• Linnika

    Utomkvedshavandeskap (X)

    Jag har haft ett utomkvedshavandeskap för några månader.
    Nu är ja rädd att jag ska få det igen, eftersom chansen för de är större om man redan haft det.

    På mej har dom inte opererat nått utan jag fick en spruta med cellgift för att de "skulle gå över av sig själv" som läkarna uttryckte det.

    Så är ja så förvirrade för att läkarna har sagt olika saker angående hur länge man måste vänta med att försöka igen.

    En läkare så att när HCG-värdet är under 5 så är de bara att köra igen.
    Nu säger nästa läkare att HCG-värdet ska vara på 0 å att vi sen ska vänta 2 månader innan vi får försöka..

    Mitt värde var sist på 2 så jag å min kille började ha oskyddat igen då.
    För även fast jag är livrädd så vill ja inget hellre än att prova igen å lyckas denna gången.

    Fler som haft X å vill byta tankar å funderingar kring de??


    ღ Pojkvännen ღ
  • Svar på tråden Utomkvedshavandeskap (X)
  • Jessica201

    Jag saknar testandet :). Jag har hunnit ha några menser (3-4) sedan senaste x:et men har aldrig misstänkt att jag varit gravid tyvärr. En månad skippade mensen tom men ändå misstänkte jag inte seriöst att jag var gravid, får väl hoppas på nästa månad.

  • Jessica201

    Vet ni, efter all denna längtan (i flera år) och två x/missfall så känner jag helt plötsligt att jag kanske vill vänta. Varför? Jo, jag är så rädd för svininfluensan. I England råder de till att vänta med planerade graviditeter pga detta.

    Hur tänker ni andra som inte heller har det lätt som en plätt med barnalstrandet?

  • Stella 78

    Tänker knappast vänta! Blir ju inte yngre och går det så går det!
    Är faktiskt inte så påläst på svininfluensan. MIn erfarenhet är att massmedia blåser upp sånt här så extremt mycket utan jag tar det med ro och ser vad som händer.

    LÅter kanske nonchalant men jag tycker att det är någon influensa eller annan farsot som härjar konstant. Och peppar peppar så har jag klarat mig undan alla dessa årliga influensor soom de blåser upp. Men jag kanske ändrar mig när jag få vettig info och riktiga fakta

  • Linnika

    Jag har inte heller tänkt så mycke på de där me svininfluensan.. De känns som att de tar sån tid för oss iaf att få till en lite.. Å som Stella 78 skrev: "Massmedia blåser pp sånt här."

    De är influensor överallt hela tiden tycker jag.

    Fast ja har iofs funderat över det när de gäller våran utlandsresa i slutet på augusti, men dom varåder ju inte från att resa.. Så tills vidare så avvaktar jag bara.

    Kanske också ändrar mig ifall de kommer fram riktigt info om det.


    ღ Pojkvännen ღ
  • Jessica201

    Jag vet inte vad jag ska tänka. Delvis är längtan så stark, jag är redan 36 år och vi har inte haft det lätt med att bli gravida denna gång. Delvis är jag rädd då svininfluensan drabbar hårdast mot bland annat gravida, flera som dött. Men kanske är det andra underliggande sjukdomar de haft också, som ni säger så förstorar ju tidningarna upp det dom vill.

    Jag önskar jag kunde tänka mer som er, jag är expert på att nojja upp mig.

  • Linnika

    Jag kan erkänna att jag inte läst på så mycke alls om svininfluensan..
    INgen koll på symptom osv

    Fast man kan ju aldrig vara helt säker på att man inte drabbas.

    Jag var ju helt säker på att den dan jag vill få barn så var de bara att ha sex en gång å sen var de en bebis i magen. Inte trodde jag att JAG skulle vara en av dom som skulle ha de lite svårare att få barn.

    Så man vet ju aldrig..
    Men samtidigt är de ju bra å inte nojja upp sig heller.

