• okt76

    Julstök och våryra i tisdagsgänget!

    På begäran! Ny tråd startad!

  • Svar på tråden Julstök och våryra i tisdagsgänget!
  • snart tre

    Status bebis: Ultraljudet såg finfint ut Skönt att ha det avklarat. Däremot har jag återigen råkat ut för en barnmorska som blivit sjukskriven, så nu har jag hamnat hos en annan och fick dra hela historien igen *suck*.

    Ska träffa läkaren för snittprat nästa vecka och jag som trodde det var mer eller mindre klappat och klart.

  • Lime25

    Stackars er Anna. Skickar stora krya på kramar till stora o små!

    S3 - Det kan vara klappat o klart men att träffa läkaren verkar man göra ändå, så var det för mig. Jag trodde att allt var klart men hade ändå ett snittsamtal inbokad med en läkare som jag laddade järnet för. När jag kom dit och frågade hon hur jag mådde och i nästa mening sa hon "jag har läst din journal och klart att du ska få snitt om du vill det". Så gick det med min uppladdning!
    Lycka till

  • Limpis

    Hej alla. Går ju inte att inleda med något annat än en stor bamseKRAM till alla som är sjuka eller har sjukdom i familjerna

    Grattis i efterskott, Måns!

    S3 - Vad skönt att UL gick bra! Jag tyckte att man var mer fokuserad på fakta och mindre emotionellt gripen denna gång, kände mig nästan skyldig pga utebliven känslostorm.

    Gällande snittsamtal så var jag på mitt i förra veckan, har sista instansen nästa vecka. Anledningen är det som hände med Elis vid förlossningen, med min njurstas, entimmesskedet som var helt hysteriskt och hans chockartade start med noll andning och upplivningsåtgärder. Är fortfarande inte 100% säker på att snitt ändå är det bästa för mig/oss eftersom allt det där har sina anledningar, men som alla doktorerna säger; ingen som tvingar er att använda snittdatumet även om ni har ett. Är i v 35 nu i alla fall.

    Elis konstaterade just att han vet varför jag har så tjocka ben, det är för att magen är så tjock Man tackar! Plockade ut 4 av mina 250 (!!) komptimmar från de senaste fyra månaderna, och tog med Elis till Spårvägsmuséet. Världens bästa mamma-barn-eftermiddag helt på hans villkor.

    Ingen smyggravid i tråden?

  • Marvelina

    Gah! Blir hela tiden utloggad och mina favoriter försvinner och så hittar jag er inte. Men vi ligger visst i fel år! 2005 ska det ju vara! Nu hoppas jag förstås att det inte ska bli mer strul, men den som startar nya tråden - för det är väl dags här i dagarna? - kan väl lägga in oss under rätt år "ifall ifall..."

    Är det bara jag som har haft strul? Alltså, jag har inte haft något kul strul. Jag menar fl/dator... Tyvärr.

  • snart tre

    Spårvägsmuseet: I love och Gilbert också Toppenställe att ta med barn med spring i benen. G älskar stället!

    Limpis: Förstår att du funderar kring förlossningen med tanke på förra gången - som du skriver så behöver du ju inte gå vidare med snittdatumet om du inte vill. Hoppas du kommer fram till det beslut som passar dig bäst och känner dig trygg med det

    UL: Ja, det var väldigt mycket mer tekniskt den här gången från vår sida. Slår hjärtat? Är allt på plats osv?

    Vi blev förresten flyttade en vecka (fast det visste jag - det nya datumet stämde på pricken med vad jag själv räknade ut i början). Så 7:e augusti är nu 13:e i stället, men det blir ju fortfarande (ja, om jag nu får ett snitt) någonstans i skiftet juli/aug. Kanske på vårt bröllopsdatum? (3:e aug).

  • Malin med Tim

    S3: Härligt med UL! Bra att allt såg bra ut!

    Marvelina: Jobbigt med data strul!

    Limpis: Redan vecka 35, vad fort det går! Snitt eller inte... det går ju alltid att göra ett planerat snitt på övertid, det har jag gjort två gånger! Så du kan ju alltid avvakta


  • uno

    Snart3: Vi skulle ha samtal andra gången men det tyckte min BM var onödiga skattepengar så hon skickade in ansökan direkt, fick skicka om den en gång och sen var det klart.

    Marvelina: Helt rätt, det var en tjej med men det var också ett helt dagis på gatan men det kan ha varit något annat dagis. Vi har ju två bara på vår innergård & de hänger mycket i parken utanför oss. Jag hade nog missat honom om det inte hade varit för att han har samma mössa som M vilket L såg och började yla om "majte mössa, majte mössa".

    Anna28: Öroninflammation = ingen sömn alls och så lite kräksjuka på det, låter som en toppenkombo för energin och humöret på alla i familjen. Du får prova bikinin när sömnbristen är som värst {#lang_emotions_wink} för lite uppmuntran. Skämt å' sido, hoppas ni får en tid snart.

    Limpis: Ärliga barn är så skönt... Ser E fram emot att bli storebror och få en syster? M tycker vi ska ha fler barn "Madicken har ju två systrar" men vi avvaktar ett år till så ingen smyg-gravid i den här familjen.


    Vår stora ågren här hemma är om något skulle hända både mig & J. Var tar våra barn vägen då? Hela siutationen kommer ju vara hemsk nog utan att de dessutom ska behöva lämna stan, byta dagis, få ett nytt liv helt enkelt. Ngn får väl flytta hit men de förstår ju inte att vi bor här p g a värderingar och inte för utbudet av nöje & butiker. Kan man skriva något någonstans om hur man vill ha det?


     

  • snart tre

    Uno: Ja, det var ju det min första barnmorska sade, så det här var en stor besvikelse. Är lätt skeptisk till min nya BM.

    Sen så tycker jag att ni ska skriva ett testamente (kan göras hos bankens jurist) där ni specificierar sådana önskemål. Jag tänker mycket på samma sak. Vi har inte gjort det än, men jag ska ta tag i den saken. Det skulle kännas mycket bättre.

  • anna28sthlm

    uno: har också ordentlig ågren angående ovanstående. Pratades en del om detta hos Malou i "Efter tio" förra veckan och det väckte en hel massa känslor och frågor. Jag och J är ju inte gifta heller så vi borde gå och skriva papper på både det ena och det andra. Så lätt att vardagen kommer emellan och att det förblir en tanke bara. Måste skärpa till mig och agera i detta ämne.

    snart tre: mysigt med UL och så skönt att allt såg bra ut! Jag var också mycket mer fokuserad på att alla delar satt där de skulle med S. Ingen känslostorm alls och överlag så upplevde jag den graviditeten som mindre spännande och fantastisk. Var desto mer känslor i omlopp när han väl kom ut kan man väl säga.

    Limpis: vecka 35?! Men jösses så tiden går fort! Tvåbarnsmamma snart!

    Någon mer än jag som tycker att Rickard Sjöberg är en tönt? Nya reklamen om Postkodlotteriet får min magsjuka att vilja fortsätta i all evighet!

  • uno

    Lyssnade på ett föredrag på Guldnyckeln om Postkodmiljonären i veckan och vi kan väl säga så att vi är inte målgruppen, vi bor i fel stad för det.

    L var på 18 mån koll i fredags. 80 cm och 10 kg, exakt 1 kg mer och 1 cm längre än M i den åldern. Idag har hon på sig ett par (väldigt uppvikta visserligen) som M hade när hon & J hämtade hem oss på BB. Nostalgi. {#lang_emotions_heart}

    Nu ska vi gräva i källaren efter vårytterkläder & skor {#lang_emotions_sunny} för ryktet säger att det blir vår nästa vecka. Sen blir det Globen och kalajs och barnvakt i kväll {#lang_emotions_laughing}{#lang_emotions_kiss}

  • Marvelina

    Ursäkta, men står det verkligen "julhandla" på Homelys banner här ovanför? Snacka om deppvarning! 

  • uno

    Å' så kräks vi igen. Ljuvliga tider sjukdomstider.... Nåväl 7 grader varmt och lite sol idag var ju rätt trevligt iallafall.

  • uno

    L har hittat en ny favorit på film; julkalendern med Pettson & Findus (tuttson och nius) som hon fnittrar åt hela tiden. M tycker L är hopplöst barnslig som tittar på det men det kanske finns fler syskon i tråden som kan uppskatta den...

    M är som sagt sjuk och kräktes från 4 i morse till 14 i em. L är hemma i karantän. Mormor ska begravas på fredag så vi hoppas att vi nu inte blir sjuka i veckan och får stanna hemma.... Ska också på ett efterlängtat två dagars seminarium onsd - torsdag. Vi får vänta och se helt enkelt.

  • Perkan

    Men nu när det "nästan" (*hoppas hoppas*) är vår i luften, då ska väl alla baskelusker vara borta eller? Hoppas verkligen magsjukor, öroninflammationer m.m är ett minne blott!!! Annars - krya på er!!!!!!

    Hoppas Globenbesöket blev lyckat Uno! Själv hade vi syrrans båda barn här i lördags och jisses vad tjejerna skrålade till alla låtarna!
    Dock hade vi "bara" 4 barn och inte 5 Riktig schlagerkväll!
    Vi var rätt oense om vilken låt som skulle vinna, allt från Måns, Alcazar, Caroline af Ugglas till Marlena och hennes La Voix som vann tillslut! Bättre startfält än på länge tycker jag.....

    Jag har haft Tuva hemma endel nu de senaste veckorna för lite extra ledighet med mamma och lillebror, gjort lite utflykter m.m.
    1 eller 2 dagar/vecka, det är verkligen jätte mysigt, men jag tror att hon har blivi lite bortskämd, för varje morgon numera så säger hon att hon vill vara hemma och mysa med oss.
    Smart liten tjej som lägger huvudet på sne och säger "snäääääälla mamma" kan inte jag få vara ledig idag och i nästa ögonblick när hon märker att hon inte får någon respons så säger hon "mamma jag är varm, jag har nog feber" . Det är ju nästan så att man smälter......

    Simhallen var ett lyckat besök och gick hur smidigt som helst! Tror ni underskattar er själva Men det blev ett jääääää..... dyrt besök Jag åkte dit för fortkörning på vägen dit! Helt sjukt, allvarligt en onsdagsförmiddag??? Har inte trafikpolisen något bättre för sig eller!!!!!!!!! Suck, tog ett par dagar innan jag kom över det.... fasen vad dyrt det är numera.... gaaah.... Det fick man för att man är en "god mor" , Tuva fick ledigt från dagis och jag skulle göra något skoj med barnen och åka till simhallen. Tji fick jag.... Okej, jag har nog inte kommit över det trots allt

    Vecka 35 Limpis??? Jisses vad fort det har gått!!!
    Hoppas allt löser sig för dig S3, på det sätt som du vill ha det.
    Anna28 - Han är verkligen en tönt, stör mig så på honom att jag alltid måste zappa när jag ser den!!!

    Jag är bara mammaledig nästa vecka också, sedan ska vi till Åre en vecka, (vilket ska bli så skönt med lite miljöombyte och framför allt få i sig lite fjälluft!) innan jag ska jobba i en månad.
    Tänkte kolla om det är några som är sugna på att ses nästa vecka? Det är ju flera som börjat jobba redan men ännu flera som ska börja jobba sedan 1:a maj, när jag är mammaledig igen, så det skulle vara skoj! Lite sista chansen Jag kan i början på veckan, måndag - onsdag, hur ser det ut för er andra?

    Nej vilket megainlägg... kan lätt bli så när man blajjar på...

    Ha en underbar vecka!!!!!!

  • Marvelina

    Hej och happy Friday!

    Hoppar in för att beklaga mig. Nelson ramlade från klätterställningen idag. Samma klätterställning som jag igår frågade fröken om han verkligen klarar ensam - jag hade aldrig sett honom i den förut. SUCK för att de inte har bättre koll på parkens minsta kille. Han har jättebula och skrubbsår i ansiktet och de sa att det såg jätteotäckt ut och att han föll på huvudet, men 112 hade sagt att det nog inte var någon fara. Hmm. Han verkar okej, men hade lika gärna kunnat bryta nacken, är det så man ska tänka alltså? Och fortfarande är det ingen i personalen som på något sätt ber om ursäkt eller säger att de är ledsna över vad som hänt. DET är fan det konstigaste. Att de verkar så jäkla rädda för att säga sådant. Tragiskt. Med en liten ursäkt hade jag blivit foglig. Nu blir jag galen! Att säga att man är ledsen att en olycka hänt är inte detsamma som att säga "Det var mitt fel." - när blev det det?

    Nelson utnyttjar dock situationen till fullo och går omkring och säger "stackars Nelson" "meja saften" "meja xxx" "Nelson jamla aj aj huvet stackars Nelson"
    {#lang_emotions_tongue_out}

Svar på tråden Julstök och våryra i tisdagsgänget!