• Moniqe1979

    hand och fotavtryck?

    På måndag är det tänkt att vi skall påbörja en 2 stegs abort för att avbryta vår graviditet pga svårt missbildat hjärta på våran bebis :'(
    Har vid flera tillfällen när jag läst om avbrutna graviditeter och sena missfall, tidigt dödfödda barn etc sett att många har hand och/eller fotavtryck som minnen från sitt förlorade barn.
    Kan inte släppa tanken på att det är något vi oxå MÅSTE få ha kvar från våran lille kille, men undrar nu såklart är det något vi själva måste ha material till, be om, eller ordnas det automatiskt på avdelningen?

    Vi är inskrivna på Södesjukhuset avdelning 72 om någon har erfarenheter därifrån.

  • Svar på tråden hand och fotavtryck?
  • Mael

    Svar på din egen OT:
    Jag kände som du ingenting förutom att liten också rörde sig i magen mycket längre än jag förväntat mig. Blev lite chockad av det. Men det var också en lycka över det för det var första (och enda) gången som det var så tydliga att maken kände dem.  Huh, nu börjar tårarna rinna, minnet av makens totala lycka i ögonen över att äntligen äntligen få känna, som förbyts till obeskrivligt svart sorg, när verkligheten faller över en som en sten är något som är fastbränt på min näthinna. Hade inte velat vara utan den totala blicken av lycka för något i världen.

    Men annars reagerade som sagt inte kroppen alls på den förta tabletten, utan började göra sig påmind först några timmar efter att jag skrivit in mig igen och fått "värktabletterna".

    Skickar massa massa styrka och kramar inför i morgon. Hoppas ni får en bra stund tillsammans med er son och att ni orkar skapa de minnen ni så väl kommer att behöva.

    /M

  • Jennykym

    Vi köpte en avtrycksbox och gjorde ett avtryck på Oscars hand och fot avtryck som man gjorde på sjukhuset i gips. Så nu har vi ett i gjutsten istället...jätte fint!!!Det gick faktiskt fort att få avtrycksboxen typ två dagar!!!

  • Moniqe1979

    2 dagar är en dag för mycket iallafall då vi läggs in för "förlossning" imorgon bitti och när det är över kommer vi få träffa vår son för sörsta och sista ggn :(

  • suzanna

    Finns jättebra alternativ på babyland, baby planet, Vi gjorde fotavtryck i mjuk lera som man fyllde med gips så de ser ut som fotsulor som sticker ut, typ 3d. finns andra varianter att välja på också. kostar runt 150-200 om jag inte mins fel. klart värt de. Var jätte lätt och smidigt. Och en fin ram ingick.

  • Moniqe1979

    hade köpt en jätte fin ler avtrycks ram, men hans små små händer och fötter var så små mjuka och bräckliga att det vore omöjligt att göra avtrycken :(

  • cormad

    säg bara till sköterskan som kommer att ha hand om dig när du kommer in att du vill ha hand & fot avtryck så ordnar dem det till dig. Jag gjorde det och är jätteglad för det.

  • Moniqe1979

    frågade sköterskan när jag insåg att ler varianten inte fungerade men hon kunde inte heller göra några sa hon då han var så liten :( men räcker bra med fotona och minnet av honom i våra hjärtan trots allt även om hand avtrycken hade varit mysigt.

  • mammatillenängel

    Vår lilla son dog i magen i vecka 18 och jag fick föda ut honom samma vecka. När han var född tog vi en del kort och sen fick vi hans fotavtryck på ett litet papper med oss hem.
    Det är guld värt!!!
    Jag är så glad att vi fick det med oss hem.

    Kram på er och jag hoppas att allt går bra idag!

Svar på tråden hand och fotavtryck?