• Ballu

    Responderar män alltid på erbjudande om sex?

    När man läser på FL så verkar det som att många män, trots att de är gifta, skulle ha sex om de erbjuds det av en tjej. Nu undrar jag, är det så läget är tror ni(eller är det mest FL)? Självklart kan man inte dra generella slutsatser men vad tror ni?

  • Svar på tråden Responderar män alltid på erbjudande om sex?
  • Vargaflickan
    Giftskåneman skrev 2019-11-06 18:45:27 följande:
    Du ska inte uttala dig om sånt du inte vet nåt om.
    Alla vet hur män funkar, naturliga drifter går före "kärlek".
    CarinaL26 skrev 2019-11-06 18:56:07 följande:
    Och varför tror du det undrar jag?

    Det ÄR så
    Tecum skrev 2019-11-06 19:02:35 följande:
    Men har du och andra kvinnor med den uppfattningen valt bort relationer med män eller hur hanterar du att du inte kan lita på din make/sambo?
    Precis så, det går inte att lita på män i relationer för alla faller dit så fort en tjej är snygg nog.

  • Giftskåneman
    Vargaflickan skrev 2019-11-07 10:22:55 följande:

    Alla vet hur män funkar, naturliga drifter går före "kärlek".Det ÄR såPrecis så, det går inte att lita på män i relationer för alla faller dit så fort en tjej är snygg nog.


    Skitsnack
  • GrovyIe

    Som någon annan skrev, hade det varit någon snygg kvinna så hade de flesta singlar tackat ja.

    Men om det, som i mitt fall bara hade varit några äldre kvinnor (50+) som inbjudit via mitt jobb så tackar man nog nej :)

  • Anonym (No)
    GrovyIe skrev 2019-11-07 10:30:52 följande:

    Som någon annan skrev, hade det varit någon snygg kvinna så hade de flesta singlar tackat ja.

    Men om det, som i mitt fall bara hade varit några äldre kvinnor (50+) som inbjudit via mitt jobb så tackar man nog nej :)


    Nu handlade ju inte frågan om singlar utan om gifta män och otrohet.
  • Anonym (No)
    Vargaflickan skrev 2019-11-07 10:22:55 följande:

    Alla vet hur män funkar, naturliga drifter går före "kärlek".Det ÄR såPrecis så, det går inte att lita på män i relationer för alla faller dit så fort en tjej är snygg nog.


    Jag är ledsen för dina personliga dåliga upplevelser. Det gäller dock inte alla män.

    Det finns många trogna män som aldrig skulle vara otrogna.
  • Anonym (Klas)
    Anonym (no brain upstairs) skrev 2019-11-06 18:13:21 följande:

    Jag tror 95% minst av alla män gör det om kvinnan är tillräckligt snygg/attraktiv!

    Kvinnor gör de också ibland om en riktigt snygg kille uppvaktar dem, men för kvinnor är det farligare med en man med rätt personlighet och beteende inkl ett okej utseende. För en sådan karl är det många kvinnor som skulle vara otrogna eller lämna, men inte för enbart sex.


    Så du tror att det bara är de "tillräckligt snygga/attraktiva" som det skulle hända med?

    "Om en riktigt snygg kille",,,,man blir ju mörkrädd på dina exempel...

    Läser jag dig rätt,mellan raderna,så om kriterierna stämmer enligt ditt exempel,så har inga problem med att vara otrogen....
  • Anonym (Klas)
    Anonym (Klas) skrev 2019-11-07 11:28:21 följande:

    Så du tror att det bara är de "tillräckligt snygga/attraktiva" som det skulle hända med?

    "Om en riktigt snygg kille",,,,man blir ju mörkrädd på dina exempel...

    Läser jag dig rätt,mellan raderna,så om kriterierna stämmer enligt ditt exempel,så har DU inga problem med att vara otrogen....


