske inte missade det förra månaden. Nu kommer bara de där två jobbiga lååånga veckorna innan man vet om mensen kommer eller inte :P 
  • Önsketänk
    liloma skrev 2019-11-11 21:31:43 följande:
    Håller tummarna! Känner också att vi gjort allt vi kan denna ÄL ;) så nu är det bara att vänta.... Skönt att vi kan följas åt! Kommer garanterat gå runt och känna efter alldeles för mycket i kroppen, varenda liten stickning eller allt vad det är kommer jag tänka om det är ett tecken. Än så länge har jag inte känt något men jag vet ju att det dröjer ett tag så försöker bara chilla. Försöker också tänka att det inte kommer hända på första försöket, samtidigt som jag ser framför mig att det blir precis så. Haha, svårt det där att bara slappna av! 
    Tack, håller tummarna för er också :) 

    Haha känner igen det där. Man tänker att nu ska jag låta ödet bestämma och inte känna efter så mycket, sen hugger det till lite i magen och så är tankarna igång haha. 

    Det är supersvårt att slappna av, man är ju liksom så besatt av tanken på att bli gravid så det är svårt att ha utrymme för annat. Jag har försökt att aktivera mig med annat för att inte överanalysera allt. Klart tänker man på det men jag är inte lika besatt nu som förra månaden ;) 

    När ska du ha din mens (hoppas att den inte kommer)? 
  • Önsketänk
    Lillfluga skrev 2019-11-11 21:46:51 följande:
    Ja, de är värda sitt pris ändå Blir det inget för oss den här månaden så ska jag köra med digitala nästa månad tänker jag. Brukar gå att hitta till bra pris på nätapoteken, när de har nån extra rabattkod, så man får bunkra upp då

    Jag har oregelbunden mens så jag har egentligen noll koll på när ägglossningen är, dessvärre. Men nu hade vi sex igår och sen blir det på torsdag när sambon kommer hem, så även om äl skulle inträffa innan han kommer hem så finns ju en chans ändå

    Har du regelbunden mens? Låter ju mycket möjligt att ni missade förra månaden, men nu borde ni ju ha bästa förutsättningarna för att det ska ha tagit sig Håller verkligen tummarna!!

    Man blir ju nästan knäpp av väntan. Först ska man invänta äl, sen mens (eller helst ett positivt grav-test ) Tycker det är svårt att fokusera på nåt annat just nu...
    Ja men jag tycker nog det, i alla fall när man verkligen försöker bli gravid. Kanske inget man skulle lägga pengar på bara för att lokalisera ägglossningen sådär men. Om det kan hjälpa oss att bli gravida så är det värt varenda krona :) 

    Smart ;) Jag hittade på Apotea nu, kostade 223kr tror jag. Det var den billigaste jag kunde hitta nu. Nu tog jag ju advanced som lokaliserar de 4 mest fertila dagarna, man kan ju även ta den lite billigare som lokaliserar 2 dagar :) 

    Jaha okej, det blir ju lite klurigare då. Men har ni regelbundet sex så bör ni ju inte missa ägglossningen iaf :) Ja men dom små rackarna lever ju några dagar så det är nog lugnt :) 

    Min mens är väl relativt regelbunden, lite svajig kanske. Den har typ kört varannan månad 29 dagar och 32 dagar den senaste tiden, så ganska regelbunden. Vet på ett ungefär när jag har ägglossning. Om inte annat så känner jag av det, sen vet jag inte om jag känner det exakt när ägglossningen sker eller om det är innen eller efter, därav gör jag testerna. 

    Jag vet haha! Det är bara en lång plågsam väntan haha! Jag håller tummarna att vi inte ska behöva vänta så länge till :D 
  • Önsketänk
    liloma skrev 2019-11-11 21:58:00 följande:
    Ja, haha, varenda liten grej så är man där! 

    Enligt mensappen ska den komma 19/11, men det bygger bara på att föregående cykel var 28 dagar. Hade min ÄL 8-9/11 men det kanske betyder att jag har lite kortare lutealfas. Det var första gången jag testade ÄL och har inte reflekterat så mycket över det innan jag började med p-piller. Vet inte om det också kan ändras  från månad till månad, eller om man kan räkna med att det är ungefär samma om man har regelbunden cykel? 
    När är din beräknad? 
    Haha ja verkligen! 

