• Fritidsmamman

    Kryssa för den aktivitet som ditt barn gått på under MINST TRE ÅRS TID!

    Frågan gäller ORGANISERADE AKTIVITETER som ditt barn har varit AKTIV i under MINST TRE ÅR. (Dvs. inte ?mitt barn älskar att läsa och laga mat och har alltid gjort det?. Kul för dig, men här röstar man enbart om det är under organiserade former på kulturskola/idrottsskola/köksskola/etc. - men i FÖRENINGSFORM/KLUBBFORM).

    Kommentera gärna om du brinner lite extra för ditt barns aktivitet, så kanske fler får upp ögonen för den och vill börja.

    Kom ihåg: MINST TRE ÅR ska barnet ha varit aktivt.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kryssa för den aktivitet som ditt barn gått på under MINST TRE ÅRS TID!
  • Anotherone

    Fotboll är det enda som min idag 13-åring fortsatt med över tid.
    Han började som liten knatte, körde ett tag, tröttnade och gick ett par terminer på dans men det blev "töntigt" så då la han av.
    Började på fotboll igen och har väl spelat i 6 år nu tror jag, utan avbrott.
    Har även gått på simskola och testat innebandy och ishockey.

    Bäst med fotboll:
    tillgängligt
    jag som vuxen behöver inte "kunna något"
    ganska prisvärt
    träffat kompisar som vi umgås med som familj
    man kan få se mycket av Sverige (om man följer med på matcher/cuper)
    all frisk luft man får på köpet när man är med på träningar och matcher och det är FINT väder

    Sämst med fotboll:
    mycket logistik pga många träningar per vecka och många matcher/cuper på helgerna
    allt regn och rusk man får utstå när man är med på träningar och matcher och det INTE är fint väder

  • Fritidsmamman
    uhsumkat skrev 2019-11-11 13:41:29 följande:

    Men fy vad trist att det inte går. :(


    Gör en egen tråd som passar dina syften bättre då. Alla kan inte alltid rösta i alla frågor.
  • uhsumkat
    Fritidsmamman skrev 2019-11-11 14:11:32 följande:
    Gör en egen tråd som passar dina syften bättre då. Alla kan inte alltid rösta i alla frågor.
    Jo min tanke också, Då såg jag att det inte gick. 
    Det blev "annat"...
  • Fritidsmamman
    uhsumkat skrev 2019-11-11 14:12:34 följande:

    Jo min tanke också, Då såg jag att det inte gick. 

    Det blev "annat"...


    Kommentera gärna vad -annat- innebär i ert fall.
  • Anonym (flera)

    Jag valde handboll som låg överst, det spelade hon i nästan 8 år innan det tog stopp pga en skada.

    Men hon har även spelat teater i 11 år (om man räknar in de första "dramalek"-grupperna) och gitarr i 4 år (alltså hon tog lektioner så länge, men hon har fortsatt spela själv efter det).

  • Embla twopointoh

    Min dotter har tränat kampsport (samma som jag tränar) under fem år och har precis gått från barngruppen och börjat i vuxengruppen. Hon har även spelat ett instrument i snart fem år.

    Min äldste son har spelat ett annat instrument i åtta år.

    Mina andra barn har aldrig visat något egentligt intresse för gruppaktiviteter. De har alla tränat några terminer kampsport, men har tröttnat.

  • Rebecca1987

    Min äldsta rider sedan 6 år.

    Det bästa är variationen, att hon får en djurkänsla. Och har underbara lärare.

    Sämsta är alla risker med att ramla av.

  • Embla twopointoh
    Rebecca1987 skrev 2019-11-11 19:45:54 följande:

    Min äldsta rider sedan 6 år.

    Det bästa är variationen, att hon får en djurkänsla. Och har underbara lärare.

    Sämsta är alla risker med att ramla av.


    Du kan vara lugn, ridning är långt ifrån den mest olycksdrabbade sporten. Din dotter hade riskerat mer skada om hon hade spelat handboll än när hon rider.
  • Rebecca1987
    Embla twopointoh skrev 2019-11-11 19:53:46 följande:

    Du kan vara lugn, ridning är långt ifrån den mest olycksdrabbade sporten. Din dotter hade riskerat mer skada om hon hade spelat handboll än när hon rider.


    Tack det har jag märkt. Tror hon åkt av typ 20 ggr utan att skada sig. Men fick en spricka i foten av att kliva snätt i skogen
  • Anonym (Whaaaaaat)

    Vad vill du ha den här informationen till Ts?

    Det måste tagit lång tid att skriva ihop omröstningen bara för att veta vad lite random personers barn har sysslar med senaste tre åren..

    Förstår inte alls syftet.

  • Anonym (Jajo)
    Anonym (Whaaaaaat) skrev 2019-11-13 13:01:53 följande:

    Vad vill du ha den här informationen till Ts?

    Det måste tagit lång tid att skriva ihop omröstningen bara för att veta vad lite random personers barn har sysslar med senaste tre åren..

    Förstår inte alls syftet.


    Det kan ju peka på åt vilket håll det lutar, om man vill välja en eller flera aktiviteter till sitt barn som man hoppas att barnet ska fortsätta med under en längre tid.

    För övrigt tar inte omröstningar någon tid alls att skapa. Att däremot skriva en halv novell som inlägg, tar tid.

    Här är det ju bara ett ord på varje rad.

    Varför bryr du dig? Tog det inte onödig tid av dig att kommentera och anstränga hjärnan på detta, för dig, betydelselösa jibbish?

    Summasumarum: Varför bryr du dig?
  • Anonym (Kampsport)
    Fritidsmamman skrev 2019-11-11 13:05:51 följande:

    Kul med lite röstningar i tråden!

    Skriv gärna en kommentar; t.ex. vad som är bäst med ditt barns sport och vad som är sämst?

    Vad du som förälder gillar mest med sporten, samt vad du tycker minst om med sporten.


    Min dotter har sjungit i kör, dansat, spelat blockflöjt, varit med i scouterna och ägnat sig åt kampsport. Det är bara kampsporten som är kvar.

    De som jag som förälder tycker är bäst är att hon får motion och har roligt. Det som är sämst är risken att hon skadar sig. Hon har fått smällar så hon blött näsblod.
  • Anonym (Kampsport)
    Fritidsmamman skrev 2019-11-11 13:05:51 följande:

    Kul med lite röstningar i tråden!

    Skriv gärna en kommentar; t.ex. vad som är bäst med ditt barns sport och vad som är sämst?

    Vad du som förälder gillar mest med sporten, samt vad du tycker minst om med sporten.


    Min dotter har sjungit i kör, dansat, spelat blockflöjt, varit med i scouterna och ägnat sig åt kampsport. Det är bara kampsporten som är kvar.

    De som jag som förälder tycker är bäst är att hon får motion och har roligt. Det som är sämst är risken att hon skadar sig. Hon har fått smällar så hon blött näsblod.
  • Sommarlöv

    Min sons aktivitet var inte med. Han är 11 år och håller på med rodd. Började när han var 9 år. 

    Rodd är en fantastisk sport där man tränar både uthållighet och styrka. Man kan verkligen se hur stark han är. Rodd är en ganska "liten" sport och det är inte så många som sysslar med sporten generell, men i vår stad är det ganska populärt. Gemenskapen är fantastisk och det som är så bra med sporten är att tjejer och killar ror tillsammans, och man ror med olika åldrar. De äldre lär de yngre. Det är noll matchokultur även om sporten handlar om styrka. Om rodd finns i den staden där ni bor så vill jag verkligen slå ett slag för sporten. 

  • Anonym (Gymnastik)

    Mina tre barn har alla sysslat med gymnastik ungefär hur länge som helst. Den äldsta även med konståkning i 6 år. Jag lyckades nog inte få med min röst dock...

    Gymnastik är en fantastisk sport som tränar hela kroppen och även huvudet! Älskar att åka runt i landet på olika tävlingar, älskar inte lika mycket att det ligger på mig att vara domare... Det blir en hel del plugg när man som jag sysslat med bollsporter och därmed har noll gymnastikbakgrund! Men det är kul och barnen älskar det, äldsta har i och för sig tyvärr slutat eftersom det tog för mycket tid. De tränar ungefär 15 h i veckan och har en bussresa på 30 min dit.

  • Anonym (Tennis mm)

    Min son har spelat tennis i flera år. Han spelar dessutom badminton, har spelat i 4 år. Simningen höll han på med i 3 år.

Svar på tråden Kryssa för den aktivitet som ditt barn gått på under MINST TRE ÅRS TID!