  • Anonym (O)

    Nej. Älskar min fru och mina barn. Skulle aldrig medvetet såra dem. Sex med en främling (hur snygg hon än är) är inte värt ett skit i jämförelse.

  • Anonym (no brain upstairs)
    Anonym (Klas) skrev 2019-11-07 11:28:21 följande:
    Så du tror att det bara är de "tillräckligt snygga/attraktiva" som det skulle hända med?

    "Om en riktigt snygg kille",,,,man blir ju mörkrädd på dina exempel...

    Läser jag dig rätt,mellan raderna,så om kriterierna stämmer enligt ditt exempel,så har inga problem med att vara otrogen....
    Nej att de allra flesta män förmodligen trillar dit om det kommer någon tilläckligt attraktiv/snygg kvinna.Utanför deras liga ungefär som visar intresse. Annars är det ju knappast värt det.

    Ja snygga killar med intressanta hjärnor och karismatiska personligheter är livsfarliga för kvinnor i allmänhet.

    Nej inte många nej!
  • Anonym (nej tyvärr.)

    Av erfarenhet vet jag att många inte gör det. Jag blir av någon anledning alltid förtjust i gifta eller på annat sätt upptagna män...och det går alltid åt helvete. Jag har blivit nobbad av 4, kommit halvvägs men sedan blivit nobbad pga att han fick ångest och kom på att han inte ville vänstra av en och lyckats med en. Så 4 och en halv upptagna män av 6 responderar inte positivt. Eller så är det mig det är fel på.  

  • Anonym (svin)

    Om det inte finns någon risk att bli påkommen ser jag inget problem med det. Det man inte vet osv. 

  • Anonym (boytoy med lite moral)

    I normalt tillstånd hr jag nobbad en del skitsnygga tjejer faktiskt p ga dom har kille redan. Sånt beteende äcklar mig faktiskt. När man har varit påverkad av alcohol så har sexdriften tagit över ja och har då satt på fler än vad jag önskar idag. Men har aldrig haft sex med någon annan inom eget förhållande. Skulle inte falla mig in då man har haft en flickvän där hemma o om inte hemma så iallafall i sitt hjärta.. så länge man inte har blivit krossad såklart. 

  • NHult
    Ballu skrev 2019-11-06 15:10:52 följande:
    Förtydligande: Ja, jag menar acceptera. Och då menar jag givetvis att det finns kemi och personerna har känt varandra ett tag. Jag ville bara veta hur vanligt det är bland män, att trots förhållande, att ha sex om tillfälle ges. För det verkar vara en vanlig inställning på FL...
    Tror inte alls det är vanligt, och inte vanligare bland män än kvinnor.
    Alla kan väl göra misstag, och tänka med det lilla huvudet (kukhuvudet)
    men det hör inte till vanligheterna, likaså att man raggar ju inte på de som man vet är upptagna, det hör väl inte heller till det vanliga.
    Bloggar lite här på FL
  • CarinaL26
    Vargaflickan skrev 2019-11-07 10:22:55 följande:

    Alla vet hur män funkar, naturliga drifter går före "kärlek".Det ÄR såPrecis så, det går inte att lita på män i relationer för alla faller dit så fort en tjej är snygg nog.


    Bara för att du råkat ut för ett par skitstövlar gäller det knappast alla män, eller hur? Hur stort är det urval som du drar slutsatserna på?
  • Badze82
    Giftskåneman skrev 2019-11-07 10:30:44 följande:

    Skitsnack


    Vargaflickan skrev 2019-11-07 10:22:55 följande:

    Alla vet hur män funkar, naturliga drifter går före "kärlek".Det ÄR såPrecis så, det går inte att lita på män i relationer för alla faller dit så fort en tjej är snygg nog.


    Min erfarenhet säger att det är betydligt fler tjejer idag som är otrogna än killar. Iaf vad jag själv varit med om samt folk i min bekantskapskrets.

