• Carisma95

    Lilla 10-veckorsmaffian! Fortsättning: Tråd 5

    Nu missade jag att fixa ny tråd innan stängning av den andra. Hoppas ni hittar hit tjejer!

    Vi som tjötar här i tråden är:
    Jen9E:  Flicka 16 maj
    Förälskad:  Flicka 24 maj
    AngelinaJo:  Flicka 28 maj
    MalinLo:  Flicka 2 juni
    Carisma95:  Pojke 8 juni
    Jungblom:  Flicka (Elvira) 8 juni
    PW juni08:  Flicka 10 juni
    Stina81:  Flicka 12 juni
    karin1977: Flicka 13 juni
    Fiaobear:  Flicka 17 juni
    Cia80:  Flicka 11 juli

    Tidigare trådar:
    Tråd 1 www.familjeliv.se/forum-11-285/m33691784.html
    Tråd 2 www.familjeliv.se/forum-11-285/m36304198.html
    Tråd 3 www.familjeliv.se/forum-11-285/m39453123.html
    Tråd 4 www.familjeliv.se/forum-11-285/m42282970.html

    Blogglista:
    Carisma95 - vastragotaland.blogspot.com
    Förälskad - jeanettochfamiljen.blogg.se
    Stina81 - stonies.blogg.se
    Karin1977 - karinshobbykrok.blogspot.com
    Jen9E - mammamupalandet.blogg.se
    Fiaobear - fiabearomili.blogg.se

    + Nya bebisar på G! (De vi känner till än så länge). 2009/2010 bebisar:
    Jen9E - BF 18 okt
    AngelinaJo - BF 3 nov
    Förälskad - BF 5 nov

    Take it away girls!


    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Svar på tråden Lilla 10-veckorsmaffian! Fortsättning: Tråd 5
  • Carisma95
    Stina81 skrev 2009-09-10 19:13:40 följande:
    Här hemma har Matilda magsjuka =( Inte så kul, är såå trött nu, och livrädd att hon ska börja kräkas igen, så handspriten går varm här hemma!! Håll tummarna att vi klarar oss.
    Magsjuka mitt i sommaren?!
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Stina81
    Carisma95 skrev 2009-09-10 19:14:08 följande:
    Magsjuka mitt i sommaren?!
    Ja här är det oxå höst, och på Matildas dagis går det magsjuka just nu!! Så det var många barn hemma i dag,tror nog inte att magsjuka är säsongsbetonat, du kanske tänker på vinterkräksjukan?
  • fiaobear

    hejhej
    usch och fy för magsjuka! hoppas det går över fort fort!
    skönt att era små gillar dagis! Förstår om de blir trötta i slutet av dagen! Skulle jag me blivit av allt barnasorl!
    Helg ikväll! Vi ska på 2årskalas hos en av de svenska ungarna här imon! Ska bli trevligt! O sen på måndag ska vi svenska morsor ut o käka på japansk restaurang på kvällen! Ska bli himlans trevligt det me! Skönt att man har hittat vänner här nu!
    Saknar annars familj och vänner extra mycket nu då man tänker tillbaka på den underbara sommaren vi hade ihop! Längtar tills vi flyttar hem

  • CissiP

    Jen9E - Njut! Av att hon somnar så tidigt menar jag...

    Carisma - Först när jag läste så tänkte jag att Erik var din karl.. å tyckte lite synd om dig.. men så kom jag på att det väl är storebror? Å då blev jag avis!

    Hon är ju bara där halvdagar än och det har redan minskat till typ 20.45.. så jag hoppas allt vad jag kan att det betyder att hon somnar ännu tidigare när hon börjar längre dagar sen!

    Idag käkade hon där iaf.. satt på riktigt stol och åt själv. Gick finemang, även om hon inte åt så jättemycket direkt.. Massor att titta på ju! Det går fortfarande bara finemang med allt. På måndag är det maken som tar över, när jag börjar jobba. Jösses, nu har man varit hemma sen maj förra året.. Blir inskolning för mig också!

    Ha en trevlig helg nu tjejer!

  • Carisma95

    Enligt mig är magsjuka och vinterkräksjuka samma sak! Man spyr ju av båda.
    Det är ju som skilja influensa och svininfluensa. Same shit! PW:
    Ha ha! Ja, det hade ju varit en syn om sambon la sig så tidigt. Nädå, du har så rätt, det är storebror.


    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Jungblom

    Nu har jag bakat 96 stycken muffins medium stora till släktträffen imorgon. Ska blir kul att träffa alla igen och se hur stora de andra barnen har blivit. Min syssling fick en dotter i juli förra året så det skiljer bara en månad mellan henne och E.

