• nihka

    Uthängande blogg

    Hatbloggaren har också män som måltavla även om det är mest kvinnor. Jag tycker det är bra att alla oavsett kön är medvetna om när hot riktas så man kan välja om man vill gå vidare med det eller inte. Och att man påminns om att man ska vara försiktig med vilken information man lämnar ut om sig själv.


    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (ABC) skrev 2024-03-17 14:47:17 följande:
    Ja.
    Jag vet inte vilka män han tror står på hans sida precis mer än "många" och att "fler och fler vaknar", men han har uttryckt när man lägger ihop totalen att i stort sett alla människor runt honom är i maskopi mot honom på olika sätt.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (ABC) skrev 2024-03-17 15:25:49 följande:
    När han skriver att män tröttnat och vi tänker göra nåt åt kvinnors styre så tolkar jag iaf det som att han tror han har män med sig.
    Absolut. Det brukar vara så när man pendlar mellan självförakt och hybris och alla är med mig och alla är emot mig.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-17 15:38:12 följande:
    Ja det är sorgligt att det ska behöva gå så långt så det ska skapas en uthängande blogg, väldigt, väldigt sorgligt men tyvärr verkar det vara vanligt och det är ju bra att sånt polisanmäls när det går över styr. Nu vet jag inte vad det stod i denna så kallade bloggen, jag är nog här för sällan för att se eller upptäcka sådant.

    Görs det inlägg här på FL så brukar jag ignorera det värsta, jag har också som Tecum fått skäll för att jag inte tydligt tar avstånd men jag tror inte man ska ge dessa personer allt för mycket uppmärksamhet när de skriver sina tokigheter mer än att svara seriöst. Sen finns det förstås två sidor av myntet, jag läser inte alltid in det på samma sätt som kanske många av kvinnorna läser in det. Ibland kan jag också tycka att vissa skribenter har en poäng i sin åsikt men här finns också en del som går riktigt hårt fram med andra skribenter som då har en avvikande åsikt och våld föder liksom våld. Många verkar också väldigt, väldigt insatta i sajten, nästan lite osunt insatta i sajten kan jag ibland känna. Personligen är jag här till och från, jag är väldigt spontan och ryckig i mitt deltagande.
    Jaså du, du kan ibland känna att "många verkar väldigt, väldigt insatta i sajten, nästan lite osunt insatta". Sedan när då? Igår när du först fick kännedom om hatbloggen?

    Återigen bagatelliserar du hatet och dessutom återigen kritiserar du de som är föremål för hatet.

    Jadu, mysteriet tätnar. VAD i all världen kan det bero på att du får "skäll" för att du inte tar tydligt avstånd?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-17 17:06:55 följande:
    Ja jag ser här och där att en del insinuerar både det ena och andra. Återigen så drar du dina märkliga slutsatser och du verkar osunt fixerad vid just mig eftersom det är just mig du av alla hela tiden kommenterar.
    Jag insinuerar ingenting. Jag berättade i klartext att du bagtelliserade hatet och kritiserade de som är föremål för hatet.

    I en hatblogg är det någon som hatar. Den som är hatad i en hatblogg är inte "nästan lite osunt insatt" i hatet riktat mot dem utan det är en frisk reaktion att reagera negativt på hatet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-17 17:17:10 följande:
    Jadå det får du gärna tycka men jag upplever att hon ger sig på mig just för att det är jag. Det är min upplevelse.
    Är det helt omöjligt för dig att föreställa dig att det är för att du kläcker ur dig så många oinsatta och ogenomtänkta saker?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-17 17:37:51 följande:
    Tack det samma Nihka, nu är det inte mig som person detta handlar om så gå nu vidare. Du kommer inte tysta mig om du nu inbillar dig det. Du själv skrev för en tid sedan att du förstod att en del skriver dubbelanonymt på grund av förföljelser och trakasserier, jag överväger detsamma snart om du ska fortsätta att ständigt misstolka mina inlägg och försöka trycka ned mig som person. Det du anklagar andra för sitter du själv här och gör.
    Exakt! Det är inte dig som persom utan vad du har sagt. Fast jag kan se en möjlig källa till missförstånd. Pratar du om hatbloggen när du skrev "sajten" eller syftade du på familjeliv.se?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-03-17 17:42:37 följande:
    Hon misstolkar t ex (medvetet?) nästan lite osunt insatt i FL sajten till nästan lite osunt insatt  i hatet riktat mot dem.
    Håller med Postman att det ni kallar kritik nu borjar alltmer ta sig formen av hatfulla kommentarer riktat mot honom.
    Nej, i så fall inte medvetet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-17 17:40:01 följande:
    och så kommer stödtrupperna, lägligt. Skål
    Jag har fan inga "stödtrupper". Man kan vara fler om en åsikt eller observation utan att det ligger en konspiration bakom. Vakna lite till den tanken.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Postman skrev 2024-03-17 17:55:21 följande:
    Vi lever i en demokrati och har yttrandefrihet, jag avgör själv i vilka inlägg jag ska svara, jag har också rätt till att kunna kommentera utan att själv bli förföljd. Ni tycker det är fel att någon, några blir trakasserade och förföljda ändå sitter samma personer här och förföljer och trakasserar andra med att de har fel åsikter eller uttrycker sig fel.

    Vad är nästa steg, man får inte svara i inlägg om politik om man inte har rätt åsikt, man får inte svara om bilar om man inte gillar rätt bilar, alltså sajten håller på att sjunka lägre än lägst nu som en del håller på. 
    Man up please!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Uthängande blogg