    Sen om det är representativt för Sveriges befolkning det vet jag inte men det är tyvärr väldigt vanligt att trilla dit verkar det som oavsett kön.
  • Anonym (Fho)

    Jag har aldrig fått ett nej och jag är inte på något sätt fotomodell. Inte ens nu som 40-plus har någon tackat nej.

    Det har även gjort mig lite svartsjuk att många upptagna också flirtat osv

  • Mandel

    Är i dejtingsvängen med appar och allt vad det innebär...

    Tror det är mycket snack och liten verkstad.
    Många är gifta och vill bara ha spänningen som det innebär att chatta och komma med sexuella anspelningar och få se/skicka utmanande bilder. Bli bekräftade.

    Har chattat med en hel del trevliga män som när man sedan försöker få till en träff irl för att se om man funkar ihop helt plötsligt drar sig ur och så kläcker de ur sig att de är gifta...
    Har en väninna på annat håll i landet med samma upplevelse kring detta.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • EnAnonumius
    Vargaflickan skrev 2019-11-07 10:22:55 följande:
    Alla vet hur män funkar, naturliga drifter går före "kärlek".
    CarinaL26 skrev 2019-11-06 18:56:07 följande:
    Och varför tror du det undrar jag?


    Nej "alla" vet inte detta. Men du verkar ha tagit som personligt uppgift att försöka trycka i alla andra att det är så, baserat på dina egna privata erfarenheter.
    Vargaflickan skrev 2019-11-07 10:22:55 följande:
    CarinaL26 skrev 2019-11-06 18:56:07 följande:
    Och varför tror du det undrar jag?
    Det ÄR så

    Oj, man häpnar över din djupa argumentering och utförliga svar här. Det är otroliga nyanser och välgrundat...
    (sarkasm om nu någon missar detta)
    Vargaflickan skrev 2019-11-07 10:22:55 följande:
    Precis så, det går inte att lita på män i relationer för alla faller dit så fort en tjej är snygg nog.

    Jasså?
    Jaha okey..
    Då måste jag ha varit snyggare än "Miss Universum", för min man var aldrig otrogen under de 24år vi var ihop.
    Och vi skilde oss aldrig heller för att han hade träffat "någon snyggare" heller.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (nej tyvärr.)
    Badze82 skrev 2019-11-08 08:22:57 följande:
    Vargaflickan skrev 2019-11-07 10:22:55 följande:

    Alla vet hur män funkar, naturliga drifter går före "kärlek".Det ÄR såPrecis så, det går inte att lita på män i relationer för alla faller dit så fort en tjej är snygg nog.


    Min erfarenhet säger att det är betydligt fler tjejer idag som är otrogna än killar. Iaf vad jag själv varit med om samt folk i min bekantskapskrets.

    Sen om det är representativt för Sveriges befolkning det vet jag inte men det är tyvärr väldigt vanligt att trilla dit verkar det som oavsett kön.
    Det är inte betydligt fler. Det är några procent fler. Nästan exakt hälften av alla människor i Sverige har någon gång vänstrat, något fler än hälften av kvinnorna, något färre än hälften av männen.

    Bland homosexuella är det ytterligare några procent fler, men ingen stor majoritet. Så runt hälften, oavsett kön eller läggning.

    Skillnaden där män är värre är om man jämför otrogna män mot otrogna kvinnor, då är männen oftare otrogna fler gånger och mer fler olika sidopartners.
  • Anonym (Tänker)
    Ballu skrev 2019-11-06 14:13:33 följande:

    När man läser på FL så verkar det som att många män, trots att de är gifta, skulle ha sex om de erbjuds det av en tjej. Nu undrar jag, är det så läget är tror ni(eller är det mest FL)? Självklart kan man inte dra generella slutsatser men vad tror ni?


    Varför funderar du över detta fenomen?
Svar på tråden Responderar män alltid på erbjudande om sex?