• McGillis

    Var finns dom bra killarn?

    Har varit singel i snart ett år efter en 18-årig relation. 
    Det som triggade separationen var en man på samma jobb som mig började flirta vilket senare resulterade i en affär som pågick i 9 månader. Vi gjorde inget fysiskt förrän efter min separation.
    Han är gift och efter att hans fru fick reda på att han vänstrade valde han att ljuga för henne om vad vi gjort och att stanna kvar hos henne vilket jag accepterar.

    För ett litet tag sedan var jag på firmafest där en kollega blev väldigt närgången och började prata om att det fanns något mellan oss. Jag 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-11-16 19:12
    Jag förklarade för honom vad jag är ute efter. Han klagade på att det inte var så bra hemma och att man skulle göra "som jag gjort" och bli singel. Lite senare vill han hångla och jag avböjer vänligt men bestämt erbjudandet.

    Var finns som bra killarna? En kille som inte har några mindervärdeskomplex för vilket jobb jag har eller att jag har ett hus...

    Vet egentligen inte vad jag vill med detta utan är väl mest för att skriva av mig... :(

  • Svar på tråden Var finns dom bra killarn?
  • Anonym (Nja)
    Bananböjaren skrev 2019-11-17 11:37:19 följande:

    Varför skulle dom "bra" killarna vara intresserad av någon som är villig att kasta bort 18år av förhållande för en jobbflirt?

    Bra män och bra kvinnor dras till varandra. Dåliga män och dåliga kvinnor likaså. Det är i den kategorin du ska söka.


    Så man ska stanna kvar i sitt 18-åriga förhållande även om det är dåligt? Folk träffar nya och gör slut hela tiden,kan inte se något fel i det.
  • McGillis
    Bananböjaren skrev 2019-11-17 11:37:19 följande:

    Varför skulle dom "bra" killarna vara intresserad av någon som är villig att kasta bort 18år av förhållande för en jobbflirt?

    Bra män och bra kvinnor dras till varandra. Dåliga män och dåliga kvinnor likaså. Det är i den kategorin du ska söka.


    Vårt förhållande hade inte varit bra på flera år och blev bra mycket sämre ungefär ett år innan denna röran drog igång.
  • AndreaBD
    Anonym (:/) skrev 2019-11-17 07:45:53 följande:

    Enligt min erfarenhet är de bra killarna redan gifta, med en häxa till fru som inte förtjänar dem. De hade blivit så mycket lyckligare med mig än de är med henne, men de ger mig inte ens chansen att försöka visa det utan det är "Nej tack, jag är gift".


    Jo, men många skiljer sig så småningom och då får man passa på. ;)
  • McGillis
    Anonym (aaa) skrev 2019-11-16 21:20:46 följande:

    Med dom bra brudarna.

    Ingen vill ha en otrogen fru.


    Vad menar du med det? Jag har inte varit otrogen mot någon. Möjligtvis mig själv men det är en helt annan diskussion.
  • McGillis
    Anonym (Hhh) skrev 2019-11-17 11:08:06 följande:

    Dom bra killarna är ofta dom lite blygare, som man själv behöver ?ragga upp?. Killar med stort självförtroende och charm gör sällan en lycklig på sikt.


    Det är väl så tyvärr. Är själv ganska blyg så det blir ingen bra kombination...
  • McGillis
    Anonym (Hmm..) skrev 2019-11-17 13:58:00 följande:

    Som flera andra skrivit. Du är ingen bra kvinna trots ditt jobb och hus (vad du nu menar med det?) och därav förtjänar du ingen bra man. Men fortsätt som älskarinna till nån ny gubbe kanske kan funka?


    Menar inte att jag är bättre eller sämre än någon men det finns också många killar som gärna skulle vilja ha en kvinna med lägre lön, sämre boende och t.ex sämre bil än vad de själva har för att de lider av mindervärdeskomplex. Har träffat på såna också och då är jag ingen som skryter med varken lön eller någon annat och i min värld är jag varken högavlönad, har en flashig bil eller ett stort flashigt hus. Älskarinna har jag varit vad jag ska och kommer inte att vara det igen. Som du säkert läste fanns det en annan man som snällt fick gå iväg igen. Jag har lärt mig en läxa och står för det jag gjort men det räcker där.
  • Anonym (aaa)
    McGillis skrev 2019-11-17 21:23:39 följande:
    Vad menar du med det? Jag har inte varit otrogen mot någon. Möjligtvis mig själv men det är en helt annan diskussion.
    Du skrev ju att du var otrogen och flörtade i nästan ett år med en annan.
    Och du visste att den personen var gift och otrogen. Du stal alltså någon annans.

    Ingen vill ha en sån kvinna, en otrogen.
    Bara din attityd att du inte är otrogen när du beter dig på det viset säger en hel del.

    Du kommer inte att fatta för du är inte en av oss "bra".
    Vi ser igenom såna som dig ganska fort, förvänta dig bara att få såna som är som dig själv. Otrogna.
  • Anonym (Hehe)

    Hur vet man som kille att det är värt att ligga med en tjej som är otrogen?
    Bara för att en tjej är sexig, så är det ingen garanti för att hon är bra i sängen.
    Så hur vet man?

  • McGillis
    Anonym (aaa) skrev 2019-11-17 22:17:20 följande:

    Du skrev ju att du var otrogen och flörtade i nästan ett år med en annan.

    Och du visste att den personen var gift och otrogen. Du stal alltså någon annans.

    Ingen vill ha en sån kvinna, en otrogen.

    Bara din attityd att du inte är otrogen när du beter dig på det viset säger en hel del.

    Du kommer inte att fatta för du är inte en av oss "bra".

    Vi ser igenom såna som dig ganska fort, förvänta dig bara att få såna som är som dig själv. Otrogna.


    Kanske jag som var otydlig men jag lämnade mitt långa dåliga förhållande innan ?affären? började. Antagligen en dålig ursäkt, men mannen ?gick på? mig när jag mådde skit så det hela blev en del i en självdestruktiv period där jag istället för att fokusera på mig själv la all fokus på honom. Nej, det är inte okej att gå efter en gift man men där och då hade jag inte den psykiska orken eller ett mående som gjorde att jag kunde säga nej.

    Och om du tycker jag är en dålig person, hur kan det då vara att en annan man (på firmafesten) ville hoppa i säng trots fru och familj, där jag inte gjort något för att bjuda in?

    Är han också oskyldig och en himla fin man?
  • Anonym (J)

    Det finns inga om och men i din situation. Du har betett dig som ett svin och du måste stå för det. Det spelar ingen roll vilken situation äcklet du hållt på med är i. Det enda du kan ta ansvar för är dina handlingar.

    Detta säger jag som någon som varit otrogen, ta det som tough love eller vad som helst men det är inte smickrande för dig själv att du försöker skylla ifrån sig. Det är en äcklig handling att hålla på med någon upptagen oavsett om man är i en pissig situation. Ta ansvar, gå vidare, och bli en bättre person. Din ts kan ju dessutom tolkas som att du varit otrogen. Men oavsett om du varit det eller inte så se in i dig själv och försök att granska dig själv.

  • Anonym (J)
    McGillis skrev 2019-11-19 17:43:20 följande:

    Kanske jag som var otydlig men jag lämnade mitt långa dåliga förhållande innan ?affären? började. Antagligen en dålig ursäkt, men mannen ?gick på? mig när jag mådde skit så det hela blev en del i en självdestruktiv period där jag istället för att fokusera på mig själv la all fokus på honom. Nej, det är inte okej att gå efter en gift man men där och då hade jag inte den psykiska orken eller ett mående som gjorde att jag kunde säga nej.

    Och om du tycker jag är en dålig person, hur kan det då vara att en annan man (på firmafesten) ville hoppa i säng trots fru och familj, där jag inte gjort något för att bjuda in?

    Är han också oskyldig och en himla fin man?


    Det är slutet på detta citatet som jag reagerar på. Det blir lite barnsligt, typ som ?ja men han då?!?. Skit i det. Fokusera på dig nu. Du måste kunna äga problemet för att ändra det. Förstår du?
  • Anonym (Man48)

    Dom bra gubbsen är upptagna

    Därför att dom är så bra

    Dom vet hur en bra man ska vara

    Eller vad tror du?

  • Anonym (torsk)
    Anonym (Hehe) skrev 2019-11-18 07:21:35 följande:

    Hur vet man som kille att det är värt att ligga med en tjej som är otrogen?
    Bara för att en tjej är sexig, så är det ingen garanti för att hon är bra i sängen.
    Så hur vet man


    Det är så klart alltid värt att stoppa kuken i en sexig tjej
  • Trz12

    Hejsan McGillis!


    Jag är något yngre än dig men anser mig vara rätt mogen inom detta ämne. 

    De "bra" killarna eller vad man ska kalla det får man nog logiskt sätt leta lite längre efter. Män är lite som tuppar, där de som bröstar upp sig störst får mest uppmärksamhet av motsatt kön. 

    Jag tror det är viktigt som tjej/kvinna att försöka stå emot dragningen och ta den "lätta" vägen till uppmärksamhet och bekräftelse av dessa män och inse att de förmodligen gör såhär om och om igen dag ut och dag in, dvs kanske inte bäst kvalificerade som "bra" killar. (Finns undantag SJÄLVKLART). Det blir lite som en guilty pleasure. Vilket självklart är något man får unna sig, men slöseri med tid om man nu letar efter något djupare.

    Vill man hitta en "bra" kille får man nog logiskt sätt jobba lite hårdare. Kanske våga gå fram till någon man tycker ser intressant ut och säga hej, dagtid som nattetid och inte vara rädd för att inleda och njuta av en härlig konversation. 

    Jag tror, och detta är som sagt bara min åsikt baserad på egna erfarenheter (skulle se mig själv som en "bra" kille), att folk lägger så hårt fokus på att man bara ska titta in i ögonen på en främling och så slår det fyrverkerier och sen var det att leva happily ever after. Var inte rädd att gå på en, två, tre dejter med en man du finner intressant och se vart det leder.

    Det jag försöker säga kort och gott är att om du nu söker oss bra killar kanske du måste förbise alla tuppar som cirkulerar kring dig. (Dessa är oftast männen med stora egon också som kanske inte kan ta din finansiella situation). Och inte vara rädd att vara den "framfusiga" parten.

    Framförallt var inte rädd att ge dig själv tid! Du har precis kommit ur ett väldigt långt förhållande, och jag tror det är viktigt att ta tillvara på denna tiden att först och främst bli kär i dig själv. Älska dig själv och lita på, med lite mod och taktik, att den bra killen står och väntar på dig med en blombukett och chokladask i änden av tunneln. 


     


    Lycka till! <3 


     


     


     

  • smulpaj01
    Trz12 skrev 2019-11-20 00:31:36 följande:

    Hejsan McGillis!

    Jag är något yngre än dig men anser mig vara rätt mogen inom detta ämne. 

    De "bra" killarna eller vad man ska kalla det får man nog logiskt sätt leta lite längre efter. Män är lite som tuppar, där de som bröstar upp sig störst får mest uppmärksamhet av motsatt kön. 

    Jag tror det är viktigt som tjej/kvinna att försöka stå emot dragningen och ta den "lätta" vägen till uppmärksamhet och bekräftelse av dessa män och inse att de förmodligen gör såhär om och om igen dag ut och dag in, dvs kanske inte bäst kvalificerade som "bra" killar. (Finns undantag SJÄLVKLART). Det blir lite som en guilty pleasure. Vilket självklart är något man får unna sig, men slöseri med tid om man nu letar efter något djupare.

    Vill man hitta en "bra" kille får man nog logiskt sätt jobba lite hårdare. Kanske våga gå fram till någon man tycker ser intressant ut och säga hej, dagtid som nattetid och inte vara rädd för att inleda och njuta av en härlig konversation. 

    Jag tror, och detta är som sagt bara min åsikt baserad på egna erfarenheter (skulle se mig själv som en "bra" kille), att folk lägger så hårt fokus på att man bara ska titta in i ögonen på en främling och så slår det fyrverkerier och sen var det att leva happily ever after. Var inte rädd att gå på en, två, tre dejter med en man du finner intressant och se vart det leder.

    Det jag försöker säga kort och gott är att om du nu söker oss bra killar kanske du måste förbise alla tuppar som cirkulerar kring dig. (Dessa är oftast männen med stora egon också som kanske inte kan ta din finansiella situation). Och inte vara rädd att vara den "framfusiga" parten.

    Framförallt var inte rädd att ge dig själv tid! Du har precis kommit ur ett väldigt långt förhållande, och jag tror det är viktigt att ta tillvara på denna tiden att först och främst bli kär i dig själv. Älska dig själv och lita på, med lite mod och taktik, att den bra killen står och väntar på dig med en blombukett och chokladask i änden av tunneln. 

     

    Lycka till! <3 

     

     

     


    Vackert skrivet men kanske inte till rätt kvinna?!
  • Trz12
    smulpaj01 skrev 2019-11-20 03:42:16 följande:
    Vackert skrivet men kanske inte till rätt kvinna?!
    Jag tror det är viktigt att inte vara för snabb att döma folk över internet. Vi vet inte jättemycket om McGillis liv/situation och vad som ledde till att hon hamnat i denna situation! Och oavsett om man har gjort misstag i det förgångna förtjänar alla som uppriktigt försöker att få lite vägledning! Man får nog passa sig för att vara för cynisk, det skadar i slutändan bara ens egna välmående/vardag. 

    <3
Svar på tråden Var finns dom bra killarn?