  • fiaobear
    Jungblom skrev 2009-09-11 07:24:29 följande:
    Fiaobear, du får göra det bästa av det hela innan du kan flytta till Sverige!
    jo får väl göra det. som tur e kommer ju våren me stormsteg och det hjälper ju att få upp humöret lite... men usch vad jag har hemlängtan nu!!
    2årskalaset var iaf toppen och Emilia hävde i sig gräddtårta i mängder!

    Ha det nu så trevligt på släktkalaset Jungblom! Hoppas muffinsarna blev succé!
  • Stina81
    Carisma95 skrev 2009-09-11 19:26:28 följande:
    Enligt mig är magsjuka och vinterkräksjuka samma sak! Man spyr ju av båda.Det är ju som skilja influensa och svininfluensa. Same shit! PW:Ha ha! Ja, det hade ju varit en syn om sambon la sig så tidigt. Nädå, du har så rätt, det är storebror.
    Hehe ja man spyr av båda, men blir betydligt mycket sämre i vinterkräksjukan,så det är två olika saker.. Jag jobbar inom vården så när vinterkräkan går är det besökförbud överallt..
  • Carisma95
    Stina81 skrev 2009-09-12 07:10:28 följande:
    Hehe ja man spyr av båda, men blir betydligt mycket sämre i vinterkräksjukan,så det är två olika saker.. Jag jobbar inom vården så när vinterkräkan går är det besökförbud överallt..
    Det lustiga är att när man var liten/yngre, så fanns inte ens uttrycket vinterkräksjuka. Alla hade magsjuka.

    Däremot måste jag ALLTID ha haft kräksjukan i så fall. Jag har aldrig varit dålig 1/2-1 dygn utan alltid flera dagar-en vecka, så länge jag kan minnas...
    vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Stina81
    Carisma95 skrev 2009-09-12 07:17:41 följande:
    Det lustiga är att när man var liten/yngre, så fanns inte ens uttrycket vinterkräksjuka. Alla hade magsjuka.Däremot måste jag ALLTID ha haft kräksjukan i så fall. Jag har aldrig varit dålig 1/2-1 dygn utan alltid flera dagar-en vecka, så länge jag kan minnas...
    Vinterkräkan kanske inte fanns heller när vi var yngre? Det kommer ju alltid nya sjukor.. Vad jobbigt att vara dålig så länge, fast jag kan oxå vara ganska illamåeende i flera dagar efter jag slutat spytt, det sitter väl i ett tag antar jag.
  • CissiP

    Yippie.. vilka trevliga samtalsämnen det var här då!

    Vårt bredband blev inkopplat igår... tur grannarna inte är så tekniska, annars hade jag fått abstinens!

    Själv har jag haft en hejdundrande huvudvärk hela dagen men försökt hålla mig i farten ändå. Har flyttat hit mina smultronplantor från radhuset.. jag vet, lite snålt men dom satt i en blomrabatt och gav massvis med bär och det tar ju nåt år innan dom kommer igång.. kunde lika bra flytta med tyckte jag!

    Julia traskar omkring ute i trädgården och bara trivs.. går fram och rycker päron från trädet och mumsar på. Naminam säger hon och ler. Sicket charmtroll!

    Gav efter från trycket och kollade på kändisdjungeln idag.. Å vad f-n var det för nåt då??? Äkta eller ej? Tja.. det vette sjutton..

    Nu ska jag krama maken i sängen, vi hörs!

  • Jungblom

    Hade jätte trevligt på släktkalaset och mina muffins blev helt klart godkända. Vann på lotteriet gjorde jag också och maken lika så Nästa år ska jag och tre av mina systrar och min svägerska K stå för lekarna. Mitt lag vann förövrigt i år

    Min lillasyster C och hennes kille Ch har flyttat ihop precis, har gett dem städgrejer i inflyttningspresent, men nu fyller Ch år och ska firas nästa helg så jag funderar på att köpa en kasse med basmat eller en matta. Ska kolla på Em-möbler och Mio's hemsidor och se om de har någon matta i rätt stil eller om det får bli en matkasse.
    Ska även gravera några grytor åt en vän som han ska ge bort till dem i inflyttningspresent.

    Har börjat med ÄL-stickor nu men de har ännu inte gett positivt utslag, så det är riktigt spännande när jag missar stickorna så kör jag och maken lite sex för säkerhets skull
    Hur går det för dig Fiaobear? När har du bim?

    PW, du gör en inte lite sugen på hus med trädgård! Tyvärr så får det vänta ett tag till. Maken ska plugga färdigt först om inte annat, han trivs som tur är jätte bra i skolan och är redan klar med 3 kurser!

    Stina och Carisma, jag tror det var förra året jag såg på tv om just vinterkräksjukan och att det är egentligen precis samma sak som maginfluensa (som man kräks av) den har bara bytt namn! Det var en man som forskade på just maginfluensa som sa det. Det var med i ett inslag på nyheterna.

Svar på tråden Lilla 10-veckorsmaffian! Fortsättning: Tråd 5