• Lena T

    Underbara Majbarn - del 7

    Hej!

    Så var vi inne på ännu en ny tråd!

    Enjoy!

    Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-226/m25909354.html



    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36799697.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m34272902.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-226/m31299178.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-226/m28579279.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-24 21:07
    Glömde senaste trådens url:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m39713820.html

  • Svar på tråden Underbara Majbarn - del 7
  • MiieRO

    Hon har kort överkropp och långa ben... Hon e väldigt smal.. men alla byxor hon har har antingen snören eller så kan man spänna in de.. st 80 e som pirat byxor på henne.. men sen har ju allt att göra med vilket märke med... e det en stor 80 så kan hon ju ha de prisis...
    Jag vet faktiskt inte varför men e bara så.. :-/

    Mina killar har alltid varit jätte smala med och de har med bara sånna byxor man kan spänna i midjan, annars måste de ha skärp.. lika så e det med henne..


  • Moniqe1979

    Samma med samuel han behöver minst 80 helst 86 på längden i benen men skulle lätt kunna ha en 68 eller 74 när det gäller midje måttet kör mest lindex eller åhlens då jag tycker de är ialllafall något smalare i modellerna än tex hm eller kappahl.

    samuel var 78 lång och vägde 9,7 vid ett års kontrollen men har som jag långa ben i förhållande till min överkropp (jag har samma benlängd som sambon som är 20 cm längre än jag)

  • Pacgirl
    klabbis skrev 2009-05-28 21:15:41 följande:
    Grattis på födelsedan Albin!Och grattis till Willis som väl oxå fyllt nu? Gillade hon tårtan?
    Tack säger Albin!
  • Pacgirl
    MiieRO skrev 2009-05-29 08:46:13 följande:
    Tackar hon gillade tårtan mycket..   I lördags var det kalas här för lillan.. Grattis albin i efterskott..Vi var på 1 års kontroll i måndags lillan var 76cm och 8835g... Så lite hade hon ökat...   Hon e en riktig buse.. får hon chansen kryper hon upp i trappan och hon e allmänt busig och klättrar som en tok.. mina killar var lungna jämfört med henne..
    Tack säger Albin och grattis till Wilhemina i efterskott för både namnsdag och födelsedag!
  • klabbis
    MiieRO skrev 2009-05-31 10:31:50 följande:
    Hon har kort överkropp och långa ben... Hon e väldigt smal.. men alla byxor hon har har antingen snören eller så kan man spänna in de.. st 80 e som pirat byxor på henne.. men sen har ju allt att göra med vilket märke med... e det en stor 80 så kan hon ju ha de prisis... Jag vet faktiskt inte varför men e bara så.. :-/ Mina killar har alltid varit jätte smala med och de har med bara sånna byxor man kan spänna i midjan, annars måste de ha skärp.. lika så e det med henne..
    Som sagt, blev bara lite nyfiken. Vi e alla olika - tur e väl det!

    Har ni blivit firade idag på mors dag? Jag fick ett kort och sen fick jag en dag helt för mej själv - SÅ skönt! Mannen tog med sig Freja och åkte till farmor och farfar.
  • Moniqe1979

    hej hur är det med alla? någon som varit på charter semester med liten? vi fick en resa till bulgarien i augusti i bröllops present och jag håller på att nojja ihop totalt kan inte hitta bra info ang tex säng för samuel på plats osv vad sjutton skall man tänka på tro?

  • Lena T

    Vi kommer att åka till Mallorca och Alcúdia månadsskiftet juli/aug. Och då har vi med alla barnen. Men jag är inte orolig. Jag har koll på att alla vi ska ha pass och barnen är allätare så det blir lugnt.

    Har några kompisar som åkte till Bulgarien när deras dotter var 8 månader och det gick hur bra som helst. Du ska se att det löser sig!

  • klabbis

    Vad roligt att ut och resa! Det går säkert jättebra Monique! Vi har fått en rabattcheck av farmor som gäller för två nätter på nåt hotell i Sverige, så troligtvis blir det en liten trip till Göteborg i sommar, men vi har inte bokat än.

    Annars har vi mest hostat, hostat, hostat... och så snörvlat och snutit oss ett tag här hemma allihop nu.

    Mina föräldrar kom hit ikväll och stannar till söndag, så de ska fira midsommar med oss och farmor och farfar i deras stuga. Det blir mysigt. Vad ska ni göra på midsommar?

  • MiieRO

    Jag har börjat jobba lite vilket gjort att jag inte hunnit kika in..
    Annars e det bra här..
    Jag vill med ut och resa.. men blir inget sånt i år..


  • klabbis
    MiieRO skrev 2009-06-19 08:19:34 följande:
    Glömde skriva Glad midsommar på er alla..  hoppas ni har bättre väder än vad vi har.. här ska det regna..
    Det samma - i efterskott ! Vi hade tur med vädret och slapp regnet.
Svar på tråden Underbara Majbarn - del 7