• Madge

    Glassigaste vintertråden!

    Glassarna is still going strong!

    Tiden går fort, det är dags för ytterligare en tråd !

  • Svar på tråden Glassigaste vintertråden!
  • calcioaddict

    Hej Soleil! Vi är faktiskt friska här. Men det blåser kallt ute. D står och tapetserar i vårt sovrum. Krya på dig!

  • Tintomara

    Hej på er!

    Här är vi, konstigt nog, också friska! Jag förstår att du längtar till våren Soleil, barnen och därmed man själv brukar då slippa de värsta infektionerna i alla fall.

    Calcio: Vad spännande med nya tapeter, vad har ni valt för några?


    Livet är bara den ena jävla saken efter den andra - Elbert Hubbard
  • Madge

    Kul med nya tapeter!

    Alice och jag har köpt oss nya byxor idag .

    I veckan klädde jag på Alice i ljusgrön body, snickarbyxor, gröna strumpor och en grön jacka. Passade så bra så och jag brukar klä henne i alla möjliga färger, men ändå började jag fundera på om man verkligen kan gå ut med sin dotter och det inte syns ett dugg på henne att det är en tjej. Så knäppt egentligen, jag gör ju det ofta, men ändå är man så insnurrad i tjejigt och killigt.

    Soleil: Hoppas ni blir friska snart! Hur går det med jobb och dagis?

  • Lalune2

    Tack, tack, alla! Jag är på bättringsvägen.

    Madge, jag förstår hur du tänker, men det är klart att du kan klä henne i grönt! Dottern har mycket rosa men hon har också en hel del ärvda blå kläder från sin äldre bror, hon är fin i allt.

    Spännande med tapetsering! Vad blev det?

    Har just sett Andra Chansen och för varje gång så gillar jag Sibels låt mer och mer, den är sååå bra! Vad tyckte ni andra?

    Hur går det med skolan, Tinto?

    Måste bara berätta, i tisdags så hade vi sista gången på föräldraträningen och det tänkte vi fira, jag och maken. Så vi köpte lite gott mousserande, skagenröra och hade lite ostar hemma. Så började vi poppa gamla låter på Youtube, rätt snart flyttade vi in hela vardagsrumsbordet med allt på till arbetsrummet där datorn står och dansade som galningar! Vi valde varannan låt, så fick den andra gissa vilken det var och så shakeade vi verkligen loss inför hela grannskapet (vi har två fönster i arbetsrummet som vetter åt olika håll), ha ha ha! Så himla kul!! Vi var helt svettiga efteråt och all nostalgi som bara sköljde över en, vi körde nästan enbart gamla 80-talslåtar och det var sååå skoj! Och helt otippat.

  • Tintomara

    Godmorgon!

    Soleil: Vad kul med spontant 80-tals disco! Vad var nu den där föräldraträningen för något?


    Skolan går väl bra. Sitter och pluggar nu (borde plugga mer) inför ett examinerande seminarium på onsdag. Sedan kommer nästa period med en hemtenta och förskoleobservationer. Jag är fortfarande ovan vid att lägga upp mitt arbete och strukturera upp det på ett bra sätt, men jag hänger med!


    Madge: Grönt är väl en bra färg både på flickor och pojkar! Sarah hade mycket "killfärger" och "killkläder" eftersom hon liksom Soleils tjej fick ärva av Macke. Jag tycker det är lite tufft när en tjej har rejäla kläder på sig! Gulligt med workerjeans eller stora snickisar så att de kan leka ordentligt precis som killar. Sarah har t ex aldrig kunnat ha sådana där smala jeans med låg midja, det passar inte hennes kroppsform alls. Det var många som trodde att hon var en liten kille när hon var runt 1 år, men jag tyckte aldrig det kändes som ett stort problem.

    På tal om detta så hade vi en intressant föreläsning i veckan som handlade om Kön och Genus. Då diskuterade vi just hur viktigt det är för de flesta människor att kunna se om det är en flicka eller en pojke eftersom vi anpassar vårt språk och sätt efter det.


    Livet är bara den ena jävla saken efter den andra - Elbert Hubbard
  • calcioaddict

    Soleil: Öh, vad var det du läste? Vad var det som lät spännande?
    Men vad roligt det lät när du och mannen dansade sådär improviserat! Mysigt!
    Det håller på att bli gröna tapeter. Jag plåtar när det är klart!
    Sibels låt var klart bäst. Det tyckte alla hemma hos oss. Men jag önskar att någon koreograf kunde hjälpa henne med scenframträdandet. Det blir lite påfrestande när hon står och niger på de höga tonerna. Och det är ju en hel del höga toner i den låten.
    Jag tror det var för tidigt för Carola att ställa upp igen när hon nyligen har vunnit. Förra gången var det ju ett stort sug efter henne, nu tror jag folk ville att andra skulle få komma fram.

    Madge: Viktor har ofta rött på sig. Jag har faktiskt inte reflekterat över att någon skulle tycka det var tjejigt. Jag har aldrig hört någon kommentera det heller. Inte heller när han var så liten som Alice. Det var däremot en del som trodde han var tjej pga långa svart ögonfransar. Men det tog jag inte illa vid mig för. Fortsätt du att klä Alice i de färger du vill!

    Tinto: Förskoleobservationerna var roliga, kommer jag ihåg! Det kommer massor av liknande "praktiska" moment under utbildningen. Något som gjorde utbildningen så kul!

  • calcioaddict

    Du, min mamma ringde nyss och så något om det. Han ska åka iväg till Pressbyrån snart och kolla in.

  • Gisse the one

    Vilken tidning?? Inboxa!! Det går ju att få tag gamla nummer ibland!

    Hoppas allt är bra med er. Här är det full rulle hela tiden men det lättar snart då jag får ny kollega a la gruppchef nr 2!

    Jag dubbelkollar med maken fredag ang vår vårträff, så kommer jag in med datum!! Han är bortrest och jag reser imorgon, sonen är hos farmor hela veckan

    Saknar och hoppas att vårsolen snart ska skina över er.

    Pussar och kramar till er alla!!

    Gisse

  • Björkeli

    Hejsan hejsan!

    Har ni det bra?

    Mammas bröllop gick finfint, det var verkligen super kul att dansa loss hela kvällen!
    Desto tröttar på söndagen dock...

    Madicken är nu helt blöjfri, valde själv helt plötsligt en dag för några veckor sedan att hon inte vill ha blöja på natten. O så för några dagar sedan provade hon att bajsa på toaletten!!! Har gått super smidigt så det var skönt att vänta ut henne.

    Elvira har varit jätte sjuk. Hon har bara varit jätte sjuk en gång i sitt liv och då hade hon dubbelsidig lungiflammation så när hon i fredags var inne på 5 dagen med feber började jag bli orolig. Om hon ens blir sjuk med feber så har hon det 1-2 dagar sen är allt bra. Men som tur var vände det på lördagen och på söndagen var hon feber fri.

    Nu är båda i rummet och bråkar som aldrig förr, kan inte tro att någon av dem varit sjuka direkt.

    Jag har fått nytt jobb!!!!!!
    Börjar arbeta med Rehab den 1 april och kommer då bara arbeta vardagar!! O helger ibland för att få lite pengar i plånboken med. Men det ska bli så skönt att slippa ha oregelbunden arbetstid!!

    Klarade min första hemtenta i ekonomin!!!!
    Är löjligt glad men har latat mig i två veckor nu så det är dags att ta sig i kragen och plugga igen det jag ligger efter... Ett grupp arbete och seminarium så är ekonomin över!! Ja!!

    Underbart att läsa om bra studieresultat, tidnings-kändisar och lurviga ben som det svänger om!

    Stooooooooor varm kram på er!!!!

  • Björkeli

    Menar såklart att jag ska arbeta vardagar på dagtid!! Inga mer kvällar!!

  • Tintomara

    Hej!

    Grattis till det nya jobbet Björkeli! Och grattis till den avklarade tentan! Härligt att allt flyter på Och vad skönt för Madicken att det gått så smärtfritt att släppa blöjan. Jag tyckte dock att det kändes väldigt konstigt att inte längre ha blöjbarn när Sarah slutade med dem. Helt plötsligt behöver man inte komma ihåg att ta blöjor med sig när man ska någonstans och inte behöver man heller komma ihåg att handla blöjor i affären Och så känns dem ju så stora när de inte längre har blöjbakarna!


    Livet är bara den ena jävla saken efter den andra - Elbert Hubbard
  • lightswillguideyouhome

    Hoppar in.. Den som känner sig manad får starta en ny tråd för denna utgår inom kort.

  • calcioaddict

    Björkeli: Vad härligt att slippa blöjorna helt! I förrgår var det Olle som nattade Viktor, och då glömde han tydligen att sätta på en blöja. Men det märkte vi inte förrän på morgonen när vi trodde att Viktor skojade när han sa att han inte hade blöja på. Fast nästa natt ville han faktiskt ha blöja igen. men det kommer nog snart för honom med. Skönt att Elvira blev frisk. Jag förstår att ni blev oroliga.
    Och grattis till både nytt jobb och att du klarade tentan!

    Hej på er andra också!

    Nu hoppar jag över till nya tråden!

Svar på tråden Glassigaste vintertråden!