    Ah okej, vilken app är det du använder? Jag har alltid använt mig av P Tracker innan men laddade ner Flo nu, den känner av lite mer när jag lägger in olika symtom och sånt och tycker nästan den har stämt bäst. 

    Jag tror att det kan ändras beroende på hur man man och så också. Tex om man kanske är mycket stressad och sånt så kanske kroppen hamnar ur balans. Men har man en regelbunden menscykel så borde det väl vara ungefär samma. Ibland kan det ju även bli så att man inte får någon ägglossning. 

    Enligt min app så ska min mens komma den 27/11, så lååång tid kvar. Förra gången kom den tidigare än vanligt så känns så svårt att veta exakt. Som sagt, beror väl mycket på hur man mår också. 
  • Önsketänk
    liloma skrev 2019-11-11 22:32:08 följande:
    Jag har p tracker, så den ger inte så exakt information, men på ett hum i alla fall. Kanske ger jag flo ett försök också :)

    Jo det är nog sant, stress har ju en tendens att påverka det mesta i kroppen! Googlade och läste då att man ofta har ungefär samma, så då vet jag nu att jag inte ska räkna med ÄL efter 14 dagar som appen säger, utan snarare 17-18. 

    Förstår att det känns som låång tid! Sen kommer frågan när man ska testa också, utan att vara för ivrig! Om nu inte mens ger svaret innan dess vill säga. 
    Ja men testa Flo, lägg in den informationen du har P tracker i Flo. P tracker och Flo visar olika för mig när jag har ägglossning, Flo är den som visat mest korrekt. :) 

    Ja men precis, det är ju väldigt individuellt och P Tracker är nog inställd från början på 14 dagar om man inte ändrar själv då. Testa Flo och se om det visar mer korrekt :) Jag kör båda just nu för att jämföra. 

    Ja, det är ju det är med att vänta med att testa, så hiiimla svårt att hålla sig. Man borde väl kanske vänta till mensen är beräknad i alla fall. Men lättare sagt än gjort ;) 
  • Önsketänk
    Lillfluga skrev 2019-11-12 08:34:00 följande:

    Håller helt med

    Ja, nu kör vi ju varannan dag hela den här månaden har vi tänkt, förutom nu när sambon är borta då. Så förhoppningsvis har vi en hyfsat god chans åtminstone Sen känns det ju lite tråkigt med sex i enbart reproduktionssyfte ibland, haha... Häromkvällen var ingen av oss sugna alls och jag tänkte faktiskt strunta i det, med min sambo som är väldigt målinriktad har gått in för det här till 120 % nu

    Då låter det ju som en jättebra idé att testa Vad skönt ändå att du känner din kropp och märker av när ägglossningen är i krokarna. Jag har noll koll, vet inte om det är för att jag är ouppmärksam eller för att äl faktiskt passerar obemärkt förbi.

    Ja, hoppas verkligen det tar sig FORT! Jag är så himla otålig och livrädd att det ska ta en halv evighet...


    Då känns det ju inte som att ni missar äl :) Haha men det är ju superbra att han är så engagerad :D

    Min sambo mådde inte alls bra, han har fått en förkylning (döende i hans värld) så det blev inget igår :( Känns som vi missar det nu. Det digitala Gav ju maximal fertilitet i går och min stickor gav positivt i morse så vet inte vad jag ska tro. Får se om han orkar idag eller inte, annars känns det ju som att det skiter sig.

    Ja det är positivt på ett sätt att man känner av symtomen, dock kan jag ibland ha väldigt ont och mår dåligt över det så det är mindre kul.

    Hoppas också på det :D känner samma som du. Blir typ deprimerad av det vissa dagar. Så svårt att tänka bort det liksom. Men förhoppningsvis behöver man inte vänta en halv evighet.
  • Önsketänk
    Lillfluga skrev 2019-11-12 23:52:55 följande:

    Nej, jag hoppas inte det Verkar inte haft ägglossning än i alla fall.. Testar med stickor och inte märkt av någon stegring än. Borde dock vara dags snart tycker jag, är 15 dagar sen förra mensen startade.

    Men så typiskt! Dessa förkylningstider ställer verkligen det.

    Men förhoppningsvis gör det inget om ni missar idag, ni har ju haft sex frekvent innan och spermierna överlever ju, under gynnsamma förhållande, flera dagar så än är hoppet inte ute!

    Nej, på det sättet är det ju verkligen inte roligt förstår jag. Man pratat så mycket om att kvinnor kan må dåligt både fysiskt och psykiskt under mens, men det är ju faktiskt samma med ägglossning.

    Ja, det är verkligen påfrestande! Och man analyserar varenda liten grej som sker i kroppen och tror ju att det är ett tecken på graviditet. Besvikelsen blir ju stor när mensen sen kommer och man verkligen hoppats sååå mycket att man ska slippa den och få ett positivt grav-test istället...

    Vore väldigt skönt att slippa grotta ner sig i träsket med tester och istället få fundera på bebisnamn, inhandla barnvagn och gå på ultraljud


    Då hoppas jag du får en stegring snart :)

    Ja det gör verkligen det :( blev inget sex igår heller så egentligen har vi haft sex typ 1 dag innan testet visade positivt så har inga förhoppningar för denna gång.

    Ja men man blir verkligen knäpp av det. Man känner ju efter konstant. Hur ska man slappna av? Haha!

    Ja men jag håller mig dig verkligen. Jag tänkte nog skita äl-testerna nästa månad och typ bara ha sex varannan dag eller något, kanske släpper det hetsen kring det lite. Jag känner verkligen hur uppjagad jag blir så fort jag får en stegring och när man då har sex så känns det så jäkla krystat. Kanske bättre att bara köra på och njuta av sexet istället för att det ska bli ett ?jobb? :)
  • Önsketänk
    Linnmal skrev 2019-11-14 07:17:58 följande:
    Ville bara flika in här, peppa dig lite och säga att det inte är helt kört om ni hade sex bara någon dag innan ägglossning eftersom spermierna kan klara sig rätt många dagar. Jag förstår ändå att du inte vill hoppas på för mycket men ge inte upp helt :)

    Jag ska själv bara försöka släppa allt denna månad (förutom att jag gärna vill kolla ägglossning för min egen skull) och bara ta det som det kommer. Det händer när det händer. Det här med sex varannan dag känns svårt för oss eftersom båda är så trötta efter jobbet men det skulle absolut vara det mest optimala.
    Tack, vad snällt :) Man kan ju alltid hoppas i alla fall men utgår från att det inte blev någonting så blir jag inte lika besviken sen. Men som du säger, det är ju inte helt uteslutet att det kan finnas en chans :) 

    Tycker det låter som en bra idé :) Förstår hur du menar med sexet, det är svårt att alltid få till det i vardagen. Tycker det är svårt också när sexet blir typ som ett "jobb". Har läst att man även kan köra var tredje dag om det skulle funka bättre för er. 

    Vart är du i din menscykel nu? 
  • Önsketänk
    Lillfluga skrev 2019-11-14 08:41:42 följande:
    Börjar tro att jag kanske inte har någon ägglossning den här månaden. Nu har det ändå gått några dagar till enligt när jag egentligen borde haft den och ingen stegring på stickorna än.

    Har ju visserligen oregelbunden mens men inte SÅ mycket, det kan diffa på några få dagar.

    Tror jag lägger testen åt sidan nu och så får vi väl fortsätta ha sex bara och hoppas på att jag får/har haft äl ändå. Känner att det bara känns stressigt med testen just nu...

    Så förstår verkligen dig med tanken om att lägga testerna åt sidan. Man vill ju maximera chanserna men frågan är om inte stressen och fokus kring positivt äl-test kanske mer sätter käppar i hjulet för en ibland. Orkar/kan man ha sex varannan dag så finns ju ingen möjlighet att missa någon ägglossning så då behöver man ju inte ens testa egentligen

    Men jag hoppas ju att det tagit sig för er denna månad redan! Det är ju verkligen inte kört än, trots att det inte blev sex på ett par dagar Men samtidigt förstår jag också att det är lättare att ställa in sig på att det inte blivit nåt. Man blir ju sååå sjukt besviken när mensen kommer sen, så man försöker gardera sig på alla sätt och vis.
    Aha okej, ägglossningen kan ju utebli. Men sen kan ju också kroppen balla ur helt när man tänker så himla mycket på hur man vill ha barn. Förr förra mensen var ju min mens 1 vecka sen och då var ju ägglossningen också senare och det var förmodligen på grund av stress. Fortsätta kolla så kanske den dyker upp, om inte ha sex regelbundet så lär ni ju inte missa ägglossningen i alla fall om du skulle få den. 

    Ja men precis, jag tror också att det kan sätta käppar i hjulet. Så fort man får en stegring så blir man ju helt till sig och stressad över att inte missa ägglossningen och så när man väl har sex kan man inte slappna av alls. Är nog bättre som du säger att man har regelbundet sex för då kan man ju inte missa äl :) 

    Nej det är väl inte kört förrän mensen kommer egentligen :) Men jag går in med inställningen att det inte blev något så blir jag inte, som du säger, lika besviken sen. 

    Jag försöker fantisera om den dagen man får ett plus och hur glad man kommer vara, då känns det lite lättare att försöka. Har insett att jag tänker för mycket på att det kanske inte blir något istället för att det ska bli något. Någon dag kommer man ju plussa och försöker fokusera på den dagen :D 
  • Önsketänk
    Lillfluga skrev 2019-11-17 17:48:20 följande:

    Ja, nu börjar jag känna att jag troligtvis inte haft någon ägglossning. Började få stegring på stickorna men det har aldrig kommit upp i positivt och nu är det 20 dagar sen senaste mensens första dag. Men har jag haft ägglossning ändå så har vi inte missat den i alla fall, så nu är det väl bara vänta och se. Tror dock mensen kommer och att det får bli ett nytt försök i december!

    Hur går det för dig? När ska du ha mens?


    Jaha okej, då känns det ju lite försent att få ägglossningen nu iaf. Men håller tummarna att du redan haft den och att det tagit sig :)

    Enligt min app så ska jag ha mensen den 27e, så ett tag kvar. Den 12e hade jag sjukt ont i magen, misstänker att det kan ha varit ägglossning. Efter det har jag typ inte känt något, vilket är konstigt för jag brukar typ ha mer ont under flera dagar. I ca 3 dagar nu har jag haft lite ökade vita flytningar som även kommer i trosan. Kan inte minnas om jag brukar ha så (?). Idag har jag haft värkt på typ en punkt nere till vänster i magen, bara just där. Vet inte varför. Men i övrigt känner jag inget speciellt så jag får bara vänta och se helt enkelt :) men har inte så höga förhoppningar den här månaden.
  • Önsketänk
    Lillfluga skrev 2019-11-17 17:48:20 följande:

    Ja, nu börjar jag känna att jag troligtvis inte haft någon ägglossning. Började få stegring på stickorna men det har aldrig kommit upp i positivt och nu är det 20 dagar sen senaste mensens första dag. Men har jag haft ägglossning ändå så har vi inte missat den i alla fall, så nu är det väl bara vänta och se. Tror dock mensen kommer och att det får bli ett nytt försök i december!

    Hur går det för dig? När ska du ha mens?


    Jaha okej, då känns det ju lite försent att få ägglossningen nu iaf. Men håller tummarna att du redan haft den och att det tagit sig :)

    Enligt min app så ska jag ha mensen den 27e, så ett tag kvar. Den 12e hade jag sjukt ont i magen, misstänker att det kan ha varit ägglossning. Efter det har jag typ inte känt något, vilket är konstigt för jag brukar typ ha mer ont under flera dagar. I ca 3 dagar nu har jag haft lite ökade vita flytningar som även kommer i trosan. Kan inte minnas om jag brukar ha så (?). Idag har jag haft värkt på typ en punkt nere till vänster i magen, bara just där. Vet inte varför. Men i övrigt känner jag inget speciellt så jag får bara vänta och se helt enkelt :) men har inte så höga förhoppningar den här månaden.
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida...