Inlägg från: Anonym (Fembarnsmamman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fembarnsmamman)

    Nån som gått skilda vägar med barn mer än en gång?

    Anonym (Lis) skrev 2024-03-15 01:52:36 följande:

    Vet du, ibland kan det faktiskt bli enklare att vara själv med barnen på deltid. Ditt fall låter som ett sånt. Är man van att sköta hemmet och barn i stort sett själv så blir det enklare att göra det när man har barnen på deltid och dessutom inte behöver städa efter mannen eller irritera sig på att mannen inte drar sin del av lasset. 


    Du kommer ha dagar då du kan fokusera på dig själv, ditt jobb och hemmet. Hur ofta kan du göra det ostört i dagsläget?

    Sen förstår jag att det är hemskt att ge upp drömmen av hur det hade kunnat vara, att ni hade kunnat ha det bra som en hel familj men han är uppenbarligen inte rätt person för det. Och som du är inne på är det ju inte alltid lätt att se från början hur de ska bete sig längre fram, ofta visar de en annan sida i början och sen visar det sig att de kanske inte riktigt var så bra som de lät påskina?


    Håller helt me om detta - och skulle faktiskt vilja ta det ytterligare ett snäpp: att det blir enklare till och med att ha barnen ensamstående på heltid än att leva med en man som aldrig drar sitt strå till stacken. Själv tog jag beslutet att lämna min man (tillika pappan till mina fem ungar) när min yngste var 7 och min äldste var 13. Ingen av barnen ville ha någon kontakt med pappan när vi väl flyttat ut; inte heller var pappan speciellt intresserad av att behålla kontakten. Alltså hade jag fem ungar själv på heltid - och ja, det var många ggr tufft, men det var ändå en baggis jämfört med hur det var när jag ff levde med deras pappa. 
  • Anonym (Fembarnsmamman)
    Core skrev 2024-03-16 11:15:56 följande:

    Lärdom för andra. Håll inte på och skaffa barn med flera, tar det slut med den första tar det förmodligen slut med nästa också. 


    Kanske lite kontroversiellt uttalande, men tittar jag åtminstone i min krets så skiter det ofta med den andra också, om man tidigare skaffat barn och brutit upp.


    Haha, va? Alltså, har du mer belägg för detta än "din krets"? Hade ju varit intressant att veta om det faktiskt finns forskning på detta...
  • Anonym (Fembarnsmamman)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-15 22:03:25 följande:

    Ja, speciellt det där att du tatuerade in hans namn, borde ju ha varit en garanti för livslång harmoni och kärlekslycka!  Drömmer Tomte Skrattande


    Tror inte riktigt det var så TS menade iofs, utan bara att tatueringen är ett bevis på hur mycket hon trodde på att det verkligen var de två...
  • Anonym (Fembarnsmamman)
    Anonym (Melker) skrev 2024-03-18 08:25:24 följande:
    Bra jobbat!Du måste ha haft roligt.
    Haha, speciellt att lyckas få fjorton barn med sjutton kvinnor tycker jag var imponerande 😆😆😆
  • Anonym (Fembarnsmamman)
    Anonym (Lilo) skrev 2024-03-18 11:46:06 följande:
    Haha, det var jävlar i min lilla låda bra jobbat!  Tungan ute
    Se föreg inlägg 
  • Anonym (Fembarnsmamman)
    Anonym (Häradsbetäckaren) skrev 2024-03-19 07:01:52 följande:
    Jag tror det är rätt unikt!
    Indeed 😆
Svar på tråden Nån som gått skilda vägar med barn mer än en gång?