• ArnaMy

    Ovanliga efternamn?

    Finns det några här med ovanliga efternamn?

    När min sambo och jag pratar lite löst om giftemål kommer så klart efternamns frågan upp. Hans efternamn fick han då hans mamma gifte om sig, men de är skiljda nu, så han har ingen större koppling till namnet. Det roliga är att hans barndomsman är Rääf! Skulle jag presentera mig som Angelica Rääf skulle jag skratta var eviga gång tror jag.

    Är ni nöjda med era efternamn?

  • Svar på tråden Ovanliga efternamn?
  • Linn79

    Jag har också ett speciellt efternamn. Det var min farfar som tog efternamnet och vi är totalt 7 personer som har det. Jag kommer inte ta bort namnet när jag gifter mig eftersom jag inte vill att det ska försvinna.

  • Pyret 85

    ni som har speciella efternamn o skriver de varför berättar ni inte efternamnen?


    //Mamma till världens sötaste Lian
  • Betty Boop

    Jag har ett ovanligt namn och som kommer från Holland från början. Det finns ca 100 pers i Sverige som heter så. Min sambo har ett vanligt -son-namn. Mitt namn är adligt så sambon får tyvärr inte ta det när vi gifter oss. Det får bli dubbelnamn för min del.

    Pyret85
    Det är väl inte så konstigt att man inte vill berätta vad man heter på internet? Särskilt inte när man har ett ovanligt namn. Jag berättar inte namnet eftersom jag inte vill röja min identitet här på FL. Jag är ensam om mitt namn här i den Stockholmsförorten där jag bor, superlätt att spåra.

  • Lucky mom

    Mig kan inte spåra för jag heter Lehtonen i Efternamn men min mans efternamn är lite konstit hm.... Ducaij hmmm....

  • ashera

    Jag har ett supervanligt -sonnamn. Men min sambos är ovanligt, iaf här i Sverige. Det är ett danskt namn som 20 personer heter här, varav 8 (tror jag) är hans släkt inkl vår son. När vi gifter oss tar jag hans namn.

  • Malwina
    63st som heter Mahlberg, 12 st som heter Duvemo (Duvemo är ett taget namn min farafar och 2 av hans bröder tog det på 40-talet!)
    Så båda mina namn är rätt så ovanliga!
  • Blixten

    Angående att inte skriva ut sitt namn på Internet. Jag tror att om man verkligen vill ta reda på vem någon är eller var denna person finns så går det vare sig man skriver ut namnet eller ej.

    Jag jobbar på en myndighet där adressuppgifterna är offentliga (om jag inte har helt fel) plus att jag finns i telefonkatalogen. Eftersom jag jobbar på en myndighet förekommer mitt namn i olika dokument som läggs ut på internet osv osv. Samma sak när jag studerade på universitetet.

    Jag brukar roa mig själv med att googla på mig själv och sådana jag känner för att se vad som kommer upp. Oftast finns det kontaktuppgifter till folks jobb osv.

  • Hustomten

    Jag heter numera Signell och det får bokstaveras varje gång jag ringer till nån myndighet. Tycker att det borde vara ett ganska lätt efternamn. Men G ska utalas bara lite. Nästan helt dolt.

  • MansonDust

    Jag har ett ovanligt. Tror det är ca 90 st som heter som jag gör i efternamn.

Svar på tråden Ovanliga efternamn?