    Finns så mycke annat jag nojjar över ändå =)


    ღ Pojkvännen ღ
  • Stella 78

    Precis så tänker jag LIntias!
    LEV idag, du vet inte om du lever imorgon...
    Och jag tror faktiskt inte att jag skulle ångra mig om jag blev gravid nu och sen drabbades av svininfluensan... blir det så blir det! Herregud, vi har ju kämpat snart i 2,5 år i stark motvind med alldeles för många motgångar. Nä, jag kan bli våldtagen när jag går hem en kväll, jag kan bli mördad om jag är på fel plats vid fel tillfälle, jag kan få en tegelsten i huvudet om jag går ut genom en dörr, jag kan bli påkörd av en bil, jag kan få utomkvedshavandeskap, jag kan få svininfluensan...

    Orkar faktiskt inte tänka så... har haft både hjärnhinneinflammation och nu ett utomkvedshavandeskap där jag lika gärna kunde ha strukit med... så då borde jag aldrig våga bli gravid. Nej! NU tar vi en dag i taget, förbrukar en jääävla massa test och försöker leva så lyckligt vi kan

    Testmissbrukaren har talat...
    Hej! Jag heter Stella, jag är testmissbrukare...

  • Linnika

    Hej Stella =)

    Välkommen till gruppen =)

    hahaha

    hur länge har du varit "ren"??
    Jag har varit ren sen Maj =)


    ღ Pojkvännen ღ
  • Stella 78

    Hej Lintias!
    Jag har varit "ren" sen klockan 14 idag....

    Inser att jag är riktigt illa ute...måste nog spärras in snart... detta AT funkar nog inte för mig... ska hela tiden bara ta ett sista test... det brukar ju heta så!

  • Linnika
    Stella 78 skrev 2009-07-22 21:48:30 följande:
    Hej Lintias!Jag har varit "ren" sen klockan 14 idag....Inser att jag är riktigt illa ute...måste nog spärras in snart... detta AT funkar nog inte för mig... ska hela tiden bara ta ett sista test... det brukar ju heta så!
    Du får skaffa dig en mentor.. =)

    Vad sa testet idag då förresten *nyfiken*
    ღ Pojkvännen ღ
  • Stella 78

    Testmissbrukaren är igång igen... har tagit ett ÄL-test idag.
    Nä, nu kan jag nog släppa det hela, är helt enkelt inte gravid. Känns ändå skönt att ha kommit så långt i analyserna av alla tester så jag inte behöver fundera på cellgifter etc.

    Nä, nu är det sluttestat för denna månad! NU ska jag vänta på mensen nästa vecka och sen börja räkna ner dagarna till ÄL! Förhoppningsvis hinner jag få en spolning av hö äggledare också strax efter mens óm läkaren håller vad hon lovat... har mailat henne så hon ser det direkt på måndag när hon kommer från semestern... om hon nu läser mail?

  • Linnika

    Vi får hoppas på att de tar sig nästa gång du har äl då istället..

    Själv känner jag att ja faller djupare å djupare i en grop av ångest å hopplöshet =/
    Känns som att de aldrig kommer bli våran tur =(
    Vi kommer aldrig lyckas.. =/

    Varför skulle de vara så svårt??
    {#lang_emotions_cry}


    ღ Pojkvännen ღ
  • Stella 78

    Lintias; förstår precis vad du menar... har själv lagt på en falsk fasad de sista dagarna efter att flera bekanta fått barn de senaste dagarna... värst är tjejen till en killkompis som faktiskt lurade honom när de bara datat i 2 veckor! ELler lurade... hmm... bara min teori... är man i 30-års åldern inbillar jag mig att man har lite koll på sin kropp och om man lyckats att inte bli gravid så långt så... nä, jag är inte bitter

    Men snart MÅSTE det bli din och min tur! Vi har väl gått igenom tillräckligt nu för att fatta att det inte bara är att skaffa barn? Nu håller jag tummarna för att du får igång till ÄL snart!

